مد و استایل

بیوگرافی دنیل سواروسکی با رویاهای بزرگ

daniel-svarovski-
امتیاز دهید post

دنیل سواروسکی یا به بیانی دیگر میراث سواروسکی با رویایی شخصی آغاز شد. دنیل سواروسکی مردی که همه چیز را آغاز کرد چشم‌انداز جسورانه و هدفی روشن داشت او می‌خواست الماسی برای همه بسازد. در حالی که به معنای واقعی کلمه اینطور نیست آرزوی او به یک معنا برآورده شده است زیرا کریستال های درخشان توانسته اند بسیار فراتر از دنیای انحصاری مد دست یابند و به دست کلکسیونرهای بی شمار و مردم عادی برسند. امروزه کریستال های سوارفسکی در بیش از 170 کشور به فروش می رسد.

در این مقاله بیوگرافی دنیل سواروسکی و تاریخچه شرکت سوارفسکی یک شرکت بزرگ اتریشی که به دلیل سنگ های کریستالی معروف است را به اشتراک می گذاریم. از خواندن داستان موفقیت در مورد اختراعات و دستاوردهای شگفت انگیز لذت ببرید.

دنیل سواروسکی

دانیل سواروسکی (24 اکتبر 1862 – 23 ژانویه 1956) سابقاً دنیل سوارتز، مردی که توانست عشق جامعه بالا را به سنگ‌های کریستالی که از الماس تقلید می‌کنند القا کند. علاوه بر این بر خلاف سلف خود ژرژ فردریک استراس، که بدلیجات را به عنوان الماس می ساخت، سواروسکی هرگز این واقعیت را پنهان نکرد که محصولاتش از شیشه کریستال ساخته شده و فقط تقلیدی از الماس هستند. اگر ژرژ فردریک استراس فقط از موفقیت آینده دانیل سواروسکی می دانست شاید مردم را فریب نمی داد.

پسری که می‌خواست موزیکدان شود

همه چیز در شمال دور بوهمیا شروع شد دنیل سواروسکیدر 24 اکتبر 1862 در یک روستای کوچک جورجنتال که در شمال بوهمیا (قبلاً به امپراتوری اتریش-مجارستان تعلق داشت) به دنیا آمد.

باید بگوییم که آن مکان برای تولد یک استاد آینده کریستال بسیار مناسب بود زیرا شمال بوهمیا به استادان شیشه کریستالی خود مشهور است. اعضای خانواده دنیل نیز به پردازش شیشه مشغول بودند پدرش کارگاه کوچکی داشت.اوعاشق این کاردستی بود و حتی برای تقویت مهارت ها و تجربه خود با دیگر آسیاب های کریستال شاگردی کرد.کسب و کار خانوادگی سواروسکی به آنها کمک کرد تا برای امرار معاش پول دربیاورند، اگرچه آنها را با تجمل زیاد نمی کرد.

البته دنیل به پدرش کمک کرد تا یک تجارت را اداره کند اما پسر آرزو داشت موسیقیدان شود. او می خواست ویولونیست شود. افسوس که نتوانست بر ویولن مسلط شود و برای تحصیل به پاریس رفت. یک اتفاق مهم بود که زندگی یک استاد آینده کریستال را تغییر داد. سواروسکی به “اولین نمایشگاه برق” رسید جایی که او مجذوب فناوری های جدید ادیسون و زیمنس شد و در آنجا با بسیاری از فن آوری و علم مدرن آشنا شد. بیشتر توجه او را امکان استفاده از برق برای سنگ زنی شیشه به خود جلب کرد.

اولین کارخانه دنیل سواروسکی

سال ها گذشت و تقریباً ده سال پس از “اولین نمایشگاه برق” (به طور دقیق، در سال 1892) سواروسکی اولین ماشین سنگ زنی الکتریکی برای شیشه را در جهان ساخت. جایی که او یک کارخانه برش کریستال تاسیس کرد. این مکان به دلیل شرایط عالی برای تولید برق آبی (با استفاده از رودخانه های آلپ محلی) عمداً انتخاب شد. آب همیشه نقش اساسی در تولید کریستال سواروسکی ایفا کرده است و هنوز هم دارد.

مخترع جوان بلافاصله آن را به ثبت رساند در این مرحله دنیل متوجه شد که باید خود را در زمینه کارآفرینی امتحان کند. با این حال سواروسکی نمی خواست به روستای زادگاهش بازگردد. شاید او احساس می کرد که هنرمندان زیادی هستند که می توانند با او رقابت کنند. به هر حال دانیل به روستای واتنز، واقع در نزدیکی تیرول_اتریش رفت. آنجا بود که دنیل سواروسکی اولین کارخانه را تأسیس کرد.

کارخانه دنیل سواروسکی

در سال 1895، دنیل سواروسکی ، سرمایه‌دار آرماند کوسمن و فرانتس ویس شرکت سواروسکی را تأسیس کردند که به KS & Co خلاصه شد. بنابراین، در سال 1895، شرکت سواروسکی تولید سنگ‌های کریستالی را راه‌اندازی کرد که ظاهر سنگ‌های قیمتی را تقلید می‌کنند. البته محصول فکری سواروسکی در مقایسه با الماس قیمت بسیار دموکراتیک تری داشت و کریستال ها برای بسیاری از مردم مقرون به صرفه هستند.

بلافاصله پس از عرضه، تقاضا برای کریستال های سواروسکی به شدت شروع به افزایش کرد. آنها تبدیل به لوازم جانبی مد شده اند. در آغاز قرن بیستم، این شرکت به تازگی مملو از سفارشات شد و بهSwarovskiتغییر نام داد. چیزی که زمانی جعلی بود و توسط ژرژ فردریک استراس تولید می شد، در دستان دانیل سواروسکی به روند جدید مد تبدیل شد. سواروسکی از همان ابتدا کتمان نمی کرد که زاییده فکرش الماس نیست.

خانواده‌ی امیدوار

افزایش تقاضا برای محصولات شرکت را به سمت توسعه سوق داد. سواروسکی 200 کارمند دیگر را استخدام کرد. محصولات این شرکت در سراسر اروپا مورد تقاضا بود. نخبگان جامعه پاریس و سنت پترزبورگ به سرعت عاشق جواهرات کریستالی سواروسکی شدند. علاوه بر این، سنگ هایSwarovski برای افراد طبقه متوسط ​​بسیار مقرون به صرفه بودندزیرا قیمت جواهرات کریستالی به اندازه الماس های واقعی بالا نبود. در سال 1908، سه پسر دنیل، ویلهلم، فردریش و آلفرد، به شرکت پیوستند و آن را به یک شرکت واقعاً خانوادگی تبدیل کردند.

به همراه پسرانش، دنیل سواروسکی، زمان زیادی را صرف تلاش برای ایجاد یک تکنیک کاملاً جدید در ساخت کریستال کردند و در نهایت، نتیجه مطلوب حاصل شد. سپس جنگ جهانی اول آغاز شد. محصولات جواهرات شروع به از دست دادن تقاضای خود در سراسر اروپا کردند وSwarovski به بازار ایالات متحده نرسیده بود. سواروسکی یک شرکت تابعه به نام تیرولیت (تولید کننده ابزارهای ساینده و برش) راه اندازی کرد. به هر حال، این شرکت هنوز هم تا به امروز وجود دارد.

کشف فرمول سری جدید

ستاد تیرولیت در اوایل دهه 20، وضعیت اقتصادی تثبیت شد و شرکت به تولید کریستال با استفاده از فناوری جدید مشغول شد. ساخته های سواروسکی با هر چیز دیگری که در جهان موجود بود متفاوت بود. تلاش های رقبا به نتیجه نرسید در حالی که شرکت سواروسکی محبوبیت پیدا کرد. زمانی که طراحان معروف که از کریستال های اتریشی در تزئینات خود استفاده می کرد، توجه این شرکت به کریستال های سواروسکی جلب شد. کار سواروسکی به دلیل تعداد زیادی ثبت اختراعات و فرمول محرمانه ای که تاکنون حل نشده و عامل کلیدی موفقیت محصولات این شرکت است، تا حد زیادی از رقبا پیشی گرفت.

کریستال‌های سواروسکی به‌طور محسوسی درخشان‌تر می‌درخشند و در واقع به سختی می‌توان آنها را از الماس تشخیص داد. بسیاری بر این باورند که “اثر درخشان” از طریق وجود سرب در کریستال ها به دست می آید. با این حال، این تنها گزینه نیست. تکنیک منحصر به فرد برش کریستال را فراموش نکنید که فقط برایSwarovskis شناخته شده است.

 مرگ دنیل و پایان جنگ جهانی دوم

در سال 1929، دانیل بخشSwareflex را تأسیس کرد. این واحد وظیفه تولید بازتابنده های شیشه ای ویژه برای خودروها را بر عهده داشت. سپس جنگ جهانی دوم آغاز شد. اطلاعات دقیقی در مورد اتفاقاتی که برای این شرکت در زمان جنگ رخ داد وجود ندارد. اما دقیقاً مشخص است که کار خود را متوقف نکرد، زیرا سواروسکی بازار کاملاً جدیدی را در ایالات متحده باز کرد. کاملاً مشخص نیست که چگونه دانیل سواروسکی توانسته فروش خود را در ایالات متحده ایجاد کند. به هر حال، این یک شرکت اتریشی بود و اتریش جنگ را در سمت هیتلر رهبری می کرد. جنگ تمام شد و زندگی به تدریج تثبیت شد.

تقاضا برای کالاهای لوکس شروع به بهبود کرد. در آن زمان سواروسکی نیز عناصر کریستالی واقعاً فردی را تولید کرد. بیوگرافی دانیل سواروسکی عناصر سواروسکی در سال 1949,سواروسکیOptikKG توسط ویلهلم درAbsam، تیرول تاسیس شد. ویلهلم سواروسکی، پسر بنیانگذار اصلی، 47 سال داشت. اشتیاق ویلهلم «نزدیک‌تر شدن به ستارگان» بود، و او به نجوم علاقه داشت، و این جاه‌طلبی او را برای ساختن دوربین دوچشمی بهبود یافته‌اش بیدار کرد.

در 23 ژانویه 1956، دنیل سواروسکی درگذشت. او 93 سال داشت. با این حال، تجارت خانوادگی آنقدر خوب قرار گرفت که از دست دادن رهبر آن مانع از توسعه بیشتر شرکت نشد. نسل جدیدی از سواروسکی ها در رهبری شرکت شکل گرفت، زیرا نوه دنیل سواروسکی، مانفرد، مدیریت شرکت خانوادگی را در دهه 1950 بر عهده گرفت. مانفرد سواروسکی شرکت را در مسیر توسعه جدیدی قرار داد، در حالی که با همکاری طراح کریستین دیور، این شرکت سنگ‌های کریستالی رنگارنگ معروفAuroraBorealis را ساخت. همکاری با دیور آغاز دوره جدیدی از همکاری نزدیک بین شرکت کریستال و صنعت مد جهان بود.

با گذشت زمان، دامنه این شرکت به رشد خود ادامه داد. کریستال های لوستر به ترند جدید سواروسکی تبدیل شد. سرانجام، این شرکت شروع به تولید سوغاتی های کلکسیونی کرد. اولین مجسمه شیشه ای یک موش کریستالی بود. در سال 1987، انجمن کلکسیونرهای سواروسکی برای ارائه مزایا و خدمات انحصاری کریستال سوارفسکی به کلکسیونرها تأسیس شد. امروزه انجمن بیش از 450000 عضو را در 35 کشور متحد می کند.

جواهرات سواروسکی

موزه‌ای با رکورد گینس

روش تولید کریستال های سواروسکی منحصر به فرد یک راز بزرگ است و همه کارمندان کاملاً از آن آگاه هستند. جای تعجب نیست که پس از ساخت یک مدل کریستالی، سازندگان تمام رکوردهای روی آن را از بین ببرند. این به منظور عدم تکرار برخی از مدل های منحصر به فرد، طراحی شده برای سری های کلکسیونی انجام می شود. تمامی ابزارهایی که برای برش استفاده می شود ساخت خود شرکت سواروسکی است. در سال 1995، این شرکت موزه “دنیای کریستال سواروسکی” را افتتاح کرد. این بنا به افتخار صدمین سالگرد کارخانه سواروسکی ساخته شده است. این در زیر زمین نه چندان دور از اینسبروک واقع شده است.

در تصویر بزرگترین و کوچکترین سنگ های کریستال سواروسکی را مشاهده می کنید. بزرگترین آنها به قطر 40 سانتی متر و وزن حدود 28 کیلوگرم می رسد به هر حال در رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. قطر کوچکترین کریستال تنها0.8 میلی متر است و تنها از طریق میکروسکوپ قابل مشاهده است. این موزه خارق العاده سالانه توسط 600,000 گردشگر بازدید می شود. امروزه این شرکت حدود 80 درصد از سنگ هایی را که در جواهرات با کیفیت استفاده می شود تولید می کند. دفتر مرکزی سواروسکی هنوز در روستای کوچک اتریشی واتنز قرار دارد. در سال 2016، این شرکت 32000 کارمند داشت. درآمدSwarowski در سال 2011 4 میلیارد دلار بود.

موزه اسواروسکی

برخی از گران‌ترین اقلام سواروسکی جهان

مرسدس بنز SL600 کریستال سواروسکی

مرسدس بنز SL600 که بسیار شبیه یک ماشین باربی در اندازه واقعی است. سفارشی شده توسط شرکت لوازم جانبی خودروGarson در واقع دو نسخه از این وسیله نقلیه وجود داشت، یکی از کریستال های طلا، و دیگری در جواهرات نقره. آنها با افتخار در سال 2009 در سالن خودرو توکیو رونمایی شدند. فرآيند زرق و برق پرزحمت، شامل بيش از 300,000 كريستال الماس شكل بود كه به صورت جداگانه روي بدنه چسبانده شده بودند. یکی از مدل های لوکس کریستال بنز توسط شاهزاده عرب الولید به قیمت خیره کننده 4.8 میلیون دلار خریداری شد.

مرسدس بنز با طرح های اسواروسکی

مجسمه سواروسکی Hello Kitty Limited 2013

مجسمه 5 در 7 اینچی توسط سواروسکی در سال 2013 در تعداد محدود 88 نسخه ساخته شد. به عنوان یک کالای کلکسیونی به بازار عرضه شد که برای کودکان زیر 15 سال مناسب نیست، و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. شخصیت کوچک دوست داشتنی با بیش از 22000 کریستال تزئین شده بود. رنگ‌های اصلی مورد استفاده برای مجسمه‌ها نور ماه کریستالی، ماگمای قرمز و آفتابگردان بودند. بچه گربه های دست ساز با استفاده از تکنیک تنظیم کریستالSwarovski’sPointiage به کمال براق شدند.

گربه کیتی با طرح های اسواروسکی

سرانجام

سواروسکی شرکتی است که اکنون وجهه و شهرت بسیار خوبی دارد و داشتن محصولی از سواروسکی معتبر است. با این حال، این شرکت از تبلیغات اجتناب نمی کند. زمانی این نام تجاری در فیلم The Phantom of the Opera (2004) تبلیغ شد. این شرکت یک لوستر طراحی کرد و تماماً با سنگ های کریستالSwarowski تزئین شده بود. امروزهSwarovski دارای شبکه فروشگاه های سراسر جهان است. این شرکت چگونه در آینده تجارت خود را توسعه خواهد داد؟

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *