مد و استایل

راهنمای انتخاب بهترین مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت(7+مدل)

راهنمای انتخاب بهترین مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت
3.4/5 - (7 امتیاز)

ایا می خواهید یک مدل موی مردانه جذاب داشته باشید؟ مهم ترین مسئله این است که بدانید چه مدل فرم صورتی دارید تا بفهمید چه مدل مویی به صورتتان می اید تا ظاهری بسیار جذاب و زیبا داشته باشید. ما در این مطلب تمام سعی مان را می کنیم تا در این مسئله به شما کمک کرده باشیم; پس با ما همراه باشید.

شما ممکن است چندین مدل مو را در طول زندگی خود امتحان کرده باشید; اما مسئله مهم این است که باید مدل موی مناسب خود را که بر اساس فرم صورتتان است را انتخاب کنید تا به شما بیاید و شمارا چندین برابر خوشگل تر نشان بدهد مخصوصا این که امروزه مدل مو نقش مهمی در مد و حوزه فشن دارد. پس احتمالا تا کنون دقت نکرده بودید که مدل مو چقدر می تواند در زیبایی صورتتان نقش داشته باشد. هر مدل موهم به یک فرم صورت می اید; شما باید ببینید فرم صورتتان چگونه است تا مدل مو مناسب را پیدا کنید. پس بیایید باهم یک نگاهی به این مقاله بندازیم.

انواع فرم های صورت

پس تا اینجا اول باید ببینید که فرم صورتتان چگونه است تا بهترین مدل مو خود را انتخاب کنید. یک راه اسان برای مشخص کردن فرم صورتتان این است که موهای خود را با دست بگیرید و به عقب بکشید سپس دقت کنید که طول پیشانی تان چقدر است; طول صورتتان چقدر است; عرض صورت و عرض چانه تان چقدر است؟ همه این ها مهم هستند و تاثیر دارند در فرم صورتتان.

یک کار دیگر که می توانید انجام دهید این است که بروید جلوی اینه و با خود صابون و متر خیاطی بردارید سپس موهای تان را به عقب بکشید تا صورتتان قشنگ قابل دیدن باشد بعد با صابون فرم صورتتان را روی اینه بکشید تا ببینید چه مدل فرم صورتی دارید. در قسمت پایین انواع فرم صورت را برایتان اورده ایم که می توانید استفاده کنید.

انواع فرم های صورت
انواع فرم های صورت

1.صورت بیضی

تنها فرق صورت بیضی با صورت گرد این است که از نظر طول صورت با یکدیگر تفاوت دارند. به این گونه که اگر طول صورتتان 2 برابر عرض صورتتان باشد صورت شما فرم بیضی را دارد. اگر میخواهید بدانید که طول صورت از کجا تا کجاست; طول صورت از لبه پیشانی تا انتها یا همان نوک چانه است. همچنین افاصله بین گونه ها هم عرض صورت هستند. در این فرم صورت شما گونه دارید و چانه و فکی گرد بدون تیزی دارید. البته این فرم صورت بین مردان زیاد جالب نیست و بیشتر بین خانم ها فرم صورتی ایده ال است.

فرم صورت بیضی
فرم صورت بیضی

2.صورت مربعی

فرم صورت مربعی بسیار مردانه و فرم صورتی ایده ال برای انهاست. در فرم صورت مربعی صورت در گوشه ها زاویه دارد یا همان استخوان های گونه برامده هستند و فک پهنی دارند. همچنین طول و عرض صورت تقریبا به یک اندازه است. این فرم صورت بسیار تا بسیار جذاب است. اگر به این فرم صورت به دقت نگاه کنید حالت مربعی بودن ان کاملا اشکار است.

فرم صورت مربعی

3.صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی تقریبا ترکیبی از ویژگی های فرم صورت های بیضی و فرم صورت های مربعی است. در این فرم صورت طول صورت از عرض بیشتر است و صورت زاویه دار است. همچنین این فرم صورت نیازی به متعادل سازی ندارد.

فرم صورت مستطیلی

4.صورت گرد

در فرم صورت گرد طول و عرض صورت نزدیک به هم هستند و تقریبا یک اندازه هستند ولی صورت خطوط و لبه های زاویه دار ندارد. نکته مهم در این فرم صورت این است که کاری کنید تا صورتتان با طول بیشتر به نظر برسد.

فرم صورت گرد

5.صورت الماسی یا لوزی

در این فرم صورت طول صورتتان بیشتر از عرض ان است و همچنین عرض چانه و عرض پیشانی کم است. مهم ترین ویژگی این فرم صورت الماسی این است که فک لبه دار و استخوان های گونه تیز هستند.

فرم صورت الماسی

6.صورت قلبی

در این مدل فرم صورت اگر به ان توجه کنید کاملا مثل قلب بودن ان را می توانید مشاهده کنید که عرض پیشانی زیاد و پیشانی پهن است و همانطور که صورت به چانه می رسد باریک تر می شود.

فرم صورت قلبی

7.صورت مثلثی

فرم صورت مثلثلی دقیقا برعکس فرم صورت قلبی است به طوریکه در ان پیشانی کوتاه و باریک است و فک پهن و عرض ان زیاد است. همچنین استخوان های گونه و فک زاویه دار هستند. فرم صورت مثلثی کمیاب است و کمتر کسی این مدل فرم صورت را دارد.

فرم صورت مثلثی

بهترین مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

انواع مدل موی مردانه مناسب برای فرم صورت

1.مدل موی مردانه برای صورت بیضی

خوشبختانه برای این فرم صورت مدل موهای مردانه زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید از میان ان ها. مدل مو پمپادور یا بلند تر از این هم می تواند به این فرم صورت بیاید یا حتی اگه موهایتان به قدری بلند است که به شانه هایتان می رسد هم می تواند برای این فرم صورت جذاب باشد.

حتی موی کوتاه کات باز مردانه و یا حتی سر کاملا تراشیده هم می تواند گزینه مناسبی برای این فرم صورت باشد پس نگران نباشید.

اگر می خواهید که به صورتتان زاویه بدهید کافی است که موهایتان را به عقب ببرید و فرق کج باز کنید. در فرق کج اگر کناره های مویتان از روی موهایتان کمی کوتاه تر است; به این مدل مدل موی مردانه کلاسیک می گویند که برای این فرم صورت می تواند مناسب باشد.

موهای بلند رو به عقب هم یک گزینه خوب برای این فرم صورت است چون باعث می شود که بین بر امدگی گونه و پیشانی تعادل ایجاد کند.

اگر می خواهید که صورتتان را بلند تر از قبل نشان بدهید کافی است که از مدل موی حاشیه به سمت بالا استفاده کنید به گونه ای که موهای کنار صورتتان را به سمت بالا ببرید.

پس اگر فرم صورت بیضی دارید با خیال راحت از بین مدل موهای متنوعی که این فرم صورت دارد مثل پامپ یا کوف یا فاکس هائک ; ان مدل دلخواه را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنید و لذت ببرید و بدرخشید.

مدل موی مردانه برای صورت بیضی

2. مدل موی مردانه برای صورت مربعی

به دلیل داشتن زاویه فک در فرم صورت مربعی از مدل مویی استفاده کنید تا این ویژگی خاصی که خدا به شما داده است را به زیبایی به نمایش بگذارید. در این مدل فرم صورت هم میتوانید انواع مدل موهای مردانه را انتخاب کنید و از چیزی نترسید. شما می توانید با داشتن موهای خیلی کوتاه زاویه های صورتتان را برجسته تر به نمایش بگذارید. همچنین گذاشتن ته ریش و فرق کج باز کردن هم می تواند در زیبا کردن ظاهرتان در این فرم صورت کمک کند.

و یا برعکس اگر نمیخواهید زاویه فک تان را به نمایش بگذارید از مدل موی مردانه (undercut) استفاده کنید. در این مدل مو زاویه فکتان کمتر دیده می شود و صورت منظمی خواهید داشت. همچنین در این مدل مو که توجه ان بیشتر به موهای بالای سر است بسیار جذاب برای صورت های مربعی است.

در مدل موی مردانه اسلیکد بک لانگ(slicked back long) باعث می شود که موها به پشت سر بروند و زاویه فکی که در این فرم صورت وجود دارد به زیبایی دیده شود.

مدل موی مردانه برای صورت مربعی
مدل موی اسلیکد بک لانگ برای مدل موی فرم صورت مربعی

3.مدل موی مردانه برای صورت مستطیلی

در فرم صورت مستطیلی چون صورت کشیده است پس سعی کنید مدل مویی را انتخاب کنید که بیشتر از این صورت شمارا کشیده تر نشان ندهد مثل مدل موی پامپادور.

پس مدل مویی را انتخاب کنید که طول ان متوسط باشد; ولی اگر می خواهید که روی موهایتان را بلند بگذارید کناره های صورتتان را کوتاه نکنید. پس از مدل موهایی که کناره های صورت کوتاه است مثل همین مدل موهایی که امروزه مد شده است استفاده نکنید.همچنین موهای کنار صورت را حالت ندهید.

با ریختن موهایتان به روی پیشانی تان می توانید از طویل نشان دادن صورتتان کمتر کنید و عرض ان را بیشتر کنید.

پس از مدل موهای حاشیه کمرنگ; مدل حاشیه به سمت بالا استفاده کنید.

مدل موی پامپادور
مدل مو برای صورت مستطیلی که مو را بندازید روی پیشانی تا طول صورتتان کمتر شود

4.مدل موی مردانه برای صورت گرد

همانطور که گفتیم در این فرم صورت گرد زاویه ای وجود ندارد پس سعی کنید از مدل مویی استفاده کنید که که به گونه هایتان زاویه و زاویه فک بدهد یا ان را تیز کند. شما میتوانید موهای بالای سرتان را بلند کنید و یا به اصطلاح پوش دهید و موهای کنار صورتتان را کوتاه کنید. همچنین میتوانید فرق صاف با کمی زاویه باز کنید.

از مدل موی مردانه کوئیف با سایه به سمت پایین استفاده کنید. در این مدل با ایجاد کردن سایه کناره ها و پشت مو بی مو می شوند و به صورتتان نظم می دهد.

یکی دیگر از مدل موهای مناسب برای این فرم صورت فید و کمرنگ کردن حاشیه موها است. در این مدل چون موهای کنار سر و پشت سر کوتاه یا کمرنگ می شوند بیشتر تمرکز روی موهای بالای سر است و صورتتان را کشیده تر به نمایش می گذارد.

مدل موی دیگری که می توانید استفاده کنید فاکس هاوک با دور خلوت است که صورتتان را مردانه تر می کند و به استخوان های گونه و فک زاویه می دهد.

پس به طور کلی مدل موهای با موهای کوتاه و کمرنگ پشت و دور سر برای صورت گرد بهتر است.

مدل موی کوئیف برای صورت گرد

5.مدل موی مردانه برای صورت الماسی

در این فرم صورت چون صورت زاویه فک و گونه دارد مدل موی ساده زیاد مناسب نیست و لازم است که موهایتان کمی اشفته باشند تا بتواند برجستگی استخوان های گونه و فک را بپوشاند. در این صورت گونه ها با پیشانی متعادل می شوند و صورتتان زیباتر به نظر می رسد. پس از کوتاه کردن موهایتان دوری کنید. از مدل موهای خرد شده یا لایه لایه استفاده کنید که به موهایتان حجم می دهد.

از مدل موی کوئیف(mid length quiff) استفاده کنید چرا که بهترین گزینه برای فرم صورت الماسی است. از سبک به هم ریخته و اشفته ان استفاده کنید همانطور که در قست بالا توضیح دادم.

همانطور که گفتیم برای اینکه گونه ها با پیشانی متعادل شوند از مدل موی فاکس هاوک استفاده کنید. به طوریکه موهای کنار سر کم و موهای بالای سر حجیم باشند.

مدل مو اشفته و لایه لایه برای صورت الماسی

6.مدل موی مردانه برای صورت قلبی

نکته مهم که در این فرم صورت وجود دارد این است که باید مدل مویی را انتخاب کنید که قسمت بالایی صورت با قسمت پایینی صورت در تعادل باشند و نباید چانه شمارا خیلی باریک بکند; می توانید از خط ریش های پهن استفاده کنید. موهای خود را کوتاه و متوسط بگذارید و همچنین می توانید از مدل موی لیر استفاده کنید.

مدل موی خیلی کوتاه باریکی چانه و عرض زیاد پیشانی را بیشتر نمایش می دهد پس از این مدل مو دوری کنید.

پس سعی کنید اندازه موهایتان متوسط باشد و از قیچی پیتاژ استفاده کنید تا موهای روی موهای بالای سر را خرد کنید.

مدل موی مردانه برای صورت قلبی

7.مدل موی مردانه برای صورت مثلثی

همانطور که فرم صورت مثلثی برعکس فرم صورت قلبی است; مدل موهاهم برعکس هستند پس از حجم دهنده مو برای پر حجم نشان دادن مو استفاده کنید تا عرض پیشانی تان بیشتر شود. اینجور افراد بهتر است موهای بالای خود را بلند کنند و موهای کنار صورتشان را کوتاه.

همچنین می توانند از مدل موهای ساید پارت; حاشیه به سمت بالا; سایه های ملایم در حاشیه استفاده کنند.

مدل موی ساید پارت برای صورت مثلثی
مدل موی سایه های ملایم برای صورت مثلثی

حرف پایانی

حالا که به پایان این مقاله در سایت ناپولی رسیدیم امیدواریم که شما توانسته باشید فرم صورتتان را مشخص کنید و از بین مدل موهای مردانه مناسب فرم صورتتان بهترین را انتخاب کرده تا خوش قیافه تر از قبل به نظر برسید. همچنین با مراجعه به یک ارایشگر حرفه ای می توانید از او کمک بخواهید تا بهترین مدل مو مناسب شمارا انتخاب کند تا مدل مویی حرفه ای و جذاب داشته باشید.

مدل موی مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *