مد و استایل

10+ روش اشتباه که باعث آسیب رساندن به مو میشود

شنا کردن در آب کلردار
امتیاز دهید post

چندین روش اشتباه که باعث آسیب رساندن به مو میشود که در ادامه ما به برخی از ان ها اشاره میکنیم.

موها بسیار مستعد آسیب هستند زیرا دائماً در معرض محیط قرار می گیرند حالت دادن به موهای شما می تواند ظاهر شما را کامل کند اما بسته به تکنیک شما می تواند به موهای شما نیز آسیب برساند با این لیست اشتباه رایج مراقبت از مو، روال خودمراقبتی خود را آزمایش کنید و ببینید آیا بدون اینکه بدانید به موهای خود آسیب می رسانید یا خیر. اگر برخی از عادات خود را می شناسید، نترسید، هیچ وقت برای ایجاد یک رژیم موی سالم دیر نیست.

روش اشتباه که باعث اسیب رساندن به مو میشود

1.شستن بیش از حد موها

شستن بیش از حد موها باعث خشکی و کدر شدن موهایتان می شود. هنگامی که بیش از حد شستشو می دهیم، تمام روغن های ضروری را که موهایمان را سالم و زیبا نگه می دارد.

از بین می بریم. در مورد پوست ما هم همینطور. به طور مشابه، وقتی به ندرت موهای خود را می شوییم، می توانیم اثرات منفی جدی را تجربه کنیم. تجمع کثیفی، گرد و غبار و روغن های اضافه شده در موهای ما باعث مسدود شدن منافذ پوست سر می شود که در برخی موارد می تواند باعث ریزش مو یا کاهش رشد مو شود. پوست سر و موهای ما به اندازه صورت و بدن ما ارزش دارد، بنابراین حتماً با یک متخصص مو مشورت کنید تا برنامه شستشوی مناسب شما را تنظیم کند.

2.شستشو با آب داغ

اگرچه همه ما پس از یک روز طولانی دوش آب گرم را دوست داریم موهایمان اینطور نیست متأسفانه دوش آب گرم اضافی همان تأثیری را دارد که ابزارهای داغ روی موهای ما می گذارند گرما و بخار زیاد به راحتی روغن‌های ضروری موهای ما را از بین می‌برد و آن‌ها را آسیب‌پذیر و مستعد آسیب‌های اضافی می‌کند متخصصان مو توصیه می‌کنند که دوش آب ملایم بگیرید که به فولیکول‌های مو اجازه می‌دهد باز شوند و خود را تمیز کنند با این حال، پس از تهویه مطبوع، بسیار مهم است که آب را به حالت سرد تغییر دهید تا فولیکول‌ها دوباره بسته شوند و از خطر ایجاد موهای درون رشد شده یا تحریک شدن جلوگیری شود.

شستشو با آب داغ

4. خشک کردن خشن با حوله حمام

همه ما وقتی موهایمان را میبندیم و در لباس حمام مورد علاقه خود می‌خوابیم احساس تازه از حمام را می‌پسندیم با این حال در واقعیت خشک کردن مو با حوله بسیار مضر است.

حرکت خشن رد شدن پارچه از روی موهای شما منجر به شکستگی، ریزش مو و آسیب کلی می شود هنگامی که موهای شما خیس است تارها خاصیت ارتجاعی دارند به این معنی که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا در هنگام استفاده نادرست بشکنند.

دفعه بعد که دوش گرفتید از یک تی شرت نخی یا یک پوشش موی میکروفیبر استفاده کنید. روش تیشرت برای افرادی که موهای مجعد دارند و برای شل کردن موها بسیار کار می کند. به سادگی موهای خود را داخل پیراهن قرار دهید و آن را مانند حوله حمام ببندید. با این حال اگر وقت و حوصله دارید، خشک کردن با هوا را امتحان کنید.

5.استفاده از نوع نامناسب برس مو

هر نوع مو به یک برس موی متفاوت نیاز دارد. بسیاری از ما از تحقیق برس مو منصرف می‌شویم و زیباترین آن را در داروخانه می‌خریم، اما فکر در در مورد آنچه برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنید، تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند. افرادی که موهای مجعد دارند باید از برس استفاده کنند.

این نوع برس باعث از بین رفتن حالت فر یا موخوره نمی شود در عوض تارها را مرطوب و صاف و بدون ایجاد درد می کند. کسانی که موهای صاف دارند باید از قلم مویی استفاده کنند این نوع برس مخصوصاً برای افرادی که موهای نازک‌تری دارند مناسب است، زیرا موها بدون اینکه پوست سر شما را تحریک کنند یا فولیکول‌های شما را بکشند، به‌طور یکپارچه روی مو می‌چرخند. با آرایشگر خود مشورت کنید تا بفهمید کدام برس برای شما بهترین است.

استفاده از نوع نامناسب برس مو

6. فراموش کردن محافظ حرارتی هنگام استفاده از ابزارهای داغ

هنگام استفاده از ابزارهای داغ بر روی موهای خود ضروری است که از یک محافظ حرارتی کافی استفاده کنید بدون آن موهای شما آسیب های طولانی مدت و تیرگی قابل توجهی را تحمل می کند دمای بالا به طور خودکار باعث شکافتن و خشک شدن رشته ها می شود یک محافظ مانعی ایجاد می کند که از حمله گرما به مواد موی شما به طور کلی جلوگیری می کند با این حال، همه محافظ‌های حرارتی یکسان ساخته نمی‌شوند بنابراین تحقیق کنید و دریابید که آیا مومیایی‌کننده، اسپری پرایمر یا گزینه‌های دیگر بهترین گزینه برای نوع موی شما هستند یا خیر؟

7. خوابیدن روی روبالشی های نخی

روبالشی های پنبه ای روغن های ضروری موجود در موهای شما را جذب می کنند که باعث آبرسانی می شوند. بدون این روغن ها، موهای شما به دلیل خشکی مستعد شکستن هستند و پوست شما نیز می تواند به طور مشابه تحت تاثیر قرار گیرد. خوشبختانه این مشکل راه حل آسانی دارد. به سادگی روبالشی نخی خود را با روبالشی ابریشمی تعویض کنید .

خوابیدن روی روبالشی های نخی

8. فراموش کردن صبحانه

خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا باعث رشد قوی مو می شود و بدن شما را با مواد مغذی مورد نیاز برای شروع روز تامین می کند تخم مرغ و توت مخلوط دو غذای محبوب صبحانه هستند که رشد مو و به طور کلی سلامتی را تسهیل می کنند. همیشه به یاد داشته باشید که موهای سالم از آشپزخانه شروع می شود.

9.گرم شدن بیش از حد موهایتان

استفاده بیش از حد از ابزارهای داغ ساده ترین راه برای آسیب رساندن به موهای شماست. گرما به شکاف، شکستگی و خشکی کمک می کند. متخصصان مو علاوه بر استفاده از یک محافظ حرارتی قدرتمند، توصیه می کنند که استفاده از ابزارهای داغ را به دو بار در هفته محدود کنید و سعی کنید آنها را خیلی بالا نبرید. اگر می توانید آنها را به طور کلی حذف کنید، به شما کمک می کند موهای شما تا جایی که می شود سالم بماند.

10.برس زدن موهای خیس

وقتی موهای شما خیس است، به دلیل خاصیت ارتجاعی ناشی از دوش گرفتن، به ویژه در معرض شکستگی قرار می گیرند. در نتیجه، بسیار مهم است که صبر کنید تا موهایتان به طور کامل خشک شوند و قبل از اینکه موهایتان را برس بکشید از طرف دیگر، می‌توانید از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید تا نیمه‌ی پایینی موهایتان را باز کند و در عین حال مراقب باشید که ریشه موها را از بین نبرید. برس زدن موها در زمانی که کاملاً خیس هستند باعث شکستگی شدید و ریزش موی غیر ضروری می شود. این امر به ویژه در مورد ریشه هایی که به جدیدترین تارهای مو متصل هستند صادق است.

برس زدن موهای خیس

11. سپری کردن زمان زیادی در آفتاب

پوست ما شباهت زیادی به موهایمان دارد. هر دو موجود عمیقاً تحت تأثیر پرتوهای مضر خورشید هستند. هنگامی که پوست ما در معرض آفتاب زیاد قرار می گیرد، بدن ما با سوختگی هایی پوشیده می شود که پیامدهای بالقوه سرطان زا دارند. به همین ترتیب، آفتاب باعث می شود موهای ما خشک و کدر شوند. حتی اگر این آسیب گاهی به عنوان هایلایت های طبیعی پنهان می شود، موهای ما در معرض شکستگی جدی قرار می گیرند. برای جلوگیری از این اثرات منفی به یاد داشته باشید برای فصل تابستان یک کلاه شیک استفاده کنید.

12. شنا در آب کلردار

قرار دادن موهای شما در معرض کلر در استخرهای شنا برای مدت طولانی یا مکرر می تواند منجر به آسیب دیدن موها شود این آسیب زمانی رخ می دهد که کلر روغن طبیعی موهای شما را از بین می برد و مو را خشک، زبر و آسیب دیده می کند علاوه بر این، کلر می تواند رنگ موهای شما را تغییر دهد ساقه مو را تضعیف کند و اغلب باعث شکاف موها شود.

از شنا کردن مکرر در استخرهای کلردار خودداری کنید هنگام شنا از کلاه شنا استفاده کنید تا از موهای خود در برابر آب کلر محافظت کنید عادت کنید به محض بیرون آمدن از استخر موهای خود را با آب تازه و ساده بشویید همچنین می توانید بعد از شنا از شامپو مخصوص شنا استفاده کنید تا کلر اضافی موهایتان را پاک کرده و سپس حالت دهید.

شنا کردن در آب کلردار

سخن پایانی

برخی از عوامل داخلی و همچنین عادات زیبایی روزانه مرتبط با مو می توانند مو را شکننده کرده و منجر به وز، تیرگی، زبری، شکستگی و نازک شدن مو شوند بنابراین، ضروری است که بدانید چه چیزی برای موهای شما مفید است مانند بهترین مواد مغذی برای رشد مو و چه چیزی می تواند به آن آسیب برساند بهبود عادات روزانه مراقبت از مو می تواند کمک زیادی به احیای سلامت موهای شما کند و به موهای شما قدرت و درخشندگی بدهد که ظاهر شما را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *