مد و استایل

15 ترفند خانگی برای درمان جوش سر سفید

جوش سر سفید
امتیاز دهید post
جوش سر سفید

پوست انسان با گذشت زمان به دلیل تغییرات هورمونی تغییر می کند. به خصوص در دوران نوجوانی، پوست ممکن است در برابر بسیاری از مشکلات پوستی تسلیم شود و جوش سر سفید از جمله آنها هستند. از قضا، جوش‌های سرسفید می‌توانند گاهی حتی پس از سال‌های نوجوانی شما را دچار مشکل کنند.

با این حال، امیدی به درمان های خانگی برای درمان جوش سر سفید وجود دارد. قبل از بررسی برخی درمان های موثر، مهم است که بدانیم جوش سر سفید چیست و چرا ایجاد می شود.

جوش سر سفید چیست؟


پوست شما برای تغذیه خود روغن طبیعی تولید می کند و چربی اضافی را از طریق منافذ آزاد می کند. هنگامی که این منافذ به دلایلی مسدود یا مسدود می شوند، سبوم غدد چربی شروع به جذب آن روغن از پوست می کند.

این حالت باعث ایجاد جوش سر سفید یا سر سیاه می شود و در موارد شدید به جوش یا آکنه تبدیل می شود.

جوش‌ سر سفید معمولاً توسط اپیدرم پوشانده می‌شوند و باعث می‌شوند رنگ پوست شما یکسان به نظر برسند.

چه چیزی باعث جوش های سر سفید می شود؟

غدد چربی در سراسر پوست شما قرار دارند و بیشتر آنها ممکن است به فولیکول های مو متصل شوند. جوش سر سفید زمانی ایجاد می شوند که این فولیکول های مو ملتهب شوند.

التهاب می تواند به دلیل تشکیل غیرطبیعی کراتین، افزایش تولید سبوم و وجود باکتری های ایجاد کننده سرسفید رخ دهد.

قبل از بررسی چگونگی حذف دائمی جوش سر سفید، مهم است که در وهله اول علت ظاهر شدن آنها را بیابید.

در اینجا برخی از دلایل جوش سر سفید وجود دارد:

دلایل جوش سر سفید

1. بلوغ

بلوغ

در دوران بلوغ، پوست شما در برابر جوش های سرسفید آسیب پذیرتر است. افزایش تولید سبوم به دلیل تغییرات هورمونی وجود دارد. در پاسخ به این، مغز شما یک GnRH (هورمون آزاد کننده گنادوتروپین) تولید می کند که غدد چربی را مجبور می کند تا روغن بیشتری ترشح کنند.

در نتیجه، منافذ مسدود می شوند و پوست شما سلول های مرده و باکتری ها را در خود نگه می دارد. این منجر به مسدود شدن منافذ می شود.

2. تغییرات هورمونی

هورمون

به غیر از بلوغ، سایر تغییرات هورمونی که باعث ایجاد جوش سر سفید می شوند عبارتند از بارداری، قرص های ضد بارداری و یائسگی. اکثر زنان همچنین متوجه تشکیل جوش سر سفید و انواع دیگر آکنه در طول دوره قاعدگی خود می شوند.

با کاهش سطح استروژن، باعث افزایش سطح پروژسترون می شود. در نهایت، غدد به دلیل عدم تعادل هورمونی، چربی بیشتری آزاد می کنند.

3. ژنتیک

ژنتیک

یکی از دلایل اصلی جوش سر سفید می تواند عوامل ارثی باشد. اعتقاد بر این است که والدینی که سابقه جوش سر سفید یا آکنه دارند بیشتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که ممکن است با مشکلات پوستی مشابهی روبرو شوند.

4. عادات سبک زندگی

الکل و سیگار

سبک زندگی ناسالم که شامل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل یا الگوهای بد خواب می شود می تواند وضعیت جوش سر سفید را بدتر کند. مطالعات متعددی ارتباط بین غذاهای خاص و جوش های سرسفید را شناسایی کرده اند.

با این حال، رژیم غذایی ثابت نشده است که علت فوری برای جوش های سرسفید باشد.

5. استرس

استرس

زمانی که در موقعیت های استرس زا قرار می گیرید، جوش سر سفید بیشتر به وجود می آیند. در این شرایط سخت، غدد بیشتر پذیرای هورمون های استرس هستند و در نتیجه سبوم بیش از حد تولید می شود. این وضعیت منجر به ایجاد برآمدگی های کوچک می شود.

چگونه جوش های سر سفید را از بین ببریم؟

اگر به این فکر می کنید که چگونه جوش سر سفید را به طور طبیعی از بین ببرید، می توانید مجموعه ای از درمان های خانگی را انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته ساده برای خلاص شدن از شر آن جوش سر سفید میگوییم شده است

1. جادوگر هازل(فندق جادوگر)

جادوگر هازل

یک گزینه درمانی طبیعی، فندق جادوگر است که دارای خواص ضد التهابی قوی است. همچنین به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند و باعث می شود بافت های شما کوچک شوند، پوست تحریک شده را آرام کرده و در نتیجه التهاب را از بین می برد.

گاهی اوقات، استفاده از قابض بیشتر روی پوست شما ممکن است باعث تحریک و خشکی شود. بنابراین، بهتر است فقط یک بار در روز از فندق جادوگر استفاده کنید. فقط در صورت لزوم بیشتر از آن استفاده کنید.

2. زردچوبه

زرد چوبه

وقتی نوبت به یک درمان سنتی می رسد که التیام طبیعی پوست شما را تقویت می کند، خمیر زردچوبه بهترین راه حل شماست. زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی است و به خلاص شدن از شر جوش های سرسفید کمک می کند.

3. اسکراب بلغور جو دوسر

اسکراب بلغور جو دوسر

اگر پوست شما بیشتر مستعد جوش سر سفید است، لایه برداری آن با یک اسکراب موثر یک انتخاب عالی است. اسکراب بلغور جو دوسر فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر است و شما می توانید این اسکراب طبیعی را برای درمان جوش های سرسفید انتخاب کنید. این اسکراب زمانی بهترین اثر را دارد که عسل و آب لیمو را به آن اضافه کنید.

4. بخار صورت

بخار صورت

قرار دادن صورت در معرض بخار به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. می توانید هر چند روز یک بار بخار دهی صورت را انجام دهید.

5. عسل

عسل

غنی شده با خواص ضد باکتریایی، چسبندگی و کیفیت غلیظ عسل منافذ مسدود شده را نرم می کند. نه تنها جوش های سر سفید را از بین می برد، بلکه پوست شما را روشن تر و صاف تر می کند. با استفاده مداوم از عسل، درخشندگی درخشانی را بدون ایجاد جوش های سرسفید مشاهده خواهید کرد.

6. سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب خام حاوی اسید استیک همراه با سایر اسیدهای طبیعی است. این به لایه برداری پوست کمک می کند، چربی اضافی را از منافذ شما خارج می کند و اندازه آنها را کوچک می کند. از آنجایی که بسیار اسیدی است، هر گونه باکتری در حال رشد را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد.

7. روغن درخت چای

روغن درخت چای

برای درمان جوش های سرسفید خفیف تا متوسط، روغن درخت چای دارای فواید ضد التهابی و ضد میکروبی است. این روغن طبیعی به تسکین قرمزی و التهاب کمک می کند. اگر می خواهید روغن خالص درخت چای را امتحان کنید، مطمئن شوید که آن را با روغن های حامل رقیق کنید.

8. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در صورت مخلوط شدن با چند قطره لیمو به از بین بردن چربی اضافی و کاهش جوش های سرسفید کمک می کند.

9. آب لیمو

آب لیمو

آب لیمو به دلیل اسیدی بودن به خشک شدن پوست و جذب چربی های اضافی کمک می کند. علاوه بر این، دارای ترکیبات ضد باکتریایی است که برای کاهش التهاب کار می کنند.

10. جوش شیرین

جوش شیرین

یک مرطوب کننده طبیعی، جوش شیرین با تغذیه پوست شما و در نتیجه تسریع درمان جوش های سرسفید به تعادل سطح pH پوست شما کمک می کند.

11. اسکراب شکر

اسکراب شکر

اسکراب شکر یک درمان موثر برای خلاص شدن از شر جوش های سرسفید است. برای تهیه اسکراب شکر ، شکر را با آب لیمو و عسل مخلوط کنید. روی صورت بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

پس از چند دقیقه صورت خود را با آب دمای اتاق تمیز کرده و بشویید. هنگامی که شروع به مشاهده نتایج مطلوب کردید، از استفاده بیش از حد خودداری کنید. می توانید این اسکراب شکر را دو بار در هفته اعمال کنید.

داروی موثر برای کنترل جوش سر سفید

ممکن است علیرغم تلاش برای درمان های خانگی و تعجب که چگونه سرهای سفید را از صورت پاک کنید، به نتایج دلخواه نرسید. سپس، زمان آن فرا رسیده است که به داروها یا درمان روی بیاورید.

در زیر فهرستی از چند داروی موثر برای کنترل نگرانی های جوش سر سفید آورده شده است:

12. بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسید

کرم حاوی بنزوئیل پراکسید قادر است روغن های اضافی را خشک کند زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است. چنین کرمی التهاب پوست را نیز کاهش می دهد.

با این حال، هنگامی که کرم حاوی بنزوئیل پراکسید را انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که غلظت آن از 2٪ تجاوز نمی کند زیرا می تواند برای پوست شما مضر باشد. همچنین بلافاصله پس از این درمان دست های خود را بشویید.

13. سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید

آیا نمی دانید چگونه به طور موثر از جوش سر سفید جلوگیری کنید؟ اسید سالیسیلیک به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به کاهش قرمزی کمک می کند. همچنین به باز شدن منافذ پوست کمک می کند. عاری از هرگونه عوارض جانبی، رشد سلولی را تقویت می کند و منجر به یکنواخت شدن رنگ پوست می شود.

14. رتینوئیدهای خفیف

رتینوئیدهای خفیف
A tube of hydrocortisone cream on a white surface.

رتینوئید غنی شده با ویتامین A در برابر منافذ باز شده عمل می کند. با این حال، برای اینکه پوست خود را به شدت به نور خورشید حساس نکنید، فقط یک کرم رتینوئید ملایم را انتخاب کنید.

15. لایه بردارهای ملایم

لایه بردار ملایم

لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست بدون ایجاد سوزش و خشکی کمک می کند. با این حال، شما باید پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید.

16. با متخصص پوست خود مشورت کنید

متخصص پوست

زمانی که تمام درمان‌های خانگی و داروها نتوانستند کارهای لازم را انجام دهند، وقت آن است که با یک متخصص پوست مشورت کنید. یک متخصص پوست با تجربه پس از تشخیص صحیح مشکلات پوستی و مشکلات ریشه، داروها و درمان های موضعی را تجویز می کند.

چگونه جوش های سرسفید بینی را از بین ببریم؟

بینی به دلیل داشتن ناحیه T چرب در برابر جوش های سر سفید آسیب پذیرتر است. اما با کمک داروهای بدون نسخه (OTC) می توانید گسترش جوش های سر سفید روی بینی را کنترل کنید. چند داروی رایج OTC شامل بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک است.

بنزوئیل پراکسید به عنوان یک درمان نقطه ای برای آکنه های ملتهب عمل می کند، در حالی که اسید سالیسیلیک به جوش های سرسفید شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست خود را از منافذ باز دفع کنند.

طبق مطالعات آکادمی پوست آمریکا، تقریباً یک تا دو ماه طول می کشد تا محصولات ضد آکنه نتایج مورد نظر را منعکس کنند. این بدان معنی است که شما باید یک راه حل را برای حذف سرهای سفید از بینی در خانه در یک زمان امتحان کنید. قبل از حرکت با دیگری به طور مداوم به آن ادامه دهید.

چانه کمتر از بینی در برابر جوش های سر سفید آسیب پذیر نیست. اعتقاد بر این است که لایه برداری ملایم برای از بین بردن جوش های سرسفید از چانه موثرتر است.

چگونه جوش های سر سفید را از چانه پاک کنیم؟

اگر این کار انجام نشد، ممکن است داروهایی مانند کرم حاوی بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک و رتینول ملایم را انتخاب کنید. اما قبل از آن، ممکن است بخواهید چند درمان خانگی را امتحان کنید که نه تنها در جیب آسان هستند، بلکه هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کنند.

چند درمان خانگی موثر عبارتند از عسل، ژل آلوئه ورا، آب لیمو، سرکه سیب، جوش شیرین و زردچوبه.

سایر نکات مراقبت از خود برای جوش سر سفید

اضطراب و فست فودها جوش های سرسفید موجود را بدتر می کنند و شانس ابتلا به آنها را افزایش می دهند. در مورد پیشگیری از جوش سرسفید، عادات مراقبت از خود زیادی وجود دارد. در اینجا برخی از موثرترین نکات مراقبت از خود برای جوش های سرسفید آورده شده است:

  1. حداقل دو بار در روز صورت خود را بشویید تا از تولید سموم جلوگیری کنید. برای از بین بردن پوست مرده لایه برداری کنید. این به باز کردن منافذ پوست کمک می کند، اما در حین انجام این کار، از اسکراب های خشن خودداری کنید.
  2. برای از بین بردن پوست مرده لایه برداری کنید. این به باز کردن منافذ پوست کمک می کند، اما در حین انجام این کار، از اسکراب های خشن خودداری کنید.
  3. از فشار دادن یا بیرون آمدن جوش های سرسفید خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به زخم و عفونت شود.
  4. موهای خود را مرتب بشویید تا چربی موها پاک شود.
  5. محصولات زیبایی غیر کومدون زا یا بدون روغن را انتخاب کنید زیرا کمتر باعث ایجاد جوش و انسداد منافذ می شوند.
  6. فراموش نکنید که قبل از خواب آرایش را پاک کنید تا منافذ مسدود نشود.
  7. گوشی هوشمند، روبالشی و عینک آفتابی خود را تمیز نگه دارید تا پوست صورت شما از تماس با آلودگی، روغن و باکتری جلوگیری کند.
  8. یک زندگی بدون استرس داشته باشید و یک رژیم غذایی سالم بدون مواد غذایی با سدیم بالا و کمتر قند داشته باشید تا جوش های سرسفید را از بین ببرید.
  9. هنگام قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، بهداشت پوست را افزایش دهید.

چگونه یک جوش سر سفید را بیرون بیاوریم؟

جوش سر سفید

گاهی اوقات، وسوسه‌انگیز است که سرسفید را بیرون بیاورید، زیرا آنها سفید می‌شوند و تصور می‌کنید که ناپدید می‌شوند. کشیدن جوش سر سفید توصیه نمی شود.

نه تنها دست زدن به پوست شما چربی، کثیفی و باکتری بیشتری را رسوب می دهد، بلکه تلاش برای از بین بردن جوش سر سفید نیز می تواند منجر به التهاب و حتی اسکار دائمی شود.

اگر هنوز میل به ایجاد جوش های سرسفید دارید، هیچ چیز نمی تواند مانع شما شود. در این مورد، حداقل اقدامات احتیاطی را انجام دهید و این مراحل را در مورد چگونگی ایجاد ایمن جوش سرسفید دنبال کنید:

دست های خود را بشویید تا از رشد باکتری های بیشتر در ناحیه جلوگیری کنید.


یک کمپرس گرم برای حداقل 15 دقیقه قرار دهید.


پنبه تمیز را بردارید و روی دو طرف منافذ مسدود شده فشار وارد کنید تا از بین برود.


پس از اتمام کار، آن را با آب تمیز بشویید و یک تونر ملایم بمالید.


نکته : اگر در تلاش خود برای ایجاد جوش های سرسفید شکست خوردید، این کار را متوقف کنید. فشار دادن آن می تواند آسیب بیشتری به پوست شما وارد کند.


تفاوت بین جوش های سرسفید و جوش ها

جوش های سرسفید مانند جوش هایی نیستند که در سطح بسته به نظر می رسند. جوش های سرسفید نیز به عمق پوست شما نمی روند.

در حالی که نوک آن ها سفید به نظر می رسند، به اندازه جوش های قرمز، ملتهب یا حساس نمی شوند، که به نظر می رسد در هر زمان آماده بیرون آمدن هستند. وقتی جوش های سرسفید را با جوش مقایسه می کنید، اندازه اولی بسیار کوچک است.

سخن پایانی

جوش‌های سرسفید یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که اکثر افراد، به‌ویژه نوجوانان را درگیر می‌کند. به همین دلیل، اکثر مردم جوش های سرسفید را به انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی نسبت می دهند و با پزشک مشورت نمی کنند.

با این حال، مهم نیست که جوش های سرسفید چقدر رایج هستند، می توانند برای سلامت روان شما مضر باشند. در صورت مشاهده علائمی که بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد، توصیه می شود بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

4پارچه مناسب فصل تابستان-لینن/کتان/جین کاغذی (napoli.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *