مد و استایل

10 مدل ریش مردانه ترند در سال ۲۰۲۲+نکات حفظ و نگهداری ریش

10 مدل ریش مردانه ترند در سال ۲۰۲۲
3/5 - (1 امتیاز)

در گذشته ای نه چندان دور، در دوران هایی با شرایط بد اقتصادی، ریش بعنوان ابزاری جهت پس انداز کردن پول بکار می رفت!علاوه بر این، تفکرات و سلایق نسبت به مو های صورت تا حدی منفی بود.(به ویژه از سوی زنان!)؛اما رفته رفته و به مرور زمان ریش به بیان نهایی از استایل و مردانگی اشخاص تبدیل شد.

بواسطه داشتن ریش می توانید جذاب ترین استایل خود را به نمایش در آوردید در عین حال که می توانید برخی از ایرادات جزئی را نیز پنهان و یا حتی اصلاح کنید. برای اینکه بهترین استفاده را از ریش خود داشته باشید، جزئیاتی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. سعی می کنیم در این مطلب به نکات حفظ و نگهداری ریش پرداخته و معرفی 10 مدل ریش مردانه ترند در سال 2022 را نیز داشته باشیم.

انواع استایل ریش

انواع استایل ریش
انواع استایل ریش

فرقی نمی‌کند برای جلوگیری از اسیب پوست ریش می‌گذارید، تا جلوی اشعه ماوراء بنفش نور خورشید را گیرد و یا با این کار اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید، طیف گسترده‌ای از مدل‌های ریش برای انتخاب وجود دارد.در اینجا تعدادی از این مدل های ریش آورده شده است:

1. مدل ته ریش مردانه

ته ریش یا stubble یکی از انواع استایل ریش است که در عین سادگی زیباست.این مدل از ریش به سادگی نگهداری می شود و به طرز چشمگیری به جذابیت چهره شما می افزاید.برای داشتن این سبک از ریش تنها کافیست چند روزی را اصلاح نکنید.

ته ریش یک سبک بسیار بحث برانگیز است که می توانید آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما هرگز آن را نادیده نگیرید. مطالعات نشان می دهند که زنان در واقع به مردانی که ته ریش داشته اند تمایل داشته و آن ها را ترجیح می دهند، پس چرا از آن استفاده نکنیم؟

2. مدل ریش کوتاه

کمتر مردی وجود دارد که نتوانسته باشد از مدل های کوتاه ریش (Short Beard) بهره ببرد. این مدل ریش به طرز عجیبی نه تنها برای هرشکل صورت مناسب اند، بلکه در هر موقعیتی، چه رسمی و چه غیررسمی، مناسب می باشند. بطوری که هم در دفتر کار وهم در یک قرار شام شبانه این استایل از ریش مناسب شما خواهد بود.اگر اهل تجربه های جدید و نوظهور می باشید سعی کنید از یک ریش کوتاه بدون سبیل استفاده کنید که تحریک آمیز و در عین حال هوشمندانه به نظر می رسد.

ریش های کوتاه ویژگی هایی همانند مرتب بودن و شخصیت شما را با هم ترکیب می کنند. البته یک قانون وجود دارد که باید به خاطر بسپارید، برای قرار گرفتن در دسته ریش کوتاه، طول ریش نباید از 1-1/5 سانتی متری زیر پانه شما تجاوز کند. به صورت ایده‌آل، برای ایجاد سبک مینیمالیستی کامل ریش کوتاه، فقط باید موهای صورت خود را به طور مرتب کوتاه کنید و همینطور بروید! با این حال،گزینه های دیگری نیز وجود دارند.

3. مدل ریش استایل داده شده

سبیل چَخماقی بیس و پایه ای قوی برای مدل های مختلف ریش می باشد. طول این استایل از ریش متفاوت است اما تنها ویژگی مشترکی که دارند آن است که انتهای سبیل می بایست فر باشد. می توانید با آغشته کردن انتهای آن به روغن های ریش و یا موم و پیچیدن به دور انگشتتان به شکلی منظم، به این استایل از ریش برسید.

برای نتیجه سریع تر میتوانید به دستگاه اتو مو و یک حالت دهنده متوسل شوید. برای اینکه به بهترین شکل از این مدل بهره ببرید لازم است که در ابتدا ریش به درستی کوتاه و استایل داده شود. البته باید گفت که برای حفظ نگهداری از این مدل نیاز به مدت زمانی در روز دارید و برای افرادی با مشغله زیاد مناسب نمی تواند باشد.

4. مدل ریش دم اردکی

اگر می خواهید به ریش کاملا سنتی خود حالتی غیرعادی بدهید، ریش دم اردکی (Ducktail) را امتحان کنید. همانطور که از نام آن پیداست این ریش شبیه دم اردک واقعی است!

این مدل از ریش معمولا ترکیبی از یک مدل کاملا خشن و یک مدل مرتب از ریش است، که در بین مردان مشهور، بسیار محبوب است. البته توجه داشته باشید که این مدل ریش برای همه مناسب نیست. اگر صورت شما باریک و بلند است، برای شما کار مناسب نخواهد بود.اما در موارد دیگر، ریش های دم اردک کاملاً خوب به چهره می نشینند. وقتی انتخاب می‌کنید آنها را با چه چیزی ست کنید، یک مدل موی نامرتب یا صاف را در نظر بگیرید.

5. مدل ریش پروفسوری

اساسا ریش پروفسوی یا دایره ای (Circle Beard) یک ریش پایه است. به عنوان یکی از محبوب ترین ریش های کوتاه، ترکیبی از بزی گرد و سبیل است. بسیار تمیز و شیک به نظر می رسد، بنابراین برای بیزینس من ها بسیار جذاب است.این مدل ریش بسته به نوع سلیقه تان می تواند ظریف و یا ضخیم باشد.

ریش پروفسوری ظریف(غیر متصل)

مدل Van Dyke

برای رسیدن به مدل ون دیک که نام خود را از نام خود را از نقاش معروفی به نام آنتونی ون دایک گرفته است و توسط بسیاری از افراد معروف و هالیوودی نیز مورد استفاده قرار گرفته فقط نیاز دارید تا بین ریش و سبیل تان اتصالی ایجاد نکنید به این صورت که درحالی که بقیه موهای صورت تراشیده شده اند. قسمت روی چانه باید یک T معکوس را تشکیل دهند و در نهایت به شکل V مانندی کوتاه شوند.

مدل Balbo 

ریش بالبو تنها و تنها به لطف رابرت داونی جونیور (Robert Downey .Jr) سال هاست که به یکی از شناخته شده ترین انواع ریش تبدیل شده است.برای رسیدن به این استایل، باید ریش کامل داشته باشید تا حجم موی زیادی برای کار وجود داشته باشد. علاوه بر این، شما نیاز به رشد سبیل دارید.

ریش پروفسوری ضخیم

این مدل که ضخیم تر و پر حجم تر از مدل بالاست را می توان با ته ریش نیز ترکیب کرد بطوری که ابتدا ته ریش گذاشته، سپس مدل پروفسوری را بر روی آن اجرا می کنید.به همین سادگی!

6. مدل ریش کوتاه با سبیل

آیا شما به دنبال یک مدل ریش واقعا جذاب هستید؟ پس حتما باید مدل Beardstache را امتحان کنید. این مدل ترکیبی از سبیل و ریش است که اولی عمداً بلندتر از دومی باقی مانده است.

7. مدل ریش گاریبالدی

شاید مدل گاریبالدی (Garibaldi Beard) را بتوان بعنوان آسان ترین نوع استایل ریش در نظر گرفت چرا که شما برای رسیدن به این مدل تنها و تنها نیاز به زمان دارید و حتی در خانه هم میتوانید به این مدل دست بیابید.برای این مدل، که توسط گاریبالدی مشهور، استفاده و معروف شده است شما حتی نیازی به عکس های سَبک ریش ندارید. شما فقط اجازه می دهید موهای صورتتان به طور طبیعی حدود چهار ماه رشد کنند و هر از چند گاهی آن ها را در قسمت پایین کوتاه می کنید.

این مدل نیاز به زمان زیادی جهت حفظ و شست و شو دارد که مناسب افراد با مشغله زیاد نمی باشد.این مدل ریش بیشتر در استایل های کژوال و اسپورت استفاده می شود.

8. مدل کلاسیک ریش بزی

مدل‌های ریش بزی که مدل هایی از نوع کلاسیک اما همچنان امروزی به حساب می آیند نیز به تلاش و مراقبت زیادی نیاز ندارند، که در صورت‌های باریک تا گرد بسیار جذاب به نظر می‌رسند. در گذشته، بزی بلند مورد علاقه علما و افراد مشهور بود; اگرچه امروزه، تقریباً توسط هر کسی مورد استفاده قرار می گیرد. برای داشتن این مدل ریش، تنها باید موهای بالای لب بالا و زیر لب را نگه داشته و نتراشید. می توانید با قاب کردن دهان خود با موی صورت، یک لبه به آن اضافه کنید.

9. مدل ریش فید

بی شک مدل ریش فید از امروزی ترین و محبوب ترین مدل های ریش بخصوص بین جوانان به شمار می رود که ترکیب آن با مدل موهای فید شده معجزه می کند! پس بهتر است همراه با ریش فید این کار را برای موهایتان هم اجرا کنید تا هماهنگی بهتری میان ریش و موهای سرتان بوجود آید.

اگر تابحال از این مدل بر روی صورتتان استفاده نکرده اید بهتر است از یک آرایشگر ماهر بخواهید تا به بهترین شکل ممکن این مدل را بر روی صورتتان اجرا کند زیرا که اجرای مدل فید به مهارت بالایی در سایه زنی نیاز دارد.

10. مدل ریش خطی

برای اینکه کمی جسارت و تضاد به ظاهر خود بیافزایید، به این مدل ریش خطی بروید. این مدل دارای خطوطی صاف در امتداد استخوان گونه است که به طور یکپارچه در یک خط در اطراف پیشانی ترکیب می شود. موهای صورت خود را بیش از حد بلند نگذارید مگر اینکه بخواهید نامرتب یا پشمالو به نظر برسید.

سوالات متداول

چگونه مدل ریش خود را انتخاب کنم؟

به این فکر می کنید که چگونه مدل ریش خود را انتخاب کنم؟ هنگام انتخاب مدل موهای صورت خود باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. اول از همه، شما باید مدل ریش را با فرم صورت خود هماهنگ کنید. به عنوان یک قانون کلی، اگر صورت شما نامتناسب به نظر می رسد، سبیل ها باید تعادل را به آن بازگردانند. سپس، در نظر بگیرید که چقدر زمان می توانید برای نگهداری ریش اختصاص دهید. به یاد داشته باشید، هر چه سبک پیچیده تر باشد، به تلاش بیشتری نیاز دارد.

در نهایت، ریش شما باید متناسب با سبک شخصی و فضای کاری شما باشد. اگر قوانین سختگیرانه لباس پوشیدن دارید، بهتر است یا یک استایل ساده انتخاب کنید یا از ریش خودداری کنید.

چه نوع ریشی برای صورت من جذاب تر است؟

در عصر تکنولوژی های پیشرفته می توانید تنها با نصب یک برنامه موبایل که این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از دوربین گوشی خود، مدل های مختلف ریش را بر روی صورتتان امتحان کنید و مدل ایده آل تان را انتخاب کنید.

بهترین برنامه‌ها برای اندروید Beard Camera Live و Beard Photo Editor هستند، همچنین برای کاربران آیفون نیز برنامه های BaldBooth و Hair and Beard Styles می توانند کاربردی باشند.

ریش کوتاه چیست؟

همانطور که گفتیم مدلی است که بیش از 1 تا 1/5 سانتی متر از سطح چانه شما تجاوز نمی کند. اگر برای ریش شما بیش از 1/5 سانتی متر است ، پس این در حال حاضر یک ریش بلند در نظر گرفته می شود.

محبوب ترین مدل ریش چیست؟

اما جواب این سوال که محبوب ترین مدل ریش چیست؟ در حالی که این لیست به سرعت در حال تغییر است، امروز، 10 مدل موی صورت که در بین مردان در تمام سنین محبوب هستند را برای شما بازگو کردیم که از محبوب ترین های مد حال حاضر به شمار می روند.

آیا داشتن ریش مارا بهتر نشان می دهد؟

در پاسخ به سوال آیا داشتن ریش مارا بهتر نشان می دهد؟ باید گفت بله قطعاً همینطور است! ریش نشانه واقعی بلوغ مرد است، بنابراین مردانگی، که مشخصاً یک ویژگی بسیار جذاب است. علاوه بر این، ریش به برجسته کردن ویژگی های مردانه صورت شما کمک می کند و آنها را واضح تر و برجسته تر می کند.

چه افرادی نباید از ریش استفاده کنند؟

شاید ناراحت کننده باشد اما زمانی می توان ازاکثر مدل های ریش استفاده کرد که بر روی صورت موهای زیاد و ضخیم وجود داشته باشند. اگر موهای صورتتان کم و ضخیم است، بهتر است از داشتن ریش چشم پوشی کنید. زیرا که ممکن است ظاهر شما را به کلی نابود کند!

با این وجود، اگر موهای ضخیم‌تری در برخی از قسمت‌های صورت خود دارید، مانند چانه یا شقیقه‌ها و خط فک، به سراغ برخی مدل های خاص مانند ریش بزی یا چانه بروید. در نهایت، هرگز تسلیم نشوید، قبل از اینکه تمام گزینه‌های ممکن را برای استفاده حداکثری از منبع خود امتحان کنید.

چه زمانی ظاهر ریش خوب به نظر می رسد؟

برای اینکه ریش خود را مرتب و شاداب نگه دارید، به چندین وسیله کمکی برای حالت دادن نیاز دارید،که شامل محصولاتی همچون روغن ریش، شامپو یا مومیایی می شود. ابزارهایی نظیر، تیغ و قیچی را نیز پیشنهاد می کنیم. لوازم جانبی نیز شامل شانه و برس می شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا 10 مدل از بهترین و بروز ترین ترند های استایل ریش را گردآوری کنیم؛ حال شما می توانید طبق نکات و مدل های گفته شده، استایل ریش متناسب با صورت خود را انتخاب و و در اولین فرصت بر روی صورت خود اجرا کنید و نظرتان را نیز با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *