مد و استایل

جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

عکس جید رولر
امتیاز دهید post

ممکن است اخیراً اسم جید رولر (Jade Rollers) یا غلطک یشمی را در صحبت با دوستان و آشنایان شنیده باشید و یا در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و یا حتی در اینستاگرام دیده باشید. این محصول مد روز فواید متعددی از جمله رفع پف صورت، صاف کردن خطوط ریز، کاهش هاله های سیا زیر چشم و همچنین آرام کردن التهاب را وعده می دهد. غلتک‌های یشم اغلب با نام صحبت گوا شا نامیده می شوند می‌شوند، و یکی از محبوب‌ترین اقلام در سال 20بودند. اما آیا غلتک‌های یشمی واقعاً به این وعده‌های عالی عمل می‌کنند؟ تیم ما با یک متخصص صحبت کرد و در اینجا چیزی است که باید بدانید.

به نظر می رسد، با وجود اینکه استفاده از غلطک های یشمی اخیراً رواج یافته، اما گوا شا مفهوم جدیدی نیست. سنگ یشم برای قرن‌ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است. از این سنگ قیمتی برای بیرون کشیدن انرژی منفی و تعادل «چی» استفاده می‌شد که در طب سنتی چینی به آن «نیروی حیات» یا «انرژی» نیز می‌گویند.

ایده پشت آن نسبتاً ساده است: یشم به هنگام لمس نسبتاً خنک است و این توانایی را دارد که حتی در تماس با پوست خنک بماند.این خاصیت خنک کنندگی به روشن شدن پوست، کاهش پف، تحریک و تخلیه لنفاوی و بهبود گردش خون کمک می کند. گردش خون سالم، اکسیژن را به سلول های پوست می رساند و همچنین به نفوذ بیشتر محصولات به بافت پوست کمک می کند. به این ترتیب خطوط ریز صورت و چین و چروک را کاهش می دهد.»

افرادی که از غلتک های یشم استفاده می کنند توانایی آن را در کمک به ماساژ لنفاوی تایید می کنند. سیستم لنفاوی شبکه‌ای از رگ‌ها است که لنف، مایعی حاوی گلبول‌های سفید ضد عفونت را در سراسر بدن منتقل می‌کند تا به خلاص شدن از شر سموم و سایر مواد ناخواسته کمک کند. مروری بر مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ لنفاوی ممکن است به تحریک سیستم لنفاوی کمک کند، در نتیجه حذف تجمعات سمی را تسهیل می‌کند. طرفداران غلتک های یشم می گویند که استفاده از آن منجر به روشن تر شدن پوست، بهبود چهره و کاهش خطوط ریز و چین و چروک می شود.

طراحی غلتک به صورت یک دسته و یک سنگ یشم و یا جزء انتهای دوتایی است که یک طرف آن یک سنگ بیضی شکل بزرگ است و طرف دیگر یک سنگ دایره ای کوچکتر است. اندازه‌های مختلف باعث می‌شود تا نواحی مختلف صورت پوشش مناسبی برای چرخش داشته باشد.

جید رولر چیست؟

به نظر می رسد، با وجود اینکه استفاده از غلطک های یشمی اخیراً رواج یافته، اما گوا شا مفهوم جدیدی نیست. سنگ یشم برای قرن‌ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است. از این سنگ قیمتی برای بیرون کشیدن انرژی منفی و تعادل «چی» استفاده می‌شد که در طب سنتی چینی به آن «نیروی حیات» یا «انرژی» نیز می‌گویند.

ایده پشت آن نسبتاً ساده است: یشم به هنگام لمس نسبتاً خنک است و این توانایی را دارد که حتی در تماس با پوست خنک بماند.این خاصیت خنک کنندگی به روشن شدن پوست، کاهش پف، تحریک و تخلیه لنفاوی و بهبود گردش خون کمک می کند. گردش خون سالم، اکسیژن را به سلول های پوست می رساند و همچنین به نفوذ بیشتر محصولات به بافت پوست کمک می کند. به این ترتیب خطوط ریز صورت و چین و چروک را کاهش می دهد.»

افرادی که از غلتک های یشم استفاده می کنند توانایی آن را در کمک به ماساژ لنفاوی تایید می کنند. سیستم لنفاوی شبکه‌ای از رگ‌ها است که لنف، مایعی حاوی گلبول‌های سفید را در سراسر بدن منتقل می‌کند تا به خلاص شدن از شر سموم و سایر مواد ناخواسته کمک کند. مروری بر مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ لنفاوی ممکن است به تحریک سیستم لنفاوی کمک کند، در نتیجه حذف تجمعات سمی را تسهیل می‌کند. طرفداران غلتک های یشم می گویند که استفاده از آن منجر به روشن تر شدن پوست، بهبود چهره و کاهش خطوط ریز و چین و چروک می شود.

طراحی غلتک به صورت یک دسته و یک سنگ یشم و یا جزء انتهای دوتایی است که یک طرف آن یک سنگ بیضی شکل بزرگ است و طرف دیگر یک سنگ دایره ای کوچکتر است. اندازه‌های مختلف باعث می‌شود تا نواحی مختلف صورت پوشش مناسبی برای چرخش داشته باشد.

به عبارت ساده، غلتک یشم یکی از ابزا آلات ر زیبایی است که از سنگ یشم یا سنگ های دیگر ساخته شده و برای ماساژ صورت استفاده می شود. این ابزارها چیز جدیدی نیستند، اما این روز ها به لطف رسانه های اجتماعی بسیار قابل مشاهده و ترند شده اند. غلتک‌های یشم به قرن هفتم چین برمی‌گردد و کریستال‌ها برای هزاران سال در مراقبت از پوست استفاده می‌شوند.

فواید جید رولر برای پوست


در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خود یشم این ابزار را موثرتر می کند وجود ندارد، استفاده از جید رولر ممکن است مزایایی داشته باشد که اعتقاد بر این است که جید رولر ها گردش خون را تقویت می کنند، تورم را کاهش می دهند و می توانند به نفوذ محصولات به عمق پوست کمک کنند. اساساً، آنها قرار است یک درمان سریع و آسان برای مراقبت روزانه از پوست و مبارزه با مشکلاتی پوستی مانند زیرچشم تیره زیه و پف کرده باشند.

فشار و سرمای غلتک به بهبود گردش خون و افزایش تخلیه لنفاوی کمک می کند. آنها همچنین می توانند به بهبود موقت پف کردگی به همراه استفاده از کرم های موضعی کمک کنند. افزایش گردش خون همچنین می تواند به صاف کردن خطوط و چین و چروک کمک کند.

جید رولر را می توان در دمای اتاق استفاده کرد یا در یخچال سرد کرد. علاوه بر مزایای مراقبت از پوست، سنگ های یشم آرامش بخش هستند، بنابراین استفاده از آن به طور بالقوه می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. (بله، واقعاً!) هنگامی که از فواید یشم بهره می‌برید. این یک سنگ سنتی است که ذهن را آرام می کند و افکار منفی را آزاد می کند.

طور کلی از فواید جید رولر به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخلیه لنفاوی
  • رفع پف صورت و پوست صورت سفت تر
  • گردش خون بهبود یافته
  • پوست روشن ترپ
  • جذب بهتر سایر محصولات مراقبت از پوست
  • بر روی هر نوع پوستی کار می کند

تخلیه لنفاوی

سیستم لنفاوی مایعات و سموم را از بدن فیلتر می کند. ماساژ صورت و گردن می‌تواند غدد لنفاوی را برای تخلیه سموم از صورت تحریک کند.

رفع پف صورت

چندین عامل بالقوه در پشت ظاهر متورم یا پف کرده وجود دارد:

  • دراز کشیدن برای مدت طولانی باعث جمع شدن مایع در بافت های نرم صورت می شود. به همین دلیل است که به احتمال زیاد صبح ها متوجه پف کردن صورت خود می شوید.
  • نوسانات هورمونی در طول چرخه قاعدگی می تواند به تجمع آب و پف کردگی کمک کند.
  • خوردن غذاهای فرآوری شده و پر سدیم شما را تشنه می کند. همانطور که مایعات بیشتری می نوشید، این مایعات می توانند در نواحی بدن از جمله صورت جمع شوند.
  • نوشیدن الکل می تواند بدن شما را به نگه داشتن آب برای مقابله با اثرات کم آبی در نتیجه مصرف الکل سوق دهد.

ماساژ صورت و گردن مایعات و سموم را به کانال های لنفاوی فشار می دهد و غدد لنفاوی را تحریک می کند تا آن را تخلیه کنند که باعث می شود ظاهری سفت تر و بدون پف کردگی داشته باشید. البته فراموش نکنید که نتایج موقتی است. یک رژیم غذایی مناسب و ورزش می تواند به جلوگیری از جمع شدن سموم و در نتیجه عدم پف کردگی کمک کند.

گردش خون بهبود یافته

چرخاندن جید رولر بر صورت گردش خون را تحریک می کند، که می تواند پوست شما را روشن تر، محکم تر و سالم تر نشان دهد. البته هر گونه ماساژ صورت، زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند به بهبود گردش خون و کاهش پف‌کردگی کمک کند با یا بدون جید رولر.

پوست روشن تر

گردش خون و رنگ چهره به هم گره خورده اند. با گردش خون بهتر، پوست شما روشن تر، محکم تر و سالم تر به نظر می رسد. که البته نتایج موقتی هستند

جذب بهتر سایر محصولات مراقبت از پوست

توصیه می شود همیشه قبل از استفاده از جید رولر از یک سرم یا مرطوب کننده استفاده کنید ماساژ دادن صورت پس از استفاده از محصول موضعی می‌تواند به جذب محصول در پوست شما کمک کند.

بر روی هر نوع پوستی کار می کند

بله، همه می توانند از غلتک یشم استفاده کنند. عملاً هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند و هیچ عارضه جانبی منفی ایجاد نمی‌کند، که آن را به یک محصول واقعاً ایمن برای استفاده تبدیل می‌کند. بنابراین بدون توجه به نوع پوست شما، مطمئناً از استفاده از غلتک یشم در روتین مراقبت از پوست خود سود خواهید برد.

باور های نادرست راجع به فواید جید رولر

غلتک های جید مزایای خود را دارند، اما محدودیت هایی نیز دارند.

  • .متاسفانه، بسیاری از مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که جید رولر ، چین و چروک‌های آن‌ها را بطور کامل اتو می‌کنند.
  • برخی افراد ادعا می کنند که غلتک های یشم می توانند تولید کلاژن را تحریک کنند، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که این اثر را تایید و یا رد کند.تا آنجا که می‌دانیم، تنها راه‌های واقعاً مؤثر برای بهبود ساخت کلاژن، لایه‌برداری، رتینوئیدها و درمان‌های پوستی است.»
  • استفاه از غلطک های یشمی جهت درمان هرگونه آکنه صحت ندارد.

جید رولر چگونه کار می کند؟

پس از تمیز کردن پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست معمولی که استفاده می کنید، صورت خود را به سمت بیرون بچرخانید فشار سبک می تواند برای تخلیه مایعات لنفاوی کار کند، در حالی که فشار کم تا متوسط می تواند به نفوذ محصولات به عمق بیشتر و افزایش جریان خون کمک کند. این حرکات به افزایش گردش خون و تولید تا درخشش جوانی را حفظ کند .

هنگام استفاده از غلتک یشمی، تکنیک بسیار مهم است. در حالی که می‌تواند یک درمان خانگی موثر برای پوست باشد، استفاده نکردن از آن به روش صحیح ممکن است بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر داشته باشد.

این مهم است که با سرم انتخابی خود پوست را شست و شو دهید تا با یک صورت تمیز و شاداب شروع کنید. از فشار متوسط استفاده کنید و وقت بگذارید تا تمام پوست بطور کامل ماساژ داده شود. راهنمای گام به گام استفاده از جید رولر در اینجا آمده است:

  • گردن: از سمت بیضی بزرگ استفاده کنید و گردن را با فشار متوسط ​​از یک طرف به سمت دیگر بالا و پایین بچرخانید تا سیستم لنفاوی را بکار بیاندازید.
  • خط فک: همچنان از سمت بیضی شکل بزرگ استفاده کنید، به سمت استخوان فک پایین حرکت کنید و از مرکز چانه شروع کنید. از وسط چانه به سمت لاله گوش کار کنید و در حالی که صورت را بالا می برید، پنج تا شش حرکت روی هر ناحیه انجام دهید. در طرف دیگر تکرار کنید.
  • پیشانی: حال، به سمت پیشانی حرکت کنید، این بارهم از سمت بیضی بزرگتر استفاده کنید. از مرکز شروع کنید. از وسط به سمت شقیقه های بیرونی خود کار کنید، پنج تا هفت حرکت غلطک انجام دهید و در سمت دیگر این کار را تکرار کنید. سپس از ابروها شروع کنید و به سمت بالا به سمت خط موها حرکت کنید. سپس آن را روی پیشانی حرکت دهید.
  • چشم ها: با استفاده از انتهای کوچکتر با فشار متوسط، به آرامی از گوشه داخلی به سمت گوشه بیرونی، به سمت استخوان ابرو حرکت دهید. مطمئن شوید که ناحیه زیر چشم و چروک های اطراف چشم را گرفته اید. حدود 10 بار به جلو و عقب بچرخانید. در طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید با اینکه جید رولر با انواع مدل پوست سازگار است اما مانند بسیاری دیگر از روندهای مراقبت از پوست، غلتک یشم برای رخی افراد مناسب نیست. در صورت داشتن هر نوع بثورات پوستی یا زخم‌های سرد، از استفاده از غلتک اجتناب کنید، همچنین افراد دارای پوست آکنه‌ای باید از آن اجتناب کنند، زیرا غلتک یشم می‌تواند باکتری‌ها را در اطراف پخش کند. “همچنین باید مطمئن شوید که غلتک خود را با صابون ملایم در بین استفاده ضدعفونی کنید.

سوالات متداول

چه زمانی باید از جید رولر استفاده کرد؟

زیبایی این متد این است که یک روتین مراقبت از پوست صبح یا شب است. در صبح، یک جید رولر سرد می تواند چشم های خواب آلود و پف کرده را با طراوت جلوه دهد، در حالی که در بعد از ظهر، ابزار ماساژ صورت برای آرام کردن التهاب در پوست عالی است.

آیا جید رولر عوارض جانبی دارند؟

جید رولر ها برای استفاده هر روز و برای هر نوع پوست ایمن هستند. د که اگر به درستی تمیز نشوند، می توانند باکتری ها و عفونت را گسترش دهند. در صورت داشتن هر نوع بثورات پوستی یا زخم‌های سرد، از استفاده از غلتک اجتناب کنید، همچنین افراد دارای پوست آکنه‌ای باید از آن اجتناب کنند.

آیا تفاوتی بین غلتک های یشم ارزان و گران قیمت وجود دارد؟

همه اینها به طرز ترجیح شخص شما بستگی دارد، اما یک گزینه ارزان با یک سنگ با کیفیت ساخته نمی شود.من شخصاً روی یک غلتک یشم با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری می‌کنم، زیرا شما هزینه یک سنگ با کیفیت خوب را می‌پردازید که به شما امکان می دهد روزانه از آن به عنوان یک روتین پوستی استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *