مد و استایل

8 نکته ی جدید و مهم برای انتخاب لباس کودک

کودک
امتیاز دهید post

نمی توان از نوزاد یا کودک خردسال انتظار داشت که در کار لباس پوشیدن بسیار همکاری کند. خیلی از کودکان بیشتر به درآوردن لباس ها علاقه دارند تا پوشیدن آن ها! برخی همکاری خواهند کرد و از پوشیدن لباس لذت می برند در حالی که برای برخی دیگر چالش بزرگتری خواهند بود. لباسی که برای کودک یا نوزاد خردسال خود انتخاب میکنید باید دارای ویژگی هایی باشد که در این مطلب به انها میپردازیم.

 انتخاب لباس کودک خردسال و نوزاد دخترانه و پسرانه

نکات مهم و جدید برای انتخاب لباس کودک و نوزاد :

رشد جسمانی کودکان ( نکته ی پیش از نکته )

رشد جسمانی کودک لباس را تحت تأثیر قرار می دهد ، میزان رشد جسمانی و هماهنگی در کودکان متفاوت است. تقریباً برای همه کودکان ، در سالهای اولیه سریع است. در سال اول ، یک کودک به طور متوسط ​​12 تا 14 پوند اضافه می کند و 10 اینچ رشد می کند. به دلیل این نرخ رشد سریع ، لباس ها باید با در نظر گرفتن استفاده «کوتاه مدت» انتخاب شوند.( انتخاب لباس کودک )

برای این کار اقلام کمی مورد نیاز است – به خصوص اگر ماشین لباسشویی و خشک کن برای استفاده روزانه در دسترس باشد – اما آنها باید از پارچه با کیفیت و ساختار بادوام برخوردار باشند. به ندرت عملی است که تعداد زیادی از کالاهای کوچکتر از اندازه 12 تا 18 ماهه را خریداری کنید. اندازه های کوچکتر به سرعت از بین می روند.( انتخاب لباس کودک )

علاقه کودکان به لباس با رشد هماهنگی و بدن آنها تغییر می کند. بر فرض مثال : کودک 10 تا 12 ماه هنگام لباس پوشیدن دست ها و پاها را دراز می کند. در 18 ماه جوراب و دستکش را در می آورد ، زیپ را باز می کند ، سعی می کند کفش بپوشد ، در 2 سال به بالا کشیدن یا پایین کشیدن شلوار خود کمک می کند ، در 3 سال می تواند با کمک خودش لباس بپوشد، اما در تشخیص جلو از عقب و راست از چپ مشکل دارد ، در 5 سال می‌تواند خودش را با لباس ها بپوشد.( انتخاب لباس کودک )

لباس هم سایز برای کودکان ( نکته ی پیش از نکته )

بچه های کوچک به ندرت دوست دارند لباس بپوشند ، بنابراین لباس هایی را انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آنها آسان باشد. از لباس هایی که دارای چندین تکه هستند که باید در یک زمان روی هم قرار گیرند و وسایلی که تعداد زیادی دکمه ، زیپ یا گیره دارند ، خودداری کنید.

برای کاهش مشکلات زمان لباس پوشیدن ، از لباس هایی که باید روی سر کشیده شوند خودداری کنید. تاپ های پیراهن کشی را انتخاب کنید که روی شانه باز شوند تا لباس به سرعت لیز بخورد. به یاد داشته باشید ، دست‌ها و پاهای کودک مانند بزرگسالان هستند – فقط کوچک‌تر – بنابراین سعی نکنید با چرخاندن و کشیدن آنها به سمت‌های ناخوشایند، اندام‌های کودک را به منافذ لباس وارد کنید.

لباس راحت برای کودکان :

راحتی فاکتور مهمی است که در انتخاب لباس کودک باید در نظر گرفته شود. سه جنبه اصلی راحتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

درجه حرارت لباس ( نکته ی اول )

انتخاب لباس کودک می تواند باعث شود که کودکان به طور ناراحت کننده ای گرمشان یا سردشان شوند. لباس راحت باعث جذب و تهویه می شود تا رطوبت بدن به راحتی تبخیر شود. پارچه های پنبه ای و ترکیبی پنبه ای برای کودکان کوچک جاذب و راحت هستند. پارچه های صد در صد مصنوعی که معمولاً غیرجذب هستند ، در هوای گرم برای کودکان ناراحت کننده هستند. استفاده مکرر از پوشک های یکبار مصرف ، برای راحتی فرزند را نداشته باشید. این پوشک ها اجازه تهویه را نمی دهند و در صورت عدم مراقبت ممکن است باعث تحریک پوست شود.

درجه حرا

محدودیت لباس ( نکته ی دوم )

کودکان از پوشیدن لباس هایی که حرکات بدن را محدود می کند لذت نمی برند. لباس های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ می توانند حرکات بدن را مهار کنند و در فعالیت های کودک اختلال ایجاد کنند. از یقه‌های کوچک ، سوراخ‌های بازو ، آستین و کمر و کش‌هایی که خیلی تنگ هستند اجتناب کنید. همچنین باید از پوشیدن لباس‌هایی که بیش از حد بزرگ هستند و به دور بدن می‌پیچند یا کودک را می‌چرخاند ، خودداری شود.

بافت لباس نامناسب ( نکته ی سوم )

بافت های تحریک کننده پارچه‌های خشن یا خش دار ، بست‌ها و درزها می‌توانند پوست حساس کودک را تحریک کنند. لباس های ساخته شده از پارچه های پنبه ای نرم یا ترکیبی پنبه ای راحت و آسان برای مراقبت هستند. پارچه‌های بافتنی انتخاب‌های عالی برای لباس‌های کودکان خردسال هستند زیرا اجازه تهویه را بدهد.

( بافت لباس ) ویژگی برای انتخاب لباس کودک

ساختار لباس ( نکته ی چهارم )

حتماً ساختار هر لباس را بررسی کنید تا از درزهای حجیم و خراشیدگی بست جلوگیری کنید. زیپ‌های سنگین ، گیره‌ها و دکمه‌ها برای نوزاد برای دراز کشیدن ناراحت‌کننده خواهند بود. زیپ‌های فلزی ممکن است زبر باشند و پوست را تحریک کنند و اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند می‌توانند به‌طور ناراحت‌کننده‌ای گرم شوند.

( ساختار لباس ) ویژگی برای انتخاب لباس کودک

ایمنی لباس ( نکته ی چهارم )

لباس می تواند باعث تصادف کودکان خردسال شود. نوزادانی که کنجکاوی آنها با ضربه های فانتزی ، دکمه ها یا تزئینات برانگیخته می شود ، ممکن است سعی کنند آنها را بکشند و ببلعند. برای جلوگیری از این امر ، مطمئن شوید که این ویژگی ها در هر لباسی به طور ایمن وصل شده اند. از تزئینات لباس مانند حاشیه توپ ، زیپ فانتزی و سایر تزئیناتی که ممکن است توسط کودک کنجکاو کشیده شده و بلعیده شوند، خودداری کنید. برای کودکان نوپا و پیش دبستانی، لباس های با رنگ روشن، به ویژه قرمز و زرد، می توانند محافظت کنند زیرا رانندگان، مادران پرمشغله و پرستاران کودک می توانند راحت تر کودک را ببینند.

نکات انتخاب لباس کودک ( ایمنی لباس )

لباس خواب نوزاد ( نکته ی پنجم )

یک نوزاد به اندازه یک بزرگسال به لباس یا پوشش نیاز ندارد. لباس مجلسی بافتنی با دستکش روی آستین انتخاب خوبی برای نوزادان است. برای کوچولوهای 6 ماهه یا بزرگتر، لباس خواب که کل بدن و پا کودک را میپوشاند انتخاب کنید. اینها به گرم نگه داشتن کودک کمک می کند حتی زمانی که پتوها در طول شب از پا در می آیند. همه لباس های خواب برای کودکان ضد شعله هستند، اما برای حفظ این کیفیت باید به درستی شسته شوند. دستورالعمل های مراقبت را به دقت دنبال کنید.

نکات انتخاب لباس کودک ( لباس مناسب خواب )

لباس غذا خوری نوزاد ( نکته ی ششم )

آب دهان و مایعات اضافی از شیشه شیر یا شیر مادر جذب می شود. برای نوزادانی که از غذاهای جامد استفاده می کنند ، یک سربند بزرگ پلاستیکی یا ترکیبی از پارچه ای که پشت آن پلاستیکی است مفید خواهد بود. وجود جیب در قسمت پایین پیشخوان برای گرفتن غذا مفید خواهد بود و بستن پارچه در گردن باعث راحتی کودک می شود.

نکات انتخابه لباس کودک ( لباس مناسب غذا خوری نوزاد )

لباس بازی نوزاد ( نکته ی هفتم )

برای بازی در داخل خانه ، کت و شلوارهای کششی ، ست پیراهن پوشک، و لباس مجلسی برای نوزادان کوچک انتخاب کنید. کودکان نوپا از کتانی، کتانی، تی شرت و غیره لذت خواهند برد. برای بازی در فضای باز، کودکان نوپا برای تابستان به شلوارک، تاپ، و کت و شلوار یا شلوار کوتاه و برای زمستان به کتانی، شلوار کرفس و ژاکت (بازشوی جلو) نیاز دارند.

نکات انتخابه لباس کودک ( لباس مناسب بازی و تفریح نوزاد )

زیبایی لباس نوزاد ( نکته ی هشتم )

بیشتر بزرگسالان دوست دارند کودک خود را “نشان دهند”. آنها معمولاً سعی می کنند به کودک خردسال لباس بپوشانند تا “زیبا” به نظر برسد. لباس ها را برای چنین موقعیت هایی با دقت انتخاب کنید. از لباس های توری های خش دار، پارچه های سفت و غیره اجتناب کنید. شلوارهای پلاستیکی فانتزی، ژولیده، کفش های زیبا و کلاه ممکن است برای کودکان کوچک ناراحت کننده باشند. لباس هایی از پارچه نرم انتخاب کنید که شبیه به لباس های روزمره است که کودک از پوشیدن آن لذت می برد. به یاد داشته باشید که لباس پوشیدن رفتار یا عادات کودک را تغییر نمی‌دهد – مطمئن باشید مراقبت از همه لباس‌ها آسان و پوشیدن آن راحت است.

نکات انتخابه لباس کودک ( لباس شیک و زیبای نوزاد )

امید واریم از نکات انتخاب لباس کودک برای انتخاب لباس کودک خردسال و نوزاد خود بهترین بهره را برده باشید.

 پسرکی دست به زیر چانه سرکی به ناپولکی گفت : ناپولکی ، تویی فروشگاه توپولکی ؟

فقط بهترین تجربه را از فروشگاه ناپولی بخواهید ( ناپولی ، فروشگاه توپولی ما )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *