مد و استایل

12 روش برای جلوگیری از جوش های ناشی از ورزش کردن

روش هایی برای جلوگیری از جوش های ناشی از ورزش کردن
امتیاز دهید post
جوش و آکنه هایی که در اثر ورزش کردن به وجو آمده اند

راهکارهای مؤثر برای پیشگیری از جوش صورت بعد از تمرین و ورزش

جلوگیری از جوش های ناشی از ورزش کردن

جلوگیری از جوش های ناشی از ورزش کردن مسئله مهمی می باشد.جوش ها عمدتا به دلیل تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می شوند. به خصوص در دوران بلوغ است که سطح هورمون های جنسی مردانه افزایش می یابد و باعث ایجاد جوش می شود. هنگامی که تمرین می کنید و ورزش می کنید، بدن دچار تغییرات هورمونی نیز می شود.

سطح هورمون مردانه تستوسترون اغلب هم در مردان و هم در زنان هنگام ورزش و تمرین افزایش می یابد. در میان چیزهای دیگر، شما همچنین عضله می‌سازید، قدرت می‌گیرید، و باعث خوش تیپ بودن شما می شود و غیره – بنابراین همه اینها فرآیند تمرینی بسیار رایج و کاملاً ضروری است. با وجود فواید، مشکل این است که به دلیل تغییرات هورمونی نیز می تواند باعث آکنه شود.

تغییرات هورمونی می تواند بخشی از دلیلی باشد که در طول تمرین، جوش های بیشتری را تجربه کرده اید. بنابراین بسیار مهم است که به بدن خود استراحت دهید تا هورمون ها بتوانند دوباره خود را تثبیت کنند. بنابراین بازیابی در هنگام تمرین بسیار مهم است.

می توانم اضافه کنم که در واقع زمانی که استراحت می کنید و بدن شما بهبود می یابد، جایی که عضلات بزرگتر می شوند. علیرغم اینکه ممکن است وقتی چیزی را بلند می کنید، احساس کنید که عضلات از قبل در باشگاه در حال رشد هستند. با این حال، فقط ماهیچه ها سفت می شوند. ماهیچه ها تنها زمانی رشد می کنند که تنش دوباره از بین برود و بدن بتواند استراحت کند.

بنابراین هنگام تمرین و ورزش، حتماً به یاد داشته باشید که ریکاوری و استراحت کنید. هم برای به دست آوردن نتیجه کامل تمرین و هم از نظر سوال شما در مورد جوش ها، بنابراین هورمون های بدن می توانند دوباره تثبیت شوند و از این طریق از جوش و آکنه ای که ممکن است در حین تمرین ایجاد شود جلوگیری کنید.

فقط تغییرات هورمونی نیست که باعث ایجاد جوش در حین تمرین می شود. عرق نیز عاملی است که اکنون کمی در مورد آن صحبت خواهم کرد.

حتی اگر به نظر برسد که این آموزش است که به شما آکنه می دهد، اما لزوماً اینطور نیست که به هم چسبیده باشد.

یک مشکل واقعا بزرگ در رابطه با تمرین و جوش در واقع کمبود قدرت بدن است. نه قدرتی که برای بلند کردن آن نیاز دارید، بلکه قدرتی به شکل ویتامین ها، مواد معدنی و انرژی است. بدن شما به غذاها و نوشیدنی های پر انرژی نیاز دارد.

در رابطه با ورزش و برای جلوگیری از ایجاد جوش در تمرینات، بسیار مهم است که به یک اندازه روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی پروتئین، مایعات و به خصوص کربوهیدرات دریافت می‌کنید – این مورد آخری را بسیاری فراموش می‌کنند، اما برای حفظ تعادل بدن شما بسیار مهم است.

بنابراین باید مطمئن شوید که ذخایر انرژی خود را بعد از ورزش پر می کنید تا بدن شما «گرسنه» نماند و در نتیجه استرس / تلاش برای به دست آوردن انرژی لازم برای مقاومت نداشته باشد. کمبود غذای سالم یکی از دلایل اصلی جوش و آکنه در هنگام تمرین است. بنابراین مطمئن شوید که تمرکز زیادی روی رژیم غذایی خود داشته باشید – و به یاد داشته باشید که پس از ورزش واقعاً استراحت کنید و به بهبودی برسید تا از جوش نزنید.

سرکه سیب

اگر در آشپزخانه خود سرکه سیب دارید، درمان عالی برای جوش صورت دارید. ممکن است میکروارگانیسم‌هایی را که باعث ایجاد جوش می‌شوند، بکشد. این به تعادل سطح pH پوست شما کمک می کند و رشد میکروب ها را سخت تر می کند. علاوه بر این، سرکه سیب برای از بین بردن چربی اضافی نیز مفید است. اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا ممکن است پوست شما را بیش از حد خشک کند.

جهت ها:

    پس از تمیز کردن کامل صورت، از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید

    سرکه سیب را با آب به نسبت 1:3 مخلوط کنید

    یک تکه پنبه را به مخلوط آغشته کنید و آن را روی نواحی آسیب دیده پوست خود بمالید

    10-15 دقیقه صبر کنید قبل از اینکه آن را با آب بشویید و سپس پوست خود را بشویید

    2-3 بار در روز تکرار کنید

علل ایجاد جوش بدن

علت های جوش صورت و بدن

چهار عامل اصلی ایجاد آکنه:

تولید روغن اضافی

فولیکول های مو توسط چربی و سلول های مرده پوست مسدود شده است

 باکتری ها

 التهاب

آکنه معمولا در صورت، پیشانی، سینه، قسمت بالایی پشت و شانه‌ها ظاهر می‌شود، زیرا این نواحی پوست بیشترین غدد چربی را دارند. فولیکول های مو به غدد چربی متصل هستند.

دیواره فولیکول ممکن است برآمده شده و یک سر سفید ایجاد کند. یا ممکن است پلاگین به سطح باز شده و تیره شود و باعث ایجاد جوش سرسیاه شود. یک جوش سرسیاه ممکن است مانند خاک گیر کرده در منافذ به نظر برسد. اما در واقع منافذ مملو از باکتری و روغن است که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد قهوه ای می شود.

جوش ها لکه های قرمز برجسته با مرکز سفید هستند که وقتی فولیکول های مسدود شده مو ملتهب یا با باکتری عفونی می شوند ایجاد می شوند. انسداد و التهاب در اعماق فولیکول های مو باعث ایجاد توده های کیست مانند در زیر سطح پوست شما می شود. سایر منافذ پوست شما، که منافذ غدد عرق هستند، معمولاً در ایجاد آکنه نقش ندارند.

برخی چیزها ممکن است باعث تحریک یا بدتر شدن آکنه شوند:

باکتری ها و جوش های ریز بر روی صورت

 تغییرات هورمونی:

آندروژن ها هورمون هایی هستند که در پسران و دختران در دوران بلوغ افزایش می یابند و باعث بزرگ شدن غدد چربی می شوند. تغییرات هورمونی در دوران میانسالی، به‌ ویژه در زنان، می‌تواند منجر به جوش‌ها شود.

داروهای خاص به عنوان مثال می توان به داروهای حاوی کورتیکواستروئیدها، تستوسترون یا لیتیوم اشاره کرد.

رژیم غذایی:

مطالعات نشان می دهد که مصرف برخی مواد غذایی – از جمله غذاهای غنی از کربوهیدرات، مانند نان، نان شیرینی و چیپس ممکن است آکنه را بدتر کند. برای بررسی اینکه آیا افراد مبتلا به آکنه از پیروی از محدودیت‌های غذایی خاص سود می‌برند، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

فشار:

استرس باعث آکنه نمی شود، اما اگر قبلاً آکنه دارید، استرس ممکن است آن را بدتر کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای که با نام ملالوکا نیز شناخته می‌شود، یکی از توصیه‌شده‌ترین درمان‌ها برای آکنه و جوش است، زیرا دارای خواص میکروبی باورنکردنی است که به مبارزه با باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند کمک می‌کند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله پوست استرالیا، روغن درخت چای نتایج مثبتی را برای افراد مبتلا به موارد خفیف بدون عوارض جانبی جدی فراهم می کند.

در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد که دو بار در روز به مدت 3 ماه با ارزیابی های انجام شده در هفته های 4، 8 و 12 استفاده از روغن درخت چای روی جوش های خود استفاده کنند. نتیجه مثبت بود. بنابراین، روغن درخت چای یک انتخاب عالی برای از بین بردن سریع جوش ها به طور طبیعی است.

می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا ترکیبی عالی برای درمان جوش های روی بینی و چانه داشته باشید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

به عنوان جایگزین، می توانید ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای را برای ایجاد ماسک صورت برای جوش ها ترکیب کنید.

    1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید

    این ترکیب را روی لک ها و جوش های خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید

    بعد از آن با آب بشویید

بخار

این روش برای پوست شما قوی است، به خصوص زمانی که از جوش و لک رنج می برید بخار به باز کردن منافذ پوست شما کمک می کند و به پوست شما اجازه تنفس می دهد. همچنین این کار به از بین بردن کثیفی، چربی و باکتری های محبوس شده در منافذ پوست کمک می کند که همگی باعث التهاب و عفونت می شوند.

    یک ظرف بزرگ با آب گرم بردارید

    یک حوله بزرگ برای پوشاندن سر خود آماده کنید و بدن خود را به سمت مخزن متمایل کنید

    این کار را چند دقیقه انجام دهید و با آب ولرم بشویید

    پس از خشک شدن، از مرطوب کننده بدون روغن خود استفاده می کنید

تاثیرات ورزش بر پوست

جوش های ناشی از ورزش کردن

اگر برای داشتن پوستی درخشان و سالم مشکل داشته اید، به احتمال زیاد ورزش می تواند به این امر کمک کند.

هر چقدر هم که ممکن است عجیب باشد، در واقع یک واقعیت علمی اثبات شده است.

دلیل اصلی که ورزش به بازیابی درخشندگی پوست کمک می کند، افزایش گردش خون در صورت و به طور کلی پوست است.

با افزایش گردش خون در اطراف پوست، همین امر فواید مثبتی در کمک به تنفس بهتر پوست شما دارد.

نه تنها این، بلکه ورزش باعث افزایش تعریق نیز می شود که به سم زدایی پوست کمک می کند و به بهبود ظاهر کلی درخشش روی پوست کمک می کند.

خیلی ها این را نمی دانند، اما تعریق راه تنظیم حرارت بدن شما است. اگر دما به طور مداوم بیشتر یا به طور مداوم کمتر باشد، همین امر بر عملکرد بدن تأثیر می گذارد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات پوست، آسیب ناشی از آسیب رادیکال‌های آزاد و جراحت کلی از آکنه و جوش است.

برای کسانی که متعجب هستند، باید بدانید که ورزش تاثیرات مفیدی در کمک به کاهش آسیب ناشی از التهاب دارد و به بهبود وضعیت پوست کمک می کند.

با کاهش التهاب، فواید شگفت انگیز آن در کاهش خطرات پیری پوست و حتی افزایش تولید کلاژن، کمک به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، مشخص شده است.

حتی یک مطالعه انجام‌شده نشان داد که افرادی که ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند، سرعت بهبود زخم‌شان سریع‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *