مد و استایل

راز يك ميكاپ زيبا چيست؟ + 5 برند برتر ميكاپ

راز یک میکاپ زیبا
امتیاز دهید post

آرایش کردن یکی از زاه هایی است که صورت و چهره را زیبا تر نشان می دهد در این روز ها دختران بیشتر تمرکز خود را به روی چهره خود و یک میکاپ زیبا می گذارند. هر فردی با توجه به نوع صورت و چهره خود از یک نوع آرایش استفاده می کند. تکنیک ها روش های مختلفی برای انجام یک میکاپ زیبا وجود دارد ، این نکات ممکن است برای همه افراد متفاوت باشد اما بعضی از موارد ان جزو نکات و فاکتور های اصلی به حساب می آیند که با رعایت کردن انها می توانید چهره خود را زیبا کنید پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

راز های یک میکاپ زیبا

شستن صورت

میکاپ زیبااولین قدمی که باید بردارید این است که باید به صورت روزانه صورت خود را بشورید. باید اطمینان داشته باشید که صورت خودتون رو هر چند بار که می توتنید بشورید و ان را تمیز و شاداب نگه دارید انجام این کار باعث می شود که احساس و ظاهر خوبی داشته باشید که برای حفظ زیبایی و چهره طبیعی شما خیلی مهم است به این نکته مهم توجه کنید که اگر پوست شما تمیز نباشد و روی ان چربی باشد ، هر مقدار هم که از لوازم ارایشی به خوبی استفاده کنید تاثیری ندارد و با توجه به این که لوازم ارایشی خود پایه ای از چربی دارند روی پوست تمیز بهتر پخش می شوند و جلوه بهتری دارند.

دختری در حال شستن صورت

استفاده از پرایمر (زیر ساز آرایش) و مرطوب کننده ها

بعد از اینکه صورت خود را شستید و الودگی ها و چربی ها را پاک کردید بلافاصله از یک کرم مرطوب کننده یا کرم آبرسان برای پوست خود استفاده کنید تا از خشکی پوستتان جلوگیری شود اگر پرایمر دارید این زمان مقداری از ان را روی پوست خود زده تا تمام قسمت های فرو رفته را به طور کامل پر کند و پوست شما را کاملا صاف کند. پرایمر بیشتر برای کسانی مورد استفاده قرار میگیرد که منفذ های پوست انها باز و یا پرتقالی است اما پرایمر برای کنترل چربی پوست و یک دست کردن پوست نیز استفاده می شود پس توصیه می شود حتما از ان استفاده کنید.

دختری در حال استفاده از پرایمر

استفاده از کرم پودر متناسب با پوست خود (زیر سازی پوست)

یکی دیگر از نکات مهم برای زیبا بودن ، استفاده از کرم پودر مناسب و نزدیک به پوست است . بهتر است که کرم پودر را نزدیک به رنگ پوستتان بزنید . اگر می خواهید که پوست خود را روشت کنید فقط از کرم پودر های یک یا دو درجه روشن تر استفاده کنید. در غیر این صورت یک ترکیب رنگی نا نتاسب بوجود اورده که با پوست شما هم خوانی ندارد و ممکن است که زیبا نباشد. توجه داشته باشید که بهتر است از رنگ کرم پودر به رنگ پوست تیره باشد در غیر این صورت شمارا غیر طبیعی نشان می دهد به این مرحله زیر سازی پوست می گویند.

کرم پودر را با استفاده از اسفنج نرم و به صورت ضربه ای روی پوست خودتان بزنید ، با این کار مواد ارایشی زیرسازی به حالت خیلی طبیعی تر روی پوست شما قرار میگیرند.

دختری در حال استفاده از کرم پودر

استفاده کردن از کانسیلر

کانسیلر یکی از بهترین لوازم ارایشی است که از ان برای پنهان کردن تیرگی های زیر چشم ، جای جوش ها ، و لکه های پوستی استفاده می شود. کانسیلر پودر های فشرده شده با رنگ های روشن هستند که قبل و یا بعد از استفاده کرم پودر استفاده می شوند که بعضی ها معتقد اند که استفاده از ان بعد از کرم پودر بهتر است. انواع مختلفی از کانسیلر وجود دارد که نوع ماتیکی (Stick) به راحتی استفاده می شود ، نوع نیمه جامد ان و نوع کانسیلر مایع.

رنگ کانسیلر باید یک درجه از رنگ کرم پودر استفاده شده روشن تر باشد ، اگر رنگ کانسیلر روشن تر از کرم پودر باشد ، لکه های تیره را بسیار تیره تر نشان می دهد

توجه کردن به ابروها برای میکاپ زیبا

ابرو ها قاب صورت مارا تشکیل می دهند پس یکی از مهمترین راز های یک میکاپ زیبا ، مرتب کردن ابرو ها محسوب می شود. ابرو ها را با استفاده از ماژیک ابرو طراحی کنید. در مرحله اول با ژل ابرو ابروهای خودتان را با بالا حرکت دهید و بعد با استفاده از ماژیک ابرو هم رنگ یک درجه تیره تر به انها فرم بدهید. به یاد داشته باشید که هیچ وقت تاج ابروی خود را پر نکنید ، چون ظاهر شمارا مصنوعی می کند و زیبایی چشم شمارا کم می کند. با استفاده از پنکک خیلی روشن تمام قسمت های زیر ابرو و پلک را روشن کنید.

برای این کار بهتر است که از یک برس آرایشی متوسط استفاده کنید. یادتان باشد که استفاده از رنگ ابرو بهتر است حتما ابرو های تیره خودتان را روشن کنید ، با این کار میکاپ چشم شما زیباتر و طبیعی تر می شود.

دختری در حال میکاپ زیبا ابرو

خط چشم برای یک صورت زیبا

احتمالا همه خانم ها با سختی کشیدن خط چشم مواجه شده اند ، این بخش یکی از سخت ترین بخش های ارایش است ، و زمان بسیار زیادی از خانم ها می گیرد. از انجایی که خط چشم بسیار تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد همه خانم ها باید نحوه خط چشم کشیدن را بلد باشند.

نکاتی برای کشیدن یک خط چشم زیبا

  • از کانسیلر استفاده کنید: در خط چشم کشیدن احتمال اینکه دست شما بلرزد زیاد است ، اگر همیشه خط چشم شما کج میشود می توانید با یک عدد گوش پاک کن و کانسیلر و مواد پاک کننده ارایش انزا اصلاح کنید. گوش پاک کن را به مواد پاک کننده ارایش زده و اضافی های خط چشم را تا جایی که کج شده و دست شما لرزیده پاک کنید و بعد روی قسمت های پاک شده کانسیلر بزنید.
  • استفاده از تکنیک نقطه چین: اگر کشیدن خط چشم برای شما کار سختی است ، و دوست دارید خط چشم گربه ای بکشید ، باید از روش نقطه چین استفاده کنید ، این روش به این صورت است که با یک مداد محدوده خط چشم را مشخص نکموده و دنباله ان را با نقطه چین های کم رنگ مشخص کرده و سپس نقاط را به هم وصل کنید
  • از فرمژه استفاده کنید: با این ترفند هم می توانید خط چشم بکشید و هم مژه هایتان را فر کنید ، ابتدا مداد چشم را روی لبه داخلی فرمژه بکشید و با این کار همزمان خط مداد روی لبه پلک می نشیند و مژه ها هم فر می شوند.
دختری با خط چشم های زیبا

با استفاده از رژ گونه میکاپ خود را زیبا تر کنید

هنگام اسافاده از رژ گونه ، از رنگ های تیره استفاده نکنید این کار باعث این می شود که چهره شما سرد و خشن نشان داده شود. در عوض از رژ گونه های پودری با رنگ های گرم و ملایم استفاده کنید در این زمان رژ گونه خود را بر روی خط خنده ی خود در امتداد بینی تا قبل ار خط چشم و به صورت زاویه دار استفاده کنید همچنین برای برجسته کردن گونه های خود می توانید زیر گونه را از زنگ های تیره تر از رنگ اصلی رژ گونه استفاده کنید فقط دقت کنید که خیلی صاف و تمیز نکشید و در نهایت با مداد لب لب خود را اراییش کنید.

دختری در حال زدن رژ گونه

آرایش لب ها با رژ لب

برای داشتن لب هایی زیبا و جذاب باید مراحل ارایش لب را به درستی طی کنید. افرادی که لب های باریک دارند از رژ لب های تیره استفاده نکنند این کار باعث می شود که لب ها باریک تر نشان داده شوند برای شروع کمی روی لب های خودتان پودر زده و سپس برای حجم بیشتر بر روی خط بیرونی لب ها رز بزنید در نهایت از یک براق کننده استفاده کنید یا خط های بالای لب ، وسط و همچنین پایین لب را کمی سایه براق بزنید این هم یکی از موارد راز های زیبایی است که شمارا در این مورد راهنمایی می کند.

اگر دارای لب های بزرگ هستید لازم نیست که خط لب را خارج از خود خط اصلی بکشید و باید ان را در مکان خودش بکشید و رژ بزنید ، فقط برای برجسته شدن خط سفید را با مداد سفید خود زیر لب و وسط ان بکشید

دختری در حال رژ لب زدن

5 برند برتر میکاپ

هنگامی که صحبت از آرایش می شود این کیفیت است که حرف اول را میزند.

در نتیجه اگر می خواهید میکاپ شما در تمام روز مقاوت کند ، تازه و خوب بماند و پاک نشود باید از کالا هایی با کیفیت بالا استفاده کنید این صنعت دارای مارک اصلی از برند های برتر است که محصولاتی با کیفیت بالا و درجه یک برای زیبایی خانم ها تولید میکند در ادامه بهترین مارک های لوازم ارایشی را به شما معرفی میکنیم تا با خیال راحت خرید کنید

1- برند میکاپ CHANEL

محصولات میکاپ  برند چنل

2- برند میکاپ Estee Lauder

محصولات میکاپ  برند استی لادر

3- برند میکاپ Dior

محصولات میکاپ  برند دیور

4- برند میکاپ Loreal

محصولات میکاپ  برند لورال

5- برند میکاپ Lancome

محصولات میکاپ  برند لانکوم

تمامی محصولات بالا را می توانید در سایت ما خریداری کنید

نتیجه گیری

آرایش صورت یک کار لذت بخش برای تمام خانم ها محسوب می شود ، اما رعایت چند تا از مهم ترین راز های آرایش زیبا ، شما را از نتیجه شگفت زده خواهد کرد. برای داشتن آرایشی جذاب و طبیعی می توانید از ترفند های آرایشی استفاده کنید ، در این مقاله نکته های مهم برای داشتن یک ارایش جذاب و زیبا را گفتیم که با کمک انها به رمز و راز های این حرفه پی ببرید و به اطرافیان خود بیاموزید امید واریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *