مد و استایل

بررسی پارچه های مناسب تابستان (کتان/لینن/پلی استر/جین کاغذی)

الیاف پارچه
امتیاز دهید post

تابستان‌ها در حال اوج گرفتن است و زمان آن رسیده است که لباس‌های خود را با دقت انتخاب کنید.  تابستان‌ می‌توانند لباس‌هایی را که می‌پوشیم تحت تأثیر قرار دهند، زیرا رسماً فصل گرماست است و بنابراین بهتر است قبل از خرید لباس های تابستانی، پارچه های مناسب برای این فصل را بشناسید.  پارچه هایی مانند پنبه، کتان و جین کاغذی به دلیل سبک بودن خود شناخته شده هستند و بنابراین قطعاً در هر کمد لباسی ضروری هستند همچنین رنگ های روشن و پاستلی مناسب تابستان هستند و میتوان با بررسی پارچه های مناسب تابستان بهترین و جذاب ترین استایل را داشته باشید.

الیاف طبیعی پارچه

پارچه چیست؟

پارچه یک اصطلاح کلی است که شامل مواد مختلف مبتنی بر الیاف از جمله الیاف، نخ ها، رشته ها، نخ ها و غیره می شود. در ابتدا کلمه منسوجات فقط به پارچه های بافته شده اطلاق می شد. با این حال، بافندگی تنها روش تولید نیست، و بسیاری از روش‌های دیگر بعدها برای شکل‌دهی ساختارهای نساجی بر اساس کاربرد مورد نظرشان توسعه یافتند. بافندگی از دیگر روش های تولید پارچه می باشد. در دنیای معاصر، منسوجات نیازهای مواد را برای کاربردهای همه کاره، از لباس های ساده روزانه گرفته تا ژاکت های ضد گلوله، لباس های فضایی و روپوش های پزشک برآورده می کنند.

پارچه (به انگلیسی: Textile) لایه‌ای نرمش‌پذیر است که از شبکه‌ای از نخ‌ها یا الیاف طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌است؛ که نوع نخ‌ها یا الیاف و ساختار و نحوه قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر ساختمان پارچه و خصوصیات فیزیکی آن را به‌وجود می‌آورد.[۱] پارچه را از روش‌های بافت تاری-پودی، بافت حلقوی (کش‌بافی یا قلاب بافی)، روشهای بی بافت، گره زدن تولید می‌شود.

در تابستان خنک بپوشیم

با توجه به اینکه دمای هوا در تابستان به بالا ترین حد ممکن میرسد همچنین دمای بدن نیز افزایش میابد بهتر است در انتخاب لباس و پارچه مناسب دقت کنید بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که از مواد تنفسی مانند پنبه، کتان یا ژاکت ساخته شده باشند. این پارچه ها بدن شما را محدود نمی کنند و باعث تعریق شما در گرما نمی شوند. همچنین برای خنک ماندن و کنار هم قرار گرفتن در یک روز گرم عالی هستند.
از لباس های ساخته شده از پلی استر، نایلون یا ابریشم خودداری کنید. پارچه هایی مانند پلی استر، نایلون و ابریشم ممکن است زیبا به نظر برسند اما قابل تنفس نیستند. آنها باعث تعریق شما می شوند و بوی بدن را حفظ می کنند و هوای گرم را بسیار ناراحت کننده تر می کنند.


همچنین باید از لباس‌های ساخته شده از ابریشم مصنوعی یا پشم خودداری کنید، زیرا این لباس‌ها قابل تنفس نیستند و باعث می‌شوند در هوای گرم بیشتر از قبل عرق کنید.
ابریشم نیز پارچه‌ای است که آب را دفع می‌کند، وقتی آن را در روزهای گرم و عرق‌ریز می‌پوشید، جلوه‌ای موج‌دار روی پارچه ایجاد می‌کند. با این حال، اگر برای یک مراسم نیاز دارید لباس بپوشید، ممکن است ابریشم را به جای پارچه های فشرده تر مانند پلی استر یا نایلون انتخاب کنید.
ممکن است به دنبال لباس‌ها، تاپ‌ها و دامن‌های نخی یا کتان باشید. یا ممکن است یک لباس ژاکتی با برش ساده انتخاب کنید که بتوانید در روزهای گرم بپوشید.

از پارچه هایی با رنگ روشن استفاده کنید. هنگام انتخاب لباس برای روزهای گرم، باید به سراغ پارچه هایی بروید که رنگ روشن دارند. رنگ‌های پاستلی و رنگ‌هایی که در انتهای طیف روشن‌تر قرار دارند، مانند سفید، بژ و خاکستری، همگی گزینه‌های خوبی هستند زیرا نسبت به رنگ‌های تیره، نور کمتری را جذب می‌کنند.


از لباس هایی با رنگ های تیره یا جواهری مانند زمردی، بنفش یا آبی خودداری کنید. همچنین باید از پوشیدن لباس های مشکی خودداری کنید، زیرا نور را به دام می اندازد و در هوای گرم احساس گرمای بیشتری می کنید.
اگر لباس سفید می‌پوشید، مطمئن شوید که پارچه به اندازه‌ای سنگین باشد که قابل مشاهده نباشد.

پارچه در طیف رنگی

انواع پارچه

1-کتان

پنبه یکی از بهترین پارچه ها برای تابستان و هوای گرم است. نه تنها ارزان و در دسترس است، بلکه برای گرما نیز عالی است. پنبه نرم، سبک، قابل تنفس است و اجازه می دهد گرما از بدن خارج شود و بدن شما خنک بماند. در سبک‌ و رنگ‌های بی‌شماری عرضه می‌شود، به این معنی که می‌توانید یک لباس نخی متناسب با هر نیازی پیدا کنید. همچنین انواع مختلفی از مخلوط های پنبه ای وجود دارد که کیفیت های متفاوتی دارند. پنبه بسیار چروک می شود، اما ترکیب پنبه و پلی استر شما را از اتو کردن باز می دارد. با این حال، پنبه دارای معایبی هم می باشد. اگر زیاد عرق می‌کنید، پنبه رطوبت را جذب می‌کند، بنابراین ممکن است سنگین و مرطوب شود، همچنین اگر آن را با رنگ‌های روشن بپوشید، ممکن است لکه‌های رطوبتی را در زیر بغل یا یقه‌تان نشان دهد.

پارچه از جنس کتان یا پنبه

2-لینن

لینن یکی دیگر از انتخاب های برتر برای پارچه های تنفس پذیر برای پوشیدن در شرایط آب و هوایی گرم تابستان است. همچنین بسیار سبک است و به راحتی بافته می شود که اجازه می دهد گرما از بدن خارج شود. رطوبت زیادی را جذب می کند و به سرعت خشک می شود و شما را خنک و خشک نگه می دارد. تمایل به سفت شدن دارد، اما این بدان معناست که به بدن شما نمی چسبد. لینن نیز اغلب چروک می شود، اما بسیاری از مردم آن را دوست دارند و آن را بخشی از سبک و ظاهر کتانی می دانند.

پارچه لینن

3-جین کاغذی(چامبری)

جین از پنبه بسیار محکم بافته شده است، بنابراین یک ماده تنفسی است که عرق را مانند پنبه جذب می کند. اما، جین تمایل به پارچه‌ای سنگین‌تر دارد، به همین دلیل است که برخی افراد لباس‌های مجلسی را برای لباس تابستانی ترجیح می‌دهند. Chambray اغلب به عنوان جین تقلیدی توصیف می شود، بنابراین تمام مزایای آن مانند جین است، اما وزن آن بسیار سبک تر است.

پارچه جین کاغذی

4-پلی استر

پلی استر یک پارچه مصنوعی است که از الیاف پلاستیکی بادوام ساخته شده است. در مقایسه با پارچه های دیگر مانند پنبه، معمولاً برای لباس های تمرینی استفاده می شود، زیرا قابلیت دفع عرق دارد. در طول سال‌ها، تولیدکنندگان لباس ویژگی‌های مقاوم در برابر آب پلی‌استر را با ساختارهای نخی پیشرفته‌تر که عرق را از بدن دور می‌کند و به سمت سطح پارچه می‌کشد، بهبود بخشیده‌اند. این باعث می‌شود که پلی استر به بهترین انتخاب برای ورزشکاران و همچنین یک پارچه تابستانی عالی برای سرگرمی در زیر نور خورشید تبدیل شود – به علاوه، در هنگام خیس شدن، سریع خشک می‌شود و مدت زمان کوتاهی از کار می‌افتد.

در حالی که پلی استر یک پارچه عالی است که در گرما خنک می ماند، رشته های پلاستیکی آن از طریق مخلوطی بر پایه نفت ایجاد می شود که می تواند برای پوست حساس تحریک کننده باشد. وقتی پلی استر در لباس استفاده نمی شود، با انواع پارچه های دیگر ترکیب می شود و در ملحفه ها و حوله ها یافت می شود.

پارچه از جنس پلی استر

مناسب ترین رنگ ها برای تابستان

1-سفید

تابستان بهترین زمان برای پوشیدن لباس های سفید است. انواع تاپ های تابستانی سفید وجود دارد، بنابراین می توانید یکی از آن ها را پیدا کنید که با هر نوع شلوار یا دامن ست شود. تاپ و تی شرت سفید گزینه های فوق العاده مناسبی هستند.

پارچه سفید مناسب تابستان

2-شنی

رنگ های شنی مانند خاکی، خرمایی و بژ همگی برای تابستان مناسب هستند.این رنگ ها خنثی هستند و این امکان را به شما میدهند تا یک استایل نود و جذاب داشته باشید.

پارچه شنی مناسب تابستان

سخن اخر

هیچ قانون مدی برای پوشیدن رنگ در تابستان وجود ندارد. حتی رنگ های تیره تر مانند سرمه ای و مشکی را می توان در ماه های گرمتر پوشید. نکته اصلی انتخاب پارچه های سبک و تابستانی است. یک لباس آستین کوتاه یا بدون آستین یکی از گزینه ها است. گلدوزی سفید راه خوبی برای اضافه کردن تضاد به ظاهر است. مهم ترین نکته در انتخاب رنگ لباس این است که به دنبال چیزی باشید که باعث می شود احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *