مد و استایل

10 خصوصیت برتر طراحان مد در جهان

طراح لباس
امتیاز دهید post

طراحان مد

طراحان مد و لباس فردی است که دلبسته هنر است. چیزی که در نگاه و عملکرد فرد طراح وجود دارد به گونه‌ایست که طراحی لباس در زمره ملزومات کار و زندگی‌اش قرار دارد. تازگی، طراوت، بروز بودن و اعتماد به نفس از خصوصیات طراح مد و لباس است. اما برخی از این افراد خصوصیاتی دارند که موجب شده است در سطح جهان به شهرت برسند. در ادامه می خواهیم شما را با ۱۰ خصوصیت برتر طراحان مد در جهان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

داشتن دانش کافی

منظور از مد؛ لباس، طرح یا شیی است که در میان مردم باب می‌شود اما باید این موضوع را در نظر داشت که با توجه به این که در اثر گذشت زمان سلیقه‌ی مردم تغییر می کند، مد نیز مطابق با سلیقه ی آن‌ها تغییر می کند. داشتن دانش کافی در مورد روند تغییر مد یکی از خصوصیاتی است که طراحان مد باید داشته باشند.

طراحان مد

داشتن تجسم قوی

تجسم یکی دیگر از خصوصیاتی است که طراحان مد مشهور جهان دارند. طراحان مد جهان نیازی به این ندارند تا یک طرح را روی کاغذ پیاده کنند تا بتوانند آن را به خوبی تجسم کنند، بلکه این افراد طرح را در ذهن خود تصور می کنند و قبل از این که ایده‌ی خود را روی کاغذ به تصویر بکشند می توانند محصول نهایی را قبل از تولید تصور کنند.
بنابراین باید قبل از شروع به دوخت طرحتان، آن را به خوبی تصور و تجسم کنید و در نهایت برای این که طرح خود را به دیگران نشان دهند آن را روی کاغذ به تصویر می کشند.

تجسم
تجسم قوی

داشتن حس رقابت

یکی دیگر از خصوصیاتی که طراحان مد مشهور جهان دارای آن هستند داشتن حس رقابت است. حس رقابت به این معناست که تلاش کنند همیشه بهتر از دیگران عمل کنند و طرح‌های بهتری ارائه دهند. داشتن حس رقابت باعث پیشرفت افراد می شود که طراحان مد با داشتن حس رقابت توانسته اند به ارائه‌ی کارهای بهتر و بیشتر تشویق شوند.

رقابت

داشتن فکر اقتصادی

هزینه ها در تولید لباس نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و به همین دلیل بعضی از افراد قادر به پرداخت هزینه های بالایی برای لباس نیستند و اگر لباس های تولید شده با استقبال مردم مواجه نشوند، خیلی زود شرکت های بزرگ تولید لباس با شکست اقتصادی مواجه می شوند.

داشتن فکر اقتصادی یعنی اینکه طراحان لباس با هزینه های تولید لباس آشنا باشند، بتوانند هزینه های مواد اولیه و تولید و بودجه ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود، را تخمین بزنند و به بهترین شکل استفاده کنند. این افراد باید با بازاریابی آشنا شوند و بدانند که چگونه می توانند لباس هایی که تولید می کنند را به فروش برسانند.

فکر اقتصادی

داشتن خلاقیت

خلاقیت نیروی حاکم بر کل بشریت و عملکرد ذاتی ذهن است. خلاقیت به معنای این است که افراد بتوانند توانایی های ذهن خود را به کار گیرند تا به یک راه حل، مفهوم برسند. در واقع باعث می شود استعدادهای افراد ظهور کنند.

افرادی که در زمینه‌ی طراحی لباس فعالیت دارند از خلاقیت بسیار بالایی برخوردارند. یکی از عناصر اصلی برای رسیدن به ایده و طرح های جدید خلاقیت است که توانسته بسیاری از افراد را در این زمینه به شهرت برساند.

چنانچه می خواهید در زمینه ی طراحی لباس موفقیت شوید باید به طور مداوم ایده های جدید و خلاقانه ای ارائه دهید.

خلاقیت

داشتن ارتباطات خوب

منظور از داشتن ارتباطات خوب این است که طراح لباس بتواند با افرادی که در زمینه ی تولید لباس فعالیت می کنند ارتباط برقرار کند تا بتواند هر چه بهتر و بیشتر پیشرفت کند. برخی تصور می‌کنند که شغل های زیادی در زمینه ی تولید لباس وجود ندارد، اما بر خلاف تصور این افراد، شغل هایی همچون الگو سازی لباس، دوخت و تولید لباس، طراح پارچه، تصویر ساز لباس، بازاریاب، فروشنده، رسانه و تبلیغات از جمله شغل هایی هستند که در زمینه ی تولید لباس فعالیت می کنند و طراحان لباس می توانند با برقراری ارتباط موثر با چنین افرادی خیلی زود به موفقیت برسند.

ارتباط خوب

داشتن مهارت طراحی

از جمله خصوصیات بارز طراحان مد که در زمینه ی طراحی لباس فعالیت می کنند، داشتن مهارت طراحی قوی است.

همان طور که می دانید اگر طرح لباسی دارای استانداردهای لازم و جذاب باشد، خیلی زود مورد استقبال افراد قرار می گیرد و همه این ها زمانی محقق می شود که طرح لباس به خوبی رسم شده باشد، اما اگر طراح لباس نتوانسته باشد طرح مورد نظر خود را به خوبی روی کاغذ پیاده کند حتی اگر طرح خوبی هم باشد با موفقیت رو به رو نخواهد شد. پس یک طراح خوب باید بتواند طرح مورد نظر خود را به خوبی روی کاغذ پیاده کند تا در نهایت بتواند فعالیت تولید را آغاز کند.

مهارت طراحی

شناخت مواد اولیه

برای تولید هر کالای جدیدی به مواد اولیه ای نیاز است. برای مثال برای این که بخواهید لباس بدوزید می توانید از پارچه‌های متفاوتی استفاده کنید، و برای اینکه لباس منحصربفرد باشد و مورد استقبال قرار گیرد باید از مواد اولیه‌ی خوبی در تولید آن استفاده شود و پارچه ای که برای دوخت لباس استفاده می کنید باید رنگ مناسب و از جنس خوبی برخوردار باشد.

پس اگر فردی می خواهد در زمینه ی طراحی لباس به موفقیت برسد باید از مواد اولیه ی تولید لباس شناخت خوبی داشته باشد تا طرحی که در نهایت ارائه می دهد خروجی خوبی داشته باشد.

شناخت مواد اولیه

داشتن مهارت کار تیمی

طراحان مشهور و برتر جهان به صورت گروهی و یا تیمی فعالیت می کنند. کار تیمی از این جهت اهمیت دارد که فرایند تولید لباس از جمله تولید الگو، دوخت و تولید لباس را شامل می شود و برای این که طراح لباس بتواند عملکرد بهتری داشته باشد بهتر است تنها روی کار خود متمرکز شود.

کار تیمی

داشتن مهارت خیاطی

داشتن مهارت خیاطی برای یک طراح لباس می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا طراح بهتر از هر کسی می داند که طرح خود را چگونه باید پیاده سازی کند و اگر طراح لباس با مهارت خیاطی آشنا باشد و بداند که از چه موادی برای تولید لباس باید استفاده کند می تواند طرح مورد نظر خود را دقیقا مطابق طرحی که طراحی شده، پیاده سازی کند.

مهارت خیاطی

در آخر باید به این نکته توجه کنیم که حرفه ی طراحی لباس در کنار جذابیتی که دارد سختی های خاص خود را دارد و اگر فردی به این حرفه علاقه نداشته باشد نمی تواند سختی هایی که در مسیر این حرفه با آن مواجه می شود را تحمل کند، پس اگر با این حرفه آشنایی کاملی ندارید و تنها به خاطر جذابیتی که دارد جذب این حرفه شده اید توصیه می کنیم قبل از هر چیز به این حرفه آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *