مد و استایل

10 نکته برای رعایت روتین مراقبت از پوست در مسافرت

دختری خندان و نقشه به دست
امتیاز دهید post

اگر شما فردی هستید که به سفر علاقه زیادی دارد پس باید از روتین مراقبت از پوست در مسافرت اگاه باشید.سفر استرس زا است ، حتی زمانی که شما در حال پرواز به مکان های عجیب و غریب هستید.استرس های مرتبط با سفر می تواند تعادل بدن ، به ویژه پوست شما را مختل کند. قبل از رفتن ، میلیون ها فکر در سرتان می گذرد ، از بسته بندی لباس هایتان تا جمع کردن وسایلتان. پوست شما احتمالاً آخرین چیزی است که در ذهن شماست، اما لازم نیست نگران آن باشید.

 رژیم مراقبت از پوست شما در سفر نباید پیچیده یا وقت گیر باشد. نیازی به داشتن یک روال مراقبت از پوست پیچیده در یک سفر طولانی نیست. تنها چیزی که لازم است کمی برنامه ریزی است که این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه آن را انجام دهید. بیایید قبل از شروع اول در مورد چگونگی تاثیر مسافرت بر پوست شما صحبت کنیم.

چگونه سفر بر پوست شما تاثیر می گذارد

دختری با کوله پشتی رو به دریا

هنگامی که در سفر هستید، روتین مراقبت روزانه از پوست شما شما در مکان دیگری قرار می گیرد. شما همچنین  در معرض شرایط مختلف آب و هوایی و محیطی از جمله سطوح آلودگی هستید و احتمالا غذاهای متنوعی از جمله غذاهای ناسالم مصرف خواهید کرد. همه این عوامل روی پوست شما در سفر تاثیر می گذارد. در ادامه چند مورد را با جزئیات بررسی می کنیم.

هوای در حال تغییر

این را به یاد باشید که پوست شما زمانی که رطوبت نداشته باشد می شکند. چه با هواپیما سفر  کنید و چه هوای مکانی که به آن سفر می کنید خشک باشد ، روی پوست شما تاثیر می گذارد. علاوه بر این ، هنگام سفر ، اغلب فراموش می کنید که اب کافی مصرف کنید . این باعث کم آبی بیشتر پوست شما می شود.

پس همیشه آب و هوای مکانی که به آن سفر می کنید را بررسی کنید. اگر هوا سرد باشد ، هوا خشک می شود و پوست شما به سرعت خشک می شود. اگر جای گرمی باشد ، مرطوب خواهد بود و پوست شما سبوم ترشح می کند و مستعد ایجاد کومدون (انسداد منافذ) می شود.

تغییر در روتین مراقبت از پوست روزانه شما

زمانی که در سفر هستید، نمی‌ توانید از روال روزانه مراقبت از پوست خود پیروی کنید. در بین پروازهای شبانه ،  سفرهای با قطار و سفرهای جاده ای ، حتی زمانی برای شستن صحیح صورت خود پیدا نمی کنید. هنگامی که پوست شما تمیز نیست ، سلول های مرده پوست روی سطح آن جمع می شوند که منجر به نا همواری پوست و ایجاد جوش می شود.

تغییرات در محصولات مراقبت از پوست شما

شما وارد یک هتل می شوید و درست زمانی که قصد دوش گرفتن دارید ، این محصولات مراقبت از  پوست کوچک (معمولا لوسیون های صورت و بدن ، شستشوی صورت ، پاک کننده ، شامپو و صابون) را می بینید که توسط هتل ارائه می شود. در حالی که مقاومت در برابر وسوسه سخت است ، باید به خاطر داشته باشید که این محصولات مشکلات پوستی خاصی را برطرف نمی کنند یا متناسب با نوع پوست شما طراحی نشده اند .استفاده از آنها تنها منجر به جوش و سایر مشکلات پوستی می شود.

تغییر در برنامه های شما

هنگامی که در سفر هستید ، زمان خواب و بیداری شما نامنظم می شود. برای همین ، ممکن است نتوانید روال معمول مراقبت از پوست را که در خانه خود انجام می دادید ، را انجام دهید.

خبر خوب این است که برای تمام این مشکلات مراقبت از پوست در سفر راه‌حل‌هایی وجود دارد. در سفر نیازی به سرمایه گذاری روی محصولات مراقبت از پوست جدید ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روال خود را تغییر دهید و فقط محصولات ضروری را به همراه داشته باشید.

رعایت روتین مراقبت از پوست در مسافرت

دختری در هواپیما در حال مطالعه مجله و رعایت روتین مراقبت از پوست

1- دستمال مرطوب صورت یا حوله همراه داشته باشید

اگر نمی خواهید پاک کننده صورت حمل کنید و یا از شوینده ارائه شده توسط هتل استفاده کنید ، دستمال مرطوب صورت یا حوله پاک کننده آرایش بهترین گزینه برای شما است. آنها را در یک کیسه زیپ دار حمل کنید. می‌ توانید از آن‌ها در هر مکانی که خواستید استفاده کنید ، در هواپیما ، هنگام سفر در اتوبوس و یا ماشین ، هنگام نشستن در ساحل و یا در اتاق هتل ، حتما به همراه خود دستمال مرطوب صورت با کیفیت داشته باشید.

2- اسپری مه پاش صورت همراه داشته باشید

دختری در حال استفاده از اسپری مه پاش

این برای همه ضروری و مهم است چه در یک سفر آخر هفته باشید و چه در یک تعطیلات طولانی ، هیچ وقت  فراموش نکنید که اسپری مه صورت را همراه داشته باشید. آبرسان است و پوست شما را در طول سفر با طراوت و شاداب نگه می دارد. وقتی آن را روی صورت خود می پاشید ، به پوست خود رطوبت می دهید . به ویژه اگر پوست خشک و مختلط دارید یا اگر به آب و هوای سردتری سفر می کنید بسیار مفید است.

3- پاک کننده صورت مورد علاقه خود را همراه داشته باشید

پاک کننده صورت مهم تر از سرم و کرم های زیر چشم است. یک پاک کننده صورت این اطمینان را به شما می دهد که در پایان روز ، پوست شما عاری از هرگونه آلودگی و ناخالصی بشود. 

حتما بخوانید : جوان سازی پوست |+10 روش درباره‌ی روش‌های جوان سازی وپاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی

4- مرطوب کننده را فراموش نکنید

وسایل ارایشی و بهداشتی در یک چمدان

یک مرطوب کننده خوب صورت به حفظ سلامت پوست شما کمک زیادی می کند. پوست شما را هیدراته  نگه می دارد که از ایجاد جوش و مشکلات پوستی ناشی از خشکی بیش از حد جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که قبل از سوار شدن به هواپیما ، پوست خود را مرطوب کنید. هوای داخل هواپیما در حال خشک شدن است و می تواند به پوست شما آسیب برساند.

5- کرم ضد افتاب را حذف نکنید

کرم ضد افتاب را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا نقش بسیار زیادی در مراقبت از پوست دارد ، بسیاری فکر می کنند کرم ضد افتاب فقط برای فصل تابستان مناسب است به دلیل وجود اشعه ی فرا بنفش ، اما در حقیقت این اشعه در تمام فصل ها وجود دارد حتی زمستان ولی مقدار ان کمتر است پس پیشنهاد می شود در تمام فصل های سال از ان استفاده شود

حتما بخوانید : ۱۲ مورد از باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست

6- چند ماسک ورقه ای بسته بندی کنید

دختری حال استفاده از ماسک صورت

یکی از روش های عالی برای مقابله با خشکی پوست استفاده از ماسک صورت است ، این ماسک های ورقه ای هیچ فضای اضافی در چمدان شما نمی گیرند و برای پوست شما عالی هستند.  این کاغذهای آغشته به درمان می توانند جایگزینی عالی برای سرم ها و کرم های مخصوصی باشند که در سفر از دست خواهید داد. این ماسک ها تاثیرات متفاوتی روی پوست دارند و با توجه به اینکه به چه موردی نیاز دارید می توانید ماسک مورد نظر خودتان به همراه ببرید مانند ماسک های مرطوب کننده یا خنک کننده.

7- از لمس مکرر صورت خود اجتناب کنید

دور نگه داشتن دست ها از صورت به کاهش جوش ها و الودگی کمتر صورت کمک می کند. در سفر به شدت این قانون را  رعایت کنید. این به این دلیل است که ممکن است باکتری‌های ناشناخته‌ای را که می‌توانند مشکلات پوستی متعددی ایجاد کنند را روی پوست خود قرار دهید. پس دست های خود را تا حد امکان با یک شوینده دستی ضد باکتری یا ضدعفونی کننده بشویید.

8- آرایش را کنار بگذارید

دختری با لوازم ارایشی در دست

چه قصد سوار شدن به پرواز خود را داشته باشید و یا در کل قصد سفر رفتن را داشته باشید ، آرایش  کاملا ممنوع است. بسیاری ترجیح می دهند در سفر از مرطوب کننده های رنگی استفاده کنند ، اما بهتر است به کرم روز و SPF (کرم زد افتاب) روزانه خود پایبند باشید تا پوستتان نفس بکشد. این به این دلیل است که تغییر شرایط آب و هوایی و جو ممکن است باعث کنده شدن پوست شما شود.

9- یک کرم دور چشم خوب به همراه داشته باشید

اگر دائما با پف چشم مبارزه می کنید ، یک کرم زیر چشم خوب همراه خود داشته باشید. این کرم ها اگر دارای کافئین باشند می توانند به کنترل التهاب کمک کند و و زیر چشمان شمارا روشن تر کنند.

ولی به عنوان یک جایگزین خوب ، می توانید یخ خرد شده را در یک پارچه شستشو تمیز بپیچید (در صورتی که کیسه یخ ندارید) و آن را روی چشمان خود بمالید. این کار بلافاصله چشمان شما را جوان و سرحال می کند.

10- خواب خوب و کافی داشته باشید

دختری زیبا در خواب

طبق تحقیقاتی در این سال ها انجام شده است تاثیر خواب بر زیبایی کاملا مشخص و قطعی است ، خواب خوب و کافی مخصوصا در شب برای سلامتی شما مخصوصا پوست شما بسیار مهم است . اگر به دنبال پوستی زیبا هستید علاوه بر استفاده از محصولات بهداشتی و زیبایی چند ساعت خواب بیشتر هم به برنامه خود اضاف کنید.

سخن پایانی

ما امیدواریم که همه شما ارزش حفظ یک روال مراقبت از پوست را حتی زمانی که در خانه نیستید را ببینید. ما نکاتی را برای مراقبت از پوست در سفر آورده ایم تا به شما کمک کند در هنگام سفر سالم و زیبا بمانید. تمام وسایل مراقبت از پوست خود را در یک کیسه بیاورید که بتوانید به راحتی از چمدان دستی یا مسافرتی خود به آن دسترسی داشته باشید. اگر فضای شما محدود است ، حداقل پاک کننده ، مرطوب کننده و ضد آفتاب خود را بسته بندی کنید.

امیدواریم که خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد که در سفر هم همچنان پوست خوب و زیبایی داشته باشید لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *