مد و استایل

طرز تهیه 10 ماسک صورت عسلی خانگی

ماسک صورت عسلی
امتیاز دهید post

اگر یک ماده طبیعی برای نگهداری در قفسه زیبایی وجود دارد، بیایید یک پیشنهاد ظریف ارائه دهیم: عسل. شما می توانید شیره زنبور عسل را در هر چیزی از ماسک مو، شستشوی صورت، حتی یک مرطوب کننده کاملا طبیعی پیدا کنید – آیا چیزی وجود ندارد که گوپ طلایی نتواند انجام دهد؟

عسل را بهترین فوق ستاره در نظر بگیرید، چیزی که می توانید تقریباً به هر درمانی اضافه کنید. اما بیایید با ساده ترین آن شروع کنیم: ماسک صورت عسل تک ماده ای. درست کردن آن آسان است و فواید آن به همان اندازه شیرین است.

طرز تهیه ماسک صورت عسلی

ماسک عسل


یک ماسک صورت عسلی واقعاً به همان اندازه که به نظر می رسد ساده است: مقداری عسل خام یا مانوکا را بچکانید و در یک لحظه یک ماسک درجه یک اسپا برای خود تهیه می کنید. ماریسا پلسیا، دانشمند پژوهشی در فروشگاه الکترونیکی زیبایی پاک NakedPoppy می گوید:

«استفاده از عسل به خودی خود واقعاً یک درمان موثر برای پاکسازی، تغذیه و احیای پوست است. به این دلیل که عسل، به خصوص از نوع مانوکا، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که پوست را آرام می کند و می تواند از جوش ها جلوگیری کند. (در اینجا همه دلایلی که ما عسل را دوست داریم بخوانید.)

با تمام فوایدی که عسل ارائه می دهد، جای تعجب نیست که شما فقط می توانید روی یک شیشه ی عسلی مستقیم سرمایه گذاری کنید و روی آن بچکانید. در اینجا نحوه انجام صحیح آن آمده است:

  • یک لایه یکنواخت از عسل خام یا مانوکا را روی پوست مرطوب بمالید.
  • بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید. “بسیار راحت تر از آنچه انتظار دارید شستشو می شود!” پلشیا می گوید. “وقتی آب اضافه می کنید به سختی می چسبد.”
  • پس از آبکشی، کرم یا روغن را با رطوبت دنبال کنید.

از نظر دفعاتی که باید ماسک صورت عسلی بزنید، توصیه می شود چند بار در هفته به آن بپردازید. در حالی که مطمئناً زدن هر روز ضرری ندارد، لازم نیست تمام مزایای ذکر شده در بالا را به دست آورید. فقط 20 دقیقه یک تا دو بار در هفته کافی است: “همچنان همه آن فواید تقویت کننده پوست را به همراه خواهد داشت.”

با این حال، ترک درمان یک شبه نیز ضروری نیست. در حالی که مطمئناً اگر اینقدر تمایل دارید می توانید، فقط بدانید که هیچ مزیت اضافی برای پوست خود فراهم نمی کنید. به هر حال، بافت ضخیم و چسبناک عسل ممکن است تا صبح شما را با مشکل مواجه کند، مگر اینکه بتوانید در طول شب به پشت بخوابید.

10 ماسک صورت عسل برای پوستی شفاف و درخشان


مطمئناً، ماسک صورت عسلی یک ماسک ساده و تک ماده‌ای است، اما این بدان معنا نیست که اگر دوست دارید نمی‌توانید برخی از افزودنی‌ها را اضافه کنید. در اینجا ده راه برای ارتقاء ماسک صورت عسلی برای هر گونه نگرانی در مورد مراقبت از پوست وجود دارد:

1. ماسک روشن کننده زردچوبه، عسل و لیمو

ماسک عسل زردچوبه و لیمو


زردچوبه و لیمو برای روشن شدن پوست شگفت انگیز هستند: زردچوبه (و ماده فعال آن، کورکومین) دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد کمک کند، در حالی که لیمو دارای سهم نسبتاً خوبی از ویتامین C است که برای محو شدن لکه های تیره عالی است.

برای تهیه این ماسک، 1 قاشق غذاخوری را با هم ترکیب کنید. عسل خام یا مانوکا 1 قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده و ½ قاشق چایخوری از آب لیمو روی ماسک بمالید و بگذارید 10 دقیقه یا تا زمانی که ماسک سفت شود، سپس با آب گرم بشویید.

2. ماسک مرطوب کننده عسل و روغن زیتون

ماسک عسل و روغن زیتون

این ماسک مغذی کاملاً لوکس است: “افزودن یک روغن طبیعی به ماسک عسل نه تنها می تواند به چسبندگی و استفاده از عسل کمک کند، بلکه روغن های طبیعی نرم کننده هایی هستند که حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب هستند که پوست را مرطوب و تسکین می دهند.

نتیجه؟ ماسکی سبک پر از آنتی اکسیدان های سالم برای پوست. با خیال راحت هر روغنی را در اینجا انتخاب کنید (نارگیل، جوجوبا، آرگان …….)، اما برای این روغن نسبت به روغن زیتون جزئی است: “روغن زیتون به ویژه برای پوست های خشک مفید است و همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی مانند ویتامین E است. ” به سادگی این دو را با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند، سپس بگذارید 20 دقیقه بماند.

3. ماسک صورت عسلی لایه بردار ماست و عسل

ماسک عسل و ماست


ماست سرشار از اسید لاکتیک است – یک لایه بردار شیمیایی مورد تایید پوست حساس – که به آرامی سلول های مرده پوست را به راحتی از بین می برد. وقتی عسل را به مخلوط اضافه می‌کنید، ملایم‌تر و آبرسان‌تر می‌شود: به سادگی 1 قاشق غذاخوری را با هم ترکیب کنید.

بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده، 1 قاشق چایخوری. عسل خام یا مانوکا و 1 قاشق چایخوری. لبنیات پرچرب یا ماست غیر لبنی. آنقدر هم بزنید تا به شکل خمیر درآید، سپس آن را صاف کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

4. ماسک صورت عسلی نعناع، ​​عسل و آلوئه ورا برای تسکین پوست

ماسک نعناع و عسل و آلوئه ورا


اگر به دنبال گزینه ای سرگرم کننده و تابستانی هستید که یادآور کنار استخر باشد، این ماسک با طراوت عملا نام شما را فریاد می زند. هم آلوئه و هم گلاب ترکیبات تسکین دهنده و متعادل کننده پوست عالی هستند و هر التهابی را که دارید را مهار می کنند (بخصوص پس از آفتاب بسیار دوست داشتنی است). این مخلوط را در شب آبگرم بداهه بعدی خود امتحان کنید: 2 تا 4 برگ نعنا را له کنید و با 2 قسمت عسل، 2 قسمت ژل آلوئه ورا و چند اسپری گلاب مخلوط کنید. قبل از شستشو با آب گرم، اجازه دهید تا 20 دقیقه روی پوست بماند.

5. ماسک صورت عسلی متعادل کننده عسل و اسطوخودوس

ماسک عسل و اسطوخودوس


برای ماسک صورت عسلی باید یک قاشق غذاخوری عسل خام را با ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطوخودوس مخلوط کنید. روی صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. از یک دستمال گرم برای پاک کردن آن استفاده کنید.

6. ماسک صورت عسلی و لیمو

ماسک عسل و لیمو


یک قاشق غذاخوری عسل خام یا عسل مانوکا را با ۱ تا ۲ قطره اسانس لیمو مخلوط کنید. روی صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. از یک دستمال گرم برای پاک کردن آن استفاده کنید. مراقب باشید تا 24 ساعت پس از استفاده از ماسک در معرض نور خورشید قرار نگیرید، زیرا روغن لیمو به نور خورشید حساس است.

7. ماسک صورت عسلی لایه بردار عسل و بلغور جو دوسر

ماسک عسل و  بلغور جو دوسر


یک قاشق غذاخوری عسل خام یا عسل مانوکا، 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر نپخته را با هم مخلوط کنید (من ترجیح می‌دهم به جای استفاده از جو کامل برای لایه‌برداری ظریف‌تر و ملایم‌تر، در مخلوط‌کن پودر شود). روی صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. از یک دستمال گرم برای پاک کردن آن استفاده کنید.

8. ماسک صورت عسلی و موز

ماسک عسل و موز


موز یکی دیگر از مواد طبیعی عالی است که برای پوست معجزه می کند. استفاده از موز روی پوست می تواند آن را صاف و نرم کند. بر اساس تحقیقات، موز حاوی ویتامین های B6 و C است. همچنین دارای محتوای بالایی از آب است که با تامین رطوبت پوست، پوست را بازسازی می کند. از آنجایی که عسل یک مرطوب کننده طبیعی است، عسل و موز با هم می توانند پوست را تغذیه کنند.

مواد مورد نیاز:

1 عدد موز رسیده
1-2 قاشق غذاخوری عسل

چگونه از ماسک صورت عسلی استفاده کنیم؟

  • موز رسیده را در ظرفی با چنگال له کنید
  • عسل را به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید
  • آن را به صورت خود بمالید و به مدت 15-20 دقیقه نگه دارید
  • آن را با آب سرد بشویید

9. ماسک صورت عسلی و گلاب

ماسک عسل و گلاب


حتما در مورد مولتانی میتی شنیده اید. بر اساس تحقیقات، مولتانی میتی یک ماده عالی برای پوست های چرب است. این ماده به عنوان یک جاذب عمل می کند و چربی و آلودگی اضافی را از پوست خارج می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که گلاب می تواند پوست را تسکین دهد. بنابراین، ماسک صورت مولتانی میتی، عسل و گلاب با آبرسانی به آن و از بین بردن چربی اضافی، به صورت شما کمک می کند. در اینجا طرز تهیه آن آورده شده است.

عناصر

1-2 قاشق غذاخوری عسل
1-2 قاشق غذاخوری میتی مولتانی
4-5 قاشق غذاخوری گلاب
4-5 قطره آب لیمو (اختیاری)


چگونه از ماسک صورت عسلی استفاده کنیم؟

  • تمام مواد را با هم در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید
  • دقت کنید که رب خیلی غلیظ نباشد یا می توانید گلاب یا آب معمولی بیشتری اضافه کنید
  • آن را به صورت خود بمالید و به مدت 25 تا 30 دقیقه نگه دارید تا مولتانی میتی خشک شود
  • ماسک را با آب سرد بشویید.

10. ماسک صورت عسلی خیار و شیر خام

ماسک عسل و شیر و خیار


خیار یکی دیگر از مواد عالی برای پوست های چرب است که به از بین بردن سبوم اضافی کمک می کند و پوست شما را خنک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است و پوست را مرطوب می کند.

عناصر

1-2 قاشق غذاخوری عسل
خیار نصف رنده شده
1-2 قاشق غذاخوری شیر خام


چگونه از ماسک صورت عسلی استفاده کنیم؟

  • تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. اگر احساس می‌کنید که مخلوط خیلی آب‌ریز است، می‌توانید برای استفاده آسان، آرد گرمی یا میتی مولتانی اضافه کنید.
  • همچنین می توانید خیار را در مخلوط کن مخلوط کنید تا خمیر آن درست شود
  • با کمک یک برس آن را روی صورت خود بمالید
  • بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و با آب خنک بشویید
  • بعد از پاک کردن ماسک صورت از یک مرطوب کننده استفاده کنید

سخن آخر

عسل دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که آن را به یکی از بهترین مواد طبیعی برای کاهش آکنه و التهاب صورت تبدیل می کند. همچنین یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست را مرطوب نگه می دارد.

اسید لاکتیک و پراکسید هیدروژن موجود در عسل با لایه برداری ملایم سلول های مرده، درخشندگی را به چهره می بخشد. می توانید مواد مختلفی مانند شیر خام، موز، ژل آلوئه ورا، زردچوبه و سایر مواد را به عسل اضافه کنید. از این ماسک ها هفته ای یکبار برای تغذیه و سلامت پوست استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *