مد و استایل

تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ + معرفی 4 برند مطرح عطر

تفاوت عطر و ادکلن
امتیاز دهید post
تفاوت عطر و ادکلن

عطر و ادکلن ابزاری قدرتمند برای بیان شخصیت، ساختن تصویر خود و تعامل با دیگران است. عطر و ادکلن ها در واقع ما را در زندگی روزمره همراهی می کنند و چیزی در مورد ما می گویند و خاطرات و احساسات را بالا می برند.

عطر و ادکلن به عنوان ترکیبی از ترکیبات آلی تعریف می شود که بو یا بوی مشخصی تولید می کند.

عطر و ادکلن ترکیبی مایع است که برای انتشار بوی مطبوع استفاده می شود. از اسانس های معطر به دست آمده از گیاهان و ادویه ها یا ترکیبات معطر مصنوعی تشکیل می شود.

رایحه‌های آرایشی که برای ایجاد بوی مطبوع به بدن فرد اعمال می‌شوند عبارتند از عطر، ادکلن .

تاریخچه عطر و ادکلن

تاریخچه عطر و ادکلن قطعا جدید نیست. منشا عطر معمولا به مصریان باستان نسبت داده می شود. آنها با سوزاندن اسانس، رزین و مواد معطر معطر از عطرها برای برگزاری نماز و مراسم مذهبی استفاده می کردند.

این عمل چندین کارکرد داشت. اولاً، روغن‌ها و ذرات معلق سوخته شده برای اطمینان از حفاظت و خیرخواهی خدایان ضروری بودند. علاوه بر این، از رایحه‌ها برای رساندن پیام و دعا به مردگان، برای تطهیر بدن و انجام مراسم مومیایی کردن استفاده می‌شد.

با گذشت زمان، عطر و ادکلن ها نه تنها به جنبه های مقدس محدود شدند، بلکه در بهداشت روزانه نیز وارد شدند. قبلاً در زمان مصر باستان تجارت شدید ادویه ها، عطرها و رزین هایی وجود داشت که در مصر به وفور یافت می شد اما از سرزمین های دور مانند خاورمیانه، عربستان و سرزمین های هندی ها نیز وارد می شد. از این تجارت ها چوب های مرغوب، صمغ های معطر، مر و بخور وارد می شد که برخی از مواد اصلی رایحه های آن زمان را تشکیل می داد.

نکات مهم برای خرید عطر و ادکلن

عطر و ادکلن

هنگام خرید یک عطر، چیزهای زیادی برای رمزگشایی وجود دارد – مارک، قیمت، نوع – و سرنخ‌های کمی در مورد اینکه بطری واقعاً چه چیزی را در خود دارد، به شما داده می‌شود. احتمالا دسته بندی عطر و ادکلن ها را می شناسید، اما ممکن است ندانید که این عبارات به چه معنا هستند.

یافتن غلظت مناسب به اندازه انتخاب عطر عالی مهم است. اگر خیلی سبک باشد، خیلی زود محو می شود. اگر خیلی قوی باشد، شما (و همه افراد نزدیک شما) را خفه می کند، که راهی سریع برای از بین بردن یک عطر دوست داشتنی است.

ابتدا باید بفهمید این عطرها چگونه ساخته می شوند. تولید کنندگان روغن های طبیعی و مصنوعی را که به عطرها رایحه می بخشد با حاملی مانند الکل ترکیب می کنند. این عطر را تثبیت می‌کند و روغن‌ها را رقیق می‌کند تا بویی را که روی پوست شما بو می‌دهید ایجاد کند. الکل به اندازه روغن ها مهم است زیرا غلظت عطر و مدت ماندگاری آن را کنترل می کند. دسته‌های رایج زیر به شما می‌گویند روغن‌ها چقدر غلیظ هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بدانید رایحه سبک یا سنگین است.

مردم اغلب بر این باورند که تفاوت اصلی بین عطر و ادکلن مربوط به جنسیت است. بسیاری از مردم این تصور را دارند که ادکلن برای مردان طراحی شده است، در حالی که عطر برای زنان در نظر گرفته شده است. در واقع عطرها و ادکلن هایی برای مردان و زنان ساخته می شود، اما به نظر می رسد که عطرهای مردانه معمولاً به شکل ادکلن هستند.

مردان اغلب عطرهای ملایم تری را ترجیح می دهند و شاید به همین دلیل است که ادکلن ها برای آنها انتخاب محبوبی هستند. خانم‌ها تمایل دارند از عطرهایی با رایحه‌های برجسته‌تر که بیشتر روز باقی می‌مانند لذت ببرند، که ممکن است توضیح دهد که چرا اغلب ترجیح می‌دهند از عطر استفاده کنند.

عطر خالص، پرفیوم یا اکستریت دی پرفیوم

انواع عطر

این نام‌ها ممکن است کمی فریبنده باشند زیرا به روغن عطر خالص اشاره نمی‌کنند که هم بوی نامطبوع می‌دهد و هم پوست شما را تحریک می‌کند. با این حال، عطر خالص بالاترین غلظت عطر موجود است – معمولاً بین 15 تا 30 درصد روغن عطر – و برای قوی‌تر کردن، قابل توجه کردن و ماندگاری عطر در کل روز کافی است.

سیلاژ یا اینکه چقدر رایحه از بدن شما در هوای اطراف شما امتداد دارد، همیشه با عطر و ادکلن های خالص بسیار قابل توجه است. آنها معمولاً در هوا متراکم و غلیظ به نظر می رسند، با ابرهای عطری که می توانید داخل و خارج شوید، با چاقو بریده شده و تقریباً مزه دار می شوند. وقتی کسی را در آغوش می گیرید که عطر خالصی زده است، این احتمال وجود دارد که ساعت ها بعد بوی او را حس کنید. درست مانند یک رژ لب، آنها می توانند انتقال دهند.

ادو پرفیوم (EDP)

ادو پرفیوم ها بالاترین غلظت روغن های عطری را دارند، بین 15 تا 20 درصد. آنها طوری ساخته شده اند که در تمام طول روز روی پوست باقی می مانند بدون اینکه فرد در اتاقک کنار شما سردرد ایجاد کند یا بعد از در آغوش گرفتن به گردن شخص دیگری منتقل شود. آنها رایج ترین دسته عطر و ادکلن ها هستند و معمولاً چگونه همه عطرهای جدید منتشر می شوند. بسیاری از عطرهای موجود در پیشخوان فروشگاه بزرگ ادو پرفیوم هستند. این رایحه از صبح تا غروب برجسته خواهد بود و هنگام درآوردن لباس در شب همچنان قابل تشخیص است.

ادو تویلت (EDT)

ادو توالت‌ها دارای غلظت کمتری از روغن‌های عطر هستند، معمولاً 5 تا 15 درصد، و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که سایش روشن‌تری روی پوست داشته باشند و لزوماً تا آخر شب ماندگاری ندارند. برخی معتقدند که ادو توالت ها برای استفاده در روز ساخته می شوند در حالی که ادو پرفیوم ها برای شب ساخته می شوند، اما با همه چیز زیبایی، همه چیز به چیزی بستگی دارد که شما ترجیح می دهید. وقتی شک دارید، هر کاری می خواهید انجام دهید.

اگرچه بسیاری از عطر و ادکلن های موفق به عنوان ادو پرفیوم شروع می‌شوند و سپس در نسخه‌های سبک‌تر و ادو تویلت عرضه می‌شوند، اما ممکن است همیشه نت‌های مشابهی با همتایان عطری خود نداشته باشند. برخی از نت های سنگین تر مانند چوب و نعناع هندی را می توان حذف کرد تا عطر را سبک تر کند. برخی دیگر، مانند گل یا مرکبات، ممکن است برای تقویت جوش اضافه شوند.

برخی پیشنهاد می‌کنند که پس از از بین رفتن کامل ادوتویلت، عطر و ادکلن خود را تغییر دهید. اما اگرچه به نظر می رسد روغن ها محو شده اند، معمولاً در تماس با رطوبت دوباره مشتعل می شوند. آیا تا به حال وقتی دست های خود را می شویید یا زیر باران گیر می کنید دوباره عطر خود را استشمام می کنید؟ اگر هنوز می‌خواهید رایحه دیگری را اسپری کنید، مطمئن شوید که مکمل آن است، زیرا رایحه جدید ممکن است جان تازه‌ای به عطر قدیمی ببخشد.

ادوکلن

ادکلن در واقع اصطلاحی است برای غلظت بسیار سبک روغن های عطر، معمولاً 2 تا 4 درصد که با الکل بیشتری برش داده می شود و فقط برای چند ساعت ماندگاری دارد. اینها برای اسپری کردن و تازه کردن عالی هستند، اما نه برای استفاده در تمام روز و ماندگاری.ادکلن معمولاً یک کلمه چتر برای رایحه های مردانه در آمریکای شمالی استد.

Eau Fraiche

مانند ادکلن، “Eau Fraiche”(آب شیرین) نیز دارای غلظت بسیار پایین الکل است، گاهی اوقات 1 تا 3 درصد. تفاوت این است که ادکلن ها مانند عطرهای سنتی با الکل مخلوط می شوند. Eau Fraiches عمدتاً با آب مخلوط می شود و به عنوان یک طراوت دهنده سریع بدون رایحه ماندگار عمل می کند.

بیشتر پیشخوان‌های عطر بر اساس برند یا قیمت سازمان‌دهی می‌شوند، نه نوع، اما شما می‌توانید این عبارات را بر روی برچسب پیدا کنید، یا با گفتن آنچه که به دنبال آن هستید به فروشنده در پیشخوان بگویید. غرق نشوید. یک نوع عطر متناسب با سبک زندگی شما وجود دارد، فرقی نمی‌کند که به دنبال یک ادو پرفیوم کلاسیک و تمام روز هستید، یک گزینه سنگین‌تر از یک عطر خالص، یا یک عطر سبک‌تر و موقتی تر از ادوپرفیشه .

چند وقت یکبار باید از عطر استفاده کنیم؟

استفاده از عطر

آیا باید روزی یک یا چند بار خودمان را خوشبو کنیم؟ صبح یا عصر؟ همه چیز به غلظت عطر شما بستگی دارد.

با ادکلن خود را خوشبو کنید
ادکلن را می توان بعد از دوش گرفتن استفاده کرد. یا در صبح فقط یک بار در روز یا در عصر نیز. ادکلن اصلی بسیار با طراوت و محصولی نسبتاً خنثی است. بنابراین استفاده از آن مانع از کاربرد مکمل یک عطر دیگر مانند ادو توالت یا ادو پرفیوم نمی شود.

دو نوع ادکلن وجود دارد. از یک طرف، 99٪ رایحه های طبیعی دارید که ماندگاری کمتری دارند و تقریباً به طور کامل از نت های بالایی تشکیل شده اند.

از طرفی محصولاتی به نام “ادکلن” وجود دارند که در واقع تقلبی هستند، زیرا اگر ماندگاری بالایی دارند به این دلیل است که فقط از محصولات طبیعی ساخته نشده اند. آنها همچنین با نت های قلبی و پایه متمایز می شوند. اینها خنثی نخواهند بود و ترکیب و لایه بندی آنها با عطرهای دیگر دشوارتر خواهد بود.

عطر و ادکلن چگونه تولید می شود؟

ساخت عطر و ادکلن

فرآیند تولید عطر برای عرقیات طبیعی شامل جمع آوری، استخراج، ترکیب و پیری محصول است [3].

1.جمع آوری

در مرحله جمع آوری، مواد اولیه از مواد مختلف گیاهی و عصاره های چرب محصولات حیوانی به دست می آید

2.استخراج


تقطیر رایج ترین روشی است که برای استخراج عطر و ادکلن استفاده می شود. در تقطیر با بخار یا خشک، مواد را تا دمای بالا گرم می کنند و به صورت گاز متراکم می کنند تا اسانس مورد نظر آزاد شود و سپس سرد و مایع می شود. تقطیر آب برای برخی از مواد ظریف تر، که در آن مواد گیاهی در آب جوش قرار می گیرد، مؤثرتر است

.
در استخراج با حلال، ماده به یک حلال اضافه می شود که یک ترکیب معطر مومی شکل می دهد که سپس با الکل مخلوط می شود تا اسانس ها آزاد شود. این روش به دلیل هزینه بر بودن و زمان بر بودن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.


بیان به این معنی است که مواد فشرده شده و روغن ها به صورت مکانیکی فشرده شده اند. این روش در درجه اول برای پوست میوه های تازه و اجزای حساس به حرارت استفاده می شود.
در خیساندن، مواد در روغن‌های حامل که به عنوان حلال عمل می‌کنند، خیس می‌شوند که مولکول‌های سنگین‌تر و بزرگ‌تر گیاه را جذب می‌کنند. این روش برای موادی که نیاز به بازده بالاتر اسانس دارند مفید است.
در Enfleurage، مواد را به یک پایه چربی یا روغن کشیده و سپس با الکل استخراج می کنند. Enfleurage دیگر به صورت تجاری استفاده نمی شود.

3.مخلوط کردن


روغن ها بر اساس فرمول خاصی با استفاده از چندین ماده مختلف مخلوط می شوند.
رایحه با الکل مخلوط شده است. حجم الکل مصرفی بستگی به نوع عطر مورد نظر دارد .

4.دوره پیری



ماه ها تا سال ها پس از ترکیب شدن عطر طول می کشد تا به رایحه دلخواه برسید. این دوره پیری به ترکیب مداوم مواد شیمیایی انتخاب شده اجازه می دهد تا عطر را تغییر دهد .
عطر و ادکلن های دیگر به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ها تولید می شوند. در حالی که نیاز به به دست آوردن مواد طبیعی اجتناب می شود، دستیابی به رایحه مورد نظر می تواند چالش برانگیزتر باشد

معرفی 4 برند مطرح عطر و ادکلن

GUCCI

گوچی

خانه مد ایتالیایی گوچی هرگز در ساخت یک صحنه شکست نمی خورد. گوچی با ترکیب استادانه بطری‌ها با لبه‌های نرم خاص، به همان اندازه مجلل و خلاقانه است. زمانی که به دنبال رقصیدن بین لبه های شدت و ظرافت هستید، گوچی را انتخاب کنید، که به دلیل طول عمر موفق برند تشویق می شود.

رایحه‌های گوچی بر پایه گل هستند، از شیرین و بی‌گناه (مانند نت‌های گل یاس و گل سرخ بلوم) تا تیره‌تر و جسورانه‌تر (مانند گشنیز راش، رز داماسک و نعناع هندی)

CHANEL

شنل

شنل فرانسوی در مورد بهترین عطر و ادکلن عملاً کتابچه راهنمای کاربر را نوشت. یکی از بهترین مارک‌های عطر و ادکلن ، این عطر در طول سال‌ها مانند یک شراب خوب تکامل یافته است، شکست دادن ترکیب‌های عنبیه سنگین Chanel برای هر مناسبتی دشوار است.

جوان و شیک مانند به و گریپ فروت Chanel Chance Eau Tendre یا بی‌انتها و بی‌انتها مانند نرگس و زنبق دره Chanel 19 – Chanel واقعاً عطری برای همه دارد. هر خانمی باید حداقل یک عطر و ادکلن Chanel در خانه داشته باشد. Chanel به راحتی یکی از محبوب ترین برندهای عطر در جهان است.

Givenchy

جیونچی

رایحه ابریشمی و اغوا کننده، Givenchy رویای ملایم یک برند است – محصور کردن همه چیزهایی که به ظرافت زنانه است. توجه به جزئیات در عطر و ادکلن Givenchy کلیدی است. بطری های اصلی مانند Givenchy Ysatis با آرایش پیچیده خود ثابت می کنند که همه چیز را از آلدئیدها و رام گرفته تا سیوت را ترکیب می کند.

اگر به دنبال چیزی ساده‌تر و در عین حال فوق‌العاده زیبا هستید، با آرایش گلی شیرین از شکوفه‌های پرتقال، هلو و آلو خوشمزه، Givenchy Amarige را انتخاب کنید.

TOM FORD

تام فورد

تام فورد صاحب قدرت دنیای عطر و ادکلن است. خیاطی تیز به شکل ترافل تام فورد بلک ارکیده، گاردنیا و انگور فرنگی سیاه می‌آید و با اطمینان خاطر روی سکوی آفتاب‌گیری سوپر قایق‌های تفریحی با پخش سریع ادو سول بلان می‌نشیند.

همه کاره است، مطمئنا، اما تام فورد نیاز به یک ثبات در سری عطرهای خود دارد و این اعتماد به نفس است. یکی از بهترین برندهای عطر و ادکلن در جهان، انتظار ترکیب های لوکسی را دارید که داستانی را روی پوست بیان می کند

.

معرفی +10 مورد از بهترین برند های ادکلن مردانه با ماندگاری بالا 2022 – فروشگاه ناپولی (napoli.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *