مد و استایل

مدل های مختلف کفش پاشنه بلند که خانم ها باید بشناسند (30+ مدل کفش پاشنه دار)

انواع کفش پاشنه بلند
2.2/5 - (16 امتیاز)

کفش پاشنه بلند یکی از جذاب ترین اکسسوری ها در دنیای مد امروز است. کفش ها هم در کنار لباس های مختلف برای استایل هر خانمی بسیار مهم هستند. و کمک می کنند که استایل فرد شیک تر و جذاب تر شود.

محتوا پنهان

امروزه کفش های پاشنه بلند با مدل های مختلف زیادی در دنیا وجود دارد که از نظر شکل پاشنه و پنجه ، قسمت مچ پا و همین طور عرض و ارتفاع کفش با هم متفاوتند.

در این مقاله شما با انواع مدل های کفش پاشنه بلند آشنا می شوید.

کفش پاشنه بلند مشکی

کفش پاشنه بلاک (Block Heel)

اگر شما دوست دارید کفش پاشنه بلند به پا کنید اما برای پوشیدن آن مشکل دارید می توانید با خیال راحت کفش پاشنه بلاک را انتخاب کنید. مدل پاشنه های این کفش طوری است که وزن شما روی تمام

قسمت های کفش پخش شده و راه رفتن با کفش پاشنه بلند را برای شما آسان می کند.

کفش پاشنه بلند مدل پاشنه بلاک
کفش پاشنه بلاک

کفش پاشنه کوبایی (Cuban Heel)

کفش پاشنه کوبایی از سری کفش هایی است که پاشنه های آن ها کوتاه تا متوسط است. که مدل آن از کفش های مردانه گرفته شده است. معمولا بوت های ساق تا مچ این مدل پاشنه را دارند.

کفش پاشنه کوبایی به دلیل اینکه وزن بدن روی کل کفش پخش می شود برای راه رفتن کفش بسیار راحتی است. کفش پاشنه کوبایی در مدل های آکسفورد، لوفر و آنکل بوت دیده می شود.

کفش جلو بسته ی شیک
کفش پاشنه کوبایی

کفش پاشنه کاما (Comma Heel)

کفش پاشنه کاما که به آن کفش پاشنه ویرگولی هم می گویند یک مدل خاص از کفش پاشنه بلند است که ظاهرش شبیه کاما می باشد. هر چند ظاهر این کفش ممکن است غیر عادی به نظر برسد اما امروزه در دنیای مد یکی از پرطرفدارترین مدل کفش پاشنه بلند است. حالت پاشنه ی خمیده ی این کفش معمولا از 3 سانتی متر شروع می شود و می تواند خیلی بلند هم باشد.

کفش مدل پاشنه کاما برای مواقع خاص می تواند بسیار شیک و جذاب باشد.

کفش پاشنه کاما
کفش پاشنه کاما

کفش پاشنه مخروطی (Cone Heel)

پاشنه ی این کفش همان طور که از اسمش پیداست به شکل مخروط است. این پاشنه دقیقا در قسمت انتهایی کفش قرار دارد و قسمت چسبیده به کفش ضخیم و محکم و نوک پاشنه آن باریک و تیز است.

این کفش پاشنه بلند به دلیل پاشنه ی مخروطی هنگام ایستادن بسیار راحت است.

این مدل کفش پاشنه بلند همیشه در دنیای مد از کفش های شیک و پرطرفدار است.

کفش مشکی پاشنه بلند زیبا
کفش پاشنه مخروطی

کفش پاشنه دکوری (Decorative Heel)

اگر به دنبال یک کفش رویایی با پاشنه های فانتزی تزیین شده هستید و می خواهید یک استایل خاص و جذاب داشته باشید. این مدل کفش پاشنه بلند را به شما پیشنهاد می دهیم.

البته کفش پاشنه دکوری را برای موقعیت های خاص می توانید استفاده کنید هر چند گاهی دوست داریم هر روز این کفش را پا کنیم.

کفش پاشنه بلند فانتزی آبی رنگ
کفش پاشنه دکوری

کفش پاشنه فلر (Flare Heel)

این مدل کفش پاشنه بلند در دهه ی هفتاد محبوبیت زیادی پیدا کرد. کفش پاشنه فلر این ویژگی را دارد که نوک پاشنه پهن تر از قسمت چسبیده به کفش است.

به این مدل کفش، پاشنه شعله ای نیز می گویند.

کفش پاشنه فلر
کفش پاشنه فلر

کفش پاشنه فرانسوی (French Heel)

این نوع کفش پاشنه بلند که به پاشنه فرانسوی و یا پاشنه لویی (پفی) نیز معروف است یک مدل دیگر از کفش پاشنه قرقره ای است. کف ش پاشنه فرانسوی در انتهای کفش پهن تر است و بعد یک انحنا از پایه تا قسمت انتهایی پاشنه دارد. اغلب اندازه ی پاشنه ی این مدل کفش کوتاه است.

این کفش در دوران لویی چهاردهم به عنوان نمادی برای مردان اشراف زاده استفاده می شده است.

کفش پاشنه فرانسوی قرمز شیک
کفش پاشنه فرانسوی

کفش پاشنه قرقره‌ای (Spool Heel)

اگر شما تمایل دارید که یک کفش مدل پاشنه فرانسوی اما با پاشنه ی بلندتر استفاده کنید کفش پاشنه قرقره ای انتخاب خوبی است. این مدل کفش دقیقا مانند کفش پاشنه فرانسوی در انتهای کفش پاشنه آن پهن است و همان انحنا خاص را دارد که باعث جذابیت بیشتر آن می شود و فقط پاشنه ی آن بلندتر است. شکل پاشنه ی این کفش شبیه به قرقره ی چرخ خیاطی هایی است که در قدیم استفاده می شده است و به همین دلیل آن را پاشنه قرقره ای می نامند.

این مدل کفش پاشنه بلند در دوران باروک و رکوکو وارد دنیای مد شد.

کفش پاشنه قرقره ای
کفش پاشنه قرقره ای

کفش پاشنه بچه گربه‌ای (Kitten Heel)

اگر مایلید کفش پاشنه دار بپوشید اما به دلایل مختلف نمی توانید یا نمی خواهید پاشنه کفش تان خیلی بلند باشد مثلا با کفش پاشنه بلند نمی توانید راحت راه بروید و یا کفش پاشنه بلند قدتان را بیش از حد بلند می کند کفش پاشنه بچه گربه ای گزینه ی بسیار مناسبی است.

کفش پاشنه بچه گربه ای معمولا پاشنه ی نازک و ارتفاع آن کمتر از 5 سانت است. و شما با پوشیدن این کفش یک استایل شیک و جذاب را انتخاب کرده اید.

کفش پاشنه بچه گربه ای شیک
کفش پاشنه بچه گربه ای

کفش پاشنه بلند (High Heel)

کفش پاشنه بلند از مدل هایی است که همه با آن آشنایی دارند. معمولا پاشنه ی این کفش از 10 سانتی متر بلندتر است. این مدل کفش انواع مختلفی دارد که رایج ترین آنها صندل های با پاشنه ی بلندتر از 10 سانت و Pump ،Stilettoes است.

کفش پاشنه بلند زرد رنگ
کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه متوسط (Medium Heel)

اگر شما مایلید که کفش پاشنه بلند بپوشید اما نمی خواهید پاشنه آن خیلی بلند نباشد کفش پاشنه متوسط گزینه ی بسیار مناسبی است. چون این کفش علاوه بر راحت بودن کمک می کند که یک استایل شیک و جذاب داشته باشید. کفش پاشنه متوسط به دلیل اینکه پاشنه ی آن بین 5 تا 10 سانتی متر است برای موقعیت های مختلف روزمره و همینطور محل کار و مهمانی های دوستانه بسیار مناسب است.

کفش مشکی پاشنه متوسط
کفش پاشنه متوسط

کفش پاشنه نازک (Slim Heel)

کفش پاشنه نازک برای مهمانی های رسمی که باید پیراهن بپوشید و یا رفتن به یک رستوران شیک برای شام خوردن انتخاب مناسبی است. چون پاشنه ی این کفش باعث می شود پاهای شما کشیده تر شوند و

در نتیجه استایل شما شیک تر و جذاب تر می شود.

کفش سفید پاشنه نازک
کفش پاشنه نازک

کفش پاشنه خیلی بلند (Very High Heel)

شما با پوشیدن یک جفت کفش با پاشنه ی خیلی خیلی بلند به راحتی می توانید جلب توجه کنید و نگاهها را به سوی خود متمرکز کنید. این مدل کفش که پلتفرم هم نامیده می شود پاشنه ای تا حدود 20 سانتی متر هم دارد و معمولا برای اینکه پا بیش از حد کش نیاید و بتوان با آن راحتتر راه رفت یک لژ 3 تا 7 سانتی در قسمت جلوی آن اضافه می کنند.

کفش با پاشنه ی خیلی بلند قرمز
کفش پاشنه خیلی بلند

کفش پاشنه مربعی (Square Heel)

اگر شما مایلید کفش پاشنه بلند بپوشبد اما پوشیدن کفش ها با پاشنه های نازک برایتان دشوار است می توانید یک جفت کفش پاشنه مربعی انتخاب کنید. این کفش پاشنه ی پهنی شبیه به مکعب دارد و به همین دلیل وزن شما روی کل قسمت های کفش پخش می شود و شما به راحتی میتوانید با آن راه بروید بدون آنکه به پاهایتان فشار بیاید.

کفش با پاشنه ی مربعی
کفش پاشنه مربعی

کفش پاشنه کوبایی پهن (Thick Cuban Heel)

کفش پاشنه کوبایی پهن دارای پاشنه ای پهن تر از کفش پاشنه کوبایی است. و معمولا این پاشنه برای کفش های بزرگ و محکم مانند آنکل بوت و یا بوت بلند استفاده می شود.

کفش پاشنه کوبایی پهن
کفش پاشنه کوبایی پهن

کفش آنکِل بوت (Ankle Booties)

آنکل بوت یا همان بوت های تا مچ پا با طراحی ها و پاشنه های متفاوت در بازار موجود است. این مدل بوت به دلیل تنوع زیاد بسیار پرطرفدار است و تنوع آن در حدی است که حتی در تابستان هم بعضی مدل های آن قابل استفاده است. اما کفش آنکل بوت معمولا جزو اکسسوری های بین فصلی است و انتخاب آن در عین راحتی می تواند استایل شما را بسیار شیک تر و جذاب تر کند.

چکمه تا مچ پا بسیار شیک
کفش آنکل بوت

بوت بلند (Knee-high and Over-the-knee-high Boots)

بوت های بلند با پاشنه ی بلند علاوه بر اینکه پاهای شما را در فصل سرد سال گرم نگه می دارند تاثیر زیادی بر ظاهر شما دارند و ظاهر شما را بسیار زیباتر و جذاب تر می کنند البته این مدل بوت برای مراسم های رسمی و محل کار توصیه نمی شود.

چکمه بلند با پاشنه ی بلند
بوت بلند

کفش پاشنه پامپ (Pumps)

کفش پاشنه بلند پامپ از مدل های کفشی است که همیشه در دنیای مد جایگاه ویژه ای دارد و بسیار پر طرفدار است. پاشنه ی این کفش باریک است اما از بعضی مدل های دیگر مانند Stiletto پهن تر است. و به همین دلیل راه رفتن با آن راحت تر است.

کفش پاشنه بلند پامپ برای تمام موقعیت ها قابل استفاده است و به راحتی با هر لباسی ست می شود. پیشنهاد می کنیم حتما یک جفت از این اکسسوری زیبا را در کمد خود داشته باشیم.

کفش پاشنه بلند مشکی مدل پامپ
کفش پامپ

کفش استیلِتو (Stilettos)

کفش استلیتو پاشنه ی بلندی بین 7 تا 10 سانت دارد و پاشنه ی آن بسیار نازک است. این کفش با وجود جذابیت بسیار زیادی که دارد راه رفتن با آن خیلی راحت نیست و فقط برای افراد حرفه ای که تجربه ی پوشیدن این مدل کفش را دارند و با اعتماد به نفس بالا می توانند تعادل خود را حفظ کنند مناسب است.

کفش پاشنه بلند با پاشنه ی نازک
کفش استیلتو

کفش پاشنه بلند لژدار (Platform Heels)

کفش پاشنه بلند پلتفرم در قسمت جلوی خود لژ دار است و این لژدار بودن هم پاشنه کفش را بلندتر می کند و هم راه رفتن با آن آسانتر می شود. این مدل کفش برای موقعیت های غیر رسمی و مهمانی های شبانه مناسب است.

کفش پاشنه بلند لژدار
کفش پاشنه بلند لژدار

کفش لژدار (Wedge Heels)

کفش لژدار به دلیل داشتن لژ بین کفش های پاشنه بلند بسیار پرطرفدار است و چون وزن بدن در کل کفش پخش می شود بسیار راحت است و برای افرادی که نمی توانند کفش پاشنه بلند بپوشند مناسب است.

کفش لژدار بسیار شیک
کفش لژدار

صندل لژدار (Wedge Sandals)

صندل های لژدار هم مانند کفش های لژدار بسیار راحت و پرطرفدار هستند. تنوع بالای این مدل و راحت بودن آن انتخاب را برای شما آسان می کند.

صندل لژدار بسیار شیک
صندل لژدار

کفش پشت بنددار (Slingback Heels)

کفش های پشت بتددار به گونه ای طراحی شده اند که یک بند نازک دور پاشنه پیچیده می شود و این بند کمک می کند که پا در کفش محکم بماند. این مدل کفش می تواند جلوباز و یا جلوبسته و همچنین با پاشنه های کوتاه یا بلند باشد.

کفش پشت بنددار
کفش پشت بنددار

کفش پاشنه بلند با بند دور مچ (Ankle Strap Heels)

برای این که پاهای شما کشیده تر نشان داده شوند پوشیدن کفش پاشنه بلند با بند دور مچ بهترین انتخاب است. این مدل کفش با یک بند که دور مچ پا بسته می شود باعث می شود پای شما در کفش محکم شده و استایل شما جذاب تر می شود.

کفش پاشنه بلند با بند دور مچ پا
کفش پاشنه بلند با بند دور مچ

کفش جلو باز (Peep Toe Heels)

کفش جلوباز همانطور که از اسمش پیداست جلوی کفش باز است و انگشتان پا نمایان است. این کفش در تابستان با هر لباسی ست می شود.

کفش پاشنه بلند جلوباز
کفش جلوباز

صندل راحتی (Mules)

شما میتوانید از صندل های راحتی به جای کفش استفاده کنید و آن را با هر لباسی ست کنید و استایلی بسیار زیبا داشته باشید.

صندل راحتی پاشنه دار
صندل راحتی

کفش لِیس آپ (Lace-Up Heels)

کفش لیس آپ که به کفش بندی هم معروف است یک بند بلند دارد که می توانید آن را دور ساق پا گره بزنید. این مدل کفش الهام گرفته از دو منبع مختلف است.

منبع اول : کفش های کلاسیک بالرین ها که بسیار شیک و زنانه هستند.

منبع دوم : صندل های گلادیاتورهای رومی که نماد قوی بودن و جذابیت است.

کفش پاشنه بلند بند دار شیک
کفش لیس آپ

کفش کنده کاری شده (Cut-Out Heels)

کفش های کنده کاری شده که به کفش های برش دار هم معروفند جدابیت و درام بودن را یک جا به پاها می دهند. برش های موجود روی بدنه ی کفش باعث پیدا بودن پاها می شود.

کفش پاشنه بلند کنده کاری شده
کفش کنده کاری شده

کفش آکسفورد (Oxfords)

کفش های آکسفورد به دلیل داشتن پاشنه ی کوتاه و راحت بودن بسیار پرطرفدار هستند. این مدل کفش برای مراسم های رسمی و غیررسمی قابل استفاده است.

کفش پاشنه کوتاه شیک
کفش آکسفورد

کفش اسپادریل (Espadrille Heels)

این مدل کفش از صندل های قدیمی اسپانیایی الهام گرفته شده است. کفش اسپادریل با پارچه کتان یا کرباس و نوعی چوب خاص قابل انعطاف ساخته می شود.

کفش پاشنه بلند لژدار بسیار زیبا
کفش اسپادریل

کلام آخر

کفش ها و صندل ها از مواد گوناگون و متنوعی مانند چوب پنبه، چرم، پلاستیک و …ساخته می شوند و همین طور طراحی های بسیار متنوع و جذابی دارند. ما در این مقاله به 30 مدل کفش پاشنه بلند اشاره کردیم تا شما با آگاهی بیشتر بتوانید کفش مناسب خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *