مد و استایل

معرفی استایل پانک

استایل پانک زنانه
4.3/5 - (3 امتیاز)

پشت هر نوع سبک پوششی هدف و طرز تفکری نفهته است. جهت اشنایی با استایل پانک و تاریخچه آن در ادامه با ما در سایت ناپولی همراه باشید.

گذشته و تاریخچه استایل پانک

استایل پانک دهه هشتاد میلادی

 

استایل پانک دهه هشتاد میلادی

سبک و فرهنگ پانک در دهه 60 و در امریکا شکل گرفت. پانک سبکی از موسیقی راک بوده که در زمان خودش بسیار محبوب در بین جوانان بوده است و موضوع آن مخالفت با نظام حاکم و نشانگر سرکشی و طغیان نسل جوان بوده است.

در دهه های 60 و 70 امریکا که اقتصاد وضعیت بدی داشته و نظام سرمایه داری باعث اختلاف طبقاتی بسیار زیادی شده بود و جوانان را با مشکلات زیادی روبرو کرده بود و این استایل همانطور که معنی اسمش مشخص است جوانان زیادی را که در جامعه سرخورده شده بودند به خود جذب کرده بود. استایل پانک در جهت مخالفت و اعتراض به استبداد جهانی، هرگونه نظام سلطنتی و سرمایه داری و نژادپرستی و آرمانهایی مانند آزادی در تفکر دارد.

این استایل با ظاهری منحصر به فرد و با رویه سنت شکنانه ای که در پوشش ایجاد میکند سعی در جذب حداکثری نگاه ها دارد که مخالفت و آرمانهای خود را به جهان معرفی کند. همینطور که ازادی های بسیاری که در این سبک وجود داشت طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرد.

استایل پانک همانطور که تاکید بر ساختارشکنی دارد بر روی کلیشه هایی در مورد لباس زنان نیز تاثیر گذاشته به این صورت که لباسی تک جنسیتی است و مدلهای زنانه و مردانه ان به یک صورت هستند و شباهت بسیار زیادی به هم دارند.

ویژگی های استایل پانک

استایل پانک دخترانه

پوشش در این استایل از فرهنگ بی دی اس ام BDSM الهام گرفته شده است.در این استایل سعی بر این است که ظاهری بسیار خشن و ترسناک تشکیل شود. به طور کلی، پانک های خیابانی معاصر از چرم، جین، میخ های فلزی، زنجیر و چکمه های سبک نظامی استفاده می کنند. همانند آرمانهای این فرهنگ لباس های گرانقیمت و رنگارنگ جای خود را به لباس های کهه و ساده و تیره دادند.

در ابتدا طرفداران این سبک از تیشرت های پاره و کت های چرمی طرحدار شده با میخ های فلزی و ارایش های غلیظ با خط چشم های پر رنگ مشکی و ضخیم استفاده میکردند. در این استایل مدل موی crew cut محبوب شده بود که موهای خود را نیز رنگهای غیر متعارف میزدند.

اکسسوری و ایتم های مورد استفاده در استایل پانک

1.شلوار پاره و زاپ دار

شلوار پاره و زاپ دار استایل پانک

شلوار های زاپ دار انواع مختلف با جنس های متفاوتی دارند و در استایل های گوناگون مورد استفاده هستد. در استایل پانک بیشتر از مدل های جین در رنگ های ابی تیره و مشکی استفاده میشود که دارای خراشیدگی و پارگی در جاهای مختلف هستند و در بعضی قسمت ها از پارچه های دیگر وصله و پینه شده اند .

2.کت‌ چرم مصنوعی به همراه گل‌میخ

کت‌ چرم مصنوعی به همراه گل‌میخ استایل پانک

این مدل از کت چرمی مصنوعی که گل میخ دارد استفاده زیادی در استایل پانک دارد. اغلب وصله و پیکسل نیز به ان اضافه میکنند و ممکن است متن یا عبارتی بر روی کت نوشته شده باشد. کت چرمی را با انواع زنجیر نیز میتوان تزیین کرد.

3.فیش نت یا جوراب شلواری

فیش نت یا جوراب شلواری استایل پانک

جوراب شلواری توری و اغلب پاره مورد استفاده دختران در استایل پانک است که ممکن است در زیر شلوار زاپ دار نیز استفاده شود.

4.شلوار چرم مشکی

شلوار چرم مشکی در استایل پانک

شلوار مشکی چرمی در استایل پانک هرچه تنگ تر باشد بهتر است که خود را بهت نشان میدهد و همانند کت چرمی ان را میتوان با زنجیر و اکسسوری تزیین کرد.

5.پارچه چهارخانه

همانطور که لباس با طرح های چهارخانه طرفدار و استفاده زیادی در انواع استایل ها دارد در استایل پانک نیز استفاده میشود و بیشتر پیراهن های چهارخانه با دکمه های باز استفاده میشود و میتوان ان را با شلوار چهارخانه نیز ست کرد.

6.زنجیرهای سنگین به عنوان کمربند، گردنبند چوکر، دستبند نقره ای

استفاده از زنجیر در استایل پانک

از زنجیر های مختلف و اغلب سنگین و بزرگ استفاده میشود و آن را به کت یا شلوار وصل میکنند یا اینکه به گردن خود میندازند. از ست های چوکر نیز استفاده زیادی میشود.

7.زیور آلات تیغ دار نامتعارف و زننده

زیور آلات تیغ دار در استایل پانک

از زیورالات متفاوت ممکن است به صورت پیرسینگ در انواع نقاط بدن نیز استفاده شود همانطور که تتو و پیرسینگ بین طرفداران پانک بسیار است. به صورت انگشتر های طرح دار و گردنبند نیز استفاده میشود. در استایل پانک هیچ حد و مرزی برای استفاده از طرح های گوناگون وجود ندارد.

8.بوت،پوتین های ساق بلند، کانورس

بوت و پوتین در استایل پانک

در استایل پانک بیشتر از بوت و پوتین های ساقدار براق و بعضا دارای تیغ های ریز بر روی کفش استفاده میشود . کفش کانورس نیز بعدا به این استایل اضافه شد و طرفداران خود را دارد.

9.مدل موهای خاص

دختری با مدل مو پانک راک

همه ایتم های این استایل بصورا منحصر به فردی هستند و افراد هیچگونه محدودیتی در ان ندارند ولی مدل موهایی که اغلب در پانک استفاده میشود از سبک موسیقی راک الهام گرفته شده اند و از هرگونه رنگ های خاصی که مدظرتون باشد میتوان استفاده کرد .که بیشتر از رنگ های صورتی و ابی استفاده میشود.

10.تیشرت با طرح گرافیکی

استفاده از تیشرت با طرح گرافیکی استایل پانک

همانطور که گفته شد این استایل جهت اعتراض شکل گرفته و استفاده از تیشرت با طرح های گرافیکی و نوشته های اعتراضی بسیار مرسوم هستند.

سخن آخر

در پشت انواع پوشش و مد داستان و تاریخچه و اهدافی قرار گرفته که افراد باید قبل از انتخاب به آن آگاه باشند که انتخاب بهتری داشته باشند و پوشش هر فرد ذهنیت و افکار آن را مشخص میکند پس در انتخاب استایل خود دقت کنید و سعی کنید ماهیت آن را درک کنید.

با اینکه استایل پانک در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و هویت این استایل ازاد اندیشی است و محدودیتی برای مد قایل نیست اما در برخی از کشورها محدودیت هایی دارد که علاقه مندان به این سبک میتوانند آن را مطابق سلیقه و مکان خود تغییر دهند. برای خرید لباس های خفن با بهترین کیفیت می توانید به سایت ناپولی سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *