مد و استایل

چگونه یک استایل مناسب محل کار انتخاب کنیم

استایل مناسب محل کار
امتیاز دهید post

انتخاب یک استایل مناسب محل کار از اهمیت بالایی برخوردار است. چون افرادی که شاغل هستند بیشترین وقت خود را در روزهای هفته در محیط کار سپری می کنند و اکثر افراد برایشان مهم است که در محیط کار هم مانند یک مهمانی رسمی و یا یک مراسم مهم شیک وجذاب باشند. چون ظاهر آراسته ومناسب به انسان اعتماد به نفس بالایی می دهد و در نتیجه احساس آرامش بیشتری می کند. در عین حال شخص با پوشیدن یک لباس شیک و مناسب در محل کار به خودش هویت می بخشد.

ما در این مقاله سعی داریم ویژگی های یک لباس مناسب محیط کار را برای شما توضیح دهیم و باید ها و نبایدهای آن را شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

خانم و آقایان در محل کار

ویژگی های استایل مناسب محل کار

یک استایل کاری مناسب باید چند ویژگی خاص داشته باشد. در مرحله ی اول باید با قواعد و قوانین تعیین شده در محل کار هماهنگی داشته باشد. و همینطور شما در آن احساس راحتی داشته باشید و در عین راحتی با محیط کار شما تناسب داشته باشد. معمولا برای ادارات دولتی از رنگ های خنثی مانند خاکستری یا طوسی استفاده می کنند. و همینطور اگر محیط کار شما به شما اجازه دهد میتوانید یک استایل کژوال را برای محل کار خود انتخاب کنید.

خانم و آقا با لباس مناسب و راحت در محل کار

استایل کاری، برند حرفه‌ای

معمولا ادارات دولتی و همچنین شرکت های بزرگ نیمه خصوصی و خصوصی برای کادر اداری و پرسنل خود یک لباس رسمی و هماهنگ در نظر میگیرند.پوشیدن لباس رسمی مخصوصا برای ادارات دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خانم ها و آقایان با لباس رسمی در محل کار

اما بعضی از شرکت های کوچک و نوپا در فضای استارتاپی خود به کارمندانشان اجازه پوشیدن لباس های راحت و کژوال را می دهند. و کارمندان میتوانند یک استایل کژوال و شیک در محل کار خود داشته باشند.

اما آن چیزی که در فضای کاری درباره استایل شما مهم است این است که لباس استایل کاری شما نشان دهنده ی هویت آن برندی است که شما با آن کار می کنید. پس حواستان به این نکته باشد که یک تصویر کاملا حرفه ای از آن برند بتوانید ارايه دهید.

خانمها و آقایان با لباس راحت در محل کار

دقت کنید که مدیران چه می‌پوشند

مدیران در یک سیستم کاری بالاترین جایگاه را دارند به همین دلیل در انتخاب استایل مناسب محل کار بسیار دقت می کنند. و کارمندان یک مجموعه با دیدن پوشش مدیران میتوانند به راحتی یک استایل مناسب برای محیط کار خود انتخاب کنند.

شما با دیدن پوشش مدیران در یک اداره یا سازمان می توانید به نوع پوشش در آن محیط پی ببرید. برای مثال وقتی مدیران یک سازمان با لباس رسمی در محیط کار خود حاضر می شوند کارمندان نمی توانند با لباس غیر رسمی و راحتی در محل کار خود حاضر شوند. در واقع کارمندان باید استایل مناسب محل کار خود را با توجه به پوشش مدیران بسیار هوشمندانه انتخاب کنند.

انتخاب استایل مناسب محل کار برای زنان و مردان هیچ تفاوتی ندارد و همه موظفند فارق از جنسیت از قواعد و قوانین محیط کار خود برای داشتن یک استایل مناسب تبعیت کنند.

مدیران یک شرکت با پوشش رسمی در محل کار

چه استایلی در محیط اداری نامناسب است؟

انتخاب استایل مناسب در محیط کار بسیار مهم است در ادامه نکات مهم و باید ها و نباید های استایل مناسب محل کار را برای شما شرح می دهیم.

لباس در محل کار

لباس اولین و مهمترین گزینه برای داشتن یک استایل مناسب در محل کار است. در واقع لباس مناسب در محیط کار به شما شخصیت می بخشد. پس باید در انتخاب لباستان در محل کار بسیار دقت کنید.

خانم ها و آقایان با لباس مناسب در محل کار

شلوار فاق کوتاه با لباس کوتاه ناجور است

برای انتخاب لباس مناسب محیط کار به هیچ عنوان یک شلوار فاق کوتاه را با یک لباس کوتاه ست نکنید. چون این ترکیب به شدت برای استایل محل کار نامناسب است. شما با پوشیدن این مدل شلوار با یک لباس کوتاه باعث می شوید که که از دید اطرافیان بسیار بد تیپ به نظر بیایید و این یک پوینت منفی برای شماست.

خانمی با شلوار فاق کوتاه و لباس کوتاه

خانم­ ها لباس ­های خیلی مجلسی نپوشند

لباس هر چه قدر که گرانقیمت و زیبا باشد باید در جای مناسب پوشیده شود و اگر در جای مناسب استفاده نشود ارزش خود را از دست می دهد. قطعا پوشیدن یک لباس مجلسی برای محل کار انتخاب بسیار نامناسبی است.

یک مانتوی اداری میتواند بهترین انتخاب برای شما در یک محیط کاری باشد و کمک کند که استایل شما شیک تر و جذاب تر به نظر بیاید.

خانم ها با مانتوی شیک

کیف و کفش در محل کار

شما برای داشتن یک استایل مناسب در محل کار بهتر است از کیف و کفش مناسب استفاده کنید. انتخاب کیف و کفش مناسب در محل کار میتواند کمک کند که هم استایل شما شیک تر و جداب تر باشد و هم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. در این جا چند نکته را در این زمینه به شما یادآوری می کنیم.

اگر کفش شما چرم است حتما آن را واکس بزنید. چون تمیز بودن کفش باعث می شود که استایل شما در محل کار شیک و جذاب باشد.

پوشیدن کفش هایی که پاشنه های بلند دارند برای خانم ها در محیط کار اصلا توصیه نمی شود. چون شما باید یک روز کاری طولانی را در محل کار خود سپری کنید و پوشیدن کفش پاشنه بلند بسیار خسته کننده و آزار دهنده است و در عین حال برای استایل کاری اصلا گزینه ی مناسبی نیست.

هرگز از صندل و دمپایی هایی که برای محیط های غیر رسمی خارج از منزل مانند کنار دریا و … می پوشید در استایل کاری استفاده نکنید.

آقایی با کیف و کفش مناسب در محل کار

انتخاب استایل کاری زنانه

خانم ها هم مانند آقایان باید از قواعد و قوانین مربوط به استایل محیط کار پیروی کنند. همان طور که قبلا گفته شد در وهله ی اول خانم ها باید در محیط کاری به پوشش مدیران خود توجه کنند و بر اساس آن پوشش مناسب خود را انتخاب کنند.

رسمی یا کژوال؟

شما بسته به محل کارتان میتوانید یک استایل رسمی زنانه یا یک استایل کژوال را انتخاب کنید. و این موضوع به این بستگی دارد که اولا شما کجا کار می کنید اگر در یک اداره دولتی یا شرکت بزرگ نیمه خصوصی یا خصوصی کار می کنید معمولا باید یک استایل کلاسیک و کاملا رسمی انتخاب کنید و اگر در یک محیط استارتاپی کار می کنید می توانید یک استایل کژوال را انتخاب کنید.

البته بسته به ساعت کار و همین طور افرادی که در طول روز با آن ها سر و کار دارید باید لباستان را انتخاب کنید. اگر با افراد زیادی در ارتباط هستید و فعالیت شما در طول روز زیاد است بهتر است یک لباس راحت و شیک انتخاب کنید و اگر با افراد زیادی سر وکار ندارید و در طول روز معمولا پشت میز هستید میتوانید یک استایل رسمی تر انتخاب کنید.

خانمی با مانتوی رسمی شیک

نقش رنگ در انتخاب استایل

انتخاب رنگ هم در استایل کاری خانم ها بستگی به محیط کار دارد. اگر سلیقه ی شما رنگ های شاد است و مدیران شما و محیط کاریتان به شما این اجازه را می دهد میتوانید از این رنگ ها استفاده کنید اما معمولا رنگ لباس های رسمی را در محیط کار از رنگ های تیره یا خنثی انتخاب می کنند.

خانمی با مانتوی رنگ روشن و شیک

به فرم بدن دقت کنید

شما برای انتخاب لباس مناسب در استایل کاری باید به فرم بدن خود دقت کنید و بر اساس فرم بدنتان استایل مناسب محل کارتان را انتخاب کنید. مثلا افرادی که قد کوتاه دارند بهتر است مانتوی کتی نپوشند و مانتوی بلند با کفش پاشنه متوسط را برای استایل خود انتخاب کنند. یا اگر خانمی فرم بدنش چاق است بهتر است از لباس های اورسایز استفاده کند.

کلا شما بسته به فرم بدنتان و رنگ پوستتان میتوانید بهترین انتخاب را برای یک استایل کاری مناسب و شیک داشته باشید.

خانمی با مانتوی بسیار جذاب

انتخاب استایل کاری مردانه

معمولا اکثر افراد تصور می کنند که استایل مناسب آقایان در محل کار باید کت و شلوار باشد اما واقعیت این است که دیگر کت و شلوار یک پوشش همه گیر نیست و آقایان میتوانند استایل های دیگری را هوشمندانه انتخاب کنند.

آقایی با کت و شلوار بسیار شیک در محل کار

رسمی یا کژوال؟

هر چند کت و شلوار هنوز طرفداران زیادی دارد و این لباس رسمی مناسب بسیاری از محیط های کاری است اما همیشه ممکن است انتخاب خوبی نباشد مثلا در فصل تابستان که هوا گرم است پوشیدن کت و شلوار خیلی جالب نیست در عین حال بسیاری لز مدیران و کارمندان ترجیح می دهند یک استایل کژوال و راحت را برای محل کار خود انتخاب کنند.

البته به این نکته توجه کنید که شما در چه محیطی کار می کنید و استایل کاری شما مناسب محیط کارتان باشد. گاهی شما باید در محیط کار کت و شلوار رسمی بپوشید و این موضوع یکی از قواعد کار شماست اما گاهی اوقات آزادید و میتوانید یک استایل کژوال را برای خود انتخاب کنید.

آقایان با استایل کژوال در محیط کار

استایل راحت را انتخاب کنید

چون شما معمولا یک تایم طولانی در روز را در محل کار خود سپری می کنید چه در حالتی که باید یک استایل رسمی برای محل کار داشته باشید و یا استایل کژوال سعی کنید لباستان به اندازه کافی راحت باشد تا در طول روز اذیت نشوید و برایتان خسته کننده و آزار دهنده نباشد.

خانم ها و آقایان با لباس راحت مناسب محل کار

کفش و ساعت رمز خوش‌استایلی آقایان

آقایان برای داشتن یک استایل مناسب محل کار بهتر است از یک کفش مناسب و همچنین یک ساعت شیک استفاده کنند. انتخاب این دو اکسسوری کمک می کند تا استایل شما بسیار شیک و جداب به نظر بیاید. شما بسته به استایل رسمی یا کژوال محیط کارتان می توانید یک کفش مناسب انتخاب کنید و در کنار آن از یک ساعت مناسب استفاده کنید و یک استایل کاری جذاب و بسیار شیک را برای خود خلق کنید.

کفش و ساعت مردانه

کلام آخر

فرقی نمی کند استایل مناسب محل کار شما رسمی باشد یا کژوال، بلکه مهم این است که شما برای محل کارتان یک استایل مناسب و درست انتخاب کنید. چون لباس هر شخص نشان دهنده ی هویت و شخصیت آن فرد است. ما در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا یک انتخاب مناسب برای محل کارتان داشته باشید.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *