مد و استایل

نحوه پوشیدن شلوارک در فصل تابستان مناسب آقایان

شلوارک نخی
5/5 - (1 امتیاز)

نحوه پوشیدن شلوارک در فصل تابستان شاید این تنها بحث برانگیزترین موضوع در استایل مردانه باشد. آیا مردان بالغ باید شلوارک بپوشند؟ اگر در سمت اشتباهی از بحث هستید، ممکن است بخواهید همین الان ادامه دهید این راهنمای قطعی برای شلوارک مردانه به شما کمک می‌کند استایل مناسب خود را انتخاب کنید.

شلوارک معمولاً در هوای گرم یا در محیطی که راحتی و جریان هوا مهمتر از محافظت از پاها است پوشیده می شود. شلوارک مختلفی وجود دارد از شلوارهای کوتاه تا روی زانو که می‌توان آن‌ها را در برخی شرایط به عنوان لباس رسمی پوشید تا لباس‌های ساحلی و شلوارک ورزشی

شلوارک

از چه زمانی کالوت مردانه در دسته‌ی لباس‌ها قرار گرفت؟

قبل از انقلاب فرانسه طبقه کارگر شلوار بلند می پوشید و اشراف کالوت می پوشیدند. پس از انقلاب فرانسه همه طبقات شروع به پوشیدن شلوار کردند. ذهنیت فراگیر در آن زمان این بود که شلوارک مخصوص پسران جوان است تا اواخر قرن نوزدهم، نوزادان پسر در دنیای غرب لباس‌های سفید بلند می‌پوشیدند که با بزرگ‌تر شدن و نوپا شدن، لباس‌های سفید کوتاه‌تر می‌شدند پس از پسر شدن شروع به پوشیدن شلوارک کردند و در اواسط کودکی به شلوار و در نهایت در نوجوانی به شلوار بلند روی آوردند. واقعاً نشان می دهد که مرد بالغ بودن اساساً به عنوان “کسی که شلوار می پوشد” تعریف می شود.

نوآوری عکاسی در آغاز قرن نوزدهم به ما کمک می کند تا درک بهتری داشته باشیم. شلوارک بیشتر ریشه معاصر خود را مدیون ارتش است.

احتمالاً اولین نمونه (دهه 1880) شلوارک مدرن، لباس ارتش بسیار مورد احترام نپال است. در طول جنگ جهانی اول، بریتانیا مقر آمریکای شمالی خود را در برمودا تأسیس کرد. یک مغازه چای فروشی در جزیره وجود داشت و به دلیل سربازان انگلیسی تجارت رونق گرفت. گرمای استوایی و قوری‌های بخارپز چای، دمای داخل چای‌فروشی کوچک را اغلب غیرقابل تحمل می‌کرد.

مالک، مردی به نام ناتانیل کاکستون، که نمی‌خواست برای یونیفرم‌های جدید کارکنانش پول خرج کند، تمام شلوارهای خاکی رنگ را نزد یک خیاط محلی برد که آن‌ها را درست بالای زانو برید دریاسالار عقب میسون بریج، که چای خود را در این مغازه کوچک می خورد این سبک را برای افسران همکار خود اتخاذ کرد و آنها را نام برد نیروی دریایی بریتانیا باشگاه های قایق بادبانی را در همیلتون تأسیس کرد

سنت جورج، به زودی افسران ارتش بریتانیا که در جاهای دیگر خدمت می کردند، شروع به استفاده از نسخه تابستانی و هوشمندانه لباس نظامی خاکی کردند. طولی نکشید که مردان لندن که از طرف ارتش چنین تصمیمات یکنواختی می گرفتند، اظهار داشتند که لباس استاندارد در میان تمام سربازان بریتانیایی که در مناطق نیمه گرمسیری امپراتوری قدیمی بریتانیا خدمت می کنند باید شلوارک خاکی باشد.

مردم محلی برمودا مطمئناً متوجه افسران بریتانیایی با لباس‌های هوشمند شدند که در اطراف باشگاه‌های قایق‌رانی می‌چرخند و خیاط‌ها شروع به کپی و تغییر سبک برای استفاده غیرنظامی کردند. این به تأسیس آن کمک کرد و در دهه 1920 به لباس تجاری استاندارد مردان محلی تبدیل شد.

در آن زمان برمودا یک مقصد کشتی بخار بسیار محبوب بود و گردشگرانی که برای تعطیلات زمستانی می‌آمدند به گسترش این سبک به ایالات متحده و سایر نقاط جهان کمک کردند.هیچ کشوری به اندازه انگلیس بر لباس های مدرسه کودکان در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.در ابتدا، یونیفرم ها برای اولین بار توسط مؤسسات خیریه برای شناسایی کودکان دریافت کننده خیریه پذیرفته شد.

مدارس خصوصی انحصاری با هدف نظم و انضباط و یکنواختی یونیفرم‌ها را پذیرفتند، اما به طور متناقض این لباس‌ها به طور معروف وضعیت دانش‌آموزان مدارس معتبر را شناسایی کردند. به جز چند استثنا، این شورت فلانل پشمی خاکستری بود که بر اساس یونیفرم شلوار کوتاهی بود که ارتش بریتانیا در مناطق گرمسیری می پوشید.

پس از آغاز دهه 1900، شلوارهای گشاد تا مچ پا معروف به knickerbockers (یا knickers) لباس رایج ورزشی بود. همانطور که این دانش آموزان بریتانیایی به بزرگسالان تبدیل شدند و شروع به تأثیرگذاری بر چیزهای اطراف خود کردند، شلوارک به تدریج در جامعه پذیرفته شد.

اول، با فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و گلف و از آنجا به سمت تنیس پرش عمومی انجام دادند. در سال 1932، زمانی که بانی آستین، تنیسور برتر بریتانیا در مسابقات قهرمانی ملی ایالات متحده در فارست هیلز، نیویورک ظاهر شد به جای شلوار سفید استاندارد شلوارک فلانل را در زمین پوشید اما پس از آن قبل از ظاهر شدن در انظار عمومی برای تبدیل به شلوار بلند تمیز و اتو شده.

شلوارک در دهه 90

در ایالات متحده تا دهه 50، قانون ناگفته آداب این بود که یک مرد بالغ نباید در حالی که شلوار کوتاه پوشیده است خود را درنظر عمومی نشان دهد. برخی از شهرها به این امر به عنوان یک امر نجابت عمومی نگاه کردند و تا آنجا پیش رفتند که پوشیدن شلوارک را ممنوع کردند.

در اوایل دهه 1950، انجمن گلف ایالات متحده شلوارک گلف را برای مسابقات آماتوری ممنوع کرد و تا به امروزPGAUSGA بازیکنان را از پوشیدن شلوارک در طول بازی های رقابتی منع می کند. در دوره پس از جنگ جهانی دوم جامعه مدنی غرب شروع به کنار گذاشتن انطباق مورد نیاز کرد. جامعه شروع به سازماندهی مجدد خود به‌عنوان معمولی‌تر کرد و شاید بیشتر دیدگاهی بی‌اعتماد به خفگی داشت. تغییر رشد جمعیت به اقلیم‌های گرم‌تر و حومه‌ها، به‌علاوه رشد فرهنگ پاسیو به این معنی بود که شلوارک برمودا اکنون به‌عنوان پوشاک روزانه قابل قبول در نظر گرفته می‌شود.

دهه 70 کمی بعد با کنترل بارداری، دیسکو و طلاق دنبال شد. همه‌ی این‌ها باعث ایجاد صراحت تازه‌ای در مورد نشان دادن آن و بیان خود از طریق سبک شد. مردم شروع به ژست گرفتن، نشان دادن پوست و به رخ کشیدن آن کردند در حالی که سنت و لباس خفه کننده آن را زیر سوال می برد. رسانه ها عمیق تر به جریان اصلی رفتند و هالیوود شروع به تأثیر بیشتر بر تصمیمات کرد. سبک‌ها از این ایده‌های باز جدید پیروی کردند شلوارک موج سواری کلاسیک OP تقریباً اوج مد ساحلی بود.

مواد جدید، پارچه های تری و پلی استر و به لطف شوق تناسب اندام که کشور را فراگرفت، لباس های ورزشی و مد شروع به ادغام کردند و لباس های ورزشی برای اولین بار به مد رایج تبدیل شدند. با الهام از اسطوره های بسکتبال مانند دکتر جی و لری برد و ستاره های تنیس مانند بیورن بورگ و جان مک انرو. شورت‌های ریز و برترین لباس‌های بدنسازی به یکی از مدهای داغ دهه هفتادی تبدیل شدند که کوتاه‌تر به سطح جدیدی رسید و برخی از مردم را خوشحال کرد که دهه 70 به پایان رسیده است.

شلوار باربری اولین بار توسط پیاده نظام بریتانیایی پوشیده شد و در اوایل دهه 1940 به چتربازان آمریکایی معرفی شد. در طول دهه 80، کهنه سربازان آمریکایی آنها را با خود به خانه آوردند و آنها شروع به حضور در فروشگاه های مازاد نظامی کردند.

در نهایت، آنها به خرده فرهنگ مد خیابانی سرازیر شدند، جایی که مردم کاربرد جیب را حفظ کردند اما پارچه زیر زانو را حذف کردند. حدود ده سال طول کشید تا به آن توجه شود اما همه برندهای بزرگ در نهایت وارد عمل شدند و جمعیت عمدتاً مردانه دسته دسته به سمت سادگی تنبل خود جمع شدند. آنها در دهه 90 به اوج خود رسیدند زمانی که لباس های بزرگ از کنترل خارج شد و تبدیل به یک روش زندگی برای باربیکیوهای حیاط خلوت و محوطه های دانشگاهی شد.

چیزی که محبوبیت آنها را بیشتر از آنچه در غیر این صورت ممکن بود حفظ کرد موسیقی گرانج بود. بعلاوه این واقعیت که تعداد زیادی از مردان شلوارک خود را دور انداخته بودند و معرفی تلفن های همراه، به این معنی بود که آن جیب های خالی بزرگ و آزاد اکنون یک هدف واقعی شهری داشتند و از کشو بیرون آمده بودند. ریپس استاپ به پارچه چینی تبدیل شد و سبک به سافاری رفت تا این که کل مفهوم از نظر بصری آنقدر مضحک شد که واکنش های منفی شروع شد.

با انواع شلوارک مردانه آشنا شوید

شلوارک تنیس

این شلوارکت که برای پوشیدن در مسابقات تنیس طراحی شده است، معمولا بالای زانو است، به رنگ سفید با چین‌هایی که حداکثر آزادی را برای حرکت می‌دهد امروزه مواد مصنوعی راه حلی هستند.

شلوارک تنیس

شلوارک ورزشی

در دهه 1970 اینها کوتاه و در عین حال تا حدی شل بودند امروزه شلوارک دویدن عموماً بلندتر هستند و از مواد انعطاف‌پذیر و سبک ساخته شده‌اند که به شما امکان می‌دهد بدون هیچ زحمتی بدوید همانطور که از نام آن مشخص است این شلوارک برای دویدن و شاید دیگر فعالیت های ورزشی است اما برای چیز دیگری نیست.

شلوارک ورزشی

شلوارک باربری

شلوارک باربری که در میان مردان و پسران با لباس های غیررسمی بسیار محبوب است، شلوارک های خاکی رنگی هستند که بیش از چهار جیب دارند، اغلب با جیب های بالدار در طرفین ساق پا.

شلوارک باربری

شلوارک جین

عموماً گشادتر و بلندتر از شلوارهای کوتاه کوتاه و دوک های گلدار که زنان می پوشیدند، در دهه 1970 و تا 1990 بسیار محبوب بودند. تا زمانی که به یک مهمانی تم دعوت نشده اید، هرگز نباید این شلوارک را بپوشید.

شلوارک جین

شلوارک برمودا

این شلوارک تا روی زانو البته در برمودا ساخته شده است و اغلب در موقعیت‌های رسمی‌تر مانند در دفتر با کت اسپرت با جوراب‌های روی ساق پا، کراوات و حتی یک ژاکت یا ژاکت سبک پوشیده می‌شود از زمان توسعه آنها آنها در سایر نقاط جهان نیز بسیار محبوب شده اند اگرچه به طور کلی نباید در دفتر شلوارک بپوشید مگر اینکه در یک محیط گرمسیری باشید که پوشیدن این شلوارک قابل قبول باشد در خارج از برمودا و سایر جزایر گرمسیری باید از آنها دوری کنید و به جای آن با شلوارهای کتانی یا کتانی بروید.

شلوارک برمودا

شلوارک مناسب شما چه شلوارکی است؟

اگر ران‌های عضلانی دارید شلوارک باریک به‌ طور ناخوشایندی تنگ می‌شوند بنابراین جفت متناسب‌تر انتخاب کنید اگر پاهای کوتاهی دارید یک جفت شلوارک که درست بالای زانو طراحی شده‌اند بنابراین برخی از آن‌ها را با درز کوتاه‌ تر انتخاب کنید که می‌توان آن‌ها را به‌خوبی پوشید. اگر پاهای رنگ پریده ای دارید از شلوارک سفید خودداری کنید و یک رنگی انتخاب کنید مانند سرمه ای یا مشکی استفاده از یک مرطوب کننده رنگی را در نظر بگیرید.

بهتر است که شلوارک چه جنسی باشد؟

شلوارک کتان

شلوار کتان بیشتر از شلوارک کتان رایج است اما اگر بتوانید آن را پیدا کنید بسیار سبک و راحت هستند کتانی بیشتر از پنبه چروک می‌شود اما چین‌های متمایز بخشی از این سبک هستند مانند برجستگی‌هایی که در بیننده وجود دارد سعی نکنید آنها را صاف کنید.

شلوارک پشمی

پشم های گرمسیری برای شلوارهای تابستانی به دلیل روکش صاف پشمی استفاده می شود اما این ویژگی در شلوارک هدر می رود دلیل واقعی برای خرید شلوارک پشمی وجود ندارد حتی آن هایی که از پشم بسیار زیبا و سبک وزن ساخته شده اند.

شلوارک نخی

پنبه یک ماده لباس مردانه عالی برای گرما است اگر درست بافته شود سبک وزن و قابل تنفس است و بدون مراقبت ویژه شست و شو و خشک کردن آن بسیار آسان است با این حال پارچه های تنگ پنبه ای هوای گرم را نزدیک بدن نگه می دارند و عرق یا آب بسیار آهسته از آن تبخیر می شود.

نحوه پوشیدن شلوارک درر فصل تابستان

چه چیزهایی را می‌‌توانید با شلوارک­‌های مردانه ست کنید؟

جوراب با شلوارک بپوشید

شلوارک هایی که با کفش های پنجه بسته پوشیده می شوند معمولاً با جوراب های مچ پا به بهترین شکل به نظر می رسند ساق های میانی تقریباً به اندازه پوشیدن شلوار شروع به پوشاندن پوست می کنند و اگر می خواهید آنقدر پوشیده باشید در شلوار نیز بهتر به نظر می رسید کفش‌های غیررسمی مانند قایق‌ران یا کفش‌های کتانی نیز همراهان خوبی برای شلوارک هستند.

پیراهن هایی که با شلوارک مناسب هستند

پیراهن آستین بلند یقه دار و جلو دکمه دار با شلوارک نپوشی. حتی با آستین‌های بالا هم ترکیبی بسیار سبک است. پیراهن‌های آستین کوتاه یقه‌دار معمولاً بهترین انتخاب برای مردانی است که می‌خواهند ظاهری زیبا داشته باشند.

کلام اخر

شلوارک یک لباس مدرن کلاسیک از لباس مردانه با سابقه تاریخی است آنها در کمد لباس هر مردی جایی دارند فقط مطمئن شوید که آنها را درست می پوشید.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *