مد و استایل

4 نکته کلیدی نحوه مراقبت و شستن شلوار جین | راهنمای کامل

نحوه نگهداری و شستشوی شلوار جین
امتیاز دهید post

شلوار جین،آن بخش از استایل ما است که زمانی به تن ما بشیند دوست نداریم از آن دل بکنیم.مزیت این شلوار نسبت به سایر دسته های دیگر این است که مناسب هر موقعیت و مکانی می باشد.اگر شما هم در نگهداری شلوار جین خودتان کوشا هستید،اگر دوست دارید از این بخش از استایل خودتان به خوبی مراقبت کنید و اگر دوست دارید از اصول اولیه نگه داری از این استایل اگاه باشید ما را با نگاه گرم و نظر های پر مهرتان همراهی کنید.

شلوار جین

شوار جین به شلوار های گفته می شوند که با پارچه های جین دوخته شده است گفته می شود.نام دیگر جین،دنیم است.دنیم پارچه ای پنبه ای محکم و ضخیمی است.برای اولین بار از این پارچه برای دوخت لباس های ملوانان در سال 1950 استفاده شد.بعد ها این مدل از شلوار در بین نوجوان و سپس همه مردم محبوب شد.معروف ترین و قدیمی ترین برند در حوزه تولید شلوار های جین،لی نام دارد که متعلق به آقای لوی استراوس است.

استایل تمام جین

از صحبت های بالا به این نتیجه می رسیم که شلوار جین همان شلوار لی است و برخلاف تصور عامه ای مردم این دو شلوار با هم تفاوتی ندارند.معمولا انتخاب کردن شلوار جین برای بانوان سخت تر است اما تجربه استفاده از شلوار لی برای هر فردی لذت بخش است.

نکات اساسی در مراقبت از شلوار جین

با رعایت کرد کردن نکاتی که به شما گفته می شود علاوه بر اینکه عمر شلوار جین (شلوار لی) شما بیشتر می شود، ظاهر آن (شکل و رنگ) هم ثابت می ماند.در اینجا ما بهترین روش را برای حفظ و نگهداری شلوار جین را بازگو می کنیم.درست است که جین پارچه ای مقاوم است اما اگر به خوبی از ان نگهداری نشود عمر مفید آن کم می شود.

شلوار جین را با دست بشوید

برای اینکه بافت جین اسیبی وارد نشود بهتر است شوار جین را با دست بشوید شستو شوی شلوار جین بادست باعث می شود که:

غوطه ور کردن شلوار جین در ترکیب آب و ماده شوینده
  • دوام آن بیش تر شود.
  • رنگ جین ثابت بماند.
  • از ساییدگی بیشتر ان جلو گیری شود.

باید بگویم که اگر شست و شوی شلوار جین با ماشی لباسشویی به درستی انجام شود هیچ مشکلی برای شلوار محبوب شما پیش نمی آید و بلامانع است.در شست و شویی شلوار جین با دست بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

مراحل شست و شویی شلوار جین با دست

  1. برای شست و شو شلوار لی نیاز به محیطی دارید که شلوار را در آن قرار بدهید این محیط می تواند،وان ، سینک و تشت باشد.توصیه می کنم که(بهتر است) از وان استفاده کنید زیرا محیط بیش تری نسبت به سینک و تشت دارد و علاوه بر راحتی شما،از جمع شدن و در نهایت چین چروک شدن شلوار جین جلوگیری می کند.(زیرا می توانید به راحتی شلوار جین را در ان کاملا صاف کنید).
  2. ابتدا وان را با آب سرد یا ولرم پر کنید و سپس کمی شوینده یا پودر لباس شویی را در آن بریزید و انقدر هم بزنید تا تمام ماده شوینده در آب حل شود.(اگرشوینده به طور کامل حل نشود مثلا تکه ها پودر ماشین لباس شویی در ان موجود باشد سبب می شود که بعد از اتمام مراحل شست وشو لکه های سفیدی بر روی لباس شما ظاهر شود.این لکه ها ناشی از خوب حل نشدن ماده لباس شویی در اب است)
  3. سپس شلوار جین خود را برعکس کنید و آن را در ترکیب آب و ماده شوینده قرار دهید.و مدت زمانی بین 15 تا 45 دقیقه شلوار را در این ترکیب قرار بدهید.سپس شلوار را با دست در آب تکان دهید این موضوع سبب می شود که ترکیب شوینده با آب به همه بافت شلوار برسد،مهم ترین نکته در این قسمت این است که اصلا شلوار را به هم نسایید،در صورت لزوم،می توانید فرچه یا پارچه ای ضخیم و مستحکم را روی شلوار جین بکشید تا بهتر تمیز شود اما هرگز شلوار را به هم نسایید زیرا باعث می شود که به بافت های ان اسیب وارد شود.
  4. بعد از اتمام زمان 15 تا 45 دقیقه ای در مرحله بالا آب کثیف داخل وان را خالی کنید.نکته شلوار جین را محکم نچلانید.سپس وان (محیط شست و شو) را با اب سرد یا ولرم تمیز مجدد پر کنید و شلوار خودتان را در حدود 10 دقیقه در آن قرار دهید.بعد از ده دقیقه وان را خالی کنید و شلوار را زیر شیر اب مجددا آب بکشید.
  5. شستن شلوار جین با دست تمام شده حال آن را در محیط باز رو یک طناب یا چوب لباسی قرار دهید تا خشک شود.

چند مورد را مورد توجه قرار بدهد

  • مدیران شرکت های بزرگ تولید کننده این شلوار توصیه می کنند که این شلوار را فقط دو، سه بار در سال بشویید شستن بیش از حد باعث می شود که جین دوام و کیفیت خودش را از دست بدهد
  • برای از بین بردن لکه های شلوار های جین لازم نیست حتما ان را بشویید کافی است پارچه ای ضخیم و مستحکم روی ان بکشید تا لکه های ان را از بین برود.
  • یکی از راه های که برای باکتری زدایی شلوار جین توصیه می شود فریز کردن آن است به ان صورت که شلوار خود را درون کاور می گذارید و سپس آن را فریز می کنید این کار سب می شود تا باکتری ها موجو در شلوار از یین برود.
خشک کرن شلوار جین آبی با کمک گیره
شست و شو شلوار جین آبی با فرچه

شستن شلوار جین با ماشین لباس شویی

راحت ترین روش شست و شو البسه استفاده کردن از ماشین لباس شوی است که قطعا وقت و انرژی کم تری را از ما می گیرد اما در این مدل از شست و شو هم باید دقیق عمل کرد.نکاتی که برای شما بازگو می کنم سبب می شود شلوار شما اسیب کم تری ببیند.

شستن شلوار جین با ماشین لباس شویی

مراحل شست و شو شلوار جین با ماشین لباس شویی

  1. ابتدا لباس های جین(لباس های هم جنس)و هم رنگ را داخل ماشین لباس شویی بیندازید.
  2. بهتر است که لباس ها را برعکس کنید و داخل ماشین لباس شویی بیندازید.
  3. ماده شوینده ای که سفید کننده دارد استفاده نکنید، زیرا باعث از بین رفتن تار و پود لباس شما می شوند.بهترین مواد شوینده برای شلوار جین،مواد شوینده سازگار با محیط زیست است.رای اینکه افت شلوارتان نرم تر شود می توانید از مایع نرم کننده استفاده کنید.
  4. برنامه ماشین لباس شویی خود را تنظیم کنید:اگر ماشین لباس شویی شما برنامه ای برای شستن لباس های جین نداشت به صورت دستی این برنامه را تنظیم کنید بهترین برنامه برای شستن شلوار جین این هست که _1_دور ان کم باشد و _2_درجه دمایی آن ملایم باشد.
  5. زمانی که شست و شویی شلوار جین با ماشین لباس شویی تمام شد. آن را در محیط باز رو یک طناب یا چوب لباسی قرار دهید تا خشک شود.
شست و شو لباس های جین با ماشین لباس شویی
شست و شو شلوار جین با ماشین لباس شویی 11 کیلو گرمی

توجه به برچسب های روی شلوار

همه شلوار های برچسب ای (label) دارن که اطلاعات مهمی روی آن ها درج شده است.این اطلاعات بسیار حیاتی هستند و اید به ان ها توجه بیش تری داشت.

علامت تشت آب

این علامت یعنی شما می توانید لباس خود را در تشت آب با دست یا در ماشین لباس شویی بشویید.

نماد مثلت

مثلث به معنا سفید کننده است.اگر شلوار جین شما این نماد را داشت یعنی می توانید از سفید کننده استفاده کنید و اگر این نماد همراه با ضربدری بر روی ان بود یعنی در صورت استفاده کردن از سفید کننده به شلوار شما اسیب می زند.

حرف cl ر روی برچسب

این حرف نماد کلر در شیمی است و در اینجا به معنی سفید کننده های که حاوی کلر می باشند،هست.اگر این نماد بر روی شلوار جین شما بود یعنی شما مجاز به استفاده از این نوع شوینده می باشید و اگر ضربدری بر روی ان بود یعنی شما مجاز به استفاده از ان نیستید.

برچسب اتو

برچسب اتو بین المللی است و در همه جا یکسان است اما اشکال هندسی رو و درون ان بسیار مهم هستند.

  • اگر درون برچسب اتو ،دو ستاره موجود باشد یعنی باید این لباس را با بخار اتو ،اتو کرد
  • اگر داخل برچسب اتو،علامت یک دایره توپر موجود بود،به این معنا است که این شلوار را با دمای پایین ، باید اتو کرد.
  • اگر برچسب اتو با دو دایره توپر، نشان گذاری شده بود یعنی این شلوار را با دمای متوسط که حدود 150 درجه است باید اتو کرد.
  • اگر برچسب اتو،علامت ضربدر خورده بود ، یعنی از اتو کردن لباس خودتان پرهیز کنید.
برچسب اطلاعات لباس با زبان انگلیسی
برچسب اطلاعات شلوار جین با زبان روسی

برای کسب اطلاعات بیش تر از علامت های برچسب لباس اینجا کلیک کنید.

خشک کردن شلوار جین

باید بگویم که جنس شلوار جین زنانه لطیف تر و نازک تر از شلوار جین مردانه است پس برای خشک کردن شلوار جین زنانه از خشک کن ، ماشین لباس شویی استفاده نکنید و دلیل این امر هم روشن است.زیرا عمر شلوار جین شما را کوتاه می کند.شلوار های مردانه نسبت به شلوار های زنانه ضخیم تر اند بنابراین می توان شلوار های مردانه را با خشک کن،ماشین لباس شویی خشک کرد اما توصیه نمی شود.

بهتر است شلوار جین را اویزان نکنید و ان را جای به صورت صاف پهن کنید.اما اگر خواستید شلوار خودتان را روی بند لباسی قرار بدهید اول زیپ شلوار و دکمه کمری ان را بندید تا در زمان اویزان بودن فرم خود را از دست ندهد،بهتر است شلوار جین خود را در سایه و به دور از نور خورشید خشک کنید.

حرف آخر

هر چیزی نیاز به مراقبت دارد،در این مطلب مهم ترین نکات در شست و شوی شلوار جین را برای شما بازگو کردیم.اما اصلی ترین نکته در مراقبت از شلوار جین این است که زیاد ان را نشوید.همکاران من در فروشگاه ناپولی به در هفت روز هفته،به صورت 24 ساعته برای پشتیبانی از شما و سوالات شما اماده هستند.اگر شما به دنبال تهیه کردن شلوار جین با کیفیت هستید،اگر شما قصد تهیه کردن شلوار جین با قیمت مناسب را دارید و اگر به دنبال تنوع در استایل خود هستید، ما می توانیم نیاز های شما را برطرف کنیم.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *