مد و استایل

همه انچه در مورد نایک ایر نمیدانید2023

nike
امتیاز دهید post
نایک ایر

نایک، شرکت (/ˈnaɪki/ یا /ˈnaɪk/) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی، توسعه، تولید و بازاریابی و فروش جهانی کفش، پوشاک، تجهیزات، لوازم جانبی و خدمات فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در نزدیکی بیورتون، اورگان، در منطقه شهری پورتلند قرار دارد. این بزرگترین تامین کننده کفش و پوشاک ورزشی در جهان و تولید کننده عمده تجهیزات ورزشی است که درآمد آن بیش از 37.4 میلیارد دلار در سال مالی 2020 (منتهی به 31 می 2020) است.

تا سال 2020، 76700 نفر در سراسر جهان مشغول به کار بودند.در سال 2020 ارزش این برند به تنهایی بیش از 32 میلیارد دلار بود که آن را به با ارزش ترین برند در بین مشاغل ورزشی تبدیل کرد. پیش از این، در سال 2017، نام تجاری نایک 29.6 میلیارد دلار ارزش داشت. نایک در فهرست 500 فورچون 2018 از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده از نظر کل درآمد در رتبه 89 قرار گرفت.

این شرکت در 25 ژانویه 1964 با نام “Blue Ribbon Sports” توسط بیل باورمن و فیل نایت تاسیس شد و در 30 مه 1971 رسماً به نایک، شرکت تبدیل شد. نام شرکت از نایک، الهه یونانی پیروزی گرفته شده است و محصولات خود را با نام تجاری خود و همچنین Nike Golf، Nike Pro، Nike+، Air Jordan، Nike Blazers، Air Force 1، Nike Dunk، Air Max، Foamposite، Nike Skateboarding، Nike CR7، و شرکت های تابعه از جمله برند جردن و کانورس.

همچنین از سال 1995 تا 2008 مالک بائر هاکی بود و قبلاً مالک کول هان، آمبرو و هرلی اینترنشنال بود.این شرکت علاوه بر تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی را با نام نایک‌تاون اداره می‌کند. نایک حامی بسیاری از ورزشکاران و تیم های ورزشی برجسته در سراسر جهان است، با علائم تجاری بسیار شناخته شده “Just Do It” و نشان Swoosh.

نایک ایر

نایک، که در اصل به عنوان ورزش روبان آبی (BRS) شناخته می شد، توسط ورزشکار رشته دوومیدانی دانشگاه اورگان، فیل نایت و مربی او، بیل باورمن، در 25 ژانویه 1964 تأسیس شد.

این شرکت در ابتدا در یوجین، اورگان به عنوان توزیع‌کننده کفش‌ساز ژاپنی اونیتسوکا تایگر فعالیت می‌کرد و بیشترین فروش را در پیست‌های اتومبیل نایتز انجام می‌داد. به گفته اوتیس دیویس، دانشجوی ورزشکار دانشگاه اورگان که بوئرمن و برنده مدال طلای المپیک در بازی های المپیک تابستانی 1960 مربی آن بودند، مربی او اولین جفت کفش نایک را برای او ساخت، که در تضاد با ادعایی است که آن ها برای فیل نایت ساخته شده بودند. به گفته دیویس، “من به تام بروکاو گفتم که من اولین نفر هستم. برایم مهم نیست که همه میلیاردرها چه می گویند. بیل باورمن اولین جفت کفش را برای من ساخت.

مردم باور نمی کنند. در واقع، من این کار را نکردم.” مثل حالتی که روی پاهای من احساس می‌کردند. هیچ تکیه‌گاهی وجود نداشت و خیلی سفت بودند. اما دیدم باورمن آنها را از آهن وافل درست کرده بود و آنها مال من بودند». در اولین سال فعالیت خود، BRS 1300 جفت کفش دویدن ژاپنی را با درآمد 8000 دلار فروخت. تا سال 1965، فروش به 20000 دلار رسید. در سال 1966، BRS اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در 3107 Pico Boulevard در سانتا مونیکا، کالیفرنیا افتتاح کرد.

در سال 1967، به دلیل افزایش فروش، BRS فعالیت های خرده فروشی و توزیع را در ساحل شرقی، در ولزلی، ماساچوست گسترش داد. همه چیز درباره نایک ایر(nikeair)

;ta khd;

نایک ایر چیست؟

فناوری نایک ایر از هوای تحت فشار داخل یک کیسه سخت و در عین حال انعطاف پذیر تشکیل شده است و انعطاف پذیری و فنر بیشتری را بدون آسیب به ساختار ارائه می دهد. یونیت های Air Sole فرم داده شده خود را با خاصیت ارتجاعی، ضربه کمتری حفظ می کنند و کفش را راحت و سبک نگه می دارند.

کفش نایک

جذب انرژی با هر مرحله، بالشتک نایک ایر ضربه را جذب می کند و بلافاصله به شکل اولیه خود باز می گردد تا از بدن محافظت کند. این نوآوری ها به هر ورزشکاری اجازه می دهد تا عملکرد سخت تری داشته باشد و در عین حال راحتی بی عیب و نقصی را ارائه دهد. نایک ایر دوام سبک بالشتک نایک ایر وزن کفش را بدون کاهش عملکرد کاهش می دهد.

هر چه کفش سبک‌تر باشد، ورزشکاران انرژی کمتری در طول اجرای خود صرف می‌کنند. ورزشکاران برای ماندگاری به بالشتک در کفش خود نیاز دارند و نایک ایر طوری طراحی شده است که در طول عمر کفش از آن پشتیبانی کند. پشت طرح فناوری هوا نایک ایر زوم ایر الیاف کششی محکم در داخل یک واحد Nike Air تحت فشار گره خورده اند و به Zoom Air واکنش سریع خود را کاهش می دهند.

هر بار که پای ورزشکار به سمت پایین می‌آید، الیاف فشرده می‌شوند تا ضربه را مهار کنند و به سرعت به حالت اولیه خود بازگردند و واکنشی انفجاری و قدرتمند از زمین ایجاد کنند. چه ورزشکاران نخبه در حال مسابقه و یا تمرین هستند، آنها به Zoom Air برای سواری سریع و پاسخگو و آن احساس تند و سریع از زمین که به بهینه سازی تلاش آنها برای سرعت کمک می کند نگاه می کنند.

نایک ایر مکس ایر Max Air اولین بیان بصری نایک از فناوری Air بود. تینکر هتفیلد، طراح افسانه ای نایک، با الهام از معماری آوانگارد و درون بیرون مرکز پمپیدو در پاریس، ایر مکس را با بازکردن یک پنجره واقعی به کف کفش به دنیا آورد. این به تنهایی انقلابی را در صنعت کفش آغازکرد

فقط بهترین تجربه را از فروشگاه ناپولی بخواهید ( ناپولی ، فروشگاه توپولی ما )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *