مد و استایل

9 روش برای درمان و احیای موهای آسیب دیده و شکننده

9 روش برای درمان و احیای موهای آسیب دیده و شکننده
امتیاز دهید post

موهای آسیب دیده و روش درمان. اگر شما موهای آسیب دیده خودتان خسته شده اید و بیماری خاصی ندارید می توانید 9 روش برای درمان و احیای موهای شکننده و آسیب دیده را به شما میگوییم از مطالب زیر استفاده کنید و ما به شما میگوییم که روش درمان موهای آسیب دیده چه است پس با دقت به مطالب زیر دقت کنید.

انچه در این مطالب می خونید عبارت می گیرد از

گره خوردن موها ، وز خوردن موها ، موهای کدر و خشک و….

1. گره خوردن موها

اگر موهای شما موخوره داشته باشد به راحتی گره می خورند. کوتیل های باز شده و کوکتیل های سالم هرچقد اصطحکاک بیشتری داشته باشند موها به هم گیر می کنند.

جلوگیری از گره خوردن و مو خوره

وقتی دارید موهای خود را شانه می زنید به آرامی شانه بزنید تا آرام موهایتان باز شود. یا می توانید به آرامی از پایین موهای خود تا ریشه موهای خود را به آرامی گره هارا باز کنید. اگر از بالا به پایین موهای خود را شانه بکشید باعث شکنندگی مو می شود.

زمانی هم که موهایتان خیس است اصلا نباید شانه شان کنید. در این صورت زمانی موها خیس هستنند آنهارا شانه کنید که حالت دار و مجعد باشند. شما باید برای باز کردن گره های مو از شانه هی دندانه درشت استفاده کنید که باعث نرم کردن مو می شود اما زمانی موهای خود را شانه کنید که موها کامل خشک شده باشند اکر موهایتان خیس باشند باعث شکنندگی مو می شود.

در کل موهایتان را کمتر شانه بزنید شاید برای شما عجیب باشد اما شانه موها آسیب می زند شما فقط موهای خودرا قبل حمام شانه بزنید یا در طول روز در صورت ضرورت شانه بزنید و با ملایمت شانه بزنید. شما از شامپو های ضد گره مو هم می توانید استفاده کنید بسیار تاثیر گذار هستنند و هفته ای یکبار استفاده کنید.

راه خلاص شدن از گره خوردن مو

حتما و حتما به رطوبت مو اهمیت دهید اگر موها دارای چربی باشند دچار گره خوردگی و خشکی می شوند. اگر موهای شما به اندازه کافی آبرسانی بشوند کمتر گره می خورند. پس به آبرسانی موهای خود هم دقت کنید و حتما موهای خودرا آبرسانی کنید.

موهای آسیب دیده

2. موهای خشک و کدر

موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده فاقد چربی های طبیعی و رطوبت دارد که بیرون کوتیکول را در بر می گیرد و اگر موهای شما این موارد را نداشته باشند براقی خودرا از دست می دهند.

3. جلوگیری از خشکی و کدر شدن موها

موهای خودرا تا جایی می توانید کمتر بشورید. از شامپو کمتر استفاده کنید شامپو ها طوری هستنند که چربی های پوست سر را از بین می برند اما شامپوها چربی طبیعی ساقه مو را از بین می برنداز شامپو یا یک روز در میان استفاده کنید.

راه خلاص شدن خشکی مو

برای از بین بردن خشکی مو به شدت شامپو های نرم کننده پیشنهاد می شوند البته توجه داشته باشید که از شامپوو های نرم کننده ای استفاده کنید که فرمولاسیون مخصوص موها خشک را داشته باشد حتما به این نکته دقت کنید و هر شامپو نرم کننده ای را استفاده نکنید. از نرم کننده هایی استفاده کنید که ختاصیت مرطوب کردن ساقه مو را داشته باشد و خاصیت ترکیبات شوینده ملایم تری دارند.

از روغن هایی مثل روغن جوجوبا استفاده کنید که بسیار اینن روغن پیشنهاد می شود. این روغن موهای شمارا آبرساانی و تقویت می کند. تقریبا همه شامپو های نرم کننده دارای روغن جوجوبا هستنند.

این راه خلاص شدن از موهای خشک است.

موهای سوخته و وز دار

مو های بلوند آسیب دیده

اگر موهای شما وز هستنند کوتیکول مسطح نیستند. شاید هم الیاف موهای شما بیرون زده اند.

جلوگیری از وز شدن موها

موهای خودرا حتما با آب سرد بشورید و مواظب باشید یک قطره آب گرم هم روی موها شما نریز چون باعث می شود کوتیکول موهای شما باز شود اما آب سرد باعث می شود از لایه داخلی مو محافظت کند.

راه خلاص شدن موهای وز

اگر موهای شما حالت وزی و سوختگی دارد بهتر است از شامپو های بسیار قوی استفاده کنید. شامپو های خوب و قوی باعث میشود چربی مو هارا از بین ببرد. بعدش موهایتان خیلی خیلی سخت شانه می شود. زمانی هم که خشک می شوند وز می شوند. شامپو های ضد وزی هم بسیار تاثیر دارند و حتما پیشنهاد می شوند و اگر موهای وز دارید حتما از شامپو های ضد وزی استفاده کنید.

موهای وز آسیب دیده

یک چیز دیگه هم که بسیار برای درمان موهای وز مناسب است سرکه سیب است شما با سرکه سیب سر خودرا شستشو دهید. ph درمحصولاتی که استفاده می کنید اگر ph بیش از حد بالا باشد باعث باز شدن کوتیکول مو می شود و مو ها وز می شوند. اگر با سرکه سیب موهای خود را بشویید ph موهای شما تنظیم می شوند. سرکه سیب باعث براق شدن موها هم می شود.

اصلاح مو هم بسیار تاثیر دارد و باعث تقویت و قوی شدن مو می شود و اگر موهای خود را از ته کوتاه نمایید بسیار مو از نوع در می آید.

گزینه بعدی برای خلاص شدن از مو های وز روغن آرگان است. این روغن باعث می شود بسیار موهای شما مرطوب بشه و خاصیت مرطوب کنندگی بسیار فوق العاده ای دارد. روغن آرگان از کشور مراکش تولید شده است و از ویتامین های E و A است شما از محصولاتی استفاده کنید که روغن آرگان داشته باشد.

4. موهای شکننده و آسیب دیده

شاید فکر می کنید ربطی نداره اما رژیم غذایی متعادل داشته باشید مانند میوه ها سبزیجات و غلات سبوس دار و اینها به سلامت موها بسیار کمک می کند.

چیز دیگری در شادابی موهای شما به شما کمک می کند ویتامین های A و C است و باعث داشتن موهای قوی و شاداب می شود.

موهای خودرا به اندازه جلوی خورشید ببرید و از موهای خود در برابر نور خورشید مواظبت کنید. اگر موهاای شما بیش از حد در برابر نور آفتاب باشد احتمال این که شکننده بشند بیشتر است. هرچه موهای شما روشن تر باشند مانند بلوند و سفید در برابر نور خورشید آسیب پذیرترند شما می توانید با استفاده از کلاه از مووهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

شما می توانید از محصولاتی که به مدت های طولانی از موهای شما محافظت می کند استفاده کنید و برند آنهارا در نظر داشته باشید تا برای دفعه بعد از آن محصول خریداری کنید.

به این نکات هم حتما دقت کنید که از رنگ کردن دکلره کردن اگر موهایتان فره اگر صافش می کنید یا برعکس از این نکان بپرهیزید. از وسایل های حرارتی مو هم زیاد استفاده نکنید.

به موهای خود یک مدت استراحت دهید و به مرور زمان شکنندگی موهای شما کاسته می شود.

راه خلاص شدن از موهای شکننده

یک روش است که می توانید ازش استفاده کنید. اگر ازین روش میخواهید استفاده کنید با ما همراه باشید.

بسیاری از متخصصان به این روش اعتقاد زیادی دارند.

برای انجام دادن این کار ابتدا باید از شامپو را بزنید و سپس نرم کننده را بعد از انجام داردن این کار ها با حوله موهای خودرا خشک کنید بعدش از نرم کننده های بدون نیاز از آبکشی استفاده کنید بسیار مفی است و اگر ندارید حتما تهیه کنید. بعدش برای حبس کردن رطوبت مو از یک روغن استفاده کنید مثلا آرگان یا روغن زیتون می توانید استفاده کنید. این کار را انجام دهید باعث میشه بسیار به راحتی می توانید موهای خودرا شانه کنید و حالت دهید. روش بسیار خوبی است و جواب می دهد و همه پزشکان مو هم به این روش اعتقاد زیادی دارند.

موهای شکننده

درمان های سالنی

برخی از سالن های زیبایی موهارا درمان می کنند و کارشان هم بسیار خوب است. روش هایی مثل کراتینه ، بوتاکس ، اوزون تراپی است در این سالن ها از شما چند سوال راجب موهای شما می پرسند و بهترین روش درمان موهای شما را به شما پیشنهاد می کنند. اگر شما ها هم می خواهید به سالن های احیای مو بروید به سالن ها معتبر بروید سالن های معتبر از مواد های با کیفیت تری استفاده می کنند. اگر سالن های احیای مو سالن ها بدی باشد بیتر باعث خراب شدن موهای شما می شود.

روغن تراپی

روغن تراپی یکی از بهترین روش های احیای مو است و اگر به روش های طبیعی اعتقاد داردی روش خوبی است. شما از روغن های آرگان ، زیتون ، نارگیل ، آواکادو و…. برای این کار ها مناسب هستند.

برای استفاده از این روغن ها اول موهای خودرا شامپو بزنید و این روغن هارا به کل موهای خود بمالید.

کلام آخر

موهای شما اگر آسیب دیده باشند می نوانید به حالت عادی برگردانید. اما سریع و یکباره نمی توانید. اما اگر شما عادت های خود را درست کنید تا موهای شما بهتر باشند. خلاصه مواظب موهای خود باشید مو در قیافه بسیار تاثیر دارد. اما دقت داشته باشید اگر موهای شما بهبود پیدا نکرد پیش یک دکتر مو بروید. شاید شما بیماری داشته باشید. اگر شما بیماری نداشته باشید و مطالب مارا به خوبی خوانده باشید می توانید موهای خودرا شاداب تر بکنید و مراقب موهای خود باشید. امیدوارم ازین مطالب نتیجه بگیرید و موهای خودرا بهبود بیابید.

اگر شما هم پیشنهادی برای احیای موها داشتید برای ما در اشتراک بگذارید.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *