مد و استایل

چگونه یک لباس مناسب برای مدیتیشن انتخاب کنیم؟

لباس مدیتیشن
امتیاز دهید post

مدیتیشن در دنیای امروز تبدیل به فعالیت روزانه ی افراد زیادی شده است. وعده ی زیادی مایلند برای آرامش روح و روان خود مدیتیشن انجام دهند. روز 20 می روز جهانی مدیتیشن نامگذاری شده است. شاید انتخاب یک روز خاص برای مدیتیشن اهمیت این فعالیت جذاب را نشان می دهد.

خانمی در حال مدیتیشن کردن

حال اولین سوالی که پیش می آید این است که چگونه یک لباس مناسب برای مدیتیشن انتخاب کنیم؟

وقتی شخصی مدیتیشن انجام می دهد در واقع با دنیای درون خود ارتباط برقرار می کند و در این حالت نیاز است که یک لباس مناسب به تن داشته باشد تا بتواند با جهان درون خود ارتباط بهتری پیدا کند و به آرامش برسد. وقتی شما به یک مهمانی دعوت می شوید و یا زمانی که در محل کار خود هستید و یا به کلاس ورزش می روید وحتی زمانی که در منزل هستید می دانید برای هر کدام از این موقعیت ها چه لباسی مناسب است اما هنگامی که شما قصد دارید مدیتیشن انجام دهید شاید ندانید چه لباسی را انتخاب کنید.

به طور کلی برای مدیتیشن لباس خاصی را در نظر نمی گیرند اما آنچه واضح ومهم است وقتی شما قصد دارید مدیتیشن انجام دهید باید لباسی را انتخاب کنید که بسیار راحت بوده و شما به راحتی بتوانید در آن حرکت کنید و در عین حال جنس آن هم نرم باشد و هیچ عاملی در لباس وجود نداشته باشد که حواستان را پرت کند وتمرکز شما را به هم بریزد.

وقتی شما نیاز به آرامش روح و روان دارید و تصمیم دارید مدیتیشن را جزو برنامه های روزمره خود قرار دهید باید عوامل بیرونی را که کمک می کند آرامش تان بیشتر شود را در نظر بگیرید. برای این کار بهتر است چند لباس مناسب و راحت انتخاب کنید و آنها را به این کار اختصاص دهید.

مخصوصا اگر شما در منزل مدیتیشن انجام می دهید حتما چند دست لباس مخصوص این کار داشته باشید که با لباس های روزمره منزل متفاوت باشند. زیرا زمانی که شما در منزل مدیتیشن می کنید با پوشیدن لباس مخصوص مدیتیشن خود می توانید احساس آرامش بیشتری کسب کنید. در عین حال گاهی اوقات انتخاب یک لباس مخصوص برای مدیتیشن باعث می شود که شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و بعد از انجام یک مدیتیشن آرامش بخش یک روز موفق و عالی را آغاز کنید.

لباس‌هایی به رنگ سفید یا رنگ‌های ملایم خنثی بپوشید

افرادی که در کلاس های یوگا شرکت می کنند اغلب لباس سفید به تن می کنند. چون معتقدند رنگ سفید نماد خالص بودن، پاک بودن، تازگی و همینطور از همه مهمتر ساده بودن است. این رنگ به دلیل نور خالص بودن و آگاهی و پاکی انرژی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل گاهی اوقات هنگام مدیتیشن از شما می خواهند که تصور کنید یک نور سفید از تاج سر شما وارد بدنتان شده است و کم کم تک تک اندام های شما را در بر میگیرد وشما یکپارچه نور سفید می شوید و در این حالت بالاترین سطح انرژی را دارید.

در بین چاکراه ها هم رنگ سفید مربوط است به چاکراه هفت یا چاکراه تاج سر و همینطور به چاکراه عرش معروف است. و این چاکرا و رنگ سغید بیشترین ارتباط معنوی با جهان بالا را دارد. و کمک زیادی به آرامش روح و روان شما می کند. وبه گفته ی یوگی باجان(شخصی که در دهه ی 1970 کندالینی یوگا را به آمریکا برد) بزرگ ترین درمان رنگ سفید است.

خانم ها و آقایان در حال مدیتیشن

البته اگر شما مایل به پوشیدن رنگ لباس سفید برای مدیتیشن نیستید می توانید رنگ های دیگر از رنگ های ملایم خنثی برای لباستان هنگام مدیتیشن انتخاب کنید. مهم ترین نکته این است که شما با چه رنگ لباسی احساس قدرت و آرامش بیشتری می کنید.

رنگ‌های تحریک کننده را بشناسید

وقتی شما مدیتیشن انجام می دهید انرژی زیادی از اطرافتان میگیرید و حتی رنگ لباستان در جذب انرژی موثر است. رنگ ها تاثیرات زیادی روی بدن شما می گذارند و به همین دلیل مهم است که شما چه رنگ لباسی را برای مدیتیشن انتخاب می کنید.

بعضی رنگ ها خاصیت تحریک کنندگی بیشتری دارند مانند رنگ قرمز، نارنجی و زرد که هر کدام شما را به چیزی تشویق می کنند. اما مثلا رنگ آبی نماد آرامش و رنگ بنفش نماد قدرت است.

تعدادی خانم و آقا در حال مدیتیشن

شما با دانستن روانشناسی رنگ ها می توانید یک رنگ لباس مناسب با توجه به روحیه ی خود برای مدیتیشن انتخاب کنید که هم از آن انرژی مثبت بگیرید و هم با پوشیدن آن آرامش کسب کنید.

البته انتخاب رنگ لباس برای هر شخص متفاوت است. ممکن است یک رنگ برای یک شخص آرامش بخش باشد اما شخص دیگری با همان رنگ تمرکزش را از دست بدهد.

پارچه‌های طبیعی انتخاب کنید

از ویژگی های پارچه های طبیعی می توان به این نکات اشاره کرد که این پارچه ها با محیط زیست بسیار سازگار هستند در عین حال بسیار نرم و راحت هستند و همینطور کمک می کنند پوست شما به راحتی تنفس کند و باعث می شوند گردش خون شما به راحتی انجام شود.

البته شما برای انتخاب یک لباس با پارچه ی طبیعی برای مدیتیشن باید حواستان به آب و هوا و فصل های مختلف سال باشد که با توجه به این نکته لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید و موقع مدیتیشن احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

خانم و آقا در حال مدیتیشن

به دنبال لباس‌های راحت و گشاد باشید

وقتی شما قصد انجام مدیتیشن دارید در واقع می خواهید با دنیای درونتان ارتباط برقرار کنید پس باید به این نکته توجه کنید که عوامل بیرونی مانند لباس کمک می کند تا شما بهتر بتوانید روح و روانتان را به آرامش برسانید. پس برای مدیتیشن باید عوامل بیرونی و درونی در بک راستا باشند. به همین دلیل شما باید لباسی را انتخاب کنید که راحت و گشاد باشد تا به راحتی بتوانید تنفس ها و دم و بازدم ها را داشته باشید و پوست شما به راحتی تنفس کند و به این ترتیب یک مدیتیشن عالی و خوب داشته باشید که باعث شود استرس از شما دور شود و احساس آرامش و شادی بیشتری داشته باشید.

خانمی با لباس راحت وگشاد در حال مدیتیشن

سعی کنید پیراهن بپوشید

یکی از بهترین ایده ها برای انجام مدیتیشن پوشیدن پیراهن است. چون شما هنگام مدیتیشن روی زمین می نشنید و با زمین ارتباط برقرار می کنید و از زمین قدرت و انرژی دریافت می کنید. پوشیدن یک پیراهن راحت به دلیل حالت مخروطی که دارد باعث می شود این ارتباط بهتر انجام شود.

همچنین پوشیدن پیراهن های بلند و راحت هنگامی که شما مدیتیشن حرکتی انجام می دهید باعث می شود که بتوانید آزادانه تر حرکت کنید و انرژی بیشتری در درون شما جریان پیدا کند.

خانمی با پیراهن در حال مدیتیشن

مدیتیشن را با پوشاندن سر انجام دهید

بهتر است هنگام مدیتیشن سر خود را با یک دستمال سر یا کلاه بوهو و یا یک روسری طرح دار بپوشانید. این کار باعث می شود که هنگام مدیتیشن شما تمرکز بیشتری داشته باشید.

پوشاندن سر هنگام مدیتیشن باعث می شود که چاکرای ششم یا همان چشم سوم که نقطه ی بین دو ابرو است انرژی بیشتری دریافت کند و باعث شود که شما آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید.

خانمی با کلاه در حال مدیتیشن

پا برهنه باشید

شاید بگویید برهنه بودن پاها ربطی به لباس هنگام مدیتیشن ندارد اما باید به این نکته توجه کنید که شما نباید هنگام مدیتیشن از جوراب استفاده کنید. چون پاهای شما با زمین در ارتباط هستند ویکی از مهم ترین نقاط دریافت انرژی هستند و وقتی پا برهنه است انرژی بسیار زیادی از طریق پا در بدن جریان پیدا می کند و باعث می شود مدیتیشن بهتری را انجام دهید و احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

خانم و آقا در حال مدیتیشن کردن

به دیگران توجه خاص داشته باشید

خیلی افراد در کلاس های یوگا و به صورت گروهی مدیتیشن انجام می دهند. وقتی شما در یک کار گروهی شرکت می کنید باید با اطرافیانتان هماهنگ باشید. مثلا در یک مدیتیشن گروهی باید به لباستان توجه خاص داشته باشید و یک لباس مناسب در گروه هنگام مدیتیشن بپوشید چون لباس شما بر اطرافیانتان تاثیر دارد. انتخاب یک لباس مناسب در مدیتیشن گروهی کمک می کند که هم شما به تمرکز بیشتر و بهتری برسید و هم به دیگران کمک می کند که تمرکز بیشتری داشته باشند. و کل گروه از مدیتیشن لذت برده و به آرامش برسند.

خانم ها و آقایان در حال مدیتیشن گروهی

کلام آخر

امروزه با زیاد شدن مشغله ها و زندگی ماشینی تنش های زیادی در زندگی اغلب افراد وجود دارد و بیشتر مردم به دنبال یک راه مناسب برای رسیدن به آرامش هستند. یکی از بهترین ترفندها برای رسیدن به آرامش، مدیتیشن است. شما با انجام یک مدیتیشن روزانه میتوانید هم تمرکز بهتری پیدا کنید و هم به آرامش بیشتری دست پیدا کنید.

البته برای انجام هر کاری نیاز است یک سری پیش نیازها رعایت شود تا نتیجه ی مطلوب تری به دست آید. برای همین ما به شما توصیه می کنیم چند دست لباس مخصوص که هم مناسب مدیتیشن باشد و هم شما در آن احساس راحتی می کنید وهم با سلیقه ی شما جور در می آید برای زمان مدیتیشن خود انتخاب کنید و هر زمان که این فعالیت جذاب را انجام می دهید یکی از لباسها را انتخاب کرده و بپوشید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم که بهترین لباس را برای مدیتیشن انتخاب کنید.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *