مد و استایل

نکات خرید لباس طبیعت گردی سال 2022

طبیعت گردی
امتیاز دهید post
لباس طبیعت گردی
لباس طبیعت گردی

طبیعت گردی این روز ها مورد توجه بسیاری از ماها قرار گرفته این روز ها با گسترش شهر نشینی مردم اکثرا به دنبال یک محیط طبیعی میگردند که از آن لذت ببرند اما طبیعت گردی هم قوانین مخصوص به خود دارد و باید طرز پوشش م جوری باشد که با شرایط طبیعت سازگاری داشته باشد که ما در ادامه مطالبی را خدمت شما دوستان عزیز عرض میکنیم. برای دریافت اطلاعاتی از طبیعت گردی کلیک کنید.

نکات قابل توجه طبیعت گردی

طبیعت گردی برای افراد مختلف متفاوت است بعضی ها برای سرگرمی و تفریح طبیعت گرد میشوند بعضی های دیگر هم طبیعتگردی را با زندگی خود در هم آمیخته اند و دائما در حال گشت و گذار در طبیعت و بدور از هیاهوی شهر ها هستند به همین خاطر یک طبیعت گرد در شرایط گوناگونی قرار دارد شرایط جوی مختلف ارتفاع و…. پس باید در انتخاب لباس و وسایلی که همراه خود میبرد توجه لازم را داشته باشد تا در حین طبیعت گردی به مشکل بر خورد نکند

سفر را برای خود آسان تر کنیم

همیشه باید چند دست لباس را به همراه داشته باشیم باشیم که در صورت خیس یا کثیف شدن لباس بتوان آن را عوض کرد تا به مشکل برخورد نکنیم البنه باید به مدت زمان سفر خود هم توجه داشته باشید تا برنامه به صورت دقیق ریخته شود برای مثال قطعا وسایلی که ما برای یک طبیعت گردی یک یا دو روزه میبریم تا یک طبیعت گردی یک ماه باید تفاوت داشته باشد و برای سفر یک ماهه وسایل بیشتری برده شود باید توجه داشته باشیم که لباس طبیعت گردی میبایست راحت باشد .تا سفر بهتری داشته باشیم چرا که اگر لباس ما مارا اذیت کند سفر برای ما سخت تر خواهد گذشت.

توجه به مقصد سفر و برسی شرایط آن

طبیعت گردی

طبیعت گردان باید ابتدا مقصد خود را آنالیز کنند تا بتوانند با دست پر برای این سفر گام بردارند برای مثال اب و هوای آنجا را کامل برسی کرده و متناسب با آنجا لباس برداشته شود اگر مقصد ما جای سردی است لباس گرم پوشیده شود در غیر اینصورت باید لباس خنک وآزاد همراه خود برده شود البته این انتخاب به فصلی که درآن هستید هم بستگی دارد و به شرایط همواری و ناهمواری مسیر توجه کرد تا بر اساس آن وسایل مورد نیاز را انتخاب کنیم یا در صورت عدم تمایل به مسیر آن را تغییر دهیم.

حتما به یاد داشته باشید هنگام سفر به یکی از نزدیکان خود اطلاع بدهید تا در صورت اتفاق یک حادثه احتمالی آن شخص از مکان شما خبر داشته باشد که بتواند شما را کمک کند.

وسایلی که نباید برد!

یک سری لباس ها در طبیعت گردی نباید پوشیده شود و پوشیدن واستفاده از آنها بیهوده است مانند لباس های گران قیمت و اکسسوری ها که باید دقت داشته باشیم که مادر طبیعت هستیم در معرض کثیفی آلودگی و هر اتفاق احتمال پس بهتر است بار خود را از وسیله های مورد نیاز پر کنیم تا لباس ها و اکسسوری هایی که فقط جنبه زیبایی دارند و ممکن است آنهارا ازدست دهیم.

یادمان باشد لباس های سفید و روشن هم برای این کار ساخته نشده است چون ما در طبیعت در معرض آلودگی هستیم از آنجایی که لباس روشن و سفید چرک و آلودگی بیشتری به خود میگیرد میتوانند در مسیر سفر آزار دهنده باشد یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کرد این است که ما د ر طبیعت نه لباس تنگ باید بپوشیم نه خیلی گشاد جوری باشد که مارا در مسیر اذیت نکند و ما باد در آرامش کامل از سفر خود لذت ببریم و هیچ چیز نباید مانع انجام اینکار شود .

نکاتی راجب لباس های انتخاب شده

برای طبیعت گردی لباس را جوری باید انتخاب کرد تا وزن کمی داشت و کوله پشتی طبیعت گردی سنگین نشود که مارا در این راه اذیت کند بخاطر همین باید از لباس های سبک استفاده کرد و لباس های اضافی خود که نیازی به آنها نداریم از کوله پشتی خود حذف کنیم علاوه بر آن ما باید از تمام حجم کوله پشتی خود استفاده کامل ببریم لباس ها را جوری تا کنیم که جای زیادی نگیرد و بتوان به راحتی آنها را در کوله پشتی خود بچینیم لباس های انتخاب شده در طول طبیعت گردی میبایست نگهداری از آنها راحت باشد و در صورت کثیف شدن و شستن آن به راحتی خشک شود که بتوان از آن استفاده مجدد کرد.

کفش مناسب برای طبیعت گردان

طبیعت گردی

یکی از مهم ترین بخش از پوشش طبیع گردان کفش آنهاست که باید توجه بسیار زیادی به آن کرد طبیعت محیطی سفت است پر از سنگ خار و شن و دیگر موارد سخت موجود در طبیعت پس کفش انتخاب شده باید مقاومت بالایی داشته باشد که بتواند جلوی سنگ و خار و… را بگیرد که کفش را خراب نکند و به داخل کفش ورود پیدا نکند از آنجا که ما در طبیعت باید طولانی مدت پیاده روی کنیم باید کفشمان جوری باشد که پا را ا ذیت نکند و در آن احساس راحتی داشته باشیم در غیر اینصورت پا اذیت میشود.

و ادامه سفر برایتان مقدور نیست سعی کنید از کفش های زد آب و بلندی استفاده کنید که هنگام استفاده از آنها آب به داخل کفش شما ورود نکند سعی کنید کفش اضافه همراه داشته باشید که در صورت خیس و پاره شدن کفشتان به مشکل بر نخورید که سفر برایتان مشکل ساز شود.

نکات و وسایل مورد نیاز برای کمپینگ و طبیعت گردی

طبیعت گردی

کمپینگ یک تفریح شاد و بسیار لذت بخش است که به تازگی طرفداران زیادی پیادا کرده است اما برای این تفریح لذت بخش شما نباید با مشکل در سفر و مدت اقامت خود روبه رو شوید به همین دلیل باید امکانات و تجهیزات مناسب کمپینگ را به همراه داشته باشید که خدمت شما عرض خواهم کرد.

چادر

در ابتدا برای کمپینگ باسد یک چادر مناسب داشته باشیم باید توجه داشته باشیم که چادر کمپینگ عایق گرما و سرماست وبا سایر چادر ها متفاوت است

کوله پشتی

سفر یک کمپینگ نیاز به یک کوله پشتی دارد وبدون آن نمیتواند به سفر رود چرا که وسایل شخص درآن قرار دارد باید دقت کنیم که حجم کوله پشتی شما وابسته به مدت زمان کمپ شما دارد سعی کنیم در انتخاب کوله پشتی دقت لازم را داشته باشیم تا شانه هایمان با مشکل مواجه نشوند.

زیر انداز

یکی دیگر نیاز های ما در کمپ زیر انداز است تا بتوانیم در خارج از چادر اقامت داشته باشیم و بشینیم و از طبیعت لذت ببریم که به نوع زیر انداز هم باید توجه کرد که برای کمپ باشد و حجم کمی را اشغال کند سبک باشد و ضد آب باشد.

اجاق

ما در طول سفر برای تهیه غذا به آتش نیاز داریم گاهی اوقات میشود که به آتش طبیعی دسترسی نداشته باشیم و وقت درست کردن آن را نداریم پس به همین خاطر باید یک اجاق به همراه داشته باشیم.

ظروف

مورد نیاز ما برای استفاده از غذاذ وتهیه آن به ظرف نیاز داریم پس باید مقداری ظرف ویک فلاکس همراه خود داشته باشیم که دچار مشکل برای خورد و خوراک نشویم

لوازم بهداشتی

ما در مدت اقامت خود با خطرات احتمالی رو به رو میشویم بخاطر همین یک سری وسایل را باید به همراه داشته باشیم برای جلوگیری از حوادث احتمالی که یکی از آنها کیف لوازم اولیست که شامل چسب زخم باند و…. میباشد علاوه بر این برای جلوگیری از آفتاب سوزان از کرم زد آفتاب استفاده کنیم.

کیسه خواب وزیر انداز کیسه خواب

یک وسیله مورد نیاز برای طبیعت گردی کمپ است که میتواند جای راحتی برای خواب شما عزیزان ایجاد کند کیسه خواب هم انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آنها مناسب یک فصل است حال این کیسه خواب شما نیاز به یک زیر انداز دارد که به صورت یک محافظ برای کیسه خواب شما عمل میکند در انتخاب زیر انداز هم باید دقت داشته باشیم که جنسی انتخاب کنیم که حجم کمی و سبک و زد آب باشد.

مواد غذایی

یقینا ما در سفر باید مقداری لوازم غذایی به همراه داشته باشیم در طول سفر به مشکل بر نخوریم البته انتخاب مواد غذایی به طول سفر شما بستگی دارد برای مثال اگر شما به یک گردش و طبیعت گردی یکی دو روزه میروید میتوانید در سبد غذایی خود تنوع زیادی قرار بدهید اما برای سفر طولانی باید توجه داشته باشیم که مواد غذایی خود را به مواد ضروری و سبک و دارای انرژی بالا محدود کنید.

معاشرت با مردم آن محل در طول مسیر

هنگام رسیدن به یک روستا یا ده از مردم آن ها در مورد مسیر خود پرس و جو کنید که آیا این مسیر مسیر سختی خواهد بود یا خیر و با مشورت آنها و اطلاعات کامل تر به سفر ادامه دهید سعی کنید پرس و جو به یک نفر منتهی نشود و از چند نفر بپرسید که اطلاعات کامل تر و جامع تری بدست آورید.

سخن آخر به شما طبیعت گردان

طبیعت گردی میتوان گفت یکی از سالم ترین تفریح ها برای جوانان است که مارا از هیاهو و شلوغی شهر ها دور میکند و یک تفریح لذت بخش با نهایت آرامش و جذابیت را در اختیار شما قرار میدهد اما باید در طول مسیر یک سری نکات را رعایت کرد تا دچار مشکل نشویم و با حوادث های احتمالی همراه نشویم دوستان عزیز با توجه به نکات گفته شده کمتر با مشکل مواجه میشید و از گردش خود لذت خواهید برد . برای خرید محصولات طبیعت گردی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *