مد و استایل

مدل شومیز ترند 2022 زنانه و دخترانه | +20مدل شیک و برتر

شومیز زنانه
امتیاز دهید post

مدل شومیز این روز ها با توجه به گوناگونی سلیقه ها به یکی از مساله های مهم تبدیل شده است . شومیز ها یا همان پیراهن های زنانه و دخترانه طرفداران زیادی در جامعه  پیدا کرده و یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین پوشش ها در میان بانوان به شمار می آید زیرا که انها را میتوان با هر گونه شلوار، دامن ،کفش و… با توجه به نیازو موقعیتی و نوع سلیقه هر فرد که به ان نیاز دارد ست کرد.

مدل شومیز _ جین
مدل شومیز _ کوتاه
مدل شومیز _ بلند

شومیز در گذشته

ابتدا لازم به ذکر است که ریشه این کلمه از زبان فرانسوی است و به صورت chemise نوشته می شود.در گذشته این لباس که با این نام شناخته نمی شد در حقیقت همان لباسی بود که زیر لباس های دیگربانوان برای جذب کردن عرق به کار میرفت یا اینکه برای ممانعت از لکه شدن و کثیف شدن لباس های دیگر به کار گرفته می شد.

شومیز چیست؟

شومیز یک مدل لباس متفاوت و منعطف در که در عین سادگی ، شیک بودن را با تنوع مدل هایش به شما هدیه میکند در واقع در ابتدا شومیز یک لباس جلو باز برای مردان بوده که آن را می پوشیدند اما امروزه این لباس یکی از پوشش های محبوب در میان نسل جوان می باشد و لباسی است که تقریبا در تمامی استایل ها به ویژه استایل کژوال و رسمی درخشش ویژه ای دارد .

انواع مدل های شومیز

شومیز ها را می توان با توجه به عنوان های مختلفی تقسیم بندی کرد برای مثال ، طرح پارچه ، جنس پارچه ، مدل آستین ، مدل یقه و …

با رنگ های متنوع پارچه های گوناگون ، اما نمی توان از تمامی آن ها نام برد.

در اینجا قصد داریم معروف ترین و محبوب ترین مدل های شومیز زنانه و دخترانه را نام برده و معرفی کنیم.

شومیز مجلسی

مجلسی

این مدل شومیز اغلب در مجالس و مهمانی های رسمی پوشیده می شوند و از ظاهر نسبتا ساده ای برخوردارند و معمولا اپل دارند که می توان این مدل شومیز را با دامن کوتاه یا جین های اسکینی ست کرد ویا  با کت و دامن زنانه تا استایل شیکی به شما بدهد.

شومیز حریر

حریر

: پارچه حریربه سبک بودن شناخته می شود ، از این رو شومیز های حریر بخاطر سبکی و خنک بودن طرفداران زیادی دارند و این شومیز جزو محبوب ترین شومیزها است .

شومیز جلوبسته

جلو بسته

همان طور که از نام این مدل شومیز مشخص است از سمت جلو بسته می باشند و به همین دلیل است که گاهی افراد این مدل را نسبت به بقیه مدل ها بیشتر ترجیح می دهند . این شومیز ها معمولا پایینشان چین دار است و از قسمت کمر کمی تنگ تر می باشند. این مدل را نیز میتوان مطابق سلیقه خود با کفش و شلوار و یا دامن مناسب ست کرد .

شومیز کوتاه

کوتاه

این شومیزها قد کوتاهی دارند که گاه آستین بلند و گاه آستین کوتاه اند معمولا با دامن کوتاه ست می شوند .

شومیز اسپرت

اسپرت

با شنیدن نام این شومیز قطعا متوجه خواهید شد که این شومیز مناسب کسانی است که استایل اسپرت می پسندند. معمولا شومیزهای اسپرت را با کفش اسپرت و شلوار جین یا کتان ست میکنند و پارچه به کار رفته در این شومیز در اغلب اوقات طرح دار نیست .

شومیز بلند

بلند

این شومیز ها از قد نسبتا بلندی برخوردارند که دختران جوان بیشتر آن را با شلوار های گشاد ست کرده و می پوشند

جنس پارچه مناسب شومیز

در شومیز های زنانه و دخترانه می توان از طیف وسیعی از پارچه ها با توجه به فصل ،زمان ،مکان و نیازاستفاده کرد.در حال حاضر قصد داریم از جنس های معمولی که در دوخت شومیز به کار می روند نام ببریم مانند : حریر، تریکو، لمه شنی، کرپ حریر، سوزنی، لینن و جین…

نکات قابل توجه انتخاب شومیز با توجه به فرم اندامتان

قبل از هر چیز در انتخاب شومیز خود ابتدا باید فرم و شکل بدن خودتان را بشناسید و آگاهی کاملی نسبت به این موضوع کسب کنید تا بتوانید به درستی مدل شومیز خود را انتخاب کنید تا بهترین استایل ممکن را داشته باشید .ابتدا قصد داریم فرم ها مختلف اندام را بررسی کنیم که عبارتند از:

فرم_بدن

اندام گلابی شکل

اگر اندامی به شکل گلابی دارید باید شومیزی را انتخاب کنید که بالا تنه یعنی شانه ها جذب و پایین آن به شکل به آزاد و گشاد باشد .

اندام مثل سیب

این افراد بالا تنه درشت و بزرگی دارند که بهتر است از شومیزهای کمر پهن و چسبان استفاده نمایند.

اندام مثلثی

این افراد اغلب از شومیز های جذب استفاده می کنند.

اندام ساعت شنی

این فرم از بدن طوری است که اکثر مدل های شومیز بر روی تن آنها به خوبی قرار می گیرد اما با این حال بهتر است پایین تنه شومیز آزادتر باشد .

اندام مستطیلی

شومیز های اپل دار به زیبایی آن ها می افزاید زیرا آن ها اندامی یکدست از بالا تا پایین بدن خود دارند .

ترند ترین و جدید ترین مدل شومیز سال 2022

  1. شومیز مجلسی حریر: این روز ها شومیز های مجلسی از جنس حریر و کرپ با رنگ های مختلف و طرح های منحصر به فرد مورد توجه علاقه مندان به مد در جامعه میباشد و از پوشش های شیک و خاص مجلسی به حساب می آیند.
  2. شومیز های اسپرت:یکی دیگر از مدل های ترند این سال شومیز های اسپرتی هست که معمولا به پیراهن های مردانه شباهت می دهند و بیشتر مورد توجه جوانان و کسانی هست که استایل های اسپرت را می پسندند که هم جذابیت زیادی دارند و هم کارایی بالایی و در عین سادگی زیبایی را به اسپرت پسند ها هدیه می دهند .
شومیز _ اسپرت
شومیز اسپرت
شومیز _ حریر
شومیز حریر

چگونگی ست کردن شومیز با لباس های دیگر

شومیزهای زنانه و دخترانه  نسبت به بقیه لباس ها این روزها از این نظر محبوب اند زیرا که منعطف اند یعنی می توان  به آسانی و مطابق میل و سلیقه شخصی هر فرد با هر نوع پوششی و اعتقاداتی مطابقت داشته باشد از جمله این ست ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شومیز+ انواع شلوار (بگی ، دم پا گشاد ،لوله تفنگی ، پارچه ای، راسته ،مام استایل ، مام فیت و…)
  • شومیز+ دامن (کلوش ، ماکسی ، پیلی ، پلیسه ، جین و…)
  • شومیز+ سرهمی های جین
  • شومیز+ کت و شلوار زنانه
  • شومیز+ کت و دامن
  • شومیز+ ساس بند
  • شومیز+ یقه اسکی ( مناسب فصل زمستان و پاییز )
  • شومیز+ مانتو جلوباز ( شومیز زیر مانتو جلو باز پوشیده شود.)
  • شومیز+ پالتو( شومیز زیر پالتو پوشیده شود .)

نکات کلیدی و قابل توجه در حین خرید شومیز زنانه و دخترانه

  1. پارچه شومیز با کیفیت باشد و آب رفت نداشته باشد.
  2. روی تن شما شیک بایستد یا در اصطلاح تن خور خوبی داشته باشد.
  3. دوخت مناسب داشته باشد و از نخ های مرغوب حین دوخت استفاده شده باشد.
  4. دقت داشته باشید که تنوع رنگی پارچه ها بسیارمی باشد لذا این دقت را به عمل بیاورید که رنگ شومیز مورد نظر به پوستتان بیاید .

نکات شست و شو شومیز های زنانه و دخترانه

  1. ابتدا جنس پارچه را تشخیص داده و با توجه به آن بقیه نکات را در نظر بگیرید.
  2. شومیز را با آب سرد یا نهایتا ولرم بشویید.
  3. از مواد شوینده قوی برای شست و شو این لباس ها اکیدا خودداری کنید.
  4. اجازه دهید لباس در هوای آزاد و توسط نور آفتاب خشک شود.
  5. اگر جنس پارچه حساس بود لباس را حتما با دست بشویید.
  6. درکوتاه ترین زمان ممکن اقدام به شستن لباس کنید.
  7. بهتر از لباس خود را پشت و رو کرده و سپس شروع به شستن  آن بکنید.
  8. قبل از اتو کشیدن لباس از دمای مناسب اتو جهت آسیب ندیدن و یا سوختن پارچه شومیز خود اطمینان لازم را به عمل آورید.

صحبت پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام آنچه که نیاز بود راجع به بحث شومیز ، مدل های آن ، طرح ها و رنگ های آن ، چگونگی ست کردن شومیز با توجه به در نظر گرفتن تمام سلیقه ها ، آن ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهیم. اما آنچه که اینجا لازم به ذکر است این است که ما می دانیم که این گفته ها با توجه به در نظر گرفتن کل جامعه است و می دانیم که سلیقه شخصی هر فردی به خصوص در نسل جوان حرف اول را میزند.

قطعا بعد از خواندن این متن ها متوجه شده اید که بحث شومیز خیلی گسترده تر از چیزی هست که فکرش را میکنیم اما این حسن را دارد که هر انسانی با هر سلیقه و دین و اعتقادات و پوششی قطعا می تواند مدل شومیز مورد نظر خود را پیدا بکند و آن را با لباسی که مد نظر دارد ست کند.

در آخر هم خرسند خواهم شد با توجه به مطالبی که خواندید ،حال با هر نوع سلیقه و پسندی نظراتتان را با من در میان بگذارید تا من نیز با در نظر گرفتن نظرات گران بها و ارزشمند شما دوستان جهت بهبود ، ویرایش یا ارتقا این مطالب به مطالب بهتر ، گویا تر مخصوصا از جانب شما جوانان که این روز ها درگیر مد و پوشش خود با سلیقه های گوناگونتان هستید ، نهایت دقت و تیز بینی را به عمل آورم تا اگر کم و کاستی بوده است جبران شود .

منتظر نظرات و انتقادات شما کاربران عزیز هستم !!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *