مد و استایل

باندانا و طرز استفاده+(6 کاربرد غیر پوششی)

باندانا و طرز استفاده
4.7/5 - (14 امتیاز)

باندانا چیست؟

پوشدیه شدن ک باندانا به عنوان یک گردنبند

باندانا در هندی به بستن معروف است و یک فعل محسوب می شود و به صورت مربعی شکل است که تقریبا ابعادی 50 در 50 را دارا است. باندانا و طرز استفاده های گوناگون از باندانا باعث شده که این اکسسوری بزرگ و جذاب در فرهنگ ها و کشور های مختلف محبوبیت خاصی پیدا کند.

البته معنی این واژه از گره خوردن یک پارچه به لباس گرفته می شود و امروزه همه اعم از مردان و بانوان از این جنس باظرافت استفاده می کنند.در طرح و سبک های متنوع و متفاوتی می شود ان را کشف کرد در گذشته چون مراقبت از پوست و مو یکی از مشکلات بود مردم از باندانا برای بستن دور گردن استفاده می کردند.

البته فقط از ان به عنوان یک وسیله برای مراقبت استفاده نمی شود بلکه از ان در صنعت زیبایی به بهره های زیادی می برند کسانی هستند که از ان به عنوان یک دستبند دور دست خود می بندد بعضی ها هم به عنوان روسری و همچنین برای زیبا نمایش دادن موی خود استفاده می کنندو البته این هم نکته جالبی است که از باندانا به عنوان یک دسته کیف هم بعضی ها به کار می برند.

باندانا و اسکارف چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

باندانا به عنوان هدبند

1.اسکارف از جنس الیاف است و دارای حالت کشسانی است ولی جنسی که در رشته های باندانا به کار رفته می توان گفت که از نخ تهیه شده اند و همانطور که گفتیم که در جنس اسکارف حالت کشسانی زیادی برخوردار است ولی در جنس باندانا کشسانی وجود ندارد.

2.در اول بحث همانطور که گفتیم باندانا به شکل مربعی است که زیبایی و جمال خاصی را دارا است ولی اسکارف ها دستمال های لوله ای هستند که معمولا به دور گردن می بندند.

3.باندانا احتیاج به گره زدن دارد چون همانطور که اشاره شد کشسانی چندانی ندارد و نمی توان در حالت های گوناگون ان را بست در صورتی که در مورد اسکارف اینچنین نیست و ان را در هر حالتی که بخواهیم می شود به دور صورت یا گردن انداخت.

4.باندانا ها در ابعاد بخصوصی تولی می شوند که این ابعاد 45*25 هستند در صورتی که اسکارف هایی که در شکل های استوانه ای یافت می شوند در ابعاد به خصوص 40*40 به کار می روندالبته از این دو نوع مدل های دیگری پیدا می شوند که قرار دهند.

کاربرد باندانا پسرانه

باندانا مخصوص هدبند پسرانه

دراست است که دختران از باندانا استفاده بیشتری دارند اما پسران هم می توانند با استفاده از باندانا استایل شیک و جذابی را داشته باشند که می شود از ان به عنوان یک اکسسوری جذاب برای پسران و اقایان بشمار برد که اکثر پسران از این اکسسوری زیبا در استایل و تیپ خود به کار می برند.پسران برای اینکه از این اکسسوری استفاده کنند ان را در به عنوان دستبند و دستمال گردن و غیره استفاده می کنند ولی بیشترین استفاده و کاربرد ان در بین اقایان و اکثرا پسران به عنوان هدبند است استفاده دستمال سر برای پسران به گونه های متفاوتی است و از ان می توانند در تیپ های متفاوتی بهره و به کار ببرند.

اما بیشترین استایلی که می تواند جلب توجه خاصی را معطوف شما کند در نوع اسپورت می باشد.در خرید و انتخاب هم باید به یک سری نکات توجه بکنیم در خرید دستمال سر جنس ان می تواند یکی از نکات مهمی باشد که شما باید به ان دقت کنید نکته دوم این است که اگر خیس شد و رطوبت زیادی را در بر گرفت بتواند این رطوبت را به خوبی کنترل کند و سریعا خشک شود.

کاربردهای غیر پوششی باندانا

  • باندانا علاوه بر اینکه می توان در پوشش یک فرد نقش اساسی داشته باشد و به استایل و تیپ یک شخص کمک کند و باعث زیبایی فرد شود همچنین کاربرد خاصی در انجام یکسری کارهای غیر پوششی دارد که در انجام بعضی از کار ها می تواند نقش بسزایی داشته باشد و در اینجا چند مورد را خدمت شما عزیزان عرض میکنیم:

1.موقعیت هایی یک زمانی پیش می اید که به وسایلی ضروری که نیاز داریم دسترسی داریم و می توانیم از حد امکان از ان ها در موقعیت های ضروری استفاده کنیم و زمان هایی هم پیدا می شود که به یکسری از وسایل نیاز داریم ولی در دسترس ما نیستند یکی از این زمان ها وقتی است که مثلا به ابکش یا صافی مخصوص نیاز داریم و در اینجا می توانیم از دسمال سر یا باندانا به عنوان یک وسیله کاربردی نیاز خود را تا جایی که امکان دارد برطرف کنیم.

2.در خارج از شهر هستید و یا به مسافرت رفتید یا به هر دلیلی در طبیعت به سر می برید و نور افتاب در معرض دید شما باشد و شما نتوانید از ان دوری کنید و یا اصلا در خانه هستید و یک نفر به اجبارا یک چراغ را روشن کرده است و شما نمی توانید ان را خاموش کنید در چنین اوضاع بدی شما در دسترس داشتن یک دستمال سر یا باندانا می توانید از مزین ان بهره کافی را ببرید به این صورت که ان را تا کنید و بر روی صورت خود قرار دهید که بتوانید به راحتی و خیال اسوده بخوابید.

3.زمانی است که شما میخواهید نوشیدنی بخورید یا به هر دلیلی از لیوانی استفاده می کنید که در ان یکسری نوشیدنی ها شاید وجود داشته باشد ممکن است به هر حال شاید ناخواسته یکم از نوشیدنی بریزد یا از بالای ان سراریز شود که موجب می شود روی میز یا هر جایی که لیوان را قرار دادید کثیف شود و تمیز کردن ان در ادامه کار دشواری باشد در این مواقع می توانید از باندانا استفاده کنید و زیر لیوان قرار دهید تا اگر هم مقداری از نوشیدنی احیانا ریخت بر روی دستمال بریزد و مشکلی ایجاد نکند.

4. در زمان هایی که گوشی شما در جای نامناسب قرار گرفته است و خاکی شده است یا بنا به دلایلی روی ان چیزی ریخته است ما معمولا از دستمال کاغذی استفاده می کنیم که زیاد موجب پاک شدن صحیح و درست صفحه گوشی ما نمی شود و شاید اصلا دستمال کاغذی هم وجود نداشته باشد که در این صورت نیاز به وسیله ای مانند باندانا که همراه خود دارید می تواند گزینه مناسبی باشد همین موضوع البته درباره ی عینک طبی و عینک افتابی هم صدق می کند و می توان از باندانا برای تمیز کردن ان ها استفاده کرد و بهره کافی را برد .

5.بعضی از مواقع موقعیت های ضروری و با اهمیتی وجود دارند که فردی نزدیک یا دور از شما بر اثر یکسری از اتفاقات اسیب جدی بهش وارد شده و دچار خونریزی زیادی شده در این مواقع گزینه خوبی است اگر از کمپرس یخ استفاده کنیم ولی خب شاید وسیله ای را نداشته باشیم که یخ ها را در ان قرار دهیم که روی زخم فرد اسیب دیده بگزاریم در این صورت بهترین گزینه ای که در اختیار داریم باندانا است که استفاده از ان می تواند از خونریزی ناگهانی در ناحیه اسیب دیده جلوگیری کند.

6.در بعضی مواقع هم امکان دارد سس یا جسم خارجی کثیفی بر روی لباس یا شلوار یا هر کدام از وسیله هایی که به همراه دارید بیفتد یا گرد و خاکی بر روی وسایل شما نشسته باشد خاک را شاید بتوانیم از اب استفاده کنیم و ان را شست  و شو بدهیم و ان را پاک کنیم ولی لکه های دیگر به این راحتی از روی لباس شما نمی روند که هیچ بلکه شاید با اب به بدتر شدن وضعیت لکه کمک کنند پس بهتر است به سرویس بروید و ان دستمال یا باندانا را با ذره ای کف صابون اغشته کنید و روی جای لکه بکشید و ان را به راحتی پاک کنید.

باندانا در موسیقی

پوشش باندانا پسرانه مخصوص هیپ هاپ

در دو ایالت معروف امریکا که نیویورک و کالیفرنیا هستند  یکسری گنگستر ها که رنگ های به خصوصی مانند قرمز انتخاب کرده بودند در حال زنگی کردن بودند انها باندانا هایی که ان زمان وجود داشت را در همین رنگ های به خصوص بر روی سر خود قرار می دادند یا انهارا از شلوار هایشان اویزان می کردند البته این موضوع به خاطر استایل زیبای خود نبود بلکه انها به دنبال یکسری قانون ها برای گروه های خود بودند و میخواستند به گونه ای عنوان کنند که به گروه هایشان وفاداری خاصی دارند که این مساله البته باعث شد که در ان زمان به ترند بسیار تاثیرگذاری تبدیل شود.

البته اگر در خیلی از جاها دیده باشید که اسطوره هیپ هاپ پست هایی که در توئییتر خود می گزارد باندانا هایی هستن که در واقع اصالت این اسطوره موسیقی را به همراه دارد.

حرف آخر

باندانا به عنوان گردنبند

امیدواریم که از این مطلب اسفاده کافی و مناسبی را برده باشید لطفا اگر از این مطلب خوشتان امده است و نظر یا انتقادی دارید در بخش نظرات دیدگاه های خود را ارسال کنید

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *