مد و استایل

راهنمای انتخاب لباس مجلسی متناسب با استایل شما [2022]

لباس مجلسی سبز
3.5/5 - (2 امتیاز)

در این مطلب انواع مدل لباس مجلسی 2022 را میبینید که امیدواریم این مدل ها با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند و بتوانید از بین آن ها لباس مجلسی مناسب برای خود انتخاب کنید.

برای مشاهده مدل های روز لباس مجلسی به سایت ناپولی سر بزنید.

طرح های لباس مجلسی کوتاه ۲۰۲۲

لباس مجلسی

یکی از بزرگ ترین نگرانی هایی که ممکن است شما در زمان پوشیدن پیراهن مجلسی کوتاه داشته باشید همین کوتاه بودن آن است که در این صورت می توانید برای پوشاندن پاها از یک جوراب شلواری تیره و مات و طرح دار استفاده نمایید همچنین اگر در روزهای سرد به مجلس رسمی دعوت شده اید می توانید از جوراب شلواری تو کرک دار استفاده نمایید تا پاهایتان را به خوبی گرم نگه دارید. در صورت تمایل می توانید در فصول پاییز و زمستان لباس مجلسی کوتاه را در پوشش تان با بوت یا نیم بوت زنانه ست نمایید.

خانم های قد بلند بهتر است پیراهن مجلسی خود به صورتی انتخاب نمایند که اندازه قد آن تا روی زانوی آن ها باشد.

خانم ها با اندازه قد کوتاه و متوسط نیز می توانند اندازه قد پیراهن مجلسی شان را بالاتر از زانویشان انتخاب نمایند و از کفش پاشنه بلند نیز در پوشش خود استفاده نمایند تا پایین تنه آن ها کشیده و خوش تراش تر به نظر برسد.

طرح های پیراهن مجلسی بلند ۲۰۲۲

لباس مجلسی بلند

لباس مجلسی بلند امروزه توجه اغلب خانم ها را به سمت خود جلب کرده است و اگر شما تمایل دارید استایلی آراسته و پوشیده تر در مهمانی ها و مجالس داشته باشید بهتر است از این طرح پیراهن در پوشش تان استفاده نمایید.

اگر شما تمایل دارید ظاهری ساده تر داشته باشید بهتر است از لباس مجلسی ساده در پوشش تان استفاده نمایید. لباس مجلسی های کار شده و طرح دار نیز زیبایی خاص خودشان را دارند و برای خانم ها با سلیقه خاص انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند همچنین برای تزیین لباس کار شده از وسایل تزیینی مختلف نظیر سنگ های تزیینی و گلدوزی و پارچه های دانتل و توری و … استفاده می شود.

راهنمای انتخاب لباس مجلسی متناسب با مکان

همه‌ی افراد در طول زندگی خود برای حضور در مهمانی، مناسبت‌های مختلف و رویدادهای مهمی مانند تولد، عروسی، نامزدی و…، با چالش انتخاب لباس مجلسی مناسب و ایده‌آل که در آن زیبا و خاص به نظر برسند، روبه‌رو می‌شوند.

انتخاب لباس در آقایان ساده‌تر و راحت‌تر است ولی این کار در خانم‌ها اندکی دشوار است، چرا که امروزه با تغییر سریع مد، هر روز مدل‌های جدید و متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و با افزایش تنوع در انتخاب، سردرگمی نیز بیشتر می‌شود.

لباس مناسب مهمانی های رسمی:

لباس مجلسی مهمانی
  • توجه به قد لباس:ممکن است انواع و اقسام پیراهن‌های زنانه میدی (Mid) یا کوتاه را داخل کمد داشته باشید؛ اما بهتر است در مهمانی‌های رسمی به جای پوشیدن پیراهن‌های کوتاه ترجیحا سراغ دامن‌های بلند بروید. به عبارت دیگر نوعی رابطه مستقیم بین قد لباس و میزان رسمیت مهمانی وجود دارد؛ یعنی هر چه مهمانی رسمی‌تر باشد، بهتر است قد لباس هم بلندتر باشد.
  • توجه به جنس پارچه: جنس پارچه پیراهن مجلسی دومین المانی است که باید به آن دقت کنید. پارچه باید از جنس مرغوبی تهیه شده باشد. ساتن، ابریشم، تور، گیپور و مخمل جزو پارچه‌های رسمی است.
  • توجه به زرق و برق: استفاده از سنگ‌دوزی، منجوق، پولک و سایر مواردی که باعث بالا رفتن ارزش لباس می‌شوند، پیراهن شما را به سمت مجلسی شدن پیش می‌برند.
  • توجه به فرم بدن و صورت: یکی از نکات مهمی که موقع خرید و انتخاب لباس مجلسی زنانه باید به آن دقت داشته باشید، فرم بدن و صورت است.
  • توجه به رنگ لباس: کد مشخص کننده لباس‌های مجلسی، پوشیدن بعضی رنگ‌ها است. رنگ‌هایی مثل مشکی یک‌دست، بژ، طلایی و لاجوردی معمولا بیشتر از سایر رنگ‌ها در مهمانی‌ های رسمی دیده می‌شوند

لباس مناسب برای جشن تولد:

لباس مجلسی تولد

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که انتخاب و خرید لباس مجلسی زنانه مناسب برای جشن تولد یکی از ساده‌ترین انتخاب‌هاست.

معمولاً برای برگزاری جشن تولدها تم خاصی در نظر می‌گیرند و میزبان از مهمانان می‌خواهد که برای انتخاب لباسشان به آن توجه کنند. این موضوع کار را هم برای میزبان و هم برای مهمان ساده‌تر می‌کند.

اما همیشه کار به همین سادگی هم نیست و گاهی جشن تولد مانند یک مراسم خیلی رسمی برگزار می‌شود و باید خیلی رسمی و الگانت لباس پوشید.

لباس مناسب جشن عروسی:

لباس مجلسی عروسی

لباس مجلسی نوعی از لباس‌های زنانه هست که خانم‌ها جهت شرکت در مراسم‌های مهم مانند جشن عروسی آن را به تن می‌کنند و مسلماً انتظار می رود فراتر از لباس‌های عادی روزمره باشد.

ویژگی بارز یک لباس مجلسی زیبا، بالاتنه جذب و یک دامن باشکوه است. این لباس معمولاً از پارچه‌های گران قیمت با یک بافت ظریف دوخته می‌شود، زیرا این مدل لباس برای مناسبت‌های خاص در نظر گرفته شده است. در مقایسه با سایر لباس‌ها، یک لباس مجلسی می‌تواند بسیار گران باشد

تنوع زیادی در لباس‌های شب و مجلسی وجود دارد که می‌تواند انتخاب را برای اکثر خانم‌ها دشوار کند.

اما زمانی که لباس مناسب خود را پیدا کنید، نه‌تنها دشواری پیدا کردن لباس مناسب را از یاد خواهید برد بلکه از پوشیدن آن و احساس جذابیت در آن لذت خواهید برد.

راهکارهایی کاربردی برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن

فرم بدن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که امروزه مهم ترین مساله در صنعت مد تعیین فرم بدن و انتخاب لباس متناسب با آن است. انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن به خصوص برای خانم ها می توانند تا حد زیادی نواقص احتمالی بدن را پوشانده و زیبایی لباس و هیکل شما را چند برابر کند.

شما می توانید با انتخاب لباس مناسب، استایل خاص خود را انتخاب کرده و خارق العاده باشید.

در این بخش شما لباس های مناسب با هر فرم بدن را به شما معرفی خواهیم کردبه یاد داشته باشید، مهم نیست که چه سایزی دارید و بدن شما چه شکلی است. در هر حال یک لباس مجلسی شیک و عالی وجود دارد که شما را بی نظیر می کند و به شما احساس زیبایی می دهد!

1-تیپ بدن مثل سیب

فرم بدن

نوع بدنی که به شکل سیب است معمولاً دارای پاها و ران های باریک است، اما دارای بالاتنه پهن تر و قسمت میانی گردتر است. برای اینکه لباس مجلسی مناسبی برای بدن سیب شکل بپوشید، به دنبال لباس هایی باشید که دارای ظاهر مناسبی در قسمت کمر لباس باشد. همچنین یقه‌های V شکل برای شما زیبا به نظر می‌رسد.

اگر در یک مهمانی شرکت می کنید، از این فرصت استفاده کنید تا پاهای خود را زیبا نمایش دهید.

برای یک رویداد رسمی، یک لباس مجلسی دراماتیک بدون بند  با حجم زیاد دامن در فرم A مانند انتخاب کنید.

برای دور کمرتان از کمربند استفاده کنید به وسیله لباس های گشاد برآمدگی شکم تان را بپوشانید پوتین‌های کوتاه و شلوار جین‌های گشاد بپوشید تا خط باریکی را از شانه به پایین ایجاد کنی برای نشان دادن پا‌های تان دامن کوتاه بپوشید تا توجه را از ناحیه میانی بدنتان دور کنید.

2-تیپ بدن گلابی

فرم بدن

یکی از رایج ترین فرم های بدنی که در بسیاری از خانم ها دیده می شود، فرم گلابی است. در اندام گلابی کمر نسبتا باریک، میان تنه بلند و سینه ها از اندازه معمولی کوچک تر بوده اما در قسمت پایین تنه، باسن، ران و مچ پا درشت است.

انتخاب لباس مناسب برای هیکل گلابی شکل، می تواند این تضاد در اندازه و سایز را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

  • خانم های عزیزی که فرم بدن شما به شکل گلابی است، مهم ترین نقطه مثبت و جذاب اندام شما، کمر، اندازه و فرم آن است. شما باید لباس هایی را انتخاب کنید که زیبایی کمر و اندازه آن را بیش از هر قسمت دیگر به نمایش می گذارد.
  • انتخاب شومیز، کت و یا تاپ به جای پیراهن های بلند یا روی زانو می تواند انتخاب مناسب تری برای شما به شمار رود. از آن جا که شانه های شما کم عرض و سینه های شما کوچک است، برای انتخاب یقه لباس مجلسی از یقه هایی باز مانند یقه قایقی، هفت باز یا دکلته استفاده کنید.
  • اگر به دنبال خرید پیراهن به عنوان لباس شب مناسب با هیکل گلابی هستید، باید کمی وسواس و دقت خود را بیشتر کنید. کمر پیراهن شما حتما باید چسبان باشد تا زیبایی آن را به طور کامل نمایش دهد. انتخاب آستین های حجیم به همراه چین یا پیلی در قسمت سینه و سرشانه نیز شما را بسیار زیباتر خواهد کرد.

3-فرم بدن مثلثی شکل 

فرم بدن

                                                                                                             

شانه ‌هایی پهن ‌تر از قسمت کمر، مشخصه بارز افراد دارای فرم بدن مثلثی شکل است. دست ‌ها وشانه ‌ها، نقاط اصلی تمرکز در بدن این افراد هستند؛ زیرا باید بتوانید بین باریک ‌ترین و پهن ‌ترین قسمت بدنتان تعادل خوبی برقرار کنید.

در نظر بگیرید که حتما لباستان را طوری انتخاب کنید که قسمت کمر، باریک به نظر نرسد و در مقایسه با اندازه شانه‌ ها، به صورت متعادل نمایان شود.
 شلوار جین راسته می تواند به عنوان یک استایل روزانه برای شما مناسب باشد. در نظر داشته باشید از پوشیدن شلوارهای چروک و چین ‌دار دوری کنید. پوشیدن دامن فون با هر نوع شومیز می تواند جلوه ای زیبا به فرم بدن شما بدهد .

پیراهن‌ هایی با یقه V شکل نیز می تواند شانه‌ها را باریک‌ تر جلوه دهد.
 اگر از لباس‌ های طرح ‌دار استفاده می‌کنید، سعی کنید قسمت طرح‌ دار لباس، در قسمت پایین ‌تنه باشد و بالاتنه آن به صورت مینیمال و بدون طرح باشد. شلوارهای جذب و دامن ‌های ماکسی برای افراد با اندام مثلثی شکل مناسب هستند.

و فرم های بدی گوناگون دیگر که با کلیک میتوانید مشاهده کنید

لباس مجلسی متناسب با رنگ پوست

زمان خرید لباس مجلسی، رنگ مناسب با چهره خود را انتخاب کنید.

خیلی از خانم‌ها از پوشیدن لباس‌ مجلسی رنگی خود داریکرده و دو رنگ سیاه و سفید را ترجیح می‌دهند و به آن‌ها اکتفا می‌کنند. هر یک از رنگ‌های جهان زیبایی خاص خود را دارند. اما آیا همه این رنگ‌های زیبا میتوان، با چهره ما هم سازگار باشد

تشخیص تناژ رنگ پوست با رگ دست

تناژ پوست

اگر با روش قبلی نتوانستید توناژ رنگ پوستتان را پیدا کنید، به رگ‌های دستتان (روی مچ و ساعد) نگاهی بیندازید.

اگر رنگ رگ‌هایتان بنفش یا آبی بودند، توناژ پوستتان سرد است و اگر رگ‌ها سبز بودند، پوستتان توناژی گرم دارد. اگر تشخیص رنگ رگ‌ها برایتان سخت است و چیزی بین آبی و سبز است، رنگ پوست شما خنثی است.

از طرفی دیگر، کسانی که پوست گرم دارند، راحت‌تر آفتاب گرفته و برنزه می‌کنند.

رنگ‌ لباس مناسب با رنگ پوست گرم:

رنگ پوست گرم

اگر پوست شما مانند، کیم کارداشیان، بیانسه، جسیکا آلبا و کلایر دنیز تن گرم داشته باشد، رنگ‌های طبیعی بهترین رنگ‌ها برای شما هستند. بنابراین بهتر است به قسمت گرم چرخه رنگ مراجعه کنید و به رنگ‌هایی مانند قرمز، هلویی، نارنجی، کهربایی، طلایی و زرد روی بیاورید. شما همچنین باید طیف‌های گرم‌تر از رنگ‌های سرد، مانند زیتونی، ارغوانی و قرمز بنفش را بپوشید.

رنگ‌های خنثی‌ای که برای شما مناسب است شامل خاکستری مایل به قهوه‌ای، کاپوچینویی و کرمی هستند. از رنگ‌های سرد مانند آبی یخی یا آبی یاقوتی (کبود) یا بنفش آمیتیس استفاده نکنید، زیرا آن‌ها پوست شما را خاکستری می‌کنند.

رنگ‌ لباس مناسب با رنگ پوست سرد:

رنگ پوست سرد

از جمله سلبریتی‌هایی که پوست سرد دارند، می‌توان به کیت بلانشت، نیکول کیدمن، میندی کالینگ و لوپیتا نیونگو اشاره کرد. پالت رنگی محبوب این سلبریتی‌ها شامل رنگ‌های زیر است: آبی روشن، زمردی، انواع بنفش، یخی، صورتی، قرمز رزی، زرد خیلی کمرنگ، آبی نفتی، سفید و طوسی سرد.

رنگ‌ لباس مناسب با رنگ پوست خنثی:

رنگ پوست خنثی

رنگ پوست خنثی، شما را در گروه منحصر به فردی با جولیان مور، آنجلینا جولی، جولیا رابرتز و کری واشنگتن قرار می دهد.

به عنوان شخصی با رنگ پوست خنثی، می توانید هر رنگی را روی چرخه رنگی بپوشید، اما معمولا بهتر است به جای رنگ های جیغ و شارپ از رنگ های لطیف یا خاموش استفاده کنید. برای این منظور رنگ هایی مانند صورتی چرک، سبز یشمی، زرد مایل به قرمز، آبی دریایی را انتخاب کنید

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *