مد و استایل

معرفی انواع دستمال سر و گردن(3+مدل)

معرفی انواع دستمال سر و گردن
5/5 - (1 امتیاز)

ایا می خواهید تیپ تان را کامل کنید و یک استایل جذاب و شیک داشته باشید؟ استفاده از دستمال سر و گردن در کنار اکسسوری و دیگر چیز ها استایل تان را کامل می کند و ظاهری بسیار زیبا از شمارا به نمایش میگذارد، ما در این مقاله انواع دستمال سر و گردن و کاربرد های ان و روش های ست کردن ان را برایتان اورده ایم و امیدواریم که برایتان مفید باشند.

امروزه افراد برای کامل کردن تیپشان و جذاب کردن استایلشان از اکسسوری ها استفاده می کنند. یکی از این اکسسوری ها دستمال سر و گردن هستند که شما می توانید در انواع و رنگ های مختلف و زیبا ان هارا ببینید. این دستمال ها کاربرد های زیادی دارند و می توانید ان هارا در جاهای مختلف مثل دور پیشانی; دور سر; دور دسته کیف و یا غیره استفاده کنید. شاید شما از این دستمال سر ها یا اسکارف ها خوشتان نیاید اما با یک بار پوشیدن ان عاشقش می شوید; پس با ما همراه باشید.

تاریخچه دستمال گردن(neckerchief)

در سال 1907 میلادی; شخصی که نام ان robert beden powell بوده و در ارتش بریتانیا عضو بوده است; پیشاهنگی برای پسران به راه می اندازد به نام boy scouts. دلیل به راه انداختن و تشکیل این پیشاهنگ این بوده که به پیشرفت جوانان در زمینه های جسمی; اجتماعی; فکری و غیره کمک کند. در واقع یک سری مهارت هایی بودند که افراد و مسئول های جامعه باید ان هارا یاد می گرفتند و به دستشان می اوردند.

جالبی داستان اینجاست که یکی از همکارهای روبرت از دستمال گردن استفاده می کرده و روبرت از این استایل این شخص خوشش می اید و از دستمال گردن خاکستری برای افرادش در این پیشاهنگ استفاده می کند روبرت از یک رنگ به خصوصی برای یک گروه و دسته استفاده می کرده.

همچنین این پیشاهنگ و جنبش در سال 1910 برای دختران هم برگزار و به راه می افتد که از دستمال گردن هم در یونیفرم این دختران استفاده می شد.

نوعی از بستن دستمال گردن
نوعی از دستمال گردن زنانه
نوعی از دستمال گردن مردانه
نوعی از بستن دستمال گردن مردانه

کاربرد های دستمال سر و گردن

اکسسوری ها به 2 دسته تقسیم می شوند:پوشیدنی و حمل کردنی. اکسسوری پوشیدنی مثل دستبند; گردنبند; گوشواره و شال و دستمال گردن; اکسسوری حمل کردنی مثل کیف.

پس دستمال سر و گردن جزو اکسسوری هاست که خانم ها و اقایان زیادی از ان استفاده می کنند تا یک استایل خاص داشته باشند. دستمال سر و گردن کاربرد های زیادی دارند. یکی از مهم ترین کاربرد های ان برای زیبایی است که افراد از دستمال سر استفاده می کنند تا زیباتر شوند و یک استایل امروزی و طبق مد روز داشته باشند.

دستمال گردن طبق مد امروزی
دستمال سر طبق مد امروزی

کاربرد دیگر دستمال سر برای کسانی است که کوهنوردی و صخره نوردی می کنند یا به طبیعت می روند. همچنین ورزشکارانی که موقع وزش کردن و انجام فعالیت های ورزشی از دستمال سر استفاده می کنند که جنس خاصی دارد و عرق سر را جذب می کند. در این کاربرد این دستمال سر ها روی پیشانی بسته میشوند که جنبه زیبایی دارد و یا پیشانی را در برابر باد و نور افتاب و سرما محافظت می کند. همچنین کسانی که سینوزیت دارند و برای اینکه باد به پیشانی ان ها نخورد از دستمال سر ها استفاده می کنند.

دستمال سر ورزشی

از دیگر کاربرد های ان این است که دستمال را روی دهان خود می بندند که جنبه زیبایی دارد یا از ورود گرد و غبار و یا الودگی ها جلوگیری می کند.

دستمال سر برای پوشش دهان روی صورت
دستمال برای پوشش دهان
دستمال گردن مردانه برای پوشش صورت
دستمال گردن برای پوشش دهان

از دستمال سر همچنین برای بستن و جمع کردن موهاهم استفاده می شود که بسیار قشنگ است.

دستمال سر برای بستن موها
بستن موها با دستمال سر
بستن موها با دستمال سر
دستمال سر براس بستن دور مو
بستن دستمال سر دور مو

از دستمال سر برای رعایت حجاب زیر روسری یا مقنعه هم استفاده می کنند همچنین از روسری های کوتاه که نوعی از دستمال سر ها هستند هم بعنوان حجاب استفاده می کنند.

روسری کوتاه برای حجاب

برخی پسرانی که موهای بلند دارند از دستمال سر استفاده می کنند و موهای خود را روی ان می اندازند که بسیار زیبا و شیک است.

دستمال سر جذاب مردانه

برخی نیز دستمال سر را دور مچ خود می بندند که یک تجربه بسیار جالب و لذت بخش است.

دستمال سر برای بستن دور مچ
دستمال سر برای بستن دور مچ
دستمال سر برای بستن دور مچ

همچنین می توان دستمال را دور دسته کیف بست تا کیفتان را بسیار شیک تر و جذاب تر از قبل نشان بدهد.

دستمال سر برای بستن دور کیف
بستن دستمال سر دور کیف
بستن دستمال سر دور کیف
بستن دستمال سر دور کیف
بستن دستمال سر دور کیف

حتی می توان دستمال سر را دور سر بست.

بستن دستمال سر
دستمال سر دور سر
بستن دستمال سر دور سر
بستن دستمال سر دور سر

معرفی انواع دستمال سر و گردن(3+مدل)

پس دستمال سر و گردن که نوعی از اکسسوری هاست انواع مختلفی دارد. در ابتدا اقایان از دستمال سر و گردن استفاده می کردند اما بعدا بین خانم ها هم محبوب شد و ان ها هم از ان استفاده می کنند. دستمال سر و گردن به 3 دسته اصلی تقسیم می شود:

  • دستمال سر و گردن رسمی
  • دستمال سر و گردن غیر رسمی
  • دستمال سر و گردن اسپرت

دستمال سر و گردن رسمی

از دستمال سر و گردن رسمی در مجالس و مهمانی های رسمی و مهم استفاده می کنند که بیشتر ان را با کت و شلوار رسمی ست می کنند و می پوشند یا ان را با چیز های دیگر مثل دستمال جیب یا تاکسید ست و هماهنگ می کنند. تاکسید ها هم کت و شلوار هایی رسمی هستند که از پارچه های ساتن در قسمت های مثل نوار جیب و یقه و غیره استفاده می کنند حین دوخت ان ها و هنگام پوشیدنشان از پاپیون به جای کراوات استفاده می کنند.

جنس پارچه این دستمال های سر و گردن معمولا پارچه های ابریشمی هستند و طرح هایی هم که در طراحی ان به کار بردند رسمی هستند مثل طرح بته جقه. یکی از نمونه های ان دستمال گردن مردانه مجلسی است که برای مجالس رسمی به کار برده می شود.

دستمال سر و گردن رسمی
دستمال سر و گردن رسمی
دستمال سر و گردن رسمی

دستمال سر و گردن غیر رسمی

در این مدل برخلاف مدل قبلی از طرح های گوناگون و زیبا استفاده کرده اند و جنس پارچه هایش نیز متنوع است. دستمال سر و گردن زنانه در این مدل بیشتر کاربردی است که طرح ها و جنس های مختلفی دارد و در انواع فصول سال مثل فصل های سرد می توانید از دستمال های با جنس پلی استر استفاده کنید; در فصل های گرم هم می توانید از دستمال های سر و گردن با جنس نخی و پنبه ای استفاده کنید.

دستمال گردن مردانه هم می تواند در دسته غیر رسمی قرار بگیرد که می توان ان را با کت و شلوار غیر رسمی ست کرد یا ان را با استایل های خیابانی پوشید و به مهمانی های دوستانه رفت. از طرح های ساده تر دستمال گردن مردانه نیز می توان در محیط های کاری استفاده کرد.

دستمال سر و گردن غیر رسمی
دستمال سر و گردن غیر رسمی
دستمال سر و گردن غیر رسمی
دستمال سر و گردن غیر رسمی

دستمال سر و گردن اسپرت

دستمال سر و گردن اسپرت یا ورزشی مانند رینگ و حلقه و به شکل دایره ای هستند و می توان از ان برای پوشاندن صورت نیز استفاده کرد. طرح ها و رنگ ها و جنس پارچه های این نوع دستمال سر و گردن مختلف و گوناگون هستند و برای هر هدفی که دارید می توانید نوع دلخواه را انتخاب و از ان استفاده کنید البته توجه به نکاتی مثل هماهنگی ان با رنگ پوستتان و رنگ لباستان فراموش نشود.

دستمال سر اسپرت
دستمال سر اسپرت

انواع دیگر دستمال های سر

دستمال سر باف

این نوع دستمال ها مثل یک تل کشی عمل می کنند و لوله ای هستند و دور سر بسته می شوند که نیازی به گره زدن هم ندارند.

دستمال سر باف
دستمال سر باف
دستمال سر باف

دستمال سر باندانا سه گوش

از این نوع دستمال ها می توان بعنوان ماسک استفاده کرد که سه گوش هستند. این مدل از دستمال ها خیلی سلیقه همه مردم نیست و از ان برای کوهنوردی بیشتر استفاده می کنند.

دستمال سر باندانا سه گوش
دستمال سر باندانا سه گوش

دستمال سر اسکارف

امروزه این نوع دستمال سر ها که به ان ها مینی اسکارف می گویند خیلی مد شده اند که مانند روسری هستند و برای پوشاندن مو ها استفاده می شوند.

دستمال سر اسکارف
دستمال سر اسکارف
دستمال سر اسکارف

یک نکته مهم:

فرم دستمال سر و گردنی را که میخواهید بخرید با فرم صورتی که دارید انتخاب کنید. البته دستمال های سر و گردن فرم های متنوعی تقریبا ندارند اما می توانیم بگوییم که چطور گره ای بزنید تا به فرم صورتتان بیاید.

به طور کلی افراد یا پیشانی پهن با فک باریکی دارند که مانند مثلث است که بهتر است موقع گره زدن از گره های کوچک استفاده کنند یا اینکه گره دستمال را پشت گردنشان بزنند و به پشت ببرند.

نحوه گره زدن دستمال پشت گردن
دستمال سر گره به پشت

افراد دیگ هم که صورتشان گرد است بهتر است گره را در قسمت جلو رو به پایین ببندند تا صورتشان کشیده تر به نظر برسد.

جلو گره زدن دستمال سر

نکاتی که باید هنگام خرید دستمال سر و گردن به ان ها توجه کنید:

اندازه و وزن دستمال سر و گردن

اندازه و وزن این دستمال های زینتی باید طبق ان هدفی باشد که شما میخواهید دستمال را بخرید و از ان استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید دستمال را دور گردن خود ببندید نباید وزن و اندازه ان زیاد باشد چون مانند یک گردنبند است که روی عضلات گردنتان قرار می گیرد.

دستمال گردن
دستمال گردن

یا اگر می خواهید از ان بعنوان روسری استفاده کنید بهتر است که اندازه دستمال زیاد باشد تا بتواند موهای شمارا تا حدی بپوشاند. پس موقع خرید دستمال یادتان نرود که یک نیم نگاهی به اندازه و وزن ان بیندازید.

جنس و میزان ضخامت دستمال سر و گردن

نکته دیگری که باید به این نوع از اکسسوری ها توجه کنید جنس و ضخامت ان است. به طور مثال باید ان را طبق فصلی که از ان میخواهید استفاده کنید بخرید. اگر میخواهید تو فصل زمستان بپوشید خیلی نازک نباشد و بالعکس اگر می خواهید از ان برای فصل تابستان استفاده کنید حواستان باشد که خیلی ضخیم نباشد که اذیتتان کند و باعث گرمی بیشتر شود.

همچنین توجه کنید که جنس ان ضد حساسیت و ضد بو باشد.

امروزه جنس این نوع پارچه ها در دستمال های سر و گردن کشسانی است که همه افراد بتوانند بسته به نوع نیازشان و اندازه سر و گردنشان از این دستمال های سر و گردن استفاده کنند.

طرح و رنگ دستمال سر و گردن

شما می توانید دستمال هارا طبق سلیقه خود در طرح ها و رنگ های مختلف بپوشید. سعی کنید ان را با نوع لباس و نوع مهمانی و جایی که میخواهید بروید هماهنگ کنید تا ظاهری زیبا و قشنگ تر داشته باشید.

انواع های مختلف دستمال سر
انواع های مختلف دستمال سر و گردن

توجه به دیگر ویژگی های دستمال سر و گردن

علاوه بر این نکات توجه به نکات جانبی هم خوب است مثل توجه به قابلیت بازتاب نور که می توان از ان بعنوان درخشان جلوه کردن دستمال استفاده کرد.

کسانی که می خواهند دستمال را دور پیشانی خود ببندند تا باد به پیشانی ان ها نخورد تا دچار سر درد و سینوزیت نشوند بهتر است هنگام خرید به جنس دستمال و میزان مقاومت ان در برابر باد توجه کنند.

همچنین می توان به ویژگی دیگر ان ها که خاصیت تنفس پذیری است توجه کرد. این خاصیت باعث می شود که دستمال عرقی را که از بدنتان خارج شده و در نواحی سر و گردن و پیشانی یا حتی دور مچتان است را به بیرون درز بدهد و سطح پوستتان را خشک نگه دارد.

دستمال سر خوب را از کجا تهیه کنیم؟

دستمال سر و گردن خوب را می توان در جاهای مختلف مثل فروشگاه های لباس اسپرت; کلاه فروشی ها; وبسایت های اینترنتی پیدا و تهیه کرد یا حتی از اینستاگرام سفارش داد.نکته جالب اینجاست که شما میتوانید دستمال خود را در خانه درست کنید برای این کار می توانید از پارچه هایی استفاده کنید که نرم و سبک هستند و یا حتی از لباس هایی که دیگر استفاده نمی کنید بهره ببرید.

برای درست کردن دستمال خود بدون هیچ هزینه ای کافی است پارچه خود را به شکل مستطیل ببرید; دور ان را بدوزید و حالا یک دستمال سر دست دوز زیبا دارید.

دستمال سر دست ساز

مدل های مختلف بستن دستمال سر

مدل های مختلف بستن دستمال سر
مدل های مختلف بستن دستمال سر
مدل های مختلف بستن دستمال سر
مدل های مختلف بستن دستمال سر
مدل های مختلف بستن دستمال سر
مدل های مختلف بستن دستمال سر

سخن اخر

امیدواریم که از این مطالبی که در سایت ناپولی برایتان قرار دادیم به خوبی استفاده کرده باشید و برایتان کاربرد داشته باشد تا بدانید که یک دستمال سر و گردن چگونه است و در چه طرح ها و رنگ هایی وجود دارد. همچنین توجه به بخش نکات هنگام خرید یادتان نرود تا بتوانید بهترین دستمال سر و گردن متناسب با خود و هدفتان انتخاب کنید و با پوشیدن ان یک استایل خاص; شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

راستی ما منتظر انتقادات و نظرات شما برای بهبود کارمان هستیم پس اگر نظری دارید مشتاق شنیدن ان هستیم و ان را برایمان در بخش پایین (دیدگاهتان) بنویسید با تشکر.

انواع کاربرد های دستمال سر و گردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *