مد و استایل

ژاکت پافر چیست؟و مناسب چه اندامی است؟

ژاکت پافر و ست کردن ان
امتیاز دهید post

ژاکت پافر چیست ؟ پافر نوعی جلیقه زمستانی است که این روزها در میان جوانان چه پسر چه دختر بسیار ترند شده است .نوعی استایل جذاب و شیک زمستانی که ایده ان از استرالیا گرفته شده است . ژاکت پافر در انواع مختلف و جنس های متنوع برای اقایون و خانم ها وجود دارند . که امروزه بسیار در پوشش افراد مشاهده میشود .در ادامه بیان میکنیم پافر مناسب چه اندامی است و با چه استایلی ست میشود.

ژاکت پافر چیست اندام مناسب برای پافر
ژاکت پافر چیست ؟ ومناسب چه اندامی است ؟

پافر چیست؟و چه ویژگی هایی دارد ؟

ژاکت پافر در انگلیسی همان puffer میباشد که ایده ان به وسیله یک شیمیدان استرالیایی به نام جورج فینچ داده شده است . پیشرفت صنعت مد و پوشاک، باعث تنوع در انواع لباس های زمستانی شده است یکی از پوشش های ترند و جذاب که در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می گیرد، پافر می باشد.

در معنی لغوی پافر نام یک ماهی پف آلود است . که به دلیل داشتن پوفی که این لباس دارد به ان پافر میگویند .

ژاکت پافر نوعی کاپشن بدون استین یا همان جلیقه زمستانی است . که جنس لایه بیرونی ان از پلی استر یا نایلون تشکیل شده و بیشتر از پارچه میکرو یا شمعی در دوخت ان استفاده میشود و جنس لایه داخلی پافر معمولا با پر اردک ، هوا و یا پشم و شیشه پر شده است . پافر به دلیل جنسی که دارد در هوای سرد بسیار گرم کننده است و مانند یک بادگیر عمل میکند که بیشتر پافر ها به عنوان بارانی نیز کاربرد دارند و ضد اب هستند. ژاکت پافر بیشتر در مناطق بادخیز و کوهستانی مورد استفاده قرار میگیرد.

محافظ های خوبی در برابر سرمای سخت کوهستان و پیست های اسکی در زمستان نیز محسوب می شوند . از مزیت های ژاکت پافر سبک بودن و راحتی و گرم بودن ان است.ظاهری جذاب دارد و استایل‌هایی که با آن ساخته می‌شوند، طرفداران زیادی دارند.

انواع طرح پافر

ژاکت پافر یکی از کاربردی ترین لباس های زمستانی هستند میتوان از انها در مهمانی ، محل کار ، دانشگاه ، گردش و تفریح و در واقع در هر موقعیتی از انها استفاده کرد.

ژاکت پافر ها هم به صورت زیپ دار وجود دارند هم بدون زیپ و برخی از انها دارای کلاه هم هستند.در انواع جیب دار و بدون جیب هم دیده میشوند . روی برخی از ان ها دوخت انجام میشود برخی هم از پارچه های طرح دار استفاده میشود .در واقع در طرح های متنوع وجود دارند که هم مورد استفاده خانم ها وهم اقایان هستند .

از مزیت های ژاکت پافر ها این است که با انواع تیپ و استایل قایل ست شدن است .در واقع برای استایل های کلاسیک ، رسمی و اسپورت مورد استفاده است .

ژاکت پافر کوتاه بدون کلاه
ژاکت پافر کوتاه بدون کلاه
 ژاکت پافر بلند کلاه دار
ژاکت پافر بلند کلاه دار

انواع رنگ پافر

ژاکت پافر در رنگهای متنوع در بازار موجود هستند .برخی رنگ ها در میان افراد ترندتر و پرفروش تر هستند مانند رنگ طوسی، خاکستری ، سورمه ای، سفید ،شتری ،مشکی ،صورتی که طرفداران بیشتری دارند و بسار شیک و جذاب هستند . ژاکت پافرهای طرح دار هم این روز ها بسار ترند شده اند .انتخاب رنگ باتوجه به سلیقه افراد متفاوت است.

پافر طرح دار ابی
ژاکت پافر طرح دار
پافر کلاه دار و بلند با هودی نارنجی
ژاکت پافر بلندکلاه دار
پافر رنگ سال 1401
ژاکت پافر رنگ سال 1401

تفاوت پافر و وست

وست( vest )یا جلیقه نوعی لباسی است که قسمت بالاتنه شخص را می‌پوشاند اما مانند پافر آستین ندارد. جلوی وست باز است و ممکن است دارای دکمه یا زیپ باشد.از انها برای روی پیراهن و زیر کت استفاده میشود وست‌ها برای هر فصلی کاربردی هستند .وست هایی که در تابستان و بهار استفاده میشوند با پارچه‌های سبک مانند نخی و حریر دوخته میشوند که مناسب هوای گرم هستند. وست های زمستانی از پارچه‌هایی مانند بافت، کشمیر تهیه میشوند. اما ژاکت پافر ها زمستانی هستند و جنس لایه بیرونی ان از پلی استر یا نایلون تشکیل شده و جنس لایه داخلی پافر معمولا با پر اردک ، هوا و یا پشم و شیشه پر شده است .

وست زنانه اسپورت و جذب
وست زنانه اسپرت
Short blue puffer with stitching
ژاکت پافر
Men's vest for undercoat
وست مردانه

پافر مناسب چه اندامی است ؟

هنگام خربد ژاکت پافر مانند بقیه لباس ها باید به نوع اندام خود توجه کنیم تا بتوانیم یک استایل شیک و صحیح داشته باشیم و احتمال یک انتخاب اشتباه را کاهش دهیم.ابتدا باید توجه کنید چه فرم بدنی دارید سپس با کمک ان پوشش خود را انتخاب کنید .

فرم بدن گلابی

اگر فرم بدن گلابی یا مثلثی شکلی دارید یعنی پایین تنه شما نسبت به بالاتنه تان بزرگ تر است .دراین فرم بدنی ؛ پایین تنه شما عریض تر از بالا تنه خواهد بود، به گونه ای که باسن و ران های شما پهن تر از ناحیه سینه شما است. انتخاب و استفاده از لباس مناسب این فرم بدن، انتخاب مهمی برای شما خواهد بود و تاثیر مستقیمی در زیبایی و جذابیت بیشتر استایل شما خواهد داشت.باید لباسی انتخاب شود که بالاتنه شمارا بزرگتر نشان دهد درنتیجه ژاکت پافر کوتاه انتخاب مناسبی است و قسمت بالاتنه شمارو تقویت میکند.

فرم بدن گلابی
فرم بدن گلابی

فرم بدن سیب

اگر فرم بدن سیب یا دایره ای شکلی دارید.یعنی فرم بدنتان به گونه ای است که گودی کمر شما کمتر مشخص است .به این شکل بدن، دایره ای یا گرد نیز گفته میشود. افرادی با این فرم بدن معمولا، شانه های پهن و بزرگی دارند و به همین دلیل است که به نظر میرسد وزن در قسمت میانی بدن جمع شده است. شکل بدن سیب، بالاتنه بزرگتری به نسبت پایین تنه دارد بدون اینکه گودی کمرشان مشخص باشد. در این حالت ژاکت پافر بلندانتخاب مناسبی برای شما است .

فرم بدن سیبی
فرم بدن سیب

فرم بدن ساعت شنی

اگر فرم بدن به شکل ساعت شنی دارید یعنی اندازه شانه ها و باسنتان تقریبا متعادل است و کمر شما باریک است.این فرم بدن بهترین و پرطرفدارترین فرم بدن میان بانوان است. در واقع بهترین فرم برای پوشیدن پافر است و میتوان انواع ژاکت پافرها را پوشید .

انواع فرم هایی که بدن دارد
انواع فرم بدن
فرم ساعت شنی خاص
فرم بدن ساعت شنی

با انواع پافر میتوانید ساپورت ها و زیرمانتویی های مختلف ست کنید وبه زیبایی استایل خود اضافه کنید و شخصی شیک پوش باشید .به این نکته توجه کنید که لباسی که زیر پافر میپوشید حجیم نباشد چون پافر به اندازه کافی شمارا چاق تر از انچه هستید نشان میدهد. پس باید در انتخاب لباس زیر پافر دقت کنید تا استایل شیکی همراه با اندام منحصر به فرد داشته باشید .

پافر را با چی ست کنیم ؟

برای ست کردن شلوار با پافر، بهترین و مناسب ترین انتخاب شلوارهای تنگ و تیره هستند زیرا پافرها حالت پوف دار دارند و شلوارهای تنگ و ساپورت ها برای ست کردن ان ها مناسب تر هستند و با شلوارهای لش و گشاد جالب نمیشوند .شلوارهای جین تنگ و کشی انواع ساپورت های مخملی ، استرچ ،بافت ها و حتی ساپورت های چرمی انتخاب جذابی برای ست کردن پافر است و میتواند شیک بودن شمارا دوچندان کند . البته اگر از هودی یا دورس کوتاه استفاده میکنید میتوانید شلوارهای مام‌استایل ، شلوار های راسته و شلوارهای جاگر را با ان ست کنید .

برای زیر ژاکت پافر انواع هودی ،انواع بافت های ساده یا یقه اسکی تیشرت های استین دار دورس ، سویشرت و لباس های اسپرت انتخاب مناسبی است .که هرکس متناسب با سلیقه خود از انها استفاده میکند.

میتوانید روی ژاکت پافر کلاه یا شال و کلاه و یا شال بافتنی ست کنید تا جذابیت استال شما را افزایش دهد .

انتخاب کفش مناسب با پافر یکی از مهم ترین های استایل شما است .ست کردن پافر با کتونی ،کفش های ورزشی ،چکمه ها و بوت ها و نیم بوت های ساده و لژدار انتخاب مناسبی است که به ظاهر شما زیبایی میبخشد. در ادامه چند نمونه استایل جذاب با پافر را مشاهده کنید.

ست کردن ژاکت پافر مشکی بلند با هودی کلاه دار خاکستری و ساپورت مشکی و کفش اسپورت

ست کردن ژاکت پافر مشکی بلند  با هودی

ژاکت پافر طرح دار و ست کردن رنگ طرح های پافر با هودی زرد رنگ

ست کردن رنگ طرح های پافر با هودی زرد رنگ

ست کردن هودی و شلوار سبز با ژاکت پافر کرم و نیم بوت کرم

ست کردن هودی و شلوار  سبز با ژاکت پافر کرم

ست کردن هودی و شلوار مشکی با ژاکت پافر قرمز و نیم بوت مشکی

ست کردن هودی و شلوار مشکی با ژاکت پافر قرمز

ست کردن ژاکت پافر مشکی با هودی و شلوار سفید و کفش اسپورت

پافر مشکی و هودی سفید ترند

ست کردن ژاکت پافر صورتی با سویشرت و شلوار خاکستری همراه با کلاه خاکستری ، بوت مشکی

پافر و کلاه پشمالو

ست رنگ ژاکت پافر با شلوار و کیف

ست پافر و کیف یک رنگ

ژاکت پافر پسرانه و مردانه

پافرها هم مختص خانم ها هستند و هم برای اقایان مورد استفاده قرار میگیرند و در زمستان انتخاب مناسبی است که استایل اقایان را نیز جذاب تر میکند .

در واقع ژاکت پافر های مردانه بیشتر مدل کوتاه هستند .

پافر مدونه و عینک مشکی
استایل مردونه با پافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *