مد و استایل

فرق ترند و مد چیست؟

زن مد روز
امتیاز دهید post

یکی از سوال هایی که دغدغه اکثر افراد است فرق ترند و مد چیست. امروزه به کرات کلماته مد و ترند را میشنویم در این مقاله سعی میشود تفاوت این دو گفته شود. همینطور به این سوال که چه کسانی مد و ترند را پیشبینی میکنند و چگونه این پیشبینی صورت میگیرد نیز پاسخ داده میشود.

ترند(trend) همان واژه روند و فراگیر کننده در آینده است. مد (mode) مد این واژه کلا در زمینه پوشاک است.مد همیشه در حال تغیر بوده است و خیلی از ترند های قدیمی الان دوباره ترند شده اند. مد و ترند از صد سال گذشته هستند و خواهند ماند چه دوشت داشته باشید چه دوست نداشته باشد.

ترند و  مد

در نگاه کلی دو واژه مد و ترند به معنی استفاده از جدیدترین سبک های موجود در زمینه ی لباس، صنعت آرایش، موسیقی، لوازم خانگی و حتی در معماری و تکنولوژی و غیره است. مد سبک خاصی از پوشش ، آرایش مو ، صورت و… است که افراد در یک دوره و یک زمان مشخص از آن استفاده میکنند.

مد واژه ای فرانسوی به معنای لغوی راه و روش است. برند های مختلف طرح هایی را به بازار معرفی میکنند که در صورت استقبال به به مد تبدیل میشود. درواقع مد مجموعه ای از ترند های مختلف است و ترند جزئی از مد است و یک مرحله قبل مد است به زبان ساده.

مد در واقع یک سبک است. این سبک میتواند در پوشاک، کفش، اکسسوری، لایف استایل و اندام که در فصول مختلف سال و شرایط اب هوایی و زندگی متفاوت متغیر است.

ترند مدت زمان ماندگاریه یک مد است که میتواند کوتاه مدت یا طولانی مدت استفاده شود. وقتی که یه مد مورد قبول افراد زیادی قرار میگیرد و شیک بودن خود را برای مدت زمان زیادی در نظر ها حفظ میکند به یک ترند تبدیل میشود

حال ممکن است این مدت زمان شش ماه ، یک سال یا دو سال باشد ولی گاهی نیز اتفاقی می افتد که به دلیله سبک منحصر بهه فرد یک مد ، مدت زمان استفاده از آن زیاد تر شود. ترند این خاصیت را دارد که افراد برای مدت زیادی آن را دنبال می کنند ولی به هرحال روزی از چشم می افتد. مثلا سال 2019 لباس هایی با پوست حیوانات ترند شد و هنوز که هنوزه این نوع لباس ها طرفدار زیادی دارند اما همانطور در قسمت قبل گفتیم روزی از چشم می افتد.

اولین چیزی که در مواجه با یک فرد توجه جلب میکند ظاهر و نوع سبک و استایل لباس پوشیدن آنها است. علاوه بر تلاش و کوشش یک فرد در زندگی و شغل نوع لباس و آرایش مو و صورت هم به منحصر به فرد بودن یک فرد بسیار کمک میکند. بنابرین توصیه می شود که افراد سبک پوشش خود را انتخاب کنند. این انتخاب کمک میکند تا با دیگران تفاوت داشته باشند و توی چشم بیشتر باشد. همینطور کمک می شود تا با مد روز پیش بروند. مد ها در ادوار متختلف متفاوت اند. یک فرد میتواند بنا بر شخصیت و سلیقه ی خود را سازگار با مد روز بکند شاید هم نتواند.

گاهی عوامل متعدد یا افراد مشهور با یک استایل خاص روی مد تاثیر می گذارنند و استایل آها تبدیل به یک الگوی جهانی در صنعت مد میشود. همینطور گاهی بعضی از ترند ها ممکن است شکست بخورنند و استقبالی از جانب مردم نشود.

ترند به یک فرهنگ خاص و به زمان خاص تعلق دارد. آنها به سرعت بروزرسانی می شود و بعد از آنکه مورد استقبال بخشی از جامعه قرار می گیرند یا به اصطلاح مد میشوند ترند های بعدی وارد بازار میشوند و به مردم عرضه میشود و شاید او ترند تبدیل به مد تبدیل شدود شاید هم شکست بخورد.

یکی از تفاوت های مد با ترند در این است که درطراحی ترند ها به عواملی مثل فرهنگ قالب آن جامعه و مدرن یا مذهبی بودن یک جامعه در نظر گرفته می شود مثلا در جوامع اسلامی ترند هایی در زمینه ی حجاب زنان وجود دارد که در کشورهای غیر اسلامی وجوود ندارد. یا میتواند برخی از ترند ها در سطح جهانی مورد توجه همه قرار بگیرد و محدود به منطقه جغرافیایی خاصی یا فرهنگ خاصی نباشد.

همانطور که قبلا در این مطلب به آن اشاره شد امکان این که یک ترند تبدیل به مد نشود وجود دارد ولی وسایلی که مد هستنند قبلا به دلیل استقبال یک ترند تبدیل به مد شده اند. اگر بخواهیم به طور ساده بیان کنیم ، مد مرحله ی بعد از یک ترند است که دوام آن ها به مورد توجه قرار گرفتن مردم تا حد زیادی بستگی دارد.

دختری با آستین حلقه ای

عوامل تاثیر گذار بر روی مد و ترند

ممکن است که در یک فصل یا یک سال وقتی که از جلوی ویترین مغازه ها رد میشوی استفاده از یک رنگ خاص یا یک مدل خاص توجه ما را به خود جلب کند. یا ممکن است که در سطح شهر روی بیلبورد ها یا بر تن سلبریتی ها آن نوع لباس را در آن بازه زمانی زیاد ببینیم و این باعث می شود آن لباس ترند شود شاید و به مد تبدیل شود شاید هم به مد تبذیل نشود اما چون سلبریتی ها ازینا استفاده میکنند احتما مد شدنشان بسیار بالا می رود.

سلبریتی ها بسیار تاثیر دارند چون اگر لباسی بپوشند و ترند شود طرفداران آنها می روند مثل آن تهیه میکنند و ترند می شود مانند شلوار های زاپ دار کی فکرشو میکرد که ترند بشه و بعد تبدیل به مد شود و تا کننون مد باشد و بیت مردم طرفدار های زیادی داشته باشد.

با اینکه خانه های مد همچنان در این کشور ها وجود دارند ولی شیوه ی انتشار مد متفاوت تر شده ، عوامل دیگری مثل کت واک ، استایل خیابانی یا استفاده از افراد معروف مثل بازیگران سینما ، بازیکنان فوتبال ، بلاگر ها و یا مراکز متعدد دنیای مد در دنیا نیز استفاده می شود و بسیار تاثیر گذار است.

اروپا و آمریکا اولین جاهایی در دنیا بودنند که صنعت مد را به وجود آوردنند. در این کشور ها جاهایی به نام خانه مد وجود داشت ، که طراحین مد و لباس یک نوع لباس با رنگ خاص را طراحی و تولید میکردند آنگاه به کمک مجله ها روزنامات و همینطور استفاده از بازیگران سینما این را به جامعه میشناساندند. ولی این روند سنتی با پیشرفت تکنولوژی شیوه متفاوتی به خود گرفته است و شناسایی مد به مردم کاملا متفاوت شده است.

افراد معروف

یک از نوع تبلیغ یک برند در جهان استفاده از افراد معروف در یک جامعه است. خیلی ها در جامعه از استایل سلبریتی ها الگو می گیرند. همینن دلیلی است که برند ها از آن ها استفاده می کنند. سلبریتی های متفاوت ممکن است با یک برند قرارداد های متنوعی امضا کنندو یک مبلغ پول بسیار زیادی میگیرند و در معروف شدن آن برند بسیار تعصیر گذار هستند و باعث فروش زیاد یک محصول میشوند. بعضی وقت ها لباس های ساده به دست سلبریتی ها ترند می شوند که اصلا انتظار ترند شدنشو کسی نداشته است اما این لباس ها معمولا هیچوقت مد نمی شوند. خیلی از لباس ها هم بسیار ساده هستند و ترند می شوند.

جایگاه ترند و مد درجامعه ما

در جامعه ما مد و ترند آن طور که باید نیست برخی از مردم ترند ها را دنبال میکنند. برخی از ترند ها در جامعه ما مناسب نیست و نمیتوانیم بپوشیم. اما این دلیل نمیشه که ما دیگه نتوانیم با مد روز جلو بریم پس می توانید از لباس های ترندی استفاده کنید که در ایران مجاز باشد و اصلا نگران نباشید خیلی از لباس های ترند را میتوان داخل ایران پوشید.

حرف آخر

در این مطالب فرق ترند و مد را به شما گفتیم و امیدواریم برای شما مفید باشند. اگر بخواهیم فرق ترند و مد را خلاصه بگوییم این است فرقشان که شاید یک ترند هیچ وقت به مد و ترند همان یک مرحله قبل تر از مد است هرچه الان میبینید مد است قبلا ترند بوده است. و ماندگاری ترند به استقبال و استفاده مردم بستگی دارد شاید پیروز شود یا شاید شکست بخورد. و همینطور ترند به نو آوری نزدیک تر است به احتمال زیاد شاید به مد شود. شاید مردم ترند هارا به شکل جدی دنبال نکنند و آن صنعت مد سازی شکست بخورد و همینطور ترند ها دائما در حال آپدیت است.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *