مد و استایل

اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها | 8 اشتباه رایج در استایل روزمره زنانه

استایل متفاوت در زن ها
امتیاز دهید post

از بزرگترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها؛ پوشیدن لباس هایی است که مناسب فرم بدن،رنگ پوست و یا استایل شخصی آنها نیست. بعد از خواندن این مقاله استایل بهتری خواهید داشت.

”همیشه لباس باید از اندام یک فرد تبعیت کند نه اینکه بدن انسان از لباس پیروی کند.“ اوبر دو ژیوانشی

زنان نقش های مختلفی را در جامعه ایفا میکنند و هرکدام شخصیت های متفاوتی دارند. هر لباسی که می پوشید، نشان دهنده ی شخصیت و نگرش شما به زندگی است، از طرفی نحوه ی رفتار دیگران با شما را نیز تا حدودی مشخص میکند.

شما میتوانید لباس های مد روز را بخرید، اما استایل حاصل خلاقیت خود شماست و منحصر بفرد است. اگر شما در انتخاب استایل، بدون اشتباه و خلاقانه عمل کنید، نگاه ها مجذوب شما خواهند شد. اما درصورتیکه شما صرفا از دیگران ایده بگیرید، بدون در نظر گرفتن خصوصیات فردی خود مثل: قد، وزن، رنگ پوست، موقعیت شغلی و… قطعا در این امرشکست خواهید خورد. با ناپولی در رایج ترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها همراه باشید.

رایج ترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها

پوشیدن لباس برای دیگران

این مورد از شایع ترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها است.

شما باید با اعتماد به خلاقیتتان در انتخاب لباس، طوری استایل خود را طراحی کنید که مهم تر از همه احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید.

شما صرفا نباید برای جلب توجه دیگران لباس بپوشید ؛ همچنین استایل شما نباید تفاوت زیادی با خود واقعی شما داشته باشد.

این نکته را هم فراموش نکنید که شما نیازی به رقابت با دیگر زنان ندارید.

دو خانم خیره شده به خانمی دیگر در حال عبور

لباس نپوشیدن متناسب با فرم بدن

مورد دوم در لیست اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها خرید لباس هایی است که مناسب فرم و هیکل شما نیست .

بیشتر خانم هایی که اضافه وزن دارند فکر می کنند می توانند عیوب خود را زیر لباس های گشاد پنهان کنند، اما برعکس چیزی که فکر می کنند این موضوع بیشتر به چشم می آید.

همچنین با پوشیدن لباس های بسیار تنگ هم اضافه وزن بیشتر نمایان می شود.

در خانم های خیلی لاغر نیز پوشیدن لباس های جذب به هیچ عنوان توصیه نمی شود و اگر لباسی بیش از حد بزرگ باشد شما را در خود غرق می کند ؛ شما باید لباس را بپوشید ، نه برعکس !

دختری در حال فکر کردن به انتخاب لباس مناسب اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها

نکته ای که باید در هنگام خرید لباس به آن توجه کنید این است که امکان دارد لباس های مختلف با سایز های یکسان اندازه هایی متفاوت داشته باشند برای مثال اگر سایز شما 42 است ممکن است یک لباس با سایز مشابه برای شما تنگ یا گشاد باشد. همه چیز مربوط به تناسب لباس با بدن شماست، نه عدد روی لباس ؛ بنابراین به یاد داشته باشید که سایز های مختلف را امتحان کنید.

بی توجهی به رنگ پوست

یکی از مهم ترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها انتخاب لباس بدون توجه به رنگ پوستشان است. ما در اینجا سعی میکنیم این مقوله بسیار مهم را برای شما بطور کامل رفع کنیم.

قبل از خرید یک لباس ، باید بدانید که چه رنگ هایی را انتخاب کنید که پوست شما را شاداب و سرزنده نشان دهد ؛ انتخاب یک رنگ اشتباه می تواند پوست شما را کدر جلوه دهد.

در اینجا ابتدا به شما کمک می کنیم که رنگ پوست خود را بشناسید و سپس چگونه لباس ، جواهرات و آرایش خود را انتخاب کنید که پوست شما را روشن و شاداب کند.

شناسایی رنگ پوست

  1. درک کنید که رنگ پوست چیست ؛ اگرچه رنگ پوست افراد طیف گسترده ای از رنگ ها را شامل می شود، تنها دو نوع رنگ اصلی پوست وجود دارد: گرم و سرد .

پوست های گرم دارای ته رنگ زرد هستند در حالی که پوست های سرد ته رنگ صورتی دارند.

اگر چه ممکن است پوست شما در طول زمان بر اثر قرار گرفتن در معرض پرتو های خورشید تیره تر شود اما رنگ پوست شما ثابت می ماند.

2. بررسی رنگ رگ ها ؛ ساده ترین راه برای شناسایی رنگ پوست، بررسی رنگ رگ های شماست. پوست آرنج تا مچ دست شما بسیار نازک است و رگ ها در این ناحیه در نزدیکی سطح پوست قرار دارند. می توانید رگ ها را در زیر پوست به راحتی ببینید.

اگر رگ های شما آبی هستند ، پوست شما سرد است ؛ اما اگر رگ های شما سبز هستند ، شما پوست گرمی دارید.

شناسایی رنگ پوست بر اساس رنگ رگ مچ دست
رنگ پوست براساس رنگ رگ

3. تست کاغذ سفید ؛ یک تکه کاغذ سفید را بردارید و در کنار گلو یا صورت خود قرار دهید. ببینید که چه رنگ هایی از پوستتان به چشم میخورد وقتی در کنار کاغذ سفید قرار می گیرد.

اگر رنگ های آبی و صورتی بیشتر به چشم می آیند، در نتیجه شما پوستی سرد دارید . اما اگر رنگ های سبز و طلایی را می بینید ، به این معنی است که شما پوست گرمی دارید.

شناسایی رنگ پوست بر اساس تست کاغذ سفید
رنگ پوست بر اساس تست کاغذ سفید

انتخاب رنگ لباس مناسب پوست

1. رنگ های مناسب برای همه پوست ها ؛ برخی از رنگ ها برای همه افراد مناسب با رنگ پوست های مختلف مناسب هستند.

صورتی کم رنگ، قرمز روشن، بنفش تیره و آبی از رنگ هایی هستند که همه افراد می توانند در انتخاب لباس مد نظر قرار دهند.

رنگ های مناسب همه افراد با هر رنگ پوستی

2. انتخاب رنگ لباس مناسب با رنگ پوست ؛ حتما مجبور نیستید فقط لباس هایی بپوشید که با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد زیرا در اینصورت رنگ های لباس های شما تکراری و کسل کننده می شود. رنگ هایی که به پوستتان بیاید را در اولویت قرار دهید و از لباس با رنگ های دیگر هر ازگاهی در استایل خود استفاده کنید تا لباس هایتان یکنواخت و تکراری بنظر نرسند.

پوست های سرد لباس هایی با ته رنگ صورتی یا آبی مثل رنگ یاسی و یا لباس هایی با رنگ های سفید و مشکی را می توانند برای پوست خود انتخاب کنند.

پوست های گرم لباس هایی با ته رنگ زرد و نارنجی مثل خردلی یا هلویی و یا لباس هایی با رنگ های قهوه ای، بژ، قرمز و سبز را می توانند در کمد لباس خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید : انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست افراد | 5 ایده جذاب

بی توجهی به مد روز

یکی دیگر از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها به روز نکردن سبک پوشش و استایلشان است .

بسیاری از خانم ها ، خصوصا خانم هایی که سن بالاتری دارند ، دیده می شود که سالها فقط از یک مدل لباس خاص استفاده می کنند ؛ به همین دلیل نیز با پوشیدن لباس هایی که از مد افتاده هستند سن خود را بالاتر از چیزی که هست نشان می دهند، در صورتی که می توانند با کمی تغییر ، در عین حفظ سبک موردعلاقه خود ظاهری جذاب تر و به روز تر داشته باشند.

شما نباید خود را تا آخر عمر درگیر یک مدل لباس کنید و با محدود کردن خود در انتخاب لباس های جدید احساس خوب جوانی را از خود بگیرید.

هر چند وقت یکبار به سراغ کمد لباس های خود بروید و لباس های قدیمی و از مد افتاده خود را با لباس های جدید جابجا کنید.

اکسسوری زیاد یا نداشتن اکسسوری

خرید-اکسسوری-زنانه
خرید-اکسسوری-زنانه

در ادامه لیست اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها ، پوشیدن بیش از حد اکسسوری یا استفاده نکردن از اکسسوری در استایل خود می تواند از زیبایی استایل شما بکاهد.

بعضی از خانم ها لباس ، کفش ، کیف ، گوشواره ، گردنبند و روسری را یک رنگ می پوشند . فقط تصور این صحنه به شما می فهامند که این کار چه ایده بدی است.

اما نداشتن اکسسوری می تواند حتی بد تر از فراوانی آن باشد. خانم هایی که از اکسسوری در استایل خود استفاده نمی کنند معمولا با این بهانه که ” وقتش را نداریم ” این کار خود را توجیه می کنند.

اما باید بدانید که اضافه کردن چند اکسسوری کوچک مثل گردنبند ، گوشواره یا عینک چند رنگ همیشه استایل شما را کامل تر و جذاب تر می کند.

کیف نامناسب

گزینه بعدی از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها پوشیدن کیف های نامتناسب با فرم بدن است .

برخی از خانم ها فکر می کنند که کیف فقط وسیله ای است که می توانند وسایل خود را در آن قرار دهند و رنگ و کیفیت و شکل آن اصلا اهمیتی ندارد. این از بزرگترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها به شمار می آید.

اگر می خواهید شیک بنظر برسید، مهم است که در نظر داشته باشید کیف شما با لباس ها و فرم بدن شما همخوانی داشته باشد. هر چند که می تواند در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما بله فرم بدن در انتخاب کیف مناسب شما تاثیر بسزایی دارد.

ممکن است در فروشگاهی از یک کیف خیلی خوشتان بیاید ، اما پس از امتحان کردن آن متوجه می شوید که آنقدر ها هم خوب بنظر نمی رسد. در صورتی که همان کیف را می بینید که یک نفر دیگر پوشیده است و کاملا به او می آید. این مشکل احتمالا مربوط به فرم های بدن متفاوت شما با یکدیگر می شود. با انتخاب یک کیف مناسب می توانید زیبایی استایل خود را دو چندان کنید.

انواع فرم بدن

شناخت فرم بدن برای جلوگیری از بسیاری از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها لازم است.

انواع فرم بدن بانوان برای انتخاب کیف مناسب

ساعت شنی : واضح ترین شاخصه ها در این فرم،کمر باریک و باسن گرد است البته با بالاتنه ای خوش فرم.

مستطیل : معمولا شما در بدنتان انحنایی ندارید و بالاتنه و پایین تنه با خطی صاف بهم وصل وصل شده اند. (عرض یکسان شانه و باسن )

سیب : در این فرم نیم تنه ی بالا و پایینی شما نسبتا بزرگ است، اما نیم تنه ی پایین تان در ناحیه ی شکم پهنای بیشتری دارد.

گلابی : شما نیم تنه ی بالایی کوچکتری نسبت به نیم تنه ی پایینی خود دارید، همچنین در این فرم شما از کمر باریک برخوردارید.

مثلث وارونه : در این فرم شما کمر و پاهای باریکی دارید اما شانه های پهن و در کل بالاتنه ی بزرگتری دارید.

هر فرم بدن چه کیفی ؟

سیب : کیف‌های جعبه‌ای با دسته های کوتاه، مستطیلی پهن و کیف‌های کاسه‌ای مناسب هستند. البته به‌شرطی که این مدل کیف ها را با بند بلند نپوشید.

از پوشیدن کیف‌های کراس بادی که بر روی کمر قرار می‌گیرند خودداری کنید زیرا بخش میانی بدن را برجسته‌تر نشان می‌دهند.

گلابی : باید به دنبال کیف هایی بگردید که روی باسن و ران های شما تاکیید نداشته باشد و در عوض روی نیمه بالایی بدن تمرکز کند.

کیف هایی که بین کمر و باسن شما قرار میگیرند مناسب شما هستند زیرا باعث می شوند باسن شما باریک تر به چشم بیاید.

از پوشیدن کیف هایی که بند خیلی بلند دارند و روی باسنتان می افتند و کیف های کراس بادی و کمربندی وقتی که دور کمر می بندید، خوددرای کنید زیرا نگاه ها را به سمت باسن شما هدایت می کنند . کیف های کوچک نیز مناسب شما نیستند زیرا شما را بزرگتر از چیزی که هستید نشان می دهند.

ساعت شنی : بهترین فرم بدن برای انتخاب کیف ، فرم ساعت شنی است زیرا هر کیفی به فرم بدن شما می آید و شما محدودیتی در انتخاب کیف ندارید.

البته باید بخاطر داشته باشید که اندازه کیف باید متناسب با قد و هیکل شما باشد. کیف های بزرگ برای خانم های قد بلند و کیف های کوچک برای خانم های قد کوتاه و ریزنقش است.

مستطیل : در این فرم به دلیل اینکه شانه ها ، کمر و باسن شما در یک راستا قرار دارند و برآمدگی و انحنای کمی در بدن شما مشاهده می شود ، باید به دنبال کیف هایی باشید که توهم انحنا را در ناحیه کمر ایجاد کند.

کیف هایی که بر روی شانه پوشیده می شوند و با داشتن بند کوتاه در زیر بغل قرار می گیرند، یک سوم بالایی تنه را پهن تر نشان می دهند و این همان چیزی است که شما می خواهید !

از پوشیدن کیف هایی که بر روی باسن یا زیر آن قرار می گیرند خودداری کنید زیرا این کیف ها باعث برجسته تر کردن اندام جعبه ای شما می شوند.

مثلث وارونه : در این فرم بدن ، هدف این است که با انتخاب کیف مناسب توجه را از شانه های پهن خود دور کنید و در عوض توجه را به نیم تنه پایینی خود معطوف کنید تا تعادل را در فرم بدن خود برقرار کنید.

باید به سراغ کیف هایی با بند های بلند بروید به طوری که بر روی باسن یا زیر آن قرار گیرند. بنابراین، چه کیف های چمدانی و یا کراس بادی را انتخاب کنید تا وقتی که بند بلندی داشته باشد برای شما مناسب است.

کیف های کمربندی هم مناسب شما هستند اگر فقط روی باسن و یا کمر قرار گیرند نه روی بدن .

از پوشیدن کیف هایی که بند کوتاهی دارند و یا کیف های دستی خودداری کنید، تا لیست اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها را کوتاه تر کنید.

خانم شاد در حال انتخاب کیف مناسب در فروشگاه

کفش کثیف

یکی دیگر از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها، که کمتر کسی به آن توجه میکند، تمیز نکردن کفش ها قبل از پوشیدن آن هاست .البته که این اشتباه کم تر در خانم ها رخ می دهد اما هنوز می توان خانم هایی را در خیابان دید که لباس های بسیار شیک و تمیزی پوشیده اند اما اندک توجه ای به کفش های خود نکرده اند. این کار علاوه بر اینکه شما را بد سلیقه و نامرتب نشان می دهد، همه زحماتی را که برای استایل خود کشیده اید را نیز به باد می دهد.

 بنابراین فراموش نکنید که همیشه پیش از بیرون رفتن، فقط چند ثانیه برای تمیز کردن کفش های خود وقت بگذارید تا از یکی دیگر از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها به راحتی جلوگیری کنید.

کفش‌های چرم را می‌توانید با واکس رنگ خودش، واکس بزنید و برق بیندازید، کفش‌های جیر نیز دستمال‌های تنظیف مخصوص به خود را دارند؛ برای کفش‌های کژوآل هم می‌توانید از دستمال نخی یا برس و اسپری‌های مخصوص استفاده کنید.

کفش

پوشش نامتناسب با موقعیت

این یکی دیگر از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها است که باید از آن اجتناب کنید. شما نمی توانید همان لباسی را که برای مهمانی می پوشید در محل کار هم استفاده کنید. برای مکان های مختلف، باید لباس های متفاوتی را انتخاب کنید. در غیر اینصورت در موقعیت های مختلف احساس ناراحتی به شما دست می دهد.

برای جلوگیری از این امر ، همیشه لباسی را انتخاب کنید که در جایی که قرار است بروید عجیب و غریب بنظر نرسد. برای مثال اگر به سر کار می روید باید لباس های رسمی مانند لباس های رنگی خنثی بپوشید و یا در دورهمی های دوستانه پوشیدن لباس های سبک و شاد مرسوم است و یا در هنگام مسافرت به دلیل طولانی بودن و خستگی زیاد که معمولا بهمراه دارد لباس های تنگ و یا اکسسوری های زیاد نپوشید و باید راحتی را در اولویت قرار دهید.

دو زن یکی در استایل رسمی و سرکار و دیگری با لباس راحتی و در سفر

کلام پایانی | +اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها

در این مقاله به طور کامل به رایج ترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها پرداخته شد و سعی شد تا با راه حل های متفاوت از این اشتباهات جلوگیری شود. شما خانم های زیبا که سعی دارید همیشه و همه جا زیبایی خود را حفظ کنید مهم است که این نکات را بدانبد و به آن ها رعایت کنید . با کوچک ترین اشتباه در استایل خود ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

موارد دیگری از اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها نیز وجود دارد که فقط به طور خلاصه آن ها را در اینجا نام میبریم ، تا هیچ نکته ای را برای داشتن یک استایل بی نقص از دست ندهید.

دیگر اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها :

  • پوشیدن لباس های چروک
  • استفاده از کیف های کهنه
  • آرایش بیش از حد
  • مدل موی قدیمی یا نامرتب
  • جوراب نامناسب با استایل خود
  • رسیدگی نکردن به دست و ناخن ها
  • دقت نکردن به جزییات

امیدواریم با انتشار این مطلب تونسته باشیم بخشی از دغدغه بانوان عزیزمان را در اینکه چگونه لباس های مناسب و شیک بپوشند را برطرف کرده باشیم .

در نهایت اگر نکته ای هست که بنظر شما می توانست در لیست رایج ترین اشتباهات لباس پوشیدن خانم ها قرار بگیرد که در اینجا به آن اشاره نشده ، خوشحال میشیم با ما و دیگر همراهان ناپولی که این مطلب را مطالعه کرده اند در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *