مد و استایل

5 نکته ی طلایی پاکسازی آرایش صورت ( معرفی مرغوب ترین پاک کننده های سال )

5 نکته ی طلایی پاکسازی آرایش صورت ( معرفی مرغوب ترین پاک کننده های سال )
امتیاز دهید post

همه شروعی تازه را دوست دارند. اگر می خواهید با پوستی تمیز و درخشان از خواب بیدار شوید ، باید حتما پاکسازی آرایش صورت خود را به بهترین نحو داشته باشید. شما با پاکسازی آرایش صورت خود در شب نهایت لطف را به پوست خود می کنید. خوابیدن با آرایش صورت می تواند منجر به خشکی پوست ، آکنه و حتی چین و چروک ناشی از تجزیه کلاژن شود ، و از مشکلات ماندن آرایش روی صورت در شب میتوانیم به : عفونت پوستی ، سوزش پوست ، گل‌زدگی و شکستگی لایه ی پوستی و … اشاره کرد. ( پاکسازی آرایش صورت هر شب یک ضرورت مراقبت از پوست است )

پاکسازی آرایش صورت

پاکسازی اولین گام ضروری از روتین مراقبت از پوست روزانه شما است و می تواند به بهبود انواع نگرانی های پوستی مانند آکنه روزاسه ( یک نوع بیماری پوستی ) گرفته تا انواع بیماری های پوستی حساس دیگر کمک کند. پاک کننده ها می توانند از روغن های طبیعی گرفته تا سرم ها پاک کننده یا ژل ها و لایه بردارهای ملایم متفاوت باشند که هر کدام برای این منظور طراحی شده اند. بسته به نوع پوست و روتین پاکسازی صورت شما ، پاک کننده ها به طور موثر پاکسازی می کند.

شاید پاکسازی به دید شما سخت ترین مرحله در مجموعه ی مراقبت از پوست باشد ، اما از بسیاری جهات ، مهمترین مرحله است. چه روال های مراقبت از پوستی شما شامل شستشو تکی یا دوتایی و رطوبت اولیه برای پاکسازی مهم است ، فرض کنید مثلا در مراسمی که جوان تر دیدن شما بسیار تأثیرگذار باشد ، شروع شما با یک بوم نقاشی تازه بسیار حیاتی است. تنها پس از پاک کردن تمام کثیفی ها ، آرایش و چربی اضافی موجود در صورت ، پوست شما می تواند به خوبی جذب و بهره مند از لطافت و زیبایی شود.

1. پاکسازی آرایش صورت با کمک پاک کننده های آرایش صورت ( پاک کننده ها )

اولین راهکار برای پاکسازی آرایش صورت استفاده از پاک کننده ها است. پاک کننده های صورت یکی از محصولات مراقبت از پوست است که برای حذف سلول های مرده پوست ، چربی ، کثیفی ، آرایش و سایر آلاینده ها از پوست طراحی شده است و به شفاف نگه داشتن منافذ پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند آکنه روزاسه کمک می کند.

شما میتوانید از پاک کننده های مرغوبی مانند تونرها ، اسانس ها ، سرم ها ، و مرطوب کننده ها برای پاکسازی لایه های صورت خود استفاده کنید ، با این حال ، پیدا کردن بهترین نوع پاک کننده ممکن است برای شما می تواند سخت باشد ، زیرا گزینه های زیادی وجود دارد! درک تفاوت بین محصولات مراقبت از پوست به شما کمک می کند تا بهترین محصول را برای پوست خود انتخاب کنید. ( با ما همراه باشید مرغوب ترین پاک کننده ها را معرفی خواهیم کرد )

مرغوب ترین پاک کننده های صورت
مرغوب ترین پاک کننده های صورت

پاک کننده های آرایش صورت چگونه کار می کنند ؟

پاکسازی آرایش صورت روزانه شما باید برای از بین بردن کرم پودر و رژگونه شما کافی باشد. پاک کننده های صورت حاوی مواد شوینده ای به نام “سورفکتانت” هستند که برای حذف مواد و ذرات ناخواسته از بیرونی ترین لایه پوست کار می کنند. این سورفکتانت‌ها ، که قدرت و کارایی آن‌ها بسته به محصول مراقبت از پوست شما متفاوت است ، انها با جذب روغن ، آرایش ، کثیفی و مواد زائد کار می‌کنند تا راحت‌تر شسته شوند.

مثلا پاک کننده هایی برای پوست مستعد آکنه معرفی شده اند ، این نوع پاک کننده ها ، پاک کننده هایی هستند که به سادگی فاقد مواد و روغن های تحریک کننده هستند. با این حال ، برای سایر امراض ، از جمله درمان‌های خانگی آکنه ، این پاک کننده ها با موادی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک سروکار دارند تا ظاهر پوست شما را بهبود ببخشند.

روش استفاده از پاک کننده های صورت ؟

روش استفاده از پاک کننده ها : پاک کننده را روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 ثانیه بماند. از خط رویش مو شروع کنید زیر چانه و اطراف گوش خود را فراموش نکنید. سپس با یک پارچه نخی مرطوب و سفید دور صورت خود را با رطوبت پارچه پاک کنید. اگر فونداسیون شما طولانی است یا از برس صورت استفاده می‌کنید ، می‌توانید ابتدا با پاک‌کننده صورت خود را بپوشانید. به آرامی به مالش دادن ادامه دهید تا زمانی که دیگر زیرسازی یا رژگونه روی دستمال پاک نشود. از این راه برای پاکسازی آرایش صورت خود میتوانید استفاده کنید.

سه نمونه از پاک کننده های معروف صورت ؟

  1. پاک کننده های ژلی : این یک پاک کننده صورت با قوام ژل مانند است. بسیاری از این ژل ها دارای خواص پاک کنندگی و لایه برداری عمیق هستند و برای پوست های چرب و مستعد آکنه ایده آل هستند.
  2. کرم های پاک کننده : کرم های پاک کننده معمولا غلیظ تر هستند و می توانند بسیار مرطوب کننده باشند. آنها پوست شما را بدون از بین بردن هیچ یک از روغن های طبیعی پاک می کنند و برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند عالی است.
  3. پاک کننده های فوم : این محصولات مراقبت از پوست سبک وزن ، زمانی که از یک بسته پمپی پخش می شوند ، کف آلود ایجاد می کنند. آنها چربی اضافی را مانند پاک کننده های ژل به طور موثر از بین می برند و برای پوست های مختلط عالی هستند.

مزایای استفاده منظم از پاک کننده صورت ؟

استفاده روزانه از پاک کننده مناسب صورت می تواند فواید زیادی برای ظاهر و سلامت پوست شما داشته باشد. در واقع ، گنجاندن این مورد در روتین مراقبت از پوست روزانه شما باعث می شود که :

  1. گردش خون را تحریک کرده و جریان خون را در صورت شما برای درخشان کردن پوست افزایش می دهد.
  2. سلول های خشک شده و پوست های مرده را پاک میکند و لایه ای تازه از پوست را برای درخشش طبیعی نشان میدهد.
  3. پوست شما را هیدراته ، نرم ، لطیف و جوان نگه میدارد.
  4. پوست شما را جوان تر نشان میدهد و به شما برای مبارزه با علائم پیری کمک میکند.

معرفی مرغوب ترین و پر استفاده ترین پاک کننده های صورت :

پاک کننده های آل می و او لی مخصوص پوست نیمه چرب

پک کامل پن و پد های روشن کننده ALMAY و OLAY ، برای مشاهده ی محصول کلیک کنید.

فول پک کامل شوینده های صورت برند cetaphil

فول پک کامل شوینده های صورت Cetaphil مناسب پوست های خشک ، برای مشاهده ی محصول کلیک کنید.

واتر فوم های شست و شو پوست ، مخصوص پوست های چرب

واتر فوم های شست و شوی پوست ، مخصوص پوست های چرب ، برای مشاهده ی محصول کلیک کنید.

2. همیشه با پوست خود ملایم باشید خوشگل جان ( برخورد با پوست )

فرایند پاک کردن آرایش باید ملایم باشد و هرگز پوست‌تان را دچار کم‌آبی یا تحریک نکند.از روغن پاک کننده ای استفاده کنید که صورت شما را خشک نکند. با انگشتان خود ، مقدار کمی روغن را روی پلک ها ، ابروها و لب های خود با آرامی بکشید و سپس به نرمی آن را روی تمام صورت خود ماساژ دهید. پوستتان را شل کنید و آرایش را آرام و روی حوصله انجام بدهید ، مجبور نیستید سخت و دشوار مالش دهید. سپس یک پد پنبه‌ای صاف و مربعی بردارید و کمی روغن پاک‌کننده روی آن بریزید. دوباره بعد از گذشت 5 دقیقه روی همان نقاط به آرامی پوست خود را مالش دهید.

3. از بخور آب گرم در پاکسازی خود استفاده کنید زیبا جان ( گرمای بخار )

همچنین می توانید قبل از شستن صورت خود ، صورت خود را بخار دهید. سینک یا یک کاسه را با آب داغ پر کنید و صورت خود را برای یک یا دو دقیقه روی آن نگه دارید. بخار منافذ شما را شل می کند و باعث می شود که پاک کننده راحت تر به عمق پوست نفوذ کنند ، تا مواد آرایشی و مواد زائد پاک شوند. این کار ممکن است زمان بیشتری برای پاکسازی پوست شما داشته باشد ، اما گزینه مناسبی است. حتی می توانید یک قطره اسانس اسطوخودوس را برای آرامش بیشتر و برای حالات اسپا اضافه کنید.

4. به چشمان خود توجه بیشتری کنید نیکرو جان ( اهمیت چشم )

پاک کردن ریمل و آستر سخت ترین کار برای پاکسازی است ، اما در همین حین شما به دنبال اسکراب کردن هم نیستید. پوست اطراف چشم حساس است ، برای همین از گلوله‌های پنبه یی الیافی استفاده کنید ، از یک پد پنبه‌ای و یک پاک‌کننده روغنی (برای محصولات ضدآب) یا دوفاز (برای هر چیز دیگری) مخصوص چشم استفاده کنید. پدها را خیس کنید تا کامل نرم شوند. ( پدهای Ocusoft و Systane را از قبل مرطوب شدن توصیه میشود.) چشمان خود را ببندید و آنها را روی پلک ها و مژه های خود حدود ده ثانیه نگه دارید تا به پاک کننده زمان داده شود تا محصول را قبل از پاک کردن حل کند.

زمانی که ریمل ضدآب میزنید ، به جای استفاده از روغن های پاک کننده از یک پاک کننده ضدآب آرایش چشم استفاده کنید. در غیر این صورت ، باید آنقدر صورت خود را بمالید تا رنگ مژه ها از بین برود. یک پد را با پاک کننده خیس کنید ، به آرامی روی پد را فشار دهید. مژه ها را برای چند ثانیه نگهدارید تا پد خیس بخورد و سپس به آرامی پد را روی چشم ها حرکت دهید.

از شر هرگونه چربی اضافه خلاص شوید !

پس از پاک کردن آرایش چشم ، یک بار دیگر با یک پد پنبه‌ای خشک ، بر روی صورت خود بکشید ، تا مطمئن شوید که آخرین تکه‌های محصول پاک‌کننده ی آرایشی اضافی نیز پاک میشوند. بار بعد در مرحله ی نهایی از حلقه های ریمل در طرف صبح استفاده کنید ، این کار آرایش روز بعد شما را بهبود می بخشد. هیچ کس دوست ندارد با چشمان راکونی از خواب بیدار شود.

5. برای پاکسازی رژ خود از پاک کننده ها استفاده کنید قشنگ جان ( رژ لب )

یک پد پنبه ای آغشته به پاک کننده های آرایشی مایع یا کرمی ، بیشتر رژ لب ها را از بین میبرد. شما میتوانید از پاک کننده هایی که پایه ی آنها روغنی است استفاده کنید ، انها به سرعت و نرمی رژ شما را پاک میکنند ، ولی با این حال ، تنها در صورتی به فرمول روغنی نیاز دارید که رژ لب طولانی مدت باشد یا رنگدانه های زیادی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *