مد و استایل

16 راه و روش طبیعی برای مراقبت و حفظ زیبایی ناخن ها

ناخن

چه از آن دسته افرادی باشید که از نظر مذهبی ناخن های خود را به عنوان نوعی مراقبت از خود رنگ می کنند و چه کسی که دائماً ناخن های خود را می چیند ، همه ما مشتاق ناخن های سالم و کاملاً مانیکور شده هستیم. ناخن‌های مرتب شده شما را فوراً براق به نظر می‌رساند و حتی می‌تواند دست‌ها و پوست را جوان‌تر نشان دهد.

برای مقابله با اثرات شستشوی اضافی دست ها و نادیده گرفتن مراجعه به سالن، با متخصصان مراقبت از ناخن صحبت کردیم تا بفهمیم دقیقاً چه کاری باید برای ناخن های خود انجام دهید اما ابتدا، چگونه می توانید تشخیص دهید که ناخن های خود سالم هستند؟ در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

نشانه ی ناخن های سالم

  • رنگ صفحات ناخن صورتی مایل به سفید است.
  •     ناخن‌ها دارای نوک‌های سفید و طول یکسان هستند.
  •     بخش برجسته سفید به شکل نیمه ماه (به نام لونولا) در پایه ناخن.

نشانه ناخن های نا سالم

  • شیارهای افقی می تواند ناشی از استرس، تب بالا یا گیر کردن انگشت شما باشد.
  • پوست قرمز و متورم اطراف ناخن می تواند ناشی از برداشتن یا گاز گرفتن حاشیه ناخن ها باشد.
  • ناخن های قاشقی می تواند نشانه کمبود آهن یا کم خونی باشد.

اگر نگران سلامت ناخن خود هستید، مهم است که با یک متخصص پوست مشورت کنید. از آنجایی که ناخن‌های شما فوق‌العاده قابل مشاهده هستند، تشخیص اینکه مشکلی پیش آمد آسان‌تر است به این معنی که اگر کمک دریافت کردید می‌توانید زودتر آن را درمان کنید. اکنون در اینجا نحوه داشتن ناخن های قوی و سالم آورده شده است.

ناخن

1.دست های خود را بسیار تمیز نگه دارید

پس از شستن دست‌ها، مطمئن شوید که ناخن‌ها کاملاً عاری از لکه هستند، ابتدا تمام آثار لاک را با پاک‌کننده‌های بدون استون پاک کنید، که ناخن‌ها را خشک نمی‌کند. متخصصان پوست و نویسنده کتاب Heal Your Skin، توصیه می کند که صابون را روی یک مسواک تمیز بمالید، سپس به آرامی ناخن ها و پوست اطراف را بشویید تا کثیفی ها را پاک کنید و پوست مرده را بدون مواد شیمیایی خشن و خشک کننده لایه برداری کنید

2. با ناخن های خود ملایم باشید

ناخن های شما ظریف هستند، پس با آنها اینطور رفتار کنید.متخصصان پوست می گوید: از استفاده از ابزارهای فلزی زیر ناخن خودداری کنید، زیرا کندن بیش از حد می تواند باعث جدا شدن صفحه ناخن از پوست شود (عارضه ای به نام اونیکولیز) که برای افراد بالای 50 سال رایج است. تمیز کردن با مواد شیمیایی و شستن ظروف با دست نیز می تواند ناخن ها را ضعیف کند. متخصصان پوست نیویورک، می گویند: با پوشیدن دستکش های لاستیکی، دستکش پزشکی ، نیتریل یا پلاستیک از آنها محافظت کنید.

3.ناخون های خود را مرتبا کوتاه کنید

کوتاه کردن یکنواخت برای ناخن‌ها به همان اندازه که برای موهایتان مهم است، اهمیت دارد و ناخن‌ها را کمتر مستعد گیرکردن و شکستگی می‌کند. بنابراین سعی کنید هر دو هفته یکبار آنها را کوتاه کنید و به محض اینکه دیدید ناخن هایتان چگونه پاسخ می دهند،کوتاهی را در صورت نیاز تنظیم کنید.

ناخن

4.سلامت ناخن ها را بر طول آن در اولویت قرار دهید

ناخن‌های بلند زیبا هستند، اما اگر کسی هستید که با ناخن‌های آویزان یا شکستگی دست و پنجه نرم کرده‌اید، دکتران توصیه می‌کند که ناخن‌هایتان را کوتاه نگه دارید حداقل برای مدتی که اجازه می‌دهید قوی‌تر شوند. مدل کوتاه‌تر با لبه‌های گرد مرتب به نظر می‌رسد و مدیریت آن آسان‌تر است، بنابراین لازم نیست ناخن‌های خود را در معرض فرسایش و شکستگی اضافی قرار دهید. تا زمانی که هر ناخن شکل یکنواختی داشته باشد و با ناخن کناری خود مطابقت داشته باشد، طول اضافه شده را از دست نخواهید داد.

5.همیشه سوهان ناخن را در دست داشته باشید

اگر کار یا تمرین روتین شما ناخن‌هایتان را در معرض آسیب احتمالی قرار می‌دهد، توصیه میشود که یک سوهان ناخن را برای صاف کردن لبه‌های ناهموار در کیف خود نگه دارید. برای صاف‌کردن سطح ناخن، با سوهان خود در یک جهت کار کنید.

به جای تخته ایموری که می تواند باعث کنده شدن و گیر کردن ناخن ها شود، از سوهان ناخن شیشه ای (که کریستال نیز نامیده می شود) استفاده کنید. سوهان شیشه ای لبه یکنواختی را برای ناخن ایجاد می کند و می تواند روی ناخن های ضعیف، شکننده و آسیب دیده استفاده شود.

6.فراموش نکنید که از ابزار ناخن خود نیز مراقبت کنید

ضدعفونی کردن ابزار ناخن در بین استفاده‌ها به همان اندازه مهم است که مرتب برس‌های آرایش خود را تمیز کنید و به دلیل باکتری‌ها. توصیه میشود برای اینکه ناخن های خود را عاری از عفونت نگه دارید، ابزارهای فلزی را با آب و صابون بشویید و سپس با پد الکل پاک کنید. و فراموش نکنید که به طور مرتب ابزارهای یکبار مصرف مانند تخته سنباده را جایگزین کنید. هیچ دلیلی برای ادامه استفاده از یک ابزار صدمه دیده شده وجود ندارد.

ناخن

7.اطراف ناخن خود را به حال خود رها نکنید

اطراف ناخن هدف بسیار مهمی دارد: ناحیه پایه ناخن را می‌بندد. بنابراین در مورد بریدن یا برداشتن اطراف ناخن کمی فکر کنید، زیرا می تواند مهر محافظتی را بشکند و شما را در برابر باکتری ها و احتمال عفونت آسیب پذیر کند. دکتران پوست می‌گویند مراقبت از اطراف ناخن همچنین به کاهش ناخن‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

اگر نیاز دارید گوشت اطراف ناخن های خود را به عقب برانید، پزشکان توصیه می کند این کار را یک بار در هفته پس از دوش گرفتن (زمانی که پوست نرم است) با استفاده از چوب خلال دندان انجام دهید. کار را با ماساژ دادن اطراف ناخن ها و ناخن ها با روغن کوتیکول یا درمان به پایان برسانید. پزشکان پوست و زیبایی می گوید: تقویت کننده های سرم مانند به سرعت جذب می شوند و معمولاً حاوی مرطوب کننده هایی برای آبرسانی به ناخن های خشک و شکننده هستند.

8.از ناخن های خود با پوشش پایه محافظت کنید

هنگامی که ناخن های خود را در خانه رنگ می کنید، از بیس کت غافل نشوید. این مرحله هم از لک شدن ناخن ها توسط لاک محافظت می کند و هم کمک می کند رنگ فقط با یک لایه اشباع تر و مات تر به نظر برسد. حتی بدون رنگ، “لاک‌های تقویت‌کننده یک پوشش سخت براق روی ناخن‌ها ایجاد می‌کنند، نوک‌ها را تقویت می‌کنند، آنها را ضخیم‌تر نشان می‌دهند و می‌توانند در برابر آسیب محافظت کنند.” و اگر واقعاً می‌خواهید همه چیز را به سطح بعدی ببرید، پیشنهاد میشود که بین هر لایه لایه‌ای از لاک براق اضافه کنید تا درخشندگی و محافظت بیشتری ایجاد کنید.

9.هنگام خرید برچسب روی لاک را بخوانید

درست مانند آرایش و مراقبت از پوست، همه برندهای لاک ناخن برابر نیستند، بنابراین مطمئن شوید که یک محصول خوب می‌خرید یا از آن استفاده می‌کنید از لاک های حاوی مواد شیمیایی سمی مانند دی‌بوتیل فتالات، فرمالدئید و تولوئن دوری کنید، زیرا این سموم می‌توانند به شکنندگی، شکافتن و ترک خوردن ناخن ها کمک کنند.

ناخن

10.برای جلوگیری از ریزش ناخن از تاپ کت استفاده کنید

فکر نکنید که بتوانید از تاپ کت هم صرف نظر کنید. این مرحله به همان اندازه مهم است، زیرا روکشی به رنگ لاک می‌ دهد و براقیت مورد نیاز را به انگشتان شما می‌بخشد. توصیه می‌ شود که هر سه روز یک‌بار یک لایه لایه لاک دیگر اضافه کنید تا بریدگی‌ها کاهش یابد، بنابراین بیشترین بهره را از مانیکور خود خواهید برد.

11.از درمان های اکریلیک یا ژل به مقدار کم استفاده کنید

هر متخصص ناخنی که با او صحبت می کنید تمام تلاش خود را می کند تا شما را از مانیکورهای اکریلیک یا ژلی دور کند به همان اندازه که ماندگاری و راحتی دارند زیرا روی ناخن بسیار سخت هستند. اما اگر مشتاق دریافت آنها هستید، راه‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب به دست‌ها و ناخن‌هایتان وجود دارد.

مشکل اصلی مانیکور یا ژل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در دستگاه خشک کن است که می تواند به پوست زیر و اطراف ناخن آسیب برساند و منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود. برای کمک به کاهش این خطر، توصیه می‌ شود قبل از عمل از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 تا 50 استفاده کنید تا از آسیب جلوگیری شود، یا می‌توانید دستکش‌های مخصوصی را امتحان کنید که فقط خود ناخن‌ها را در معرض دید قرار می‌دهد و بقیه دست‌های شما را در برابر آسیب محافظت می‌کند.

12.به ناخن های خود استراحت دهید

از لاک های با رنگ‌های پررنگ با رنگدانه‌های زیاد را برای آخر هفته استفاده کنید و در بقیه هفته به ناخن‌های خود زمان استراحت دهید و با براقی شفاف ترمیم کنید. دکتران پوست هشدار می دهند که رفتن از یک رنگ لاک قوی به رنگ دیگر بدون وقفه به ناخن ها می تواند آنها را خشک کرده، زرد کند و به مرور زمان حتی ساختار ناخن را ضعیف کند.

ناخن

13.دست ها و ناخن های خود را مرتب مرطوب کنید

قبل از خواب صورت خود را مرطوب کنید، همین کار را برای ناخن های خود نیز انجام دهید. ، متخصصان ناخن میگویند، بهتر است از ترکیبی از روغن بادام و آووکادو برای هیدراته نگه داشتنحاشیه ناخن ها و ناخن ها استفاده کند، اما هر روغن غنی از مواد مغذی یا مرطوب کننده این کار را انجام می دهد. حتی می توانید از بالم لب نیز استفاده کنید. دکتران می‌گویند: فرمول‌های مؤثر حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، نرم‌کننده‌هایی مانند روغن‌های چرب و انسدادی مانند سیلیکون‌ها هستند که با هم برای آبرسانی به ناخن‌ها و پوست کار می‌کنند.

14.هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده کنید

باز هم می‌گوییم: هر زمان که با مواد شیمیایی کار می‌کنید، باغبانی می‌کنید، یا هر کاری انجام می‌دهید که شامل خیس کردن یا کثیف شدن دست‌هایتان باشد، باید از دستکش‌های لاستیکی، وینیل، نیتریل یا پلاستیکی استفاده کنید برخی از آنها دارای روکش نخی هستند. . تمیز کردن ظروف با دستکش بدون آب گرم و صابون می‌تواند ناخن‌ها را ضعیف کند.

به همین ترتیب، وقتی هوا سرد است، به یاد داشته باشید که یک جفت دستکش بپوشید تا هوا و باد سرد کار سختی را که برای مرطوب کردن انجام داده‌اید خنثی نکند و پوست خشک، و پوسته پوسته‌ای برای شما ایجاد نکند.

ناخن

15.غذاهای غنی از پروتئین را مصرف کنید

ناخن‌های شما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده‌اند، بنابراین مانند شفافیت پوست یا درخشش موهایتان، می‌توانید با اصلاح رژیم غذایی ناخن‌هایتان را بهبود ببخشید.پزشکان توصیه می کنند که ویتامین ها و مکمل هایی مانند بیوتین، ویتامین E و روغن ماهی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید،و غذاهای غنی از پروتئین مانند لوبیا، ماهی و آجیل را توصیه می کند. تنها چیزی که هر متخصصی با آن موافق است: هنگامی که ترکیبی را که برای شما مناسب است را انتخاب کنید، با ناخن های قوی تر و شفاف تر را خواهید داشت.

16.استفاده از ویتامین B

تا زمانی که از یک رژیم غذایی سالم و متنوع استفاده می کنید، به هیچ مکمل غذایی برای تضمین ناخن های قوی نیاز ندارید. اما، دکتر ها می گویند، افرادی که ناخن های ضعیفی دارند ممکن است از بیوتین مکمل، یک ویتامین B بهره مند شوند. انها می گوید: نشان داده شده است که بیوتین برای تقویت و رشد ناخن های ما مفید است.

نتیجه گیری

مراقبت، ناخن‌ها را قوی‌تر می‌کند و این موضوع نیز منجر به بلندتر شدن و زیباتر شدن آن‌ها می‌شود، اما همه این‌ها زمان می‌برد. اگر با ناخن‌های شکننده و شکستن مداوم مبارزه می‌کنید و مراقبت از ناخن آسیب دیده در برنامه کاری شما است، کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها تا زمانی که استحکام خود را حفظ کنند، هوشمندانه است. بعد از آن، ناخن‌ها پایه و اساس لازم برای بلندتر شدن را خواهند داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.