مد و استایل

7 ترفند طبیعی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت زیبا

مژه پرپشت و زیبا
5/5 - (1 امتیاز)

داشتن مژه های بلند و پرپشت علاوه بر محافظت از چشمان شما در برابر شن ، گرد و غبار و مواد زائد ، آرایشی زیبای آرایش چشم شما را حفظ میکند. با این حال ، گاهی اوقات به دلیل عوامل مختلف ، از جمله افزایش سن و شرایط پزشکی مانند هیپوتریکوزیس ، مژه ها تمایل به افتادن و باریک شدن دارند. ما در این مطلب قصد داریم تا ترفند های طبیعی برای داشتن مژه‌های بلندتر و پرپشت تر را برای شما بازدید کننده ی محترم بازگو کنیم ، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

محتوا پنهان
ترفند های طبیعی داشتن مژه های بلند و پر پشت
ترفند های طبیعی برای داشتن مژه های بلند و پر پشت

ترفند های طبیعی که مژه های بلند و پرپشت و زیبا را به شما هدیه میدهد

روغن کرچک برای رشد و ضخامت مژه ( ترفند اول )

معرفی روغن کرچک :

اسید ریسینولئیک جزء مواد اصلی روغن کرچک است ، و حدود 90 درصد آن را تشکیل می دهد. این اسید پتانسیل کمک به ریزش مو را نشان داده است ، بنابراین ، ممکن است یک گزینه جایگزین برای حفظ ضخامت مژه های شما نیز باشد. یک مورد بالینی نشان می دهد که ویسکوزیته بالای روغن کرچک ممکن است منجر به مات شدن مو و خشکی شدید مو شود ، بنابراین ، قبل از اینکه این دارو را امتحان کنید ، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

روش استفاده از روغن کرچک :

در ابتدا 1 قاشق چایخوری روغن کرچک فشرده و چند سواب پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن کرچک ، مژه های خود را کاملا با آب تمیز کنید و با یک شوینده ملایم آنها را خشک کنید. سواب پنبه ای را به روغن کرچک فشرده آغشته کنید و آن را در امتداد خطوط مژه بالا و پایین بمالید. از ورود روغن به چشم خودداری کنید. روغن را یک شب روی پوست نگه دارید و صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن نارگیل برای پرپشتی و زیبایی مژه ( ترفند دوم )

معرفی روغن نارگیل :

روغن نارگیل به دلیل اثر نافذ آن ، برای مراقبت از مو استفاده می شود که به جلوگیری از ریزش پروتئین مو کمک می کند ، از این رو ، برای درمان مژه های نازک و آسیب دیده استفاده شده و کمک به رشد مجدد آنها نیز میکند. با این حال ، هنگام استفاده از روغن نارگیل مراقب باشید زیرا ممکن است لایه‌ای چرب روغن روی مژه‌های شما باقی بماند که باعث سنگین شدن مژه میشود.

روش استفاده از روغن نارگیل :

در ابتدا 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل فشرده و یک دسته سواب پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن ، مژه های خود را با آب و صابون ملایم تمیز کنید و سپس آنها را خشک کنید. یک سواب پنبه ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را در امتداد خطوط مژه بالا و پایین بمالید. از ورود روغن به چشم خودداری کنید. بگذارید روغن یک شب روی پوست بماند. صبح روز بعد آن را بشویید.

ویتامین E برای ضخامت و رشد مژه ( ترفند سوم )

معرفی ویتامین E :

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به کاهش آسیب اکسیداتیو که باعث افزایش ریزش مو می شود کمک کند. همچنین حاوی ترکیبات توکوترینول است که ممکن است به افزایش تعداد تارهای مو کمک کند. از این رو ، به بلندتر شدن مژه ها نیز کمک کند.

روش استفاده از ویتامین E :

ویتامین E را می توان به صورت موضعی روی مژه های خود استفاده کرد. حتی مصرف آن به عنوان مکمل خوراکی بی خطر است. اما قبل از مصرف مکمل ها ، برای دوز صحیح با پزشک خود صحبت کنید.

چای سیز برای زیبایی و پرپشتی مژه ( ترفند چهارم )

معرفی چای سبز :

چای سبز منبع غنی پلی فنل به نام اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) است که می تواند به رشد مو کمک کند. از این رو ، به رشد مژه و زیبا شدن مژه شما نیز کمک کند. چای سبز یکی از راحت ترین ترفند های طبیعی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت است.

روش استفاده از چای سبز :

در ابتدا 1 قاشق چایخوری برگ چای سبز (یا 1 چای کیسه ای) و 1 فنجان آب داغ نیاز دارید. این دو ماده را با هم مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه دم کنید. مایع را صاف کرده و گرم بنوشید. همچنین می توانید چای را خنک کرده و با استفاده از یک سواب پنبه ای آن را به صورت موضعی روی خطوط مژه بالایی و پایینی خود بمالید. چای را دو بار در روز بنوشید و روزانه یک بار به صورت موضعی استفاده کنید.

روغن پوست لیمو رشد و ضخامت مژه ( ترفند پنجم )

معرفی روغن پوست لیمو :

در مطالعه ای که در پژوهش انگل شناسی منتشر شد ، مشخص شد که روغن لیمو می تواند به ضخامت مژه کمک کند و باعث رشد سریع مو شود. مطالعات بیشتری برای اثبات اثرات پوست لیمو بر انسان مورد نیاز است. میتوان گفت یکی از سریع ترین ترفند ها برای داشتن مژه های بلند و پرپشت استفاده از روغن پوست لیمو است.

روش استفاده از روغن پوست لیمو :

برای استفاده از پوست لیمو ، روغن نارگیل یا روغن زیتون و سواب های پنبه ای نیاز دارید. پوست لیمو را در یک شیشه کوچک بریزید و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل به آن اضافه کنید. پوست ها را با قاشق روی شیشه فشار دهید تا روغن های پوست گرفته شود. اجازه دهید مخلوط یک شب بماند. یک سواب پنبه ای را به این مخلوط آغشته کنید و آن را روی خطوط مژه بالا و پایین خود بمالید و از چشم خود دوری کنید. بگذارید چند ساعت بماند و آن را بشویید. می توانید این کار را 2 الی 3 بار در روز انجام دهید یا مخلوط را یک شبه روی مژه ی خود بگذارید.

روغن زیتون برای پرپشتی و رشد مژه ( ترفند ششم )

معرفی روغن زیتون :

روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوروپئین است. در یک مطالعه ، اولئوروپئین رشد مو را افزایش داد. از این رو ، به بلندتر شدن مژه ها نیز کمک کند.

روش استفاده از روغن زیتون :

شما به 3 الی 4 قطره روغن زیتون و یک سواب پنبه نیاز دارید. چند قطره روغن زیتون را روی پنبه بریزید و آن را به مژه های بالا و پایین بمالید. اجازه دهید روغن به مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روش یکی از ترفند های ساده برای داشتن مژه های بلند و پرپشت است.

ماساژ مژه برای داشتن مژه های بلند و پرپشت ( ترفند هفتم )

ماساژ به بهبود گردش خون کمک می کند. ماساژ دادن منظم پوست سر ، چه با روغن و چه بدون آن ، می تواند طول و ضخامت مو را بهبود بخشد. ماساژ ملایم پلک ها ممکن است به شما کمک کند تا نتایج مشابهی داشته باشید. این ترفند برای داشتن مژه های بلند و پرپشت پیشنهاد میشود.

چگونه از نازک شدن مژه ها جلوگیری کنیم ؟ ( 7 نکته مهم )

  1. از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید که شامل مواد مغذی مانند آهن ، روی ، ویتامین ها ، اسیدهای چرب ، بیوتین و پروتئین باشد.
  2. مژه ها و پلک های خود را روزانه با استفاده از یک پاک کننده ملایم یا شامپوی پلک تمیز کنید.
  3. از استفاده از محصولات آرایش چشم بی کیفیت خودداری کنید.
  4. از هر گونه آرایش چشمی که باعث تحریک می شود خودداری کنید.
  5. قبل از رفتن به رختخواب آرایش را پاک کنید.
  6. استفاده ی مکرر از فر مژه را متوقف کنید.
  7. استفاده از اکستنشن های مژه را محدود کنید.

در کنار رعایت این راه حل ها و نکات ، همچنین خوب است بدانید که چه چیزی باعث نازک شدن مژه های شما می شود تا ریشه مشکل را پیدا کنید. در اینجا موارد مهم را با هم برسی کردیم. تمام این مراحل برای برای داشتن مژه های بلند و پرپشت پیشنهاد میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *