مد و استایل

چگونه هم کرم ضد آفتاب بزنیم و هم آرایش داشته باشیم؟

چگونه هم کرم ضد آفتاب بزنیم و هم آرایش داشته باشیم؟
امتیاز دهید post

بسیاری از ما یک قدم مهم را که برای محافظت از پوست و مبارزه با پیری زودرس ضروری است را از دست می دهیم: کرم ضد آفتاب. بنابراین، آیا واقعاً نیاز به استفاده از ضد آفتاب با آرایش خود داریم ؟و چگونه باید از آن استفاده کنید؟ در اینجا، ما به طور عمیق در مورد استفاده از ضد آفتاب با آرایش، نکات پوشش، ترفندها و تمام مزایای آن صحبت می کنیم.

بهترین بیس و پایه برای آرایش زیبا، پوستی نرم و جوان است.اگر دائماً در معرض نور خورشید هستید، پوست شما در معرض آسیب نور خورشید است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث پیری زودرس، چین و چروک، لکه های پوستی و حتی سرطان پوست شود. با این حال، خبر خوب این است که می توانید به راحتی مقداری ضد آفتاب را به روتین آرایش خود اضافه کنید. محافظت از پوست شما کاملاً ضروری است و می توانید این کار را در حالی انجام دهید که همچنان جذاب و زیبا به نظر می رسید!

مرحله اول: استفاده از ضد آفتاب زیر آرایش صورت

قدم اول : یک ضد آفتاب با SPF بالای 50 انتخاب کنید.

SPF مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است و قدرت ضد آفتاب را اندازه گیری می کند. اگر از کرم مرطوب کننده یا کرم پودر با SPF استفاده می کنید، به این معنی است که نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارید؟ نه اینطور نیست. کرم ها و موادآرایشی برای مراقبت از پوست و محافظت در برابر آفتاب قابل اعتماد نیستند، بسیاری از آنها فقط SPF 15 محافظت را ارائه می دهند، حتی اگر آن را کاملاً یکنواخت بصورتتان مالیده و به طور مداوم در طول روز آن را استفاده کنید.

برای محافظتی مناسب در برابر آفتاب، باید زیر لوازم آرایشی خود از ضد آفتاب استفاده کنید. ما در فروشگاه ناپولی توصیه می کنیم که ضد آفتاب شما باید دارای SPF 50 باشد برای استفاده روزانه، SPF 15-30 کافی است.اما اگر می‌دانید که زمانی را در خارج از منزل و زیر نور آفتاب می‌گذرانید، بسته به رنگ پوستتان، می توانید از ضد آفتاب با محفاظت بالاتراز SPF 50 استفاده کنید.

مهم است به خاطر داشته باشید که حتی اگر در معرض نور مستقیم خورشید نباشید یا دچار آفتاب سوختگی نشوید، باز هم تابش نور خورشید را دریافت می کنید. منتظر آفتاب سوختگی های شدید و یا چین و چروک های زودرس نباشید تا شروع به استفاده از کرم های ضد آفتاب کنید!

حتما می دانید که کرم های ضد آفتابی در بازار وجود دارند که تا 100 و حتی بیش از 100 SPF از پوست شما محافظت می کنند.

قدم دوم : کرم ضد آفتاب را به طور یکنواخت به تمام صورت خود بمالید.

هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب گوش ها و گردن خود را فراموش نکنید! مقدار سخاوتمندانه ای، تقریباً نصف قاشق چایخوری، از کرم را استفاده کنید و اگر احساس می کنید صورتتان کاملاً پوشیده از کرم نیست، مقدار بیشتری از آن را بمالید. این مهم ترین محصولی است که برای صورت خود استفاده می کنید، پس در استفاده از آن صرفه جویی نکنید. از یک آینه استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ نقطه ای را از دست نمی دهید.

انواع مختلف ضد آفتاب را از داروخانه یا حتی فروشگاه لوازم آرایشی محلی خود آزمایش کنید. برخی کرم ها ممکن است روی پوست شما احساس سنگینی و ضخیمی کنند، لوسیون ها و سرم های سبک وزنی نیز در بازار وجود دارد که برای آرایشگران و آن هایی که بطور مرتب آرایش می کنند بسیار مناسب است.

به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب را در تمام بدن خود بمالید، به خصوص در مناطقی که مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرند. تمام پوست شما به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد.

قدم سوم: کرم ضدآفتاب را تا زمانی که کاملا جذب پوستتان شود روی پوست بمالید.

ممکن است فکر کنید که بیشتر از آن چیزی که صورتتان نیاز دارد کرم استفاده می کنید ، اما به نوازش کردن ادامه دهید!با نوازش کردن کرم ضد آفتاب روی پوست به جای محکم و سریع مالیدن آن، از تحریک پوست خود جلوگیری می‌کنید. همچنین اطمینان حاصل می کند که ضد آفتاب شما به طور یکنواخت روی صورت شما اعمال می شود. قبل از شروع روتین آرایش، سه تا پنج دقیقه به کرم ضد آفتاب خود فرصت دهید تا کاملاً جذب پوستتان شود.

اگر می خواهید از SPF های رنگی استفاده کنید، آن را روی یک ضد آفتاب معمولی قرار دهید. محصولات آرایشی در برابر آفتاب به اندازه محصولاتی که صرفاً برای محافظت در برابر آفتاب طراحی شده اند مؤثر نیستند. از یک محصول SPF رنگی به عنوان محافظ اضافی به جای محافظ اصلی پوست خود استفاده کنید.

اگر پوست چربی دارید، ممکن است به این نتیجه برسید که استفاده از یک پریمر به همراه یک لایه SPF زیر یک کرم مرطوب کننده رنگی و یا یک فونداسیون مایع، محافظت طولانی تری نسبت به استفاده از ضد آفتاب مستقیم به شما می دهد.

قدم چهارم : آرایش خود را انجام دهید.

فونداسیون های پودری خود (مانند کرم پودر ها) را با فونداسیون های مایع یا کرم ها تعویض کنید. زیرا که فونداسیون های مایع با بافت کرم ضد آفتاب ترکیب شده و از هم خورد ظاهرتان جلوگیری می کند. می توانید از کرم برنزه و رژ گونه های مایع برای ظاهری کامل و فوق العاده استفاده کنید البته بدون آسیب نور آفتاب! آرایش چشم خود را می توانید همانطور که معمولا انجام می دهید انجام دهید.

اگر باید محصولات آرایشی جدیدی پیدا کنید که با ضد آفتاب شما بهتر ترکیب می شوند، پس بهتر است فداکاری کنید. اکنون این یک هزینه جزئی است، اما با افزایش سن، پوستی کشیده، جوان و بدون سرطان به شما بعنوان پاداش داده خواهد شد.

نا گفته نماند که بطور کلی توصیه نمی شود که کرم ضد آفتاب خود را با آرایش یا مرطوب کننده خود ترکیب کنید. ممکن است در زمان شما صرفه جویی کند، اما همیشه این خطر وجود دارد که دو محصول به خوبی به یکدیگر واکنش نشان ندهند. همچنین می توانید ضد آفتاب را رقیق کرده و میزان پوششی که دریافت می کنید را کاهش دهید.

مرحلهدوم: استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب روی آرایش

قدم اول: کرم ضد آفتاب را فقط زمانی که دوباره آرایش می‌کنید، روی آرایش خود استفاده کنید.

برای اینکه کرم ضد آفتاب موثرتر عمل کند، باید آن را مستقیماً روی پوست خشک و تمیز خود بمالید. با این حال، پاک کردن آرایش برای استفاده مجدد از ضد آفتاب هر 2 ساعت یکبار عملی نیست. به دنبال محصولاتی مانند اسپری های تنظیم کننده با SPF، پودرهای SPF یا حتی ضد آفتاب اسپری ای شکل بر روی آرایش خود باشید تا در زمان استفاده مجدد، آرایش خود را پوشش دهید.

این کار می تواند زمان بر و ناخوشایند باشد، اما این تنها راهی است که ضد آفتاب شما کاملاً مؤثر خواهد بود. اکنون برای استفاده صحیح از ضد آفتاب خود وقت بگذارید تا بعداً از پوشاندن چین و چروک و لکه های صورت در امان باشید.

اگر در معرض نور خورشید هستید، باید حداقل هر 3 ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید. محافظت از پوست در برابر اشعه های خطرناک UVA و UVB باعث می شود پوست شما سالم بماند و برای مدت طولانی تری جوان به نظر برسید.

قدم دوم: یک ضد آفتاب فیزیکی روی آرایش بمالید.

اکثر ضدآفتاب های موجود در بازار شیمیایی هستند، به این معنی که مواد شیمیایی موجود در فرمول آنها با جذب اشعه ها در واقع از برخورد نور خورشید به پوست جلوگیری می کند. با این حال، ضد آفتاب فیزیکی با ایجاد یک مانع فیزیکی بین پوست و خورشید عمل می‌کند. از آنجایی که آرایش به پوست شما اجازه جذب ضد آفتاب شیمیایی را نمی دهد، محافظت موثری نخواهد بود.

ضد آفتاب فیزیکی همچنان می تواند روی آرایش شما کار کند تا اشعه های خورشید را منحرف کند. ضد آفتاب‌های فیزیکی به صورت پودر، کرم و اسپری عرضه می‌شوند، بنابراین هر کدام را که استفاده از آن برای شما راحت‌تر است را انتخاب کنید.

قدم سوم: از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید.

از آنجایی که آرایش شما از قبل روی پوستتان قرار گرفته است، یک اسپری ضد آفتاب بهترین گزینه برای جلوگیری از خراب شدن آن خواهد بود. برای استفاده صحیح از آن، چشمان خود را ببندید و نفس خود را حبس کنید. نازل را فشار دهید و آن را با اسپری کردن به جلو و عقب روی تمام صورت خود اسپری کنید. بیش از آنچه فکر می کنید نیاز دارید اسپری کنید، زیرا اسپری ضد آفتاب به خوبی کرم ها و لوسیون ها را پوشش نمی دهد.

تا زمانی که اسپری خشک می شود، اصلا به صورت خود دست نزنید.

یکی دیگر از گزینه های اسپری، اسپری تنظیم کننده آرایش با SPF است. مانند اسپری ضد آفتاب، این اسپری نباید به عنوان تنها نوع محافظت در برابر آفتاب استفاده شود، اما برای کمک به حفظ آرایش شما در طول روز عالی است. اسپری های آرایشی با SPF نه تنها از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کنند، بلکه می توانند در عین حال پوست شما را مات و مرطوب کنند.

قدم چهارم: کرم ضد آفتاب پودری را در نظر بگیرید.

کرم ضد آفتاب پودری گزینه دیگری است که می توانید روی آرایش اعمال کنید. با این حال، برخلاف اسپری ضد آفتاب، باید مستقیماً پوست خود را لمس کنید، که ممکن است آرایش شما را خراب کند یا نکند. با پاشیدن گرد و غبار روی کل صورت، از رسیدن نور خورشید به پوست جلوگیری می کنید. علاوه بر این، پودر را حتی می توان روی خط مو اعمال کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ شکافی در محافظت وجود ندارد.

می توانید پودرهای SPF رنگی زیادی پیدا کنید، بنابراین می توانید از آنها در طول روز برای محافظت بیشتر و یکدست شدن پوست خود استفاده کنید.

قدم پنجم: تجدید کنید!

ضد آفتاب فیزیکی راحت تر از ضد آفتاب شیمیایی پاک می شود. از آنجایی که از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند، صورت شما باید کاملاً پوشانده شود تا عمل کند. کرم‌ها و کرم‌های ضدآفتاب پودری را باید هر دو ساعت یک‌بار دوباره روی آرایش‌تان بزنید، در حالی که اسپری‌ها را باید هر ساعت یک‌بار تجدید کنید.

سوالات متداول

چند وقت یکبار نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب داریم؟

هوا آفتابی است و ممکن است برای ناهار مدتی بیرون بنشینید، بنابراین باید کمی ضد آفتاب بزنید، درست است؟ بله اما، نه کاملا. اگر می خواهید از پوست خود در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت کنید، باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.حتی در یک روز خاکستری، خورشید می تواند به پوست شما آسیب برساند، زیرا ابرها فقط برخی از اشعه های مضر UV خورشید را مسدود می کنند. این موضوع می تواند شما را در برابر مشکلات مربوط به نور خورشید مانند لکه ها، پیری زودرس، چین و چروک و حتی سرطان های پوست آسیب پذیر کند.

چرا باید همراه با آرایش از ضد آفتاب استفاده کرد؟

مواد آرایشی برای محافظت در برابر آفتاب قابل اعتماد نیستند، بسیاری از آنها فقط SPF 15 را ارائه می دهند، حتی اگر آن را کاملاً یکنواخت استفاده کنید و به طور مداوم در طول روز آن را لمس کنید. برای محافظت مناسب در برابر آفتاب، باید زیر لوازم آرایشی خود از ضد آفتاب استفاده کنید. ما در فروشگاه ناپولی توصیه می کنیم که ضد آفتاب شما باید دارای حداقل SPF 50 باشد.

آیا کرم ضد آفتاب پوست شما را بد جلوه می دهد؟

بسیاری از افراد تمایلی به استفاده روزانه از ضد آفتاب ندارند زیرا نگران این هستند که پوستشان چرب به نظر برسد،با این حال، اگر ضد آفتاب مناسبی را انتخاب کنید، به هیچ وجه نباید صورت شما را چرب یا براق جلوه دهد. اگر مستعد جوش زدن هستید، کرم‌های ضدآفتابی که حاوی روغن نیستند، دوست شما هستند، زیرا روی پوست بیش از حد فشار نمی‌آورند یا باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی‌شوند.

کدام ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

مطمئن شویدکرم ضد آفتابی را انتخاب می کنید که به خوبی به آرایش شما می نشیند و از پوست شما مراقبت می کند، همچنین از پوست در برابر اثرات خورشید محافظت می کند. اگر با پوست خشک دست و پنجه نرم می کنید، ضد آفتابی انتخاب کنید که پایه مرطوب کننده داشته باشد، همچنین از اسپری ها و ژل های حاوی الکل که می توانند پوست را خشک کنند، خودداری کنید.

برای پوست های مختلط و چرب به دنبال ضدآفتاب هایی باشید که دارای علامت بدون چربی و فرمول سبک هستند. اگر می‌خواهید از ظاهر براقی که مردم اغلب با فرمول‌های کرم ضد آفتاب غلیظ می‌شناسند، اجتناب کنید. یک ضد آفتاب با روکش مات انتخاب کنید. برای پوست هایی که مستعد جوش هستند، کرم های ضدآفتاب های غیر مولد جوش (non comedogenic) کمتر احتمال دارد منافذ شما را مسدود کرده و باعث ایجاد لکه شوند. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، ضد آفتابی وجود دارد که برای استفاده روزانه مناسب پوست شما خواهد بود.

در پایان

اگر تصمیم گرفته اید که احتمالا باید کرم ضد آفتاب را وارد برنامه روزانه خود کنید. پس دست بکار شوید، محصول مناسب پوست خود را انتخاب کنید و از پوستتان محافظت کنید. می توانید از مجموعه محصولات مراقبت از پوست ما نیز دیدن کنید و محصوال متناسب با خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *