مد و استایل

چگونه انواع دامن را با استایلمان ست کنیم؟ + 12 مدل دامن جدید

دختری زیبا با دامن بلند
امتیاز دهید post

دامن یکی از انواع لباس است که استایل خانم ها را بسیار زیبا و جذاب می کند. انواع مدل های دامن وجود دارد که در طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شوند مانند دامن ماکسی ، دامن کلوش ، دامن پیلی ، و دامن فون و … ، جنس پارچه هایی که برای دامن ها مورد استفاده قرار می گیرد هم متفاوت است ، در ادامه با ما همراه باشید تا انواع دامن را به شما معرفی کنیم و نکته هایی برای ست کردن دامن با استایل شما بگوییم.

اگر کمد لباسی شما پر از دامن است و نمی دانید که چگونه با انها یک استایل شیک و جذاب درست کنید ، و یا قصد خرید دامنی را دارید که به تیپ شما و رنگ پوست شما بیاید این مطلب را از دست ندهید

انواع دامن بر اساس بلندی دامن (قد دامن)

دامن ها بر اساس قدشان به 3 دسته تقسیم می شوند

دامن کوتاه یا مینی ژوب:

قد این دامن ها معمولا حداکثر تا بالای زانو است و بیشتر برای مراسم دوستانه مورد استفاده قرار می گیرند.

دامن متوسط یا میدی:

قد این دامن معمولا روی زانو و یا زیر زانو می باشد و بیشتر برای مراسم های رسمی مورد اسفاده قرار می گیرند.

دامن بلند یا ماکسی:

این مدل از دامن ها تا مچ پا را در بر می گیرند ، و برای انواع مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرند و برای کسانی که نمی خواهند که ظاهر پایشان مشخص شود گزینه مناسبی هستند.

تصویری از انواع اندازه های دامن

انواع مدل های دامن

1- دامن کوتاه

هر مدل دامن اندازه متفاوتی دارد ، مثلا دامن کلوش در اندازه های کوتاه ، میدی و بلند دوخته می شود. فرقی ندارد که اندام شما لاغر یا چاق باشد ، دامن کوتاه و میدی را با هر فرم و اندامی می شود ست کرد ، اگر که شما اندام لاغری دارید از مدل های چاک دار ان استفاده کنید تا پاهاش شما نمایی زیبا به خود بگیرد ، این مدل دامن با انواع بلوز ، تی شرت و ژاکت ست می شوند. شما می توانید قسمتی از لباس و یا حتی همه لباس را در این دامن قرار داده و از استایل خود لذت ببرید . این مدل دامن برای دورهمی های دوستانه انتخاب عالی است.

دختری زیبا با دامن کوتاه

2- دامن میدی

دامن میدی به دامنی می گویند که بلندای ان معمولا تا روی زانو و یا زیر زانو باشد ، این مدل دامن را با هر بلوز یا شومیزی که انتخاب کنید عالی می شود ، حتی پوشیدن ان با بوت ، استایل شما را زیبا و شما را به خانومی جذاب تبدیل می شکند

دختری زیبا با دامن میدی

3- دامن کلوش (A-line)

دامن کلوش یا A-line یکی از انواع دامن است که با نگاه کردن به ان متوجه شباهت ان با حرف A می شوید این مدل از کمر به سمت پایین گشاد می شود و راحتی را برای بانوان به ارمغان می اورد. این مدل دامن بسیار مناسب فصل تابستان است و می توان از ان برای انواع مراسم ها نیز استفاده کرد نکته مهمی که برای پوشیدن این دامن باید بدانید ، اندازه های ان است که می تواند تا روی پاها در بلند ترین حالت خود و روی زانو در کوتاه ترین حالت خود باشد.

دختری با دامن کلوش

4- دامن راسته

دامن راسته برای مراسم های رسمی خیلی پرطرفدار و مناسب است. نوع دوخت این دامن ها به شکلی تنگ است درنتیجه برای انتخاب یک لباس بالاتنه نباید لباس های تنگ و جذب استفاده کنید مخصوصا اگر اندامی لاغر دارید چون که شما را خیلی باریک نشان می دهد. بهترین لباسی که می توانید با این دامن ست کنید انواع بلوز و پیراهن های کلاسیک است اگر اندامی نرمال دارید دامن راسته ظاهری ایده آل برای شما درست می کند . ست کردن دامن رنگ مشکی با بلوز سفید ظاهری زیبا و دلنشین برای شما ایجاد می کند.

دختری با دامن راسته

5- دامن توری یا پفی

این دامن هم برای مراسم های رسمی و هم غیر رسمی گزینه خوبی است. برای شرکت در مهمانی های دوستانه دامن های پفی را با تاپ های بندی یا استین حلقه ای و با یک جفت کتانی ست کنید و اگر قصد رفتن به مراسم رسمی دارید ان را با تی شرت های ساده و کفش های مجلسی بپوشید

6- دامن زنگوله‌ ای

این دامن بیشتر شبیه یک زنگوله است و در قسمت کمر تنگ است و در میانه گشاد می شود و در پای دامن صاف می شود برای همین باید از پارچه های ضخیم در ان استفاده کرد ، طول اصلی این دامن تا روی زانو و میدی است و برای اندام های لاغر و معمولی گزینه مناسبی است و به عنوان لباس شب و لباس نیمه رسمی می توان از ان استفاده کرد.

دختری با دامن زنگوله ای

7- دامن حبابی

برای دوخت این دامن یک استرالاستیک زیر پارچه ان میگذارند و لبه پارچه را با کش به استر وصل می کنند تا یک حالت پفی و حجیم بگیرد. این مدل دامن برای مهمانی ها عالی هستند و برای اندام های لاغر مناسب هستند برای ست کردن دامن حبابی یک نوع براق انها را با یک تاپ دارای رنگ خنثی ست کنید که توجه اصلی روی دامن باشد. طول این دامن معمولا تا روی ران و روی زانو و میدی است و برای عروسی و مهمانی گزینه مناسبی هستند.

8- دامن جارویی

این مدل دامن جزوی از دسته ماکسی است ، که چین و چروک هایی از کمر تا پایین دامن دارد این مدل دامن ظاهری چروک مانند دارند و برای لباس روزانه که در منزل اسفاده می شود و یا رفتن به ساحل استفاده می شوند طول این مدل دامن معمولا تا مچ پا است و برای همه اندام ها مناسب است

خانمی زیبا با دامن جارویی

9- دامن لایه ای

همینجور که از نام این دامن پیدا است ، این دامن چند لایه است و از چندین لایه پارچه روی هم تشکیل شده است. و لایه اخر از همه بلند تر است و هر لایه از لایه قبلی خود کوچکتر است تفاوت ان با دامن طبقه ای این است که در ان مدل همه تکه ها هم اندازه هستند و از لبه به هم متصل می شوند اما لایه ای همه به کمر دامن متصل می شوند طول این دامن تا روی ران ، روی زانو ، میدی و ماکسی هست. برای موقعیت های کژوال و مهمانی بسیار مناسب هستند.

دختری زیبا با دامن لایه ای

10- دامن دایره ای

این مدل دامن نسخه گشاد تر دامن A-line است و وقتی که پارچه این دامن را صاف می کنیم به شکل یک دایره در می اید این دامن روی کمر شما اثر باریکی دارد. اگر که کمر شما پهن است بهتر است که از این نوع دامن استفاده نکنید و بهتر است که برای لباس بالا تنه خود لباس چسبان استفاده کنید

11- دامن پلیسه

دامن های پلیسه از تاشدگی هایی از کمر دامن تا پای ان درست شده است ، این نوع دامن را در طول ها و انواع مدل های مختلفی می دوزند و بسیار مناسب مراسم های غیر رسمی هستند. این دامن حجم زیادی در اطراف ران و باسن ایجاد می کند پس در نتیجه برای خانم هایی با وزن زیاد مناسب نیستند. جنس این نوع دامن بهتر است که از پنبه ، کتان ، ابریشم ، و ساتن باشد

دختری با دامن پلیسه

حتما بخوانید : پارچه کتان یا پنبه کدام بهتر است؟ + 8 تفاوت بین انها

12- دامن ماکسی

این مدل دامن بلند ترین مدل دامن است که طول ان روی مچ پا و یا روی زمین است ، همه افراد با هر نوع اندامی که دارند می توانند ماکسی بپوشند ، ست کردن بلوز با دامن ماکسی بسیار معمول است ، اگر که بلوز شما طرحی روی ان باشد تیپ شما حالت غیر رسمی به خود می گیرد . این مدل دامن برای میهمانی های رسمی هم مورد استفاده قرار می گیرد . بهترین جنس پارچه برای این مدل دامن نخی ، ابریشم ، کتان ، حریر و ساتن است.

خانمی زیبا در باران با دامن ماکسی

حتما بخوانید : ۱۰ مدل دامن ماکسی شیک و جذاب

نکات تکمیلی برای ست کردن دامن

اضاف کردن یک کمربند

یک کمربند شیک می تواند استایل شما را به شدت زیبا کند ، دامن های بلند اغلب با کمربند های پهن زیبا تر به نظر می رسند و دامن های کوتاه با کمر بند های نازک بسیار عالی می شوند.

استفاده از یک کت چرمی

اضاف کردن یک کت چرم می تواند استایل شمارا کامل کند ، مخصوصا زمانی که یک تاپ پوشیده اید.

انتخاب کفش مناسب

کفشی را انتخاب کنید که دامن شمارا صاف بکند . بسیاری از انواع دامن ، از دامن چین دار گرفته تا دامن جارویی ، با صندل و کفش های پاشنه بلند و یا حتی چکمه بسیار خوب می شوند. دامن های کوتاه با بوت های مچ پا و بوت های بلند خوب می شوند. همراه با یک دامن جین غیر رسمی ، کفش کتانی تخت ست کنید تا لباس غیر رسمی تری داشته باشید.

حتما بخوانید : +20 مدل کفش مجلسی و اسپرت متناسب با استایل شما

با دامن جوراب بپوشید

جوراب های تا ساق پا و یا تا زانو با دامن های بلند بسیار زیبا می شوند و جوراب های مشکی یا سفید با دامن های چهار خانه و کفش های کتانی مشکی ست کنید.

نکته پایانی و جمع بندی

در این مطلب با انواعی از دامن ها اشنا شدیم ، سعی کنید که در استایل خود خلاقیت به خرج دهید و چند ترکیب را امتحان کنید تا ببینید کدام با فرم بدنی شما سازگار است و به شما حس خوبی می دهد یادتان باشد که هنگام انتخاب دامن برای شما رنگ پوست و اندام شما فاکتور های بسیار مهمی هستند امیدواریم که خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد

لطفا استایل های پیشنهادی خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *