مد و استایل

۱۲ مورد از باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست

باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست
امتیاز دهید post

همه خواهان پوستی شفاف و درخشان هستند . و برای داشتن ان باید از باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست اگاهی داشته باشید.

اما رسیدن به آن ممکن است بیشتر به توانایی شما در تشخیص واقعیت از داستان بستگی داشته باشد تا اینکه چقدر جدی از یک رژیم پاکسازی پیروی می کنید یا چقدر برای محصولات هزینه می کنید. واقعیت این است که بسیاری از توصیه‌های مراقبت از پوست کار نمی‌کنند و برخی از باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست حتی می‌توانند باعث آسیب شوند . در اینجا ۱۲ مورد از باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست وجود دارد که باید آنها را باور نکنید.

باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست

1-نوشیدن آب پوست شما را هیدراته نگه می دارد

دختری زیبا در حال نوشیدن اب

در حقیقت هیچ مدرکی دال بر اینکه نوشیدن آب بیشتر یا کمتر برای پوست شما مفید یا مضر باشد وجود ندارد. در حالی که نوشیدن آب بیشتر می تواند برای سایر شرایط سلامتی مفید باشد، اما زمانی که آن را می نوشید ، آب به طور خودکار جذب پوست شما نمی شود .  بهترین راه برای هیدراته نگه داشتن پوست این است که از هوای خشک خودداری کنید یا اینکه از مرطوب کننده ها استفاده کنید ، و یا از پاک کننده های ملایم استفاده کنید و از مرطوب کننده های روزانه یا موادی مانند اسید هیالورونیک که به حفظ رطوبت در سد پوست شما کمک می کنند، استفاده کنید. 

2- عدم شستشوی صورت باعث آکنه می شود

دختری در حال شستن صورت خود

در واقعیت بهداشت نقشی در ایجاد آکنه ندارد .  آکنه شامل تولید روغن ، باکتری ها ، مسدود شدن منافذ و التهاب می شود که هورمون ها و استرس نقش مهمی را ایفا می کنند و (به میزان کمتر) رژیم غذایی برای برخی افراد. دکتر پیترسون پیر ، متخصص پوست و موسس موسسه مراقبت از پوست پیر در روستای وست لیک ، کالیفرنیا ، می گوید شستن صورت به وضعیت صورت شما کمک می کند ، اما مطمئناً عدم شستن ان باعث آکنه نمی شود.

3- برنزه کردن با اسپری از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند

در واقع برنزه کردن با اسپری به سادگی رنگ پوست شما را تغییر می دهد ، نه بیشتر. در داشتن سلول های پوستی تیره تر، هیچ محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش وجود ندارد .  بسیاری از مردم هنوز به اشتباه معتقدند که برنزه کردن اسپری به عنوان یک محافظ در برابر آفتاب سوختگی عمل می کند.

4- شما باید پوست خود را لایه برداری کنید

دختری در حال لایه برداری از پوست

یکی از باور های غلط در مورد مراقبت از پوست که همیشه می‌ شنویم این است که باید لایه‌ برداری کنید . پوست شما به طور طبیعی حدود یک بار در ماه کراتینوسیت های سطحی خود را می ریزد . برای لایه‌ برداری نیازی به خرید لایه‌ بردار یا لایه‌ برداری ، پوست صورت یا درم ابریژن ندارید. دکتر آنا اچ. چاکون، متخصص پوست ، می‌ گوید قطعاً نیازی به استفاده از مواد ساینده روی پوست خود را ندارید ، زیرا این امر به خودی خود اتفاق می‌ افتد

5- محصولات مراقبت از پوست طبیعی برای شما بهتر هستند

محصولات مراقبت از پوست طبیعی و گیاهی

در واقع یکی از بزرگترین باور های اشتباهی که با ان مواجه می شویم این است که که محصولات طبیعی و ارگانیک ایمن تر هستند. محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر طبیعی اغلب کنترل نشده و حاوی مواد گیاهی و روغن‌های ضروری هستند که می‌تواند منجر به الرژی و حساسیت پوستی شود

6- در زمستان و پاییز نیازی به کرم ضد افتاب نیست

بسیاری فکر می کنند که فقط در فصل تابستان باید از کرم ضد افتاب استفاده کنیم اما این یک باور غلط است اشعه ی فرا بنفش خورشید عامل افتاب سوختگی است ، که در زمستان شدت زیادی ندارد اما وجود دارد ، این اشعه باعث ایجاد لک و چین و چروک روی پوست هم می شود که در تمام سال ادامه دارد پس برای همین است که باید در تمام طول سال باید از ضد افتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که این اشعه از ابر ها هم عبور می کند پس در هوای ابری هم استفاده از ان امری لازم است.

7- کرم های دور چشم هیچ کاری انجام نمی دهند

دختری در حال زدن کرم دور چشم

کرم دور چشم اگر حاوی ترکیبات مناسب باشد و برای نگرانی های خاص پوست شما فرموله شود ، می تواند فواید زیادی داشته باشد اگر نگرانی شما سیاهی دور چشم یا پف کردگی ناشی از خستگی است ، یک کرم دور چشم حاوی کافئین قطعا می تواند به کنترل التهاب کمک کند و زیر چشم شما را روشن تر نشان دهد.

 با این حال ، کافئین به تنهایی این کار را انجام نمی دهد و باید با مواد نرم کننده ، آبرسان و روشن کننده مانند اسید هیالورونیک، ویتامین C و رتینول ترکیب شود ، زیرا این ترکیب می تواند خطوط ریز ، چین و چروک و سیاهی دور چشم را از بین ببرد. کرم دور چشم به پوست شما کمک می کند تا ظاهری جوان و جوان داشته باشد

8- زخم ها برای بهبودی نیاز به تنفس دارند

شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد زخم‌ها باید با محصولاتی مانند وازلین (یا وازلین) پوشانده و مرطوب نگه داشته شوند تا بهبود یابند. خشک شدن زخم باعث ایجاد پوسته می شود و این ممکن است در واقع مانع از بهبود زخم شود و ظاهر نهایی زخم را بدتر کند. پوشاندن زخم نیز  به محافظت از آن در برابر عفونت کمک می کند.

9- شما تا سن 50 سالگی به رتینول نیاز ندارید

یک شیشه  رتینول

رتینول اغلب به عنوان استاندارد طلایی مراقبت از پوست نامیده می شود و در سال جدید نیز به همین شکل باقی خواهد ماند. استفاده از رتینول می تواند تولید کلاژن و تبدیل سلول های پوست را افزایش دهد ، به درمان آکنه کمک کند ، منافذ را باز کند ، خطوط ریز و چین و چروک را به حداقل برساند و رنگ پوست را یکدست کند. ایده آل است که از اواسط دهه 20 زندگی خود از رتینول استفاده کنید تا از بروز آسیب جلوگیری کنید.

 به هر حال ، جلوگیری از چین و چروک آسان تر از خلاص شدن از شر آن است حدود دو یا سه بار در هفته شروع به وارد کردن رتینول به برنامه روزانه خود کنید و پس از چند هفته می توانید هر روز از انها استفاده کنید

10- تونرها بخشی ضروری از رژیم مراقبت از پوست هستند

در واقعیت افراد مستعد آکنه اغلب به دنبال محصولاتی برای مبارزه با پوست چرب خود هستند. تونرها به عنوان راهی برای پاکسازی پوست از چربی اضافی پس از شستشو معرفی می شوند. با این حال ، شستشو با یک پاک کننده ملایم و آب برای پاکسازی کامل صورت کافی است. از نظر تاریخی، تونرها اغلب با الکل‌هایی ساخته می‌شدند که اثرات خشکی ایجاد می‌کردند که پوست را به خطر انداخته و باعث آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شد.

 تونرهایی که حاوی آلفا و بتا هیدروکسی اسید هستند می توانند برای لایه برداری پوست و به طور بالقوه به حداقل رساندن جوش های آکنه کار کنند ، اما این مواد اغلب در شستشوی آکنه گنجانده شده اند.

11- ماسک درست شده از لیمو شرشار از ویتامین C است

لیمو و عسل جزو باور های غلط در مورد زیبایی

این یک تصور اشتباه است که شما با استفاده از یک ماسک لیمو می توانید پوست خود را روشن کنید ، اما در حقیقت لیمو برای پوست بسیار اسیدی است که استفاده از ان می تواند به جای روشن کردن پوست شما عملکردی معکوس داشته باشد و پوست شمارا خراب کند و هنگامی که به صورت طولانی زیر نور افتاب قرار میگیرید لکه هایی سیاه روی پوست شما ایجاد می شود.

12- بعد از شستن صورت کشیدگی پوست اشکالی ندارد

حتما باید برای شما اتفاق افتاده باشد که بعد از شستن صورت کشیدگی پوست را تجربه کرده باشید ، شستن صورت یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت از پوست است و نباید از ان غافل شوید درست انجام دادن این کار برای زیبایی و سلامت پوست شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اما احساس کشیدگی پوست بعد از اینکه صورت خود را شستید نشانه این است که مواد تشکیل دهنده ی شوینده ای که استفاده خشن و نا ملایم است و باعث خشکی پوست شما می شود در نتیجه برای پوست شما مناسب نیست.

بهتر است که شوینده ای را انتخاب کنید که ملایم تر باشد ، می توانید از میسلار واتر استفاده کنید ، این ماده تمیز کننده هر الودگی که روی پوست شما باشد را پاک می کند و مانع از دست رفنن رطوبت و چربی موجود در پوست می شود.

حتما بخوانید : راز يك ميكاپ زيبا چيست؟ + 5 برند برتر ميكاپ

مراجعه به یک متخصص پوست

یکی از اشتباهات بزرگ این است که هر محصول مراقبت پوستی را امتحان می کنید تا ترکیب مناسب خودتان را پیدا کنید بهترین راه مراجعه به یک متخصص پوست است ، متخصص پوست اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهند که دیگران نمی دانند. متخصصان پوست تاثیر مختلف را روی پوست شما بررسی می کنند و محصول مناسب شمارا پیشنهاد می دهند

سخن پایانی

این باور های غلط در مورد زیبایی و مراقبت از پوست بین مردم دهان به دهان می چرخند ، بهترین راه برای اینکه پوستی زیبا و سالم داشته باشید این است که به این باور ها توجه نکنید و از روش هایی استفاده کنید که با پوست شما سازگار باشد ، بهترین و مطمئن کار این است که حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا به پوست ایده آل خود برسید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *