مد و استایل

چشم اندازی به برند گوچی با توجه به فیلم جدید ریدلی اسکات

کیف برند گوچی
2.2/5 - (4 امتیاز)

برند گوچی Gucci در سال 2022 صدویک سالگی خود را جشن می‌گیرد با گذشتن از دشمنی‌های خانوادگی، تلاش‌ها برای تصاحب مالکیت، نزدیک به ورشکستگی، فهرست عمومی، چرخش کتاب داستان و حتی یک قتل که جرقه‌ای برای فیلم «خانه گوچی» ریدلی اسکات با بازی الپاچینو شد همچنان جذابیت این برند پایدار است. درست مانند ققنوس اسطوره‌ای با عمر طولانی، گوچی به طور دوره‌ای بازسازی شده است. گوچیو گوچی که بنیان گذار گوچی بوده است برندی که با تولید کیف و کفش های چرم به شهرت جهانی رسید.

برند گوچی

سال های اولیه زندگی گوچیو گوچی

گوچیو گوچی در سال 1881 درخانواده ای فقیری در شهرفلورانس ایتالیا به دنیا امد او یک طراح مد مشهور از فلورانس ایتالیا و بنیانگذار برند مشهور مد جهانی “گوچی” بود. پدرش یک صنعتگر فروتن چرم بود. گوچیو برای امرار معاش به پاریس و لندن سفر کرد. در آنجا او به شدت تحت تأثیر پیچیدگی و سبکی قرار گرفت که هنگام کار به عنوان پسر آسانسور در «هتل ساوی» مشاهده کرد. او به ایتالیا بازگشت و شروع به کمک به پدرش در ساخت زین و کیف های مسافرتی چرمی کرد.

با کاهش تقاضا برای زین او برای ادامه کسب و کار خود به ساخت لوازم جانبی مختلف دیگر پرداخت. او برای ایجاد شرکت خود از چمدان ها و صندوق عقب مجلل که توسط اشراف ساکن در هتل ساوی لندن حمل می شد الهام گرفت. گوچی داستان‌نویس اصلی این برند را با تجملات و سرگرمی‌های آن اشراف، مانند اسب سواری مرتبط می‌داند از این رو عنصر تزئینی اسب دوزی این برند است.

گوچیو گوچی

تأسیس برند گوچی

با الهام از آنچه در لندن و پاریس دیده بود به فلورانس بازگشت و به پدرش در ساخت زین و کیف های مسافرتی چرمی کمک کرد. با کاهش تقاضا برای زین، با ظهور اتومبیل، او تصمیم گرفت لوازم جانبی مختلف دیگری را برای ادامه کار بسازد. در سال 1921 اولین فروشگاه های گوچی در فلورانس افتتاح شد جایی که او شرکت را تأسیس کرد این بوتیک در خیابان خرید لوکس رمViaCondotti در سال 1938 افتتاح شد.

او با موفقیت پیچیدگی هایی را که در خارج از کشور دیده بود با هنر ایتالیایی ترکیب کرد. مغازه او کیف های چرمی و لوازم جانبی مختلف دیگر را می فروخت که توسط او طراحی شده بود و خیلی زود به عنوان برندی شناخته شد که اجناس باکیفیت و طرح های اصلی ارائه می کرد.

او شناخته شده بود که بهترین صنعتگران محله‌اش را به کار می‌گرفت بدون اینکه در کیفیت مصالحه شود. از آنجایی که بسیاری از مشتریان او اشراف سوار بر اسب بودند که برای خرید وسایل سواری به او مراجعه می کردند، او لقمه اسب را به عنوان نماد خود انتخاب کرد بسیاری از طرح های او از رکاب و سایر اقلام زینتی اسب الهام گرفته شده است. نام تجاری او مشهور شد و مردم از سراسر جهان برای خرید اقلام او به فلورانس آمدند.

در سال 1932، او کفش لوفر را با اسنافل گلاید ساخت که اولین در نوع خود بود و به زودی به عنوان کفش معمولی محبوب شد. درپی تحریم اتحادیه ملل علیه ایتالیا گوچی کسی نبود که ناامید شود او جایگزین هایی برای چرم وارداتی و مواد دیگر در دوره 1935-1936 پیدا کرد و یک کنف بافته شده خاص از ناپل را ساخت که با اولین امضا چاپ شده بود. چاپ مجموعه‌ای از الماس‌های کوچک و متصل به هم در قهوه‌ای تیره روی پس‌زمینه خرمایی این امر باعث شد اولین چمدان های موفق این برند به بازار عرضه شود برند او خیلی زود معروف شد و مردم از سرتاسر دنیا برای خرید اقلام از او به فلورانس آمدند.

در سال 1938، او تجارت خود را به رم گسترش داد و پسرانش را در اداره شرکت مشارکت داد. او انواع مختلفی از مواد از جمله کنف، کتان و جوت را آزمایش کرد تا به برخی از خلاقانه‌ترین طرح‌ها دست یابد. یکی از طرح های معروف او در دهه 1940 یک کیف بامبو به شکل زین بود که دسته های آن از عصا ساخته شده بود. او در سال 1951 یک فروشگاه در میلان افتتاح کرد.

پس از آن یک شعبه در منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا ایجاد شد. با گسترش کسب و کار او کیفیت اقلام خود را به خطر نینداخت و همیشه طرح های اصیل ارائه می داد. شرکت در اوج خود بود که او در سال 1953 درگذشت. میراث او توسط پسرانش تصاحب شد. تاج خانه در سال 1955 به یک علامت تجاری ثبت شده تبدیل شد برند او از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است با این حال هنوز هم یکی از برترین برندهای جهانی در زمینه مد محسوب می شود.

کیف زیبا بامبو برند گوچی

ادامه‌ی گسترش برند توسط برادران گوچی

او با آیدا کالولی ازدواج کرد و دارای شش فرزند بود پسرانش واسکو، آلدو، اوگو و رودولفو به شرکت او پیوستند او تا سال 1953 در عمارت خانوادگی خود در نزدیکی راسپر، ساسکس غربی، انگلستان زندگی می کرد. پس از مرگ او پسرانش تجارت را به عهده گرفتند رودولفو مدیریت شرکت در میلان، واسکو بر عملیات در فلورانس نظارت کرد و آلدو برای مدیریت شعبه خارج از کشور به نیویورک رفت برندی که توسط او ایجاد شد به شکوفایی خود ادامه داد و سال به سال حتی پس از مرگ او طرح های نمادین را خلق کرد.

این شرکت در اواسط دهه 1960 لوگوی خود را به “G” که نشان دهنده نام او است تغییر داد و فروشگاه هایی را در سراسر اروپا و آمریکا افتتاح کرد. اولین عطر گوچی در سال 1975 عرضه شد و رایحه ها همچنان سنگر این شرکت هستند از Gucci Guilty و Flora by Gucci گرفته تا Gucci by Gucci و Gucci Bloom.

عطر با برند گوچی

تولد مائوریتزیو گوچی (پسر رودولفو)

مدیریت کلی شرکت در دهه 1980 از رودولفو به پسرش مائوریتزیو منتقل شد. در سال 1981، گوچی برای اولین بار لباس های آماده را در سالا بیانکا در فلورانس به نمایش گذاشت و به شدت بر روی چاپ فلورا بازی کرد مائوریتزیو گوچی، پسر رودولفو، به نیویورک نقل مکان کرد تا باعمویش آلدو تا سال 1982 کار کند یک فروشگاه اختصاص داده شده به لباس در 699 Fifth Avenue در نیویورک افتتاح شد، در حالی که 689 Fifth Avenue بر روی کفش، کیف، چمدان و لوازم جانبی تمرکز داشت.

مائوریتزیو گوچی کسی بود که رویای راه‌اندازی مجدد برند خانوادگی را دید که انحصار و درخشش خود را از دست داده بود، در سال 1989، Maurizio Gucci با بانک سرمایه گذاری مستقر در بحرین و شرکت مدیریت داراییInvestcorpکه 50 درصد از سهام گوچی را از خانواده خریداری کرد آلدو آخرین نفری بود که فروش را پذیرفت. شهود مائوریتزیو گوچی این بود که با داون ملو، رئیس وقتBergdorfGoodman تماس بگیرد تا برند را احیا کند.

او ریچارد لمبرتسون، رئیس بخش لوازم جانبی برگدورف را به عنوان مدیر طراحی آورد و در سال 1990، طراح آمریکایی تام فورد، برای نظارت بر پوشاک زنانه به شرکت ملحق شد. بازسازی گوچی در اوایل دهه 90 تحت تاثیر یک بازار خرده فروشی دشوار قرار گرفت در حالی که مشتریان مجبور بودند خود را با یک محصول جدید و پیچیده تر تطبیق دهند و در سال 1993، مائوریزیو گوچی سهام خود را بهInvestcorp منتقل کرد و به مشارکت خانواده در شرکت پایان داد.

در سال 1994 فورد به عنوان مدیر خلاق منصوب شد. اولین مجموعه او برای پاییز 1995، پر زرق و برق جت-ست متمرکز بود و یک موفقیت انتقادی و تجاری بود و این برچسب را دوباره در خط مقدم مد قرار داد.

مائوریتزیو گوچی

مرگ مائوریتزیو گوچی

در 27 مارس 1995، مائوریتزیو گوچی در مقابل دفتر خود در میلان به ضرب گلوله کشته شد. برای نزدیک به دو سال هویت قاتل مائوریتزیو یک راز باقی ماند تا اینکه مشخص شد همسر سابقش پاتریزیا رگیانی از طریق مشاور معنوی خود یک مرد قاتل را برای پایان دادن به زندگی خود استخدام کرده است. سالی که مائوریتزیو درگذشت، گوچی در بورس نیویورک و آمستردام عمومی شد، زیرا این شرکت تحت رهبری مدیرعامل دومنیکو دی سول و فورد که تیم رویایی تام و دام (Tom and Dom Dream Team) نامیده می‌شد، پیشرفت کرد و به معماران احیای برند لوکس نهایی تبدیل شد.

اختلاف بین مدیر جدید با فورد و دی سول

دی سول که قبلاً مدیرعامل شرکت گوچی آمریکا بود، شروع به مهار مجوزها، امتیازات و خطوط ثانویه کرد تا دهه‌ای را که شاهد نوردهی بیش از حد برند و ارزان‌تر شدن تصویر آن بود، معکوس کرد. در اواسط دهه 90، کلکسیون های فورد سبک شیک و مدرن ظاهر خانه را ایجاد کرد و آن را به عنوان یک برند اختصاص داده شده به زرق و برق عصرانه معرفی کرد وA-lister هالیوود را به خود جلب کرد. د سول و فورد در جنگی تاریخ ساز باLVMHMoëtHennessyLouisVuit دوست و متحد شدند.

چند سال پس از شکست فورد، این شرکت علاقه پرادا را به خود جلب کرد که 9.5 درصد از سهام را در اختیار گرفت بین ژوئن 1998 و فوریه 1999، برنارد آرنو، رئیسLVMM شروع به جمع آوری سهام گوچی کرد و در نهایت از طریق یک سری معاملات، 34.4 درصد از سهام را به دست آورد قبل از اقدام به تصاحب، که در نهایت خنثی شد. دو سول و فورد فریاد زدند که یکی از دراماتیک‌ترین نبردهای مد شرکتی قرن بیستم بود.

گوچیLVMM را که تا آن زمان سهام پرادا را در شرکت بلعیده بود متهم کرد که می‌خواهد “کنترل خزنده” را بدون ارائه یک پیشنهاد کامل و منصفانه به سهامداران در دست بگیرد این حرکت در هلند، جایی که گوچی در فهرست بود، کاملا قانونی بود. فرانسوا پینو رقیب فرانسوی آرنو، به عنوان شوالیه سفید گوچی سوار شد و شرکت را وارد منطقه ای کرد که در آن زمان PPR نامیده می شد و اکنون به نام کرینگ شناخته می شود. این دو شرکت به شدت در دادگاه‌های هلند و در مطبوعات بین‌المللی با هم دعوا کردند و تقریباً هر روز دعاوی و دعوای خود را با هم عوض کردند.

پس از خرید PPR، پرونده های قضایی بیشتری در جریان بود وLVMH در نهایت رقیب فرانسوی خود را مجبور کرد تا تصاحب کامل و منصفانه گوچی را آغاز کند که در 10 سپتامبر 2001 انجام داد. در نهایت، PPR کنترل کامل گوچی را به دست آورد. در سال‌های بعد، دو سول و فورد تمرکز خود را تغییر دادند گوچی به گروه گوچی تبدیل شد و هر دو تصمیم گرفتند 2.9 میلیارد دلار از قرارداد PPR را خرج کنند.

در کمتر از سه سال، آنها ایو سن لورن، بالنسیاگا، بوتگا ونتا، الکساندر مک کوئین، استلا مک کارتنی، بوچرون و بدات را خریدند. تنش هایی بین مدیریت جدید و فورد و دی سول ایجاد شد که در نهایت در سال 2004 پس از تلاش و شکست برای دستیابی به یک توافق برای مدیریت، استقلال مالی و خلاقانه شرکت را ترک کردند.

دی سول مدیر شرکت گوچی

استعفای دی مارکو و جیانینی و درخشش میکله

زمانی که فورد رفت، جان ری طراحی مردانه را به عهده گرفت. الساندرا فاچینتی طراحی زنان را به عهده گرفت و جیانینی مدیر خلاق لوازم جانبی شد. رابرت پولت، رئیس بخش 7.8 میلیارد دلاری غذای منجمد یونیلور، به عنوان مدیر عامل جدید گروه گوچی، بستنی و چوب ماهی را با کیف دستی و کفش دستی مبادله کرد. مارک لی، مدیرعامل ایو سن لوران، به عنوان مدیرعامل گوچی انتخاب شد. در سال 2005 جیانینی به عنوان مدیر خلاق لباس های آماده زنانه منصوب شد و یک سال بعد نقش مدیر خلاق لباس مردانه را اضافه کرد.

جیانینی لباس هایی شیک و کاربردی و مقدار زیادی از زرق و برق ضروری خانه را پیشنهاد داد. طراح و دی مارکو، که به شریک زندگی تبدیل شدند، بر صنعت ایتالیایی، نمادنگاری آرشیوی و سبک زندگی جت _ست این برند تاکید کردنددر دسامبر 2014، به دنبال کاهش فروش، دی مارکو از شرکت خارج شد و یک ماه بعد جیانینی از آن خارج شد. دی مارکو در ژانویه 2015 توسط مارکو بیزاری، مدیر عامل سابقBottegeVeneta و رئیس سابق بخش لباس های لوکس و کالاهای چرمیKering جانشین شد. در یکی دیگر از چرخش های کتاب داستانBizzarri به طور معروف معاون جیانینی و طراح لوازم جانبی سر، الساندرو میکله را به عنوان مدیر خلاق ارتقا داد.

ژانویه، دو روز پس از آن که طراح زیبایی‌شناسی کاملاً جدید، عجیب و غریب خود را برای فصل پاییز 2015 مردانه گوچی نشان داد. این مجموعه مردانه پاییز 2015 که به سرعت در عرض چند روز مونتاژ شد، پس از خروج ناگهانی جیانینی یک هفته قبل، بذرهای سبک میشل را کاشت، که به بازگشت گوچی به خط مقدم مد، پاسخگویی به مشتریان جوان‌تر و افزایش رشد بیش از 35 سال کمک می‌کند. درصد برای پنج فصل متوالی تا سه ماهه اول 2018، بیزاری را بر آن داشت تا در ژوئن همان سال هدف درآمد 10 میلیارد یورویی را برای این برند تعیین کند.

میشل دوباره به لوگوی نمادینGG گوچی کیف‌های برزنتی و کفش‌های راحتی اسبی نگاه کرد که آن‌ها را به دمپایی‌های خزدار و پاپوش تبدیل کرد و باعث افزایش فروش بخش لوازم جانبی شد که از لحاظ تاریخی یک گاو نقدی برای این برند بود کیسه‌های لوگو با گل‌ها یا حشرات بزرگ گلدوزی شده بودند موضوعی که میشل به کاوش در آن در طول فصل‌ها ادامه داد. در آوریل 2021، به مناسبت صدمین نقطه عطف برند میشل مجموعه «آریا» خود را ارائه کرد و تعدادی از طرح‌های امضاکننده گوچی از کیف بامبو گرفته تا موتیف فلورا را مجدداً مشاهده کرد و یک کراوات نوآورانه با نامBalenciaga را معرفی کرد.

کیف برند گوچی

سخن پایانی

گوچی مطمئنا توجه بیشتری را از فیلم “خانه گوچی” که در ایتالیا فیلمبرداری می شود به خود جلب خواهد کرد درفیلم خانه گوچی بازیگرانی به نام لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رگیانی، آدام درایور در نقش مائوریتزیو گوچی و آل پاچینو در این فیلم نقش آلدو گوچی رگیانی را بازی می کنند.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *