مد و استایل

چگونه کت اسپرت پوشیم؟ |14 نکته انتخاب و نحوه پوشیدن کت اسپرت

چگونه کت اسپرت بپوشیم؟
امتیاز دهید post

یک کت اسپرت همه کاره، غیررسمی و خنک باید سنگ بنای یک کمد لباس متفکرانه باشد. چه بخواهید کت اسپرت را برای یک مراسم رسمی بپوشید یا یک کت چهارخانه طرح دار را با یک تی شرت تک رنگ ست کنید، کت های اسپرت می توانند برای هر موقعیتی مناسب باشند. یادگیری انتخاب یکی از مناسب‌ترین لباس‌ها، ست کردن آن با کمد لباس‌هایتان و یادگیری درست پوشیدن با ما دیگر نیازی به دردسر کشیدن نداره.

مرحله اول : انتخاب کت اسپرت

1. تفاوت کت اسپرت با سایر کت ها را بدانید.

اگر چه بسیاری مواقع این دو با یکدیگر به اشتباه گرفته می شوند اما یک کت اسپرت، یک کت و شلوار رسمی (بلیرز) نیست. لازم نیست کت های اسپرت با پارچه شلوار مطابقت داشته باشند.

بزرگترین تفاوت بین کت اسپرت و کت شلوار این است که کت های اسپرت طرح دار هستند، در حالی که کت ها از پارچه خالص با رنگ متضاد دکمه ساخته شده اند.

  • از نظر سَبک، کت‌های اسپرت گاهی کمی گشادتر و آزاد ترند از سایر انواع کت‌ ها هستند و امکان استفاده در فضای باز و ورزشی را فراهم می‌کنند.
  • این کت ها کمی کمتر از سایر کت ها رسمی هستند؛ اما این به آن معنا نیست که به هیچ عنوان نمی توان آن ها را در مراسم های رسمی هم پوشید.
  • تنوع پارچه در استایل های اسپرت تا حدودی بیشتر است.استفاده از پارچه های پشمی،کتان،پنبه و سایر مواد همگی در این کت ها رایج هستند. پس، تنها چیزی که یک کت اسپرت باید داشته باشد، یک طرح یا الگو است.

2. کت را به درستی بپوشید.

از آنجایی که یک کت اسپرت به اندازه کت شلوار رسمی نیست، می تواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد. همانطور که گفتیم می بایست کمی گشادتر بودن آن احساس شود.سایز کت ها معمولا دارای استاندارد هایی هستند که شما می تواند بوسیله ی استاندارد های زیر سایز مناسب خود را مشخص کنید:

سایزپهنای کتعرض شانهقد آستینقد کتدور کمرفاققد شلوار
48524563714536112
50544664734737112
52554766744839112
54584967765241112
56605168785441112
راهنمای انتخاب سایز کت اسپرت

3. کت اسپرت متناسب با فصل بپوشید.

کت های اسپرت در دو نوع تابستانه و زمستانه و کت هایی برای همه ی فصول عرضه می شوند. انتخاب کت هایی که برای فصول مختلف قابل استفاده هستند به راحتی شما کمک می کند.

  • برای تابستان از کت های نخی استفاده کنید. وقتی هوا گرم است، مسلماً نمی خواهید که یک کت پشمی برتن داشته باشید . کت های نخی به خوبی هوا را از خود عبور می دهند و به شما کمک می کند تا با وجود پوشیدن لباس های نسبتاً سنگین، خُـنک بمانید.
  • کت های پشمی مناسب فصل زمستان هستند و می توانید زمستان ها بپوشید تا شما را گرم نگه دارند.
  • کت های اسپرت در سه جنس سبک ، نیمه سبک و جنس های سنگین تر عرضه می شوند. جنس های سبک و نیمه سبک برخلاف جنس های سنگین مناسب افراد حساس به گرما هستند.

4. به دَرز پشتی کت توجه کنید.

درز های پشتی و کناری کت جهت بهتر بر تن نشستن کت و همچنین و بهتر دردسترس قرار گرفتن جیب های کت به کار می روند. کت هایی که دراری درز در دو طرف کت هستند ظاهر شیک و رسمی تری دارند اما کت هایی با درز عقب راحت تر هستند.

5. به دنبال کت هایی با سبک های خاص باشید.

کت های اسپرت می تواند به طور قابل توجهی از نظر سبک و طرح متفاوت باشد، به همین دلیل است که بسیار همه کاره است. جیب‌ها، دکمه‌ها و حتی قسمت های چرمی مختلف روی آرنج‌ها خواهید دید که می توانند سبک های متفاوتی را رقم بزنند. به هرحال طرح و سبک کت بزرگترین و چشم نوازترین عنصر کت اسپرت خواهد بود، پس مهم است که کتی را انتخاب کنید که بتوانید به روش‌های مختلف بپوشید.

  • بزرگ ترین اشتباه در انتخا کت می تواند در انتخاب رنگ کت باشد. کت هایی با نفش صورتی و یا نارنجی چهارخانه ممکن است بر روی تن مانکن، پشت ویترین جالب به نظر برسند، اما چند وقت یکبار می توانید آن را بپوشید؟ به رنگ های مناسب فکر کنید تا با آنچه قبلاً در کمد لباس شما وجود دارد مطابقت داشته باشد.
  • هنگام پوشیدن کت اسپرت قصد انجام چه کاری را دارید؟ اگر زیاد حرکت می‌کنید، به دنبال کتی با قابلیت فعالیت زیاد و آزاد باشید تا توانایی بیشتری برای حرکت های ناگهانی داشته باشید.
  • به این فکر کنید که چه زمانی کت اسپرت خود را می پوشید. آیا قصد دارید آن را برای مجالس رسمی بپوشید، یا در یک محیط غیر رسمی تجاری تر؟

مرحله دوم : تطبیق کت اسپرت با کمد لباس شما

6. کت را با شلوار خود ست کنید.

همه افراد دوست ندارند کت اسپرت را با شلوار جین ست کنند، این کار کاملاً جایز است. اما برای بقیه افراد ست کت تک و شلوار جین می تواند انتخابی جذاب باشد. ترفند این است که شلوار جین را یک کمربند بصورت مرتب بپوشید. همچنین مطمئن شوید که کت و شلوار جین بایکدیگر به خوبی تناسب دارند.

  • اگر طرفدار ست کت و شلوار جین نیستید می توانید اکثر شوار های غیر رسمی را که به خوبی با کت ست می شوند را انتخاب کنید.
  • اگر کت شما طرح دار است، بهتر است شلوارهایی یا رنگ خنثی همانند: بژ،طوسی،حنایی،کِرم و … را انتخاب کنید. نکته: رنگ شلوار نباید با رنگ کت در تضاد باشد.
  • کت هایی با رنگ روشن را بهتر است با شلوارهای تیره رنگ و برعکس آن کت های تیره را با شلوارهای روشن ست کنید.

7. کت اسپرت را با پیراهن و کراوات بپوشید.

سبک های کلاسیک همیشه جواب می دهند.کت های اسپرت طرح دار را با پیراهن های تک رنگ ست کنید تا ظاهری اسپرت و شیک داشته باشید. اگر می خواهید شیک پوش و خوش پوش باشید، پوشیدن یک کت اسپرت طرح دار با یک پیراهن یکدست و یک کراوات منظم باعث می شود همه ی نگاه ها متوجه شما شوند.

کت های شلوغ را با پیراهن ها و کراوات های یکدست و بالعکس ست کنید.

  • در هوای سرد، یک کت اسپرت را روی ترکیب پلیور و پیراهن یقه‌دار امتحان کنید.این می تواند یک راه عالی برای گرم ماندن بدون نیاز به کت باشد همچنین اینطور به نظر می رسد شما یک دانشجوی سال اخر دکترای هستید.
  • در انتخاب کراوات خود خلاق باشید.به کراوات های پشمی، کراوات های نخی و انواع دیگر کراوات ها فکر کنید که به خوبی طرح و نقشکت شما را تکمیل می کنند. از طرف دیگر، چند دکمه بالا را باز کنید و فقط پیراهن و کت را با هم بپوشید. این می تواند یک ظاهر فوق العاده جذاب و عالی باشد.
  • پیراهن یقه‌دار شما باید همیشه داخل کت باشد و اگر می‌خواهید آن را با کت اسپرت بپوشید، یقه آن باید داخل کت باشد.

8. کت را با یک تیشرت یا پولوشرت بپوشید.

این استایل کمتر رسمی اما همچنان فوق‌العاده است. فقط مطمئن شوید که هر کدام از تیشرت ها ها کیفیت بسیار خوبی داشته و در شرایط عالی قرار دارند. نباید شفاف یا چروکیده باشند.

  • پوشیدن یک تی شرت با طرح چاپ شده با یک کت اسپرت، موضعی کمی براندازانه، هنری و در عین حال سازمانی را نشان می دهد.

9. کفش مناسب را انتخاب کنید.

اگر کت خود را با پیراهن مناسبی ست کرده اید کفش ها می توانند استایل تان را تکمیل و یا حتی نابود کنند.

  • اگر شلوار جین می‌پوشید، می‌تواند انتخاب خوبی باشد که بخواهید کفش‌های غیررسمی نیز بپوشید، اما کفش‌های کتانی بسیار غیررسمی و اسپرت می‌توانند شما را مانند یک نوجوان با لباس‌های یک پدر به نظر برسانند.
  • اگر شلوارهای مجلسی تری می پوشید، بهتر است به سراغ کفش های معمولی بروید.

10. سبک های مکمل بسازید.

افراد با تفکر محافظه‌کارانه ممکن است فکر کنند که کت‌های اسپرت با طرح‌های روشن باید تا حد امکان با کت‌های تک رنگ ست شوند. مطمئناً این یک راه خوب برای ست کردن کت شما با لباس های دیگر است. اما با خیال راحت امتحان کنید. شاید کت چهارخانه بنفش شما با یک پیراهن طوسی، یا پیراهن صورتی شما، عالی به نظر برسد.

  • به دنبال رنگ ها و سبک های مکمل باشید. قوانین را بشکنید و ببینید چه سبکی بهتر کار می کند.
  • رنگ جیب مربعی شکل کتتان را با رنگ پیراهنتان ست کنید.

مرحله ی سوم : پوشیدن کت

11. دکمه های کت را هنگام نشستن باز کنید.

کت های اسپرت در انواع دو دکمه ای و سه دکمه ای عرضه می شوند. به طور کلی توصیه می شود که دکمه های کت خود را در حالت ایستاده بسته و دکمه های کت خود را در حالت نشسته باز کنید. برخی زمان ها، باز کردن دکمه های کت برای پیاده روی نیز فکر خوبی است.

  • اینکه چگونه کت خود را بپوشید کاملا به خودتان بستگی دارد. لازم نیست هر زمانی دکمه‌های آن را ببندید یا باز کنید، اما بستن دکمه ها معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و کمک می‌کند تا زمانی که ایستاده‌اید، شما را لاغر تر نشان دهد.
  • اگر چند دکمه روی کت وجود دارد، فقط دکمه بالایی را بسته نگه دارید.

12. درصورت نیاز می توانید یک پالتو روی کت اسپرت بپوشید.

در هوای بسیار سرد، حتی اگر کت پوشیده باشید، ممکن است یک پالتو گرم نیز ضروری باشد. فراموش نکنید که آب و هوا را در نظر بگیرید و از کم پوشیدن لباس خودداری کنید.

  • پالتو های پشمی، به خوبی با کت اسپرت ست می شوند. می توانید از پالتو هایی با رنگ های سیاه، خاکستری، سبز تیره یا بژ متناسب با رنگ کت تان استفاده کنید.

13. در مجالس نیمه رسمی کت اسپرت بپوشید.

کت های اسپرت برای پوشیدن روزمره مناسب هستند، اما برای مجالس رسمی نیز به اندازه کافی خوب هستند. بسته به محل کار شما، ممکن است پوشیدن کت اسپرت در محل کار و بعد از آن در سالن ورزشی قابل قبول باشد. اگر جایی هستید که در آن کت مورد نیاز است، یک کت اسپرت می تواند مناسب باشد.

  • کت اسپرت در خانه در رستوران، مجالس و هنگام قرار با دوستان برای شام هم مناسب است. رنگ های خوب برای رویدادهای اجتماعی عبارتند از بژ، قهوه ای، کرم، خاکی، خرمایی و سفید. رنگ های روشن تر همیشه کمتر رسمی هستند.

14. از کت های اسپرت به درستی مراقبت کنید.

هرگز یک کت اسپورت کثیف یا چروک نپوشید، کت های اسپرت باید در شرایط خوبی نگهداری شوند و به طور مرتب شسته و خشکشویی شوند تا ظاهری زیبا داشته باشند. به طور کلی، شما نباید بیش از یک بار در هر شش ماه کت تان را خشکشویی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا 14 نکته مهم و ضروری هنگام انتخاب و نحوه پوشیدن کت های اسپرت را بیان کنیم.حال شما می توانید با بهره گیری از نکات ذکر شده یک استایل ایده آل را با کت اسپرت خود تجربه نمایید. در پایان به بیان چند نکته مهم می پردازیم:

  • دو سمت کت را به خوبی متعادل کنید. جیب های کت را آنقدر از یک طرف شلوغ نکنید که باعث شود کت به خوبی پوشیده نشود. کیف پول، موبایل، کلیدها و غیره خود را به گونه ای مرتب کنید تا کت صاف بنشیند.
  • اکسسوری هایی که می توانید به کت اسپرت اضافه کنید عبارتند از: ساعت جیبی، خودکار گران قیمت (نام خودکار رو به بیرون باشد)، یا یک دستمال فانتزی می توانند ایده های جذابی باشند.
  • همانطور که می دانید کت اسپرت دارای دو یا سه دکمه است. فقط دکمه بالایی در یک کت اسپرت دو دکمه ای بسته نگه دارید. برای یک کت سه دکمه اسپرت، دکمه دو را ببندید و دکمه بالایی را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *