مد و استایل

10 فایده نمک دریایی برای پوست و بدن که به آن نیاز دارید

نمک دریایی
امتیاز دهید post

نمک دریایی چیست؟

نمک دریا، به طور کلی، نمکی است که از آب اقیانوس یا آب شور دریاچه از طریق تبخیر به دست می آید. همه ما طعم نمک را می دانیم و معمولاً از آن برای چاشنی غذا استفاده می شود زیرا طعم آن را اضافه می کند. از دوران ماقبل تاریخ در سراسر جهان برای پخت و پز استفاده می شده است.

تفاوت بین نمک دریا و نمک خوراکی چیست؟

احتمالاً در مورد هشدار بهداشتی رایج در مورد میزان سدیم مورد نیاز شنیده اید: “رژیم غذایی کم سدیم را رعایت کنید یا مراقب مصرف سدیم خود باشید تا سلامت قلب بهتری داشته باشید.” در حالی که مقداری حقیقت وجود دارد که نمک باعث فشار خون می شود، این فقط در مورد نمک خوراکی سفید تصفیه شده که اغلب در نمکدان های رستوران ها می بینید صدق می کند. به این دلیل که این نمک ها از مواد معدنی مفید خود حذف شده اند و فقط سدیم و کلرید دارند که باعث عدم تعادل و بیماری در بدن می شود.

نمک دریایی

نمک دریایی واقعی هزاران سال است که توسط اجداد ما استفاده می شده است و یک کالای گرانبها برای چاشنی غذا و تقویت سلامت آنها بوده است. من در مورد نمک تصفیه نشده و تقویت کننده سلامتی صحبت می کنم که به رنگ خاکستری، سیاه یا صورتی است. این نمک ها در واقع برای متعادل کردن بدن و تامین مواد مغذی ضروری بدن که در رژیم غذایی مدرن ما کمبود دارد بسیار مفید هستند، و به غذای ما طعم می بخشند.

انواع رایج نمک دریایی

در حالی که انواع مختلفی وجود دارد، این دو نوع رایج نمک هستند که تصفیه نشده و حداقل فرآوری شده اند:

  • نمک دریای سلتیک: نمک دریایی سلتیک خاکستری و گاهی ارغوانی است. نسبت به سایر نمک های دریایی، علاوه بر 34 ماده معدنی، دارای درصد بالایی از منیزیم است.
  • نمک دریای هیمالیا: به رنگ صورتی، نمک دریایی هیمالیا سرشار از آهن است و می تواند 84 ماده معدنی کمیاب داشته باشد. این معدن با استخراج ذخایر نمک طبیعی از کوه ها استخراج می شود.

فواید نمک دریا برای سلامتی بدن

آیا می دانستید که نمک دریایی با کیفیت بالا دارای 84 ماده معدنی است که بدن ما را تغذیه و تقویت می کند؟ قبلاً می توانستیم مواد معدنی کافی را از غذایی که می خوریم دریافت کنیم. با این حال، با کشت تک محصولی و روش‌های نامناسب کشاورزی، خاک ما از این مواد معدنی ضروری تهی شده است و مانند گذشته مواد مغذی را برای غذای ما فراهم نمی‌کند. با این حال، ما می‌توانیم با نمک دریا مکمل‌سازی کنیم و بدن خود را با این مواد معدنی قابل جذب دوباره پر کنیم.

نمک دریایی

به دلیل این مواد مغذی ضروری، برخی از مزایای سلامتی نمک دریا عبارتند از:

1.شما را هیدراته نگه می دارد:

برخلاف تصور رایج، نمک دریا برای هیدراته نگه داشتن ما بسیار مفید است. مقدار مواد مغذی موجود در نمک دریا نیز تشنگی ما را برای مدت طولانی‌تری برطرف می‌کند و ما را برای مدت طولانی‌تری به دور از مایعات نگه می‌دارد. از طرف دیگر نمک سفره ما را کم آب می کند و در واقع مواد معدنی ضروری بدن را از بین می برد. همچنین باعث می شود که ما بیشتر هوس به نمک کنیم زیرا بدن ما به مواد مغذی مورد نیاز خود در نمک طبیعی دریایی نیاز دارد که با نمک خوراکی فرآوری شده تامین نمی شود. به همین دلیل است که اگر فقط نمک خوراکی مصرف می کنید، معمولاً باید مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید.

نمک دریایی

2.احتیاج به مایعات را کم میکند

برخی از مردم فکر می کنند که غذاهای شور باعث نفخ یا حفظ آب شما می شود و بله، این زمانی اتفاق می افتد که شما نمک خوراکی سفید و نمک تصفیه شده مورد استفاده در غذاهای فرآوری شده را مصرف کنید. با این حال، با نمک واقعی دریا، به دلیل نسبت متعادل مواد معدنی، به ویژه پتاسیم و سدیم، که به آزادسازی آب باقی مانده کمک می کند، بخوردن غذای واقعی و نمک زدن غذای خود با نمک دریا به از بین بردن نفخ و احتباس آب کمک می کند.

3.از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند

هنگامی که الکترولیت شما کم است، می توانید درد عضلانی، گرفتگی عضلات، حتی سندرم پای بی قرار را تجربه کنید. کمبود مواد معدنی از شل شدن عضلات جلوگیری می کند و باعث انقباضاتی می شود که خارج از کنترل شما هستند. به همین دلیل است که حمام نمک دریایی اپسوم برای هر نوع خستگی عضلانی توصیه می شود. منیزیم موجود در نمک اپسوم نقش مهمی در شل شدن و آرامش عضلات و کل بدن شما دارد.

نمک دریایی

اگر می‌دانید که یک فعالیت سنگین انجام می‌دهید، حتما نمک دریا را قبل و بعد از آن به آب خود اضافه کنید تا بدن خود را با مواد معدنی که در طول ورزش از دست می‌دهد، پر کنید. حمام نمک دریایی نیز می تواند به رفع گرفتگی عضلات کمک کند.

4.هضم غذا را بهبود میبخشد

نمک دریا در نقش هضم غذا ضروری است و از دهان شروع می شود. آمیلاز بزاق، آنزیمی که به تجزیه کربوهیدرات های موجود در بزاق کمک می کند، با طعم نمک فعال می شود. همچنین نمک نقش بسیار زیادی در ساخت اسید کلریدریک دارد که در معده برای تجزیه مواد غذایی به خصوص پروتئین ترشح می شود. اکثر مردم اسید کلریدریک کافی ندارند و این می تواند باعث مشکلات گوارشی متعددی مانند نفخ، گاز، سوزش معده ، سوء هاضمه شود .

نمک دریایی

5. تنظیم فشار خون

بله، نمک دریا با کیفیت بالا برای تنظیم فشار خون بسیار مفید است. فشار خون بالا نتیجه التهاب در بدن است که در درجه اول ناشی از قند بالا و رژیم غذایی فرآوری شده است، که شامل نمک سفید سفید است که فاقد اکثر مواد مغذی است. نمک واقعی دریا در واقع با وارد کردن مواد معدنی لازم که بدن برای تقویت ایمنی استفاده می کند، التهاب را کاهش می دهد.

6. تقویت غدد فوق کلیوی

خستگی آدرنال با درجات مختلف امروزه بسیار رایج است که ناشی از استرس و رژیم غذایی نامناسب است. با نارسایی آدرنال، یکی از علائم اصلی میل به نمک است. این به این دلیل است که بدن به دنبال مواد مغذی مورد نیاز خود از نمک دریا است.

غدد آدرنال ما در میان وظایف بی شمارشان، هورمون هایی ترشح می کنند که سدیم و پتاسیم را در بدن تنظیم می کنند. بنابراین برای آسان‌تر کردن این کار خاص، غدد فوق کلیوی به تعادل این مواد معدنی از طریق نمک دریایی با کیفیت بالا نیاز دارند. این امر به ویژه زمانی مهم است که آنها قبلاً از استرسی که ما روزانه به آنها وارد می کنیم خسته شده اند.

7.برای سلامت پوست مفید است

نمک دریا به دلیل داشتن مواد معدنی قوی، دارای خواص ضد التهابی است که برای سلامت پوست مفید است. محصولات زیبایی بسیاری وجود دارند که از نمک دریا استفاده می کنند، زیرا دارای قدرت سم زدایی از پوست، لایه برداری، افزایش گردش خون و تامین مواد مغذی پوست هستند. نشان داده شده است که نمک دریا به ویژه برای آکنه، پسوریازیس، اگزما و ضد پیری مفید است.

نمک دریایی

7. به عنوان لایه بردار صورت استفاده میشود

نمک دریا به طور طبیعی پوست را لایه برداری می کند، در حالی که مواد معدنی آن پوست را تغذیه می کند. نمک دریا در حالی که پوست را ماساژ می دهد، کثیفی و کثیفی را از بین می برد. این طراوت را به پوست باز می گرداند و آن را جوان و لطیف می کند.

نمک دریا وقتی در قوطی اسپری استفاده می شود، به عنوان یک تونر جذب کننده روغن و مرطوب کننده صورت عمل می کند. این یک راه طبیعی و ملایم برای آبرسانی و طراوت پوست شما است. بهترین بخش این است که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید و در هنگام حرکت آن را در دسترس خود نگه دارید.

9.استفاده از نمک دریایی در ماسک صورت

نمک دریا نه تنها چربی اضافی پوست را از بین می برد، بلکه مقدار مناسبی آبرسانی نیز به بدن می رساند. استفاده از نمک در ماسک ها به تعادل تولید چربی کمک می کند و حتی لایه های عمیق پوست را آبرسانی می کند.

نمک دریایی

نمک دریا یک اسکراب عالی برای کل بدن تشکیل می دهد. نمک یک لایه بردار ملایم و طبیعی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوستی صاف و شاداب نشان می دهد. محتویات معدنی آن پوست را نرم می کند و درخشندگی سالمی به آن می بخشد.

10.درمان شوره سر با نمک دریایی

نمک دریا می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند، در حالی که جریان خون را تحریک کرده و پوست سر را سالم تر می کند. برای جذب چربی و رطوبت اضافی و جلوگیری از رشد قارچ از نمک دریا روی پوست سر خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای دریافت تمام مزایای درمانی و تقویت کننده سلامتی نمک دریا، حتماً مارک با کیفیتی مانند نمک دریایی سلتیک و این نمک دریایی هیمالیا را خریداری کنید. همیشه به سراغ نمکی بروید که رنگ دارد. نباید سفید باشد، زیرا به این معنی است که تصفیه شده و از تمام مواد معدنی مفید خود پاک شده است. از گنجاندن نمک دریا در رژیم غذایی روزانه خود نترسید، زیرا واقعاً یک ابر غذای مغذی و شفابخش است.

فقط بهترین تجربه را از فروشگاه ناپولی بخواهید ( ناپولی ، فروشگاه توپولی ما )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *