مد و استایل

اوت لت چیست؟ آشنایی با فروشگاه اوت لت

اوت لت چیست
امتیاز دهید post

با شناخت اوت لت و ویژگی های آن ممکن است شما دیگر از فروشگاه های عادی خرید نکنید. اوت لت (outlet) فروشگاه حراجی یا حراجی کارخانه ای که بصورت آنلاین یا فیزیکی و تولیدات کارخانه را به صورت مستقیم و بدون واساطه به شما عرضه می‌کند.

اوت لت چیست؟

تخفیف در فروشگاه های اوت لت

در معنی لغوی اوت لت به نوعی فروشگا های حراجی گفته میشود. اوت لت فروشگاه هایی هستند که محصولات را به صورت آنلاین یا حضوری و به قیمت پایین تر و با تخفیف عرضه میکنند. ویژگی خاص این فروشگاه ها در همین موضوع قیمت های پایین تر و با تخفیف است که باعث وجه تمایز آنها شده و به همین دلیل طرفداران بسیاری در بین مشتریان دارند. در فروشگاه های اوت لت اجناس و برند های مختلف بصورت مستقیم از تولید کننده به دست مشتریان میرسد.

تاریخچه اوت لت

فروشگاه اوت لت در مالزی

اوت لت کلمه ای انگلیسی است و به معنی محصولاتی است که خارج از کارخانه به فروش میرسند. اوت لت اولین بار توسط کمپانی و کارخانه ای آمریکایی و در سال 1930 شکل گرفت. در اوایل اولت به منظور فروش اجناس آسیب دیده و مازاد و به قیمت پایین تر در کارخانه ایجاد شد. این کار هم برای کارخانه ها سود داشت که محصولات دارای نقص را به میفروختند و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان سود داشت که میتوانستند کالا را ارزان تر بخرند.

در اوایل اجناس اوت لت در همان کارخانه به فروش میرسیدند ولی در ادامه و در سال 1936 یک برند پوشاک آمریکایی تصمیم گرفت که اجناس اوت لتی خود را در فروشگاهی جدا از کارخانه و در فروشگاهی مخصوص آن به فروش برساند. در ادامه اوت لت دچار تغیرات و تحولات زیادی شد که امروزه فروشگاه های اوت لت اجناس دارای نقص را به فروش نمیرسانند.

دلایل ارزان بودن اوت لت ها

فروشگاه اوت لت ادیداس

همانطور که گفته شد در گذشته کالاهای آسیب دیده در اوت لت به فروش میرسیدند اما امروزه این فروشگاه ها تغییراتی کرده اند و کالاهای آسیب دیده به دست مشتری نمیرسد.

از مد افتادن و یا فصلی بودن برخی کالاها باعث میشود که کمپانی تولید کننده نتواند اجناس خود را به سرعت به فروش برساند و این اجناس هزینه هایی مانند انبار داری دارند و همچنین ممکن است فضای کافی برای تولید اجناس مد را ناشته باشند. به همین دلیل این کمپانی ها حاضرند این نوع اجناس خود را به قیمت های فوق العاده ای به فروش برسانند که این اجناس را در اوت لت قرار میدهند.

برخی کالاها ممکن است صددرصد سالم نباشند و ایرادات بسیار جزئی داشته باشند و برند های مختلف این مدل کالا ها را فقط در اوت لت قرار میدهند.

عرضه بیش از حد و تفاضا ممکن است باعث شود که به مقدار کافی فروخته نشوند و فضای اضافی در انبار اشغال کنند که برخی کمپانی ها ترجیح میدهند آنها را در اوت لت به فروش برسانند.

برخی اجناسی که تاریخ انقضا دارند مانند ادکلن و لوازم آرایشی که باید قبل پایان تاریخ آن به فروش برسند و برخی کمپانی ها اجناسی به تاریخ انقضای خود نزدیک شده اند را در فروشگاه های اوت لت به فروش میرسانند.

برخی کمپانی ها بدلیل محبوبیت و فروش زیاد کالاهای اوت لت خط تولید مخصوص آن را دارند و ممکن است از مواد اولیه با کیفیت بالای اجناس درجه یک استفاده نکنند و این اجناس مخصوص فروش در اوت لت هستند.

انواع اوت لت: فکتوری و اوت لت استور

اوت لت فکتوری سنترو کامرشیال در بوگوتا کلمبیا

اوت لت ها شامل اوت لت فکتوری و اوت لت استوری یا اوت لت شاپ هستند. اوت لت فکتوری فقط مربوط به یک کمپانی است و اجناس یک برند را به فروش میرسانند مثلا فروشگاه اوت لت گوچی یا نایکی فقط اجناس برند خود را دارند و در کشور های مختلف شعبه دارند. در گذشته کمپانی ها ترجیح میدانند که اوت لت فکتوری خود را نزدیک کارخانه خود بنا کنند اما امروزه در سراسر دنیا شعبه دارند و اکثرا در مراکز شهر قرار دارند.

اما اوت لت استوری مجموعه فروشگاهی کاملی است که برند های مختلفی در آن شعبه دارند و کالاهای اوت لتی خود را در آن به فروش میرسانند.

تفاوت اوت لت با استوک

اجناس استوک در اوت لت

در ایران به کالاهایی استوک گفته میشود که دست دوم یا کارکرده باشند. استوک به خوده اجناس گفته میشود و اوت لت مکان فروش کالا است که ممکن است شعبه حضوری باشد یا اینکه سایت آنلاین باشد و ممکن است کالای استوک هم در فروشگاه اوت لت به فروش برسد.

بهترین فروشگاه های اوت به انتخاب سایت booking

وودبرن اوت لت مال در آمریکا
  • Bicester Village, UK
  • Gotemba Premium Outlets, Japan
  • La Vallée Village, France
  • Sicilia Outlet village, Italy
  • Foxtown Factory Outlets, Switzerland
  • Woodburn Premium Outlets, Oregon, USA

اوت لت های اطراف ایران

اپتیموم اوت‌لت،استانبول

اپتیموم اوت‌لت در استانبول

این اوت لت فروشگاه کامل و بزرگی است که اجناس از برندهای معروف را دارا است و همچنین دارای سالن غذاخوری و امکانات متعدد مانند سینما ،پارکینگ و غیره است همچنین در قسمتی از شهر قرار گرفته که دسترسی خوبی به مشتریان میدهد. در شهر های دیگر ترکیه مانند ازمیر نیز اوت وجود دارد.

اوت‌ لت در دبی

اوت لت مال دوبی

همانطور که شهر دبی بسیار توریستی و مرکز تجاری است دارای مرکز خرید های بسیاری است که تعدادی اوت لت نیز در آن وجود دارد. دو اوت لت محبوب و معروف در دبی Outlet Mall و Outlet Village هستند. در این اوت لت ها میتوانید انواع کالای لوکس از انواع برندها با قیمتی مناسب خریداری کنید.

اوت لت های ایران

اوت لت مال در کیش

انواع اوت لت از برندهای مختلف در سراسر ایران به خصوص تهران قراردارند اما یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین اوت لت های ایران در کیش قرار دارد. این مرکز خرید اوت لت دارای ساختمانی 4 طبقه و حدود 500 مغازه از برند های مختلف آن قرار دارند. این اوت لت امکاناتی مانند پارکینگ و رستوران و غیره دارد.

سخن آخر

اگر بدنیال خرید از برند های معروف هستید و به دلایل مختلف مخصوصا قیمت آن موفق به خرید نشده اید میتوانید از فروشگاه های اوت لت کالاهای مدنظر خود را با بهترین قیمت پیدا کنید. مخصوصا کسانی که به مغازه گردی علاقه دارند و ممکن است اجناسی که کاربردی برای آن ها ندارد بخرند میتوانند به این فروشگاه ها سر بزنند که اجناس غیرکاربردی را با صرفه جویی و کمترین قیمت خریداری کنند. همچنین این فروشگاه ها با امکاناتی که دارند خرید را برای شما به تجره لذت بخشی تبدیل میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *