مد و استایل

8مرحله ساده برای اماده سازی پوست پیش از مهمانی

ماسک صورت با خیارسبز
امتیاز دهید post

برای حضور در مهمانی به جز استایل و پوشش توجه به پوست هم اهمیت فراوانی داد . از موارد مهم غیر از لوازم ارایشی که استفاده میکنید و طراوت و شادابی خود پوست شما است زیرا اگر پوست شما امادگی لازم را نداشته باشد هر لوازم ارایشی که استفاده کنید نتیجه خوبی از میکاپ خود نمیگیرید .

اماده سازی پوست پیش از مهمانی

مراحل اماده سازی پوست

1. پوست خود را تمیز کنید

تمیز کردن و پاک سازی پوست پیش از مهمانی اولین قدم است .برای این کار از فوم های شست و شو و لایه بردار ها استفاده کنید که زیاد قوی نباشند زیرا ممکن است پوست شما دچار التهاب شود .استفاده از برس های نرم برای شستشوی صورت و فیس براش ها در این مرحله می تواند بسیار موثر باشد تا آلودگی هاو چربی ها به طور کامل از روی پوست شما پاک شود.

استفاده از بخار آب نیز منافذ پوست را باز کرده و آلودگی هوا و چربی های اضافی پوست را از بین می برد حداقل پنج دقیقه صورت خود را در برابر بخار نگه دارید یا می توانید حوله را در آب گرم قرار دهید و سپس آن را به مدت پنج دقیقه روی صورت خود فشار دهید. روش ساده‌تر این است که زیر دوش آب گرم کمی صورت‌ را با بخار آب پاکسازی کنید.

دختری خندان در حال شستشو صورت

2. از ماسک استفاده کنید

استفاده از ماسک های صورت به عنوان یک روتین مراقبتی می تواند تا حد زیادی به حفظ طراوت و شادابی پوست شما پیش از مهمانی کمک کند.ماسک‌ها اگر متناسب با نیاز پوست‌تان انتخاب شوند، می‌توانند با ازبین بردن چربی اضافه، بیرون کشیدن آلودگی و ناخالصی‌ها‌ و پاک کردن منافذ پوست در مرطوب کردن و شادابی پوست موثر باشند.

فواید ماسک صورت به واسطه توانایی این روش در تغییر وضعیت خاص و مشکل به وجود آمده در پوست صورت می­تواند بعنوان یک روش پیشگیرانه و نیز درمانی مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. بطور کلی فواید ماسک‌های صورت زمانی مشخص خواهد شد که بسته به نوع مشکل پوستی از ماسک استفاده گردد.

شما می توانید از ماسک های آماده موجود در بازار و هم از ماسک های طبیعی برای شادابی پوست پیش از مهمانی استفاده کنید.

در اینجا چند نمونه از این ماسک های طبیعی خانگی را بیان میکنیم که میتوانید قبل از مهمانی از انها استفاده کنید .

ماسک ابرسان خیار و آلوئه ورا

از خیار در بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده و آرایشی استفاده می‌شود که همه این‌ها نشان از خواص بی‌نظیر این میوه روی پوست دارد. این گیاه یک ماده بی‌نظیر برای آبرسانی و روشن کردن پوست است.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : نصف یک خیار متوسط + ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • نحوه استفاده از ماسک : خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب را به آرامی بر روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.
ماسک صورت خیار و الوئه ورا

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک :سفیده تخم مرغ و لیمو
  • نحوه استفاده از ماسک : سفیده تخم مرغ را در کاسه ماسک‌تان بریزید، لیمو را از وسط برش دهید و آب آن را روی سفیده تخم مرغ بچکانید و مایع تخم مرغ و لیمو را خوب هم بزنید تا جایی که مخلوط کاملا یکدستی از آن‌ها مشاهده کنید. حالا می‌توانید به کمک یکی از براش‌های آرایشی‌تان مواد ماسک را روی پوستتان بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک شما بتواند تاثیرش را روی پوستتان بگذارد. بعد از گذشت زمان مشخص شده، صورتتان را به خوبی با آب ولرم بشویید و از مواد ماسک پاک کنید.
ماسک صورت با تخم مرغ و ابلیمو

ماسک عسل و دارچین

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک:

  1. نوک قاشق جای خوری پودر دارچین یا ۲-۳ قطره روغن دارچین
  2. یک قاشق غذاخوری عسل

نحوه استفاده از ماسک:

این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید.مخلوط را روی لک های پوستی و آکنه ها بمالید.۱۵ -۲۰ دقیقه روی پوست بماند.سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

عسل طبیعی و دارچین

3. از تونر استفاده کنید

در واقع تونر یک محصول پوستی با قوامی شبیه به آب است که بسته به نوعش می تواند حاوی اسیدها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب ها باشد.تونر یک مایع سریع النفوذ است که پوست را فوراً آبرسانی می کند و به حذف سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند که نتیجه ی آن برخورداری از یک پوست پر و درخشان پیش از مهمانی خواهد بود.

برای استفاده از تونر می توانید مقداری تونر کف دست خود بریزید و آن را مسقیم با دست به پوست خود بمالید. اما بعضی هم ترجیح می دهند تکه ای پنبه یا یک پد را به تونر آغشته کنند و آن را به آرامی روی صورت خود بکشند.

دختری در حال استفاده از تونر پوستی

4. پوست خود را کاملاً مرطوب کنید

کرم یا لوسیون‌های مرطوب‌کننده را باید بسته به نوع پوست خود انتخاب کنید. استفاده از کرم‌ مرطوب کننده نه تنها باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شود بلکه نقش پایه آرایش را نیز بر عهده می‌گیرد تا مواد آرایشی هنگام مهمانی روی پوست ماندگاری بهتری داشته باشند.استفاده از آبرسان پوست رطوبت طبیعی آن را حفظ کرده و به جذب رطوبت هوا با خاصیت هموکتانت خود (ترکیبات جاذب رطوبت) کمک می‌کند.

5. پوست زیر چشم را فراموش نکنید

ناحیه‌ی حساس دور چشم به مراقبت‌های خاص نیاز دارد تا بتواند سلامتی و ظاهر خوبش را هنگام مهمانی حفظ نماید. کرم‌های دور چشم دقیقاً به همین منظور طراحی می‌شوند تا با فرمولاسیون خاص خود، رطوبت لازم برای پوست ظریف اطراف چشم را تامین نمایند. ترکیبات کرم دور چشم با تغذیه‌ی صحیح می‌توانند آسیب‌های ناشی از حرکات صورت و فقدان غدد چربی را کاهش دهند.

به آرامی زیر چشم خود را با مقدار بسیار کمی کرم دور چشم ماساژ دهید یا از ماسک زیر چشم استفاده کنید.

کرم دور چشم یادت نره

6.ماساژ صورت

سنگ گواش یا سنگ ماساژ صورت یک ابزار ماساژ ضد چروک و افتادگی صورت است که چند سالی است در دنیا رواج پیدا کرده است. این ابزار یک جایگزین مطمئن و موثر برای ماساژ دست برای صورت و دور چشم است.

این تکنیک یک روش قدیمی و ایمن برای جوانسازی پوست است که با بهبود گردش خون، تخلیه غدد لنفاوی و دفع سموم از افتادگی و شلی پوست پیشگیری و درمان می کند و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

ماساژ پوست با غلطک گواش می تواند با تخلیه غدد لنفاوی پف صورت و زیر چشم را کاهش دهد و به لیفت صورت نیز کمک کند. برای تحریک عضلات و افزایش جریان خون، گواش را به طور مکرر روی سطح پوست بمالید. برای خنکی بیشتر گواش را در یخچال نگهداری کنید.

ماساژ پوست با سنگ بسیار ارامبخش

7.از پرایمر مناسب استفاده کنید

استفاده از پرایمر پوست را آبرسانی می کند، پوست صورت را صاف و یکدست می سازد، به طراوت و شادابی چهره کمک می کند، علائم خستگی پوست را برطرف می کند و در نهایت پوستی لطیف و زیبا را برای مهمانی به ارمغان می آورد.این محصول یک محصول آرایشی است که مانند یک محصول مراقبتی برای پوست عمل می کند، دوام آرایش را بالا می برد و با پرکنندگی منافذ و کنترل چربی پوست، پوستی صاف و یکدست را به شما هدیه می دهد.

می توانید از ژل آلوئه ورا به عنوان پرایمر نیز استفاده کنید. آلوئه ورا سرشار از ویتامین هایی است که به ترمیم پوست کمک می کند و به اندازه کافی ملایم است و برای حساس ترین پوست ها قابل استفاده است.

8. رژیم غذایی برای روشن شدن پوست قبل از مهمانی

برای داشتن پوست سالم باید به تغذیه خودتان اهمیت دهید. شاید با محصولات و کرم‌ها بتوانید برای مدتی پوست شاداب و زیبایی داشته باشید اما در گذر زمان حتی محصولات زیبایی هم برای شما مناسب نخواهد بود. برای اینکه همیشه پوست سالم و زیبایی داشته باشید، باید به تغذیه خودتان اهمیت دهید.

در اینجا تعدادی از مواد غذایی مفید برای پوست را بیان میکنیم :توت فرنگی ،روغن زیتون ،چای سبز ،کدو تنبل ،انار ،اب کافی ،خیار ،اوکادو ،عدس و حبوبات ،اسفناج ،پرتقال ،ابلیمو ،گوجه فرنگی ،جودوسر ،بلوبری ،بادام ،تخم مرغ

اگر این مراحل را به خوبی انجام دهید می توانید با پوستی درخشان و شاداب در مهمانی یا مراسم دلخواه خود شرکت کنید.البته باید توجه داشته باشید اگر میخواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید ،روتین پوستی روزانه و ورزش و تغذیه را در برنامه خود قرار دهید .

درختری با لبخند زیبا و پوست شاداب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *