مد و استایل

10 روتین مراقبت از پوست که در تابستان باید انجام دهید

تابستان
امتیاز دهید post

تابستان زمانی مناسب  برای روزهای ساحلی، مهمانی ها و تعطیلات است. همچنین زمان خوبی برای روتین و مراقبت از پوست است.

ساعات طولانی‌تر نور روز و هوای گرم، خشک یا مرطوب می‌تواند بر پوست ما تأثیر متفاوتی نسبت به روزهای سردتر و تاریک‌تر زمستان بگذارد.

برخی از مراحل مراقبت از پوست در تابستان ممکن است به محل زندگی شما بستگی داشته باشد. برای مثال، فردی که درتهران  زندگی می‌کند، جایی که دما معمولاً با رطوبت بیش از 50 درصد معتدل است، ممکن است نیاز به مراقبت کمتری نسبت به کسی که در بندرعباس زندگی می‌کند داشته باشد.

نکات زیبایی زیر به شما کمک می کند با در نظر گرفتن سلامت پوست از نور خورشید لذت ببرید.

1.استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب در روتین پوست

اگر در این تابستان هیچ کار دیگری برای پوست خود انجام نمی دهید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که خاصیت های زیر را داشته باشند:

  • حداقل SPF 30
  • حفاظت در برابر اشعه های UVA و UVB

پزشکان متخصص پوست، می گوینپس از آن، نوع ضدآفتابی که استفاده می کنید عمدتاً به ترجیح شخصی بستگی دارد.د: «مهم ترین چیز این است که باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر این کار را نکنید، “پوست شما سریعتر پیر می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

روتین

استفاده از ضد آفتاب در هر زمانی که زیر نور خورشید هستید، از جمله در ماه های تابستان  ضروری است. وقتی هوا گرمتر است، معمولاً از بهار تا شهریور زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری می کنیم.

متخصصان پوست می گوید استفاده روزانه از SPF 15 می تواند خطر ابتلا به ملانوم را تا 50 درصد و سرطان سلول سنگفرشی (SCC) را تا حدود 40 درصد کاهش دهد. همچنین از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

متخصصان پوست به بیمارانشان می‌گویند که در تابستان کمی بالاتر رفته و از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنند.

آنها می‌گویند: «تفاوت بزرگی از نظر پرتوهای مسدود شده بین 15 و 30 وجود دارد، اما بالای 30، تفاوت زیادی وجود ندارد.

عبارت دیگری که باید در کرم ضدآفتاب به دنبال آن بگردید «طیف گسترده» است، به این معنی که کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. نوع ضدآفتابی که استفاده می کنید عمدتاً به ترجیح شخصی بستگی دارد.

2.آرایش صورتتان را کمی سبکتر انجام دهید

تابستان زمان مناسبی برای بدون آرایش است، پس زیبایی طبیعی خود را در آغوش بگیرید!

آرایش-روتین-تابستان

در روزهای گرم تر، استفاده از آرایش زیاد می تواند مانند یک لایه اضافی غیر ضروری به نظر برسد. و اگر عرق کنید، آرایش شما راحت تر پاک می شود.

فصل را در نظر بگیرید و روتین آرایش خود را کاهش دهید. پوست شما از استراحت لذت خواهد برد. متخصصان میگویند که آرایش کمتر به پوست اجازه تنفس می‌دهد.

3.استفاده از لوازم آرایش با خاصیت SPF

استفاده از کرم ضد آفتاب روی آرایش بی عیب و نقص شما ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد. اما، اگر در یک عروسی بعد از ظهر کاملاً در فضای باز شرکت می کنید یا یک ناهار طولانی در فضای باز می خورید، همچنان به محافظت نیاز دارید.

به دنبال مرطوب کننده هایی با ویژگی های زیر باشید:

  • رنگی
  • حداقل SPF30
روتین-تابستان

یک مرطوب‌کننده رنگی می‌تواند پوشش مناسب و خوبی را برای پوست شما فراهم کند.

از مرطوب‌کننده‌های رنگی با حداقل SPF 30 یا پودری با طیف وسیع، مانند محصولات EltaMD یا Colorescience، به عنوان پایه استفاده کنند. همچنین می توانید کرم ژل مرطوب کننده رنگی SPF 30 را امتحان کنید.

پودر ضدآفتاب کمک می کند، اما نباید تنها ضد آفتابی باشد که شما استفاده می کنید.

4.یک تا دوبار در هفته لایه برداری کنید

کرم ضد آفتاب مهم است و عرق راه طبیعی بدن برای خنک شدن است. اما هر دو می توانند روی منافذ شما تأثیر بگذارند. اینجاست که لایه برداری وارد می شود.

متخصصان پوست میگوند : «لایه برداری به باز کردن منافذ و کاهش لکه‌ها کمک می‌کند، اما زیاد روی در لایه برداری ممکن است خطر آور باشد.

روتین

اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید بهتر است لایه برداری نکنید. اجازه دهید پوست به خودی خود و بدون محرک اضافی بهبود یابد.

در حالی که انجام لایه برداری بیشتر در تابستان نسبت به زمستان رایج تر است ،هچنان توصیه میشود که لایه برداری را به یکبار در هفته محدود کنید.

5.آفتاب سوختگی را با آلوئه ورا تسکین دهید

مهم نیست که چقدر در محافظت از آفتاب کوشا باشید، گاهی اوقات آفتاب سوختگی اتفاق می افتد. آلوئه ورا می تواند به تسکین آرام بخش آفتاب سوختگی کمک کند . همچنین ایده خوبی است که حمام های خنک بگیرید، مرطوب کننده را روی پوست مرطوب بمالید و لباس های گشاد بپوشید.

الوورا-روتین-تابستان

6.صبح و شب پوست خود را پاکسازی کنید

در تابستان، تمام رطوبت موجود در هوا می تواند باعث تجمع عرق شود که باید شسته شود. صبح و شب به یک پاک کننده پاک کننده صورت برسید. در صبح، از پاک کننده لورآل پاریس Pure-Clay Purify & Mattify Cleanser استفاده کنید تا سبوم اضافی را از سطح پوست خود پاک کنید تا ظاهر و احساسی شاداب داشته باشید. در بعد از ظهر، آرایش خود را پاک کرده و در یک مرحله با پاک کننده کامل آب پاک کننده میسلار لورآل پاریس برای پوست های معمولی تا چرب پاک کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از آن را روی یک پد پنبه ای بریزید و پد را روی صورت خود پاک کنید.

روتین تابستان

7.به لب های خود توجه کنید

مردم اغلب در ماه های تابستان لب های خود را فراموش می کنند، بنابراین یادآوری شما در اینجا است. برای کمک به محافظت از لب های خود در برابر نور خورشید، از یک بالم لب فرموله شده با کرم ضد آفتاب با طیف وسیع SPF استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از استفاده از بالم لب و رنگ لب، از یک اسکراب برای نرم شدن لب های خود استفاده کنید.

8.استفاده از لوازم و لباس های مناسب در برابر نور خورشید

هنگام اصلاح روتین مراقبت از پوست خود برای تابستان، فقط در فکر  زیبایی را مرور نکنید. پیشنهاد میشود  که وارد بخش لباس نیز شوید.

لوازم تابستانی که باید استفاده کنید عبات اند از:

  • کلاه های آفتابی لبه پهن
  • عینک آفتابیUV-400
  • لباس هایی با رنگ روشن تر
روتین-تابستان

کلاه می تواند به محافظت از صورت و چشم ها در برابر نور خورشید کمک کند. عینک آفتابی هم کمک می کند.

برای محافظت از چشمانتان به دنبال یک جفت عینک آفتابی با برچسب UV-400 روی آن باشید.

در مورد لباس‌ها، پارچه‌های محکم بافته شده و گشاد ، مانند جین، و رنگ‌های روشن بهترین محافظت را در برابر نور خورشید دارند.

9.اقدامات حفاظتی اضافی در برابر آفتاب انجام دهید

استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع طبق دستور، تنها اقدام محافظتی در برابر آفتاب نیست که باید در تابستان امسال انجام دهید. علاوه بر این، باید مدت زمان خود را در آفتاب محدود کنید، به خصوص بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر که ساعات اوج نور خورشید است، هر زمان که بیرون هستید به دنبال سایه باشید.

10.صورت خود را بشویید _ اما نه به صورت مداوم

وقتی هوا گرم است، ممکن است احساس کنید که نیاز به شستشوی مداوم صورت یا دوش گرفتن داشته باشید. کارشناسان توصیه می کنند از آن جلوگیری شود به دلیل اینکه بدن شما عوامل مرطوب کننده طبیعی ایجاد می کند که آب را در پوست نگه می دارد. وقتی آن ها را می شویید، قسمت بالای پوست ممکن است کم آب شود.

روتین تابستان

نتیجه گیری

تابستان معمولا گرمتر و آفتابی تر از زمستان است. طبیعی است که پوست شما نیازهای متفاوتی داشته باشد.زمانی که زمان بیشتری را زیر نور خورشید می گذرانید، مهم است که مراقب ضد آفتاب استفاده کنیم.

یک مرطوب کننده سبک را امتحان کنید و آرایش را سبک تر کنید و بیش از یک بار در هفته لایه برداری نکنید. اگر می خواهید درخششی سالم داشته باشید، مرطوب کننده و پودری با SPF برنزه کننده یا رنگی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *