مد و استایل

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست افراد | 5 ایده جذاب

انتخاب-رنگ-لباس-متناسب-با-رنگ-پوست-افراد
امتیاز دهید post

رنگ های (تناژ)های مختلف پوست چه هستند؟

اولین قدم پیروی سوال “چه طیف رنگ هایی با رنگ پوست من همخوانی دارند؟” آن است که باور های نادرست راجب به تشخیص رنگ پوست افراد که از منابع نامعتبر بدست آمده اند را دور بریزیم. دوم، به بازو های خود نگاه کنید؛ برای بهترین قضاوت که کدام رنگ ها می بایست بیس و پایه رنگ لباس های داخل کمد لباسی شما را تشکیل دهند لازم است تا مشخص کنید که آیا پوست شما دارای ته رنگ گرم، سرد و یا معمولی است.

اگر رگ های روی مچ دست شما بیشتر آبی رنگ است تا سبز، شما پوستی با رنگ سرد (COOL UNDERTONES) دارید و اگر که سبزتر هستند شما دارای پوستی با رنگ گرم (WARM UNDERTONES) می باشید؛ اما اگر قادر به تشخیص نیستید این امکان وجود دارد که دارای رنگ پوستی نرمال (NEUTRAL SKIN TONE) و معمولی باشید.

همچنین برای رنگ پوست های متفاوت (همچون رنگ پوست های سبزه یا زیتونی _ olive skin ، رنگ پوست تیره _ dark skin و رنگ پوست های بسیار روشن و یا به اصطلاح پریده _pale skin)، نیاز به تشخیص نوع رنگ پوست نیست چرا که افراد با رنگ پوست های سبزه(olive skin) و تیره (dark) می توانند دارای تناژ پوست از نوع سرد و یا گرم و برعکس آن افراد با رنگ پوست بسیار روشن (pale skin) نیز می توانند دارای تناژ پوست از نوع سرد و یا گرم باشند.

حال وقت آن رسیده که دست بکار شوید و با توجه به روش راهنمای بالا نوع تناژ رنگ پوست خود و بیس رنگ لباس های کمد خود را مشخص کنید.

رنگ پوست با تناژ سرد (COOL UNDERTONES)

تعداد زیادی از افراد با رنگ پوست های روشن و با استفاده از روش بالا دریافتند که دارای پوستی با تناژ رنگی سرد می باشند، اما افراد با پوست تیره تر نیز می توانند دارای پوست با تناژ سرد باشند.

اگر متوجه شدید که دارای پوست با تناژ رنگی سرد هستید این سوال را از خود بپرسید که آیا رگهای دستتان آن گونه که بنظر می رسد آبی هستند؟ آیا هنگامی که روبروی آیینه می ایستید پوست شما ته رنگی متمایل به رنگ آبی دارد؟ آیا تا بحال برایتان پیش آمده پوست تان زیر نور آفتاب دچار آفتاب سوختگی شود؟ اگر جوابتان بله است، به احتمال زیاد شما صاحب پوستی با ته رنگ سرد هستید.

چه رنگ هایی با تناژ رنگ های سرد بهتر به نظر می رسند؟

اگر نوع پوستتان از نوع رنگ پریده و یا دارای ویژگی های پوست روشن است؛ به معنای واقعی کلمه لباس هایی با رنگ هایی که کاملا با رنگ پوست شما در تضاد هستند مناسب شما بوده و مقداری رنگ را به چهره شما می بخشند. پیشنهاد ما لباس هایی با رنگ های تیره است که بتوانید آن ها را با رنگ های روشن تری ترکیب کنید.

رنگ های تیره تری همچون قهوه ای،خاکستری،زرشکی،شرابی(بورگونی) ، سبز تیره و رنگ های تیره آبی همچون سورمه ای، همه و همه مناسب پوست شما بوده و با تناژ پوستی شما در تضاد هستند. افراد با تناژ رنگی سرد عموماً با لباس هایی با طیف رنگی سرد ( رنگ های بفنش،سبز،خاکستری و آبی تیره ) بسیار عالی بنظر می رسند.

از چه رنگ هایی باید اجتناب کنم؟

افرادی با پوست با تناژ رنگی سرد می بایست از بکارگیری رنگ های ملایم، پاستیلی، و عموماً روشن اجتناب کنند.درمورد افراد با تناژ پوست خنثی نیز بدین شکل صدق می کند؛اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از این رنگ ها استفاده کنید اما بهتر است که از ترکیب رنگ های روشن و تاریک بهره ببرید، پس به جای سفید از رنگ های غنی تری مانند خاکستری،شنی،شتری،و خاکی را نیز امتحان کنید تا شگفت زده شوید!

پوست با تناژ گرم (WARM UNDERTONES)

اگر پوستی دارید که به جای برشته شدن زیر نور خورشید تمایل به برنزه شدن دارد می تواند به این معنا باشد که شما دارای پوستی با تناژ پوستی گرم می باشید، که برای طیف وسیع تری از رنگ ها نسبت به رنگ های پوست روشن و سرد مناسب است.

طبق روش تشخیص که در بالا گفته شد اگر مچ دستتان دارای رگ هایی با رنگ متمایل به سبز ه جای آبی دارید و رنگ پوست شما بطور کلی به زردی تمایل دارد به احتمال زیاد شما صاحب پوستی با ته رنگ گرم هستید.افراد با رنگ پوست سبزه یا زیتونی و افراد با پوست تیره نیز در این دسته قرار می گیرند. (اما نه همیشه!)

چه رنگ هایی با تناژ رنگ های گرم بهتر به نظر می رسند؟

یک خبر خوب برای افراد با تناژ پوستی گرم! این افراد می توانند طیف گسترده ای از رنگ های موجود را انتخاب و در کمد لباسی خود قرار دهند.با انتخاب رنگ با سایه هایی که کمی روشن تر و یا تیره تر از سطح میانه هستند، مطمئن شوید که انتخابی ایده آل انجام داده اید.اما این دقیقا به چه معناست؟

اگر لباس هایی با رنگ های خنثی روشن را انتخاب می کنید، بژ کم رنگ انتخاب مناسبی است و یا مثلا به جای رنگ ارغوانی، طیف های تیره رنگ بنفش (مثلا سرخابی) را امتحان کنید. همچنین میتوان یک پالت رنگی روشن تر با رنگ سفید را بکار گرفت، با انتخاب رنگ سفید انتخاب مناسبی برای وضوح بیشتر و برجسته کردن رنگ پوست شماست.جدا از فصل هایی با هوای گرم آفتابی پوشیدن جین سفید به همراه یک ژاکت مشکی انتخابی برای داشتن ظاهری برجسته بشمار می رود.

از چه رنگ هایی باید اجتناب کنم؟

از آنجایی که پوست شما احتمالا ته رنگ زرد یا سبز خواهد داشت، عاقلانه است که ازانتخاب رنگ هایی که خیلی به رنگ پوستتان نزدیک هستند خودداری کنید چرا که انتخاب این نوع ترکیب ها باعث می شود که برهنه بنظر برسید و این موضوعی است که سعی داریم از آن اجتناب کنیم.

انتخاب پارچه هایی با رنگ های سبز پسته ای،خردلی،زیتونی و قهوه ای می تواند استایلی شگفت انگیز را برای شما به ارمغان آورد. برای استفاده از استایل های پیچیده تری همچون تمام سفید و یا ترکیب دو رنگ پاستیلی مطمئن شوید که پوستتان به اندازه کافی برنزه باشد.

پوست با تناژ خنثی (NEUTRAL SKIN TONE)

برای آنهایی که پوستی با تناژ رنگی متوسط یا خنثی دارند، زمانی که نوبت به انتخاب رنگ لباس مناسب شان می رسد، این افراد در بخت آزمایی ژنتیکی برنده شده اند و تقریباً هر رنگ لباسی را می توانند بدون ترس از هم خوردن استایل شان انتخاب نمایند.حال اگر می خواهید ببینید که شانس به شما روی آورده است و یا خیر؟

طبق روش تشخیصی بالا اگر در تعیین رنگ رگ های دست خود دچار مشکل شده اید و تشخیص آبی و یا سبز بودن رگهایتان برایتان دشوار است بطوری که می توانید هر دو تناژ رنگی را در پوست خود ببینید به احتمال زیاد شما صاحب پوستی با ته رنگ خنثی یا معمولی هستید.

چه رنگ هایی با تناژ رنگ های خنثی بهتر به نظر می رسند؟

همانطور که احتمالا متوجه شده اید رنگ پوست شما به خوبی با اکثریت قریب به اتفاق رنگ ها و سایه ها هماهنگ است، اما با همه ی این حرف ها نکاتی نیز وجود دارند که گفتن شان خالی از اهمیت نیست.

اینکه بتوانید از رنگ های تند و روشنی مانند سبز یشمی و یا آبی کلباتی را برای انتخاب لباس هایتان استفاده کنید عالی است اما مراقب باشید که با رنگی که ظاهر شما را در کنار هم نگه می‌دارد، تعادل را به لباس خود اضافه کنید.

در عمل این بدان معناست که همانند یک رنگ ساز آماتور که فقط نیم ساعت وقت صرف ترکیب و شناخت رنگ ها در یک مغازه رنگ فروشی کرده است هر رنگی را به ترکیب رنگی استایلتان راه ندهید! در عوض، یک و یا دو رنگ را که مکمل یکدیگر نیز باشند (نه اینکه متضاد باشند) را انتخاب کنید. طیف های روشن رنگ قرمز (صورتی و یاسی) می توانند رنگ برنده برای افرادی با رنگ پوست خنثی باشند.

از چه رنگ هایی باید اجتناب کنم؟

رنگ زرد تقریبا یک رنگ غیرممکن برای شماست! دقیقاً مانند رنگ‌های پاستلی که رنگ‌های کم‌رنگ‌تر را از بین می‌برند، رنگ زرد به اندازه کافی با پوست شما تضاد ندارد.در حالی که مشکی و سرمه ای دو رنگ کلیدی در کمد لباس هر شخصی هستند.(اکثر لباس های رسمی و شرکتی را تشکیل می دهد)

کمی فکر کنید! آیا ارزش دارد که این موارد را به حداقل برسانید تا واقعاً از رنگ پوست همه کاره خود نهایت استفاده را ببرید؟تصمیم با شماست!

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *