مد و استایل

راهنمای انتخاب شال و روسری با توجه به 4 فرم (مربعی،گرد،بیضی و مثلثی)صورت

امتیاز دهید post

انتخاب شال و روسری تاثیر شگرفی در زیبایی و جذابیت دارد یکی از نکات موثر در انتخاب شال و روسری مناسب شناخت فرم صورت می باشد.شال و روسری تاثیر به سزایی در زیبایی صورت دارد یکی ازبهترین راه‌های انتخاب روسری و شال با توجه به فرم هندسی صورت (مثلثی،مستطیلی،بیضی…) است. با تشخیص فرم صورت می‌توانیم روسری و شالمان را بهترانتخاب کنیم و شیک تراز همیشه بنظر برسیم.

پیشینه شال و روسری

انتخاب شال و روسری

پیدایش شال و روسری در کشورهای اروپایی به قرن 18 و 19 باز می گردد و در ایران و سایر کشورهای اسلامی نیز از زمان پیدایش دین اسلام صورت گرفت. نحوه استفاده از شال و روسری در فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت بود اما در جوامع اسلامی زنان به عنوان پوشش سر و حفاظت از خود شال و روسری را مورد استفاده قرار می دادند.

از طرفی در دین اسلام نیز پوشش زنان بسیار اهمیت داشت و مسلمان باید بر اساس قوانین دین پوشش اسلامی را رعایت می کردند. همین مسئله موجب شد که انواع شال و روسری در میان مسلمانان کشورهای اسلامی با استفاده از پارچه های مختلف تولید شود و مورد استفاده قرار گیرد. در واقع بعد از پیدایش دین اسلام شال و روسری به اشکال گوناگون به عنوان یک اکسسوری جذاب برای بانوان تبدیل شد که با استفاده از آن ضمن پوشش موهای خود زیبایی خود را دو چندان می نمودند.

پوشیدن شال و روسری در تمامی جوامع اجباری نیست و در برخی از جوامع و کشورهای اسلامی زنان بر اساس اعتقادات مذهبی و اسلامی خود تصمیم می گیرند که از این پوشش استفاده نمایند یا خیر. اما در ایران تمامی بانوان موظف هستند که به عنوان یک زن مسلمان در استایل خود از انواع شال و روسری شیک و جذاب استفاده نمایند و الگو یک زن مسلمان در تمامی جهان باشند.

در کشورها و فرهنگ های غربی شال و روسری ها از پر کاربرد ترین اکسسوری های ممکن محسوب می شوند که جنبه تزئیناتی دارند و در میان زنان و مردان بسیار محبوب می باشد. زنان و مردان در جوامع اروپایی از روسری های سه گوش به عنوان کراوات یا شال گردنی تزئینی بر روی شانه و سینه خود استفاده می کنند و افراد مشهوری در این کشورها دارای کلکسیون های بزرگی از انواع شال و روسری هستند. از معروف ترین این افراد می توان به ملکه جوزفین همسر ناپلئون اشاره نمود که دارای بزرگ ترین کلکسیون های روسری در فرانسه و اسکاتلند هستند.

فرم صورت

با شناخت فرم صورت خود میتوانید شال و روسری مناسب برای خود را پیدا کنید.

صورت مربعی در انتخاب شال وروسری

عرض و ارتفاع در صورت‌های مربع شکل تقریباً برابر و کناره‌های صورت مستقیم و خط فک به‌شکل منحنی با زاویه کم است. در واقع چانه و فک در این مدل صورت حالت چهارگوش دارد.

فرم صورت

اگر فرم صورت مربعی دارید، باید جنس شال و روسری لطیف مانند ابریشم باشد، زیرا علاوه بر این‌که باید آزادانه روی سر قرار گیرد، در قسمت چانه شل و در وسط پیشانی به صورت مخروطی یا نوک تیز قرار گیرد. افرادی که صورت مربعی دارند می‌توانند هم از شال و هم از روسری استفاده کنند اما باید به خاطر داشته باشید که هرگز قسمت پیشانی و گونه را نپوشانید

صورت گرد در انتخاب شال و روسری

صورت گرد تقریباً شبیه صورت مربعی است اما با زاویه‌ای نرم‌تر در حالی‌که استخوان گونه در وسیع‌ترین قسمت صورت قرار دارد، چانه گرد همراه با خمیدگی‌های جزئی کناره‌های چهره‌ را دربرگرفته است. اگر صورت گرد دارید، نباید شال یا روسری را محکم به دور صورت خود بپیچید، زیرا این کار باعث بیشتر شدن منحنی (گردی) صورت می‌شود.   

فرم صورت

در این فرم صورت باید اجازه دهید تا لبه‌های صاف شال یا روسری به صورت شما نزدیک باشد اما قسمت زیادی از پیشانی را نپوشاند. بهترین قسمت در مورد صورت‌های گرد این است که با کمی خلاقیت می‌توانید از لوازم جانبی مختلفی به‌ویژه طیف گسترده‌ای از گوشواره‌ها استفاده کنید

.

صورت بیضی در انتخاب شال و روسری

رایج‌ترین شکل صورت صورت بیضی است که طول آن بلندتر از عرض و همچنین منحنی‌های بیشتری در کناره‌های صورت و چانه وجود دارد.

فرم صورت

اگر صورت بیضی دارید، تقریباً می‌توانید با خیال راحت هر مدل از آن را انتخاب کنید.با این‌وجود نباید آن را دور صورت محکم ببندید و حتماً دور گردن را شل نگه دارید. بهترین راه برای بستن شال یا روسری این است که قاب صورت را کامل بپوشانید تا شکل طبیعی و زیبا چهره‌ حفظ شود. 

اگر احساس کردید که صورت‌تان در زیر روسری پهن‌تر به‌نظر می‌رسد، می‌توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید

صورت مثلثی در انتخاب شال و روسری

فرم صورت

در صورت مثلثی پیشانی عریض اما عرض چانه کم و چانه نوک تیز است. در این نوع صورت ها شما باید شما باید روسری و شال را طوری سر کنید که عرض پیشانی کم گردد یعنی باید گوشه های پیشانی تان پوشیده شود تا با چانه متناسب شود. تیزی چانه را نیز با پوشاندن قسمت پایین چانه با روسری و شال می توانید ، بگیرید.

نقش رنگ پوست در انتخاب شال و روسری مناسب

بعد از این‌که با فرم صورت آشنا شدید، نکته‌ی مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، انتخاب شال و روسری مناسب با رنگ پوست صورت‌تان است. با این‌که طیف رنگ پوست به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شود اما باید حالات روحی خود مثل خستگی، مریضی، خواب‌آلودگی و… را نیز در نظر بگیرید. زیرا ممکن است یک روز به دلیل حجم کار زیاد پوست‌تان تیره‌تر شود یا برعکس. با این‌حال توجه داشته باشید، اگر پوست‌تان گرم و تیره است باید طیف رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، خردلی و… را انتخاب کنید و اگر پوست‌تان سرد و روشن است باید بیشتر به سمت رنگ‌های سرد مانند صورتی، آبی، سبز، بنفش و… بروید.

شلوغ یا ساده؟

فرقی نمی‌کند بخواهید شال انتخاب کنید یا روسری. پارچه لباسی باشد یا مانتویی. در هر حال یک قانون وجود دارد این که پارچه طرح دار و گلدار شما را پرتر و چاق تر نشان می‌دهد و آن هایی که تک رنگ هستند شما را لاغرتر.
این اصل را در خرید لباس زنانه، شال و روسری در نظر بگیرید.
اگر صورت استخوانی دارید، طرح های شلوغ گل مرغ، بته جقه، اشکال هندسی و… برای شما انتخاب مناسبی است.
در غیر این صورت بهتر است به سمت انتخاب تک رنگ ها بروید.

خرید شال و روسری برای تمامی فرم صورت

با توجه به فرم صورت هر یک از افراد می‌توان تصمیم درستی برای خرید شال و روسری گرفت، در واقع فرم صورت به عنوان یک عامل تعیین کننده در خرید شال مناسب محسوب می‌شود که خانم‌ها به آن اهمیت می‌دهند. شناخت فرم صورت باعث می‌شود تا افراد به زیباشناسی درونی دست پیدا کنند و اگر مهندسی صورت خود را به درستی فرا بگیرند قطعاً می‌توانند با توجه به ظاهر خود یک انتخاب مناسب و دقیق داشته باشند.

ست کردن شال و روسری با انواع مانتوهای رنگی

یکی دیگر از اصول اولیه ست کردن شال یا روسری با مانتو و سایر لباس‌ها این است که از رنگ‌های مشابه استفاده کنید. مثلاً اگر یک مانتوی بنفش دارید می‌توانید از رنگ‌هایی که به طیف رنگ بنفش نزدیک هستند، استفاده کنید تا همخوانی بیشتری داشته باشند و یا اینکه اگر احساس کردید که در مدل ست کردن شال و روسری با مانتو، رنگ‌های گرم زیادی را استفاده کرده‌اید؛ می‌توانید از طیف رنگ سرد نیز بهره ببرید تاکمی رنگ‌های گرم را خنثی کند. برعکس اگر در مدل ست کردن شال یا روسری با مانتو، از رنگ‌های سرد زیادی استفاده کرده‌اید؛ بهتر است که کمی از طیف رنگی گرم استفاده کنید تا استایل موردنظرتان از یکنواختی دربیاید.

سایه رنگ: به ترکیب رنگ‌ها بارنگ سیاه، سایه رنگ گفته می‌شود که هرچقدر رنگ سیاه ترکیب بیشتر باشد، رنگ تیره‌تری حاصل می‌شود. رنگ سیاه و تن‌های رنگی به‌خوبی باهم تناسب دارند و ست می‌شوند.

اصول کلی ست کردن انواع شال و روسری با مانتو بر اساس مد روز

تن رنگ: تن رنگ‌ها درواقع ترکیب هر رنگ با خاکستری است. رنگ خاکستری با تن‌های رنگی به‌خوبی ست می‌شود؛

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *