مد و استایل

راهنمای انتخاب سایز شلوار زنانه | 4 روش اندازه‌گیری

شلوار بگی
امتیاز دهید post

با توجه به مدل های زیاد شلوار زنانه در بازار یکی از دغدغه هایی که همه ما را سر درگم میکند انتخاب سایز مناسب شلوار است.کم و بیش برای شما پیش آمده است که سایزی که از خودتان تصور میکردید با سایز نوشته شده روی لباس متفاوت باشد و این موضوع باعث داشتن تجربه ناخوشایند از خریدتان بشود. اما نگران نباشید! در این مقاله سعی کرده‌ایم هر آنچه باید درمورد انتخاب سایز شلوار بدانید را جمع آوری کنیم تا علاوه بر تجربه لذت بخش از خرید خود، به راحتی در خرید اینترنتی شلوار نیز سایز مناسب را انتخاب کنید.

سیستم‌های سایزبندی موجود در دنیا

اولین و مهمترین فاکتور برای انتخاب هر لباسی سایز آن است از این رو تولیدکنندگان لباس برای راهنمایی و مشخص کردن سایز محصولات تولیدی خود از جمله شلوار زنانه، لیبلی را که شامل اطلاعات سایز، جنس پارچه و نحوه شست‌و‌شو است را داخل شلوار دوخته‌اند.

اگر به این اطلاعات نگاه کنید، اعداد مختلف و سایز‌های متفاوتی را خواهید دید که ممکن است گاهی باعث گیج شدن شما شده باشد. علت این کار این است که تولیدکنندگان عمده لباس بر اساس منطقه جغرافیایی ، میانگین اندازه ساکنین خود را در نظر گرفته اند و سیستم‌های متفاوت و خاصی برای تولید لباس در آن منطقه در نظر گرفته‌اند.

از جمله اصلی‌ترین این سیستم‌های سایز بندی میتوانیم به سیستم آمریکایی (US)، اروپایی (EU) و انگلیسی (UK) اشاره کنیم.اما اخیرا سیستم‌های متعدد دیگری نیز اضافه شده‌اند مثل سیستم استرالیایی (AUS)،ژاپنی (JP)،ایتالیایی(IT)، فرانسوی (FR) و آلمانی (GR) ما سه مورد اول سیستم‌هایی متداول تر هستند.

clothing lable
نمونه لیبل داخلی لباس که اطلاعات سایز را میتوان مشاهده کرد.

معیارهایی که در این سیستم‌ها متفاوت هستند شامل دورگردن،دور کمر، دور باسن و قد میباشند.

در ادامه بطور اختصاصی به شلوار زنانه و سایزبندی مورد استفاده در تولید آن خواهیم‌پرداخت.

اندازه‌های مورد استفاده در دوخت شلوار زنانه

تصویر راهنمای اندازه گیری شلوار
راهنمای اندازه گیری شلوار

دور کمر(Waist)

در دوختن شلوار زنانه باید اندازه دور کمر را بطور دقیق اندازه گرفت برای اینکار باید متر از باریکترین قسمت کمر و پهلو رد شود. نکته مهم این است که متر را نه گشاد و نه تنگ روی بدن قرار نداده‌باشید. پیشنهاد میشود اندازه گشادی متر دور کمر حدودا به اندازه یک انگشت باشد.

قد شلوار(قد بیرونی شلوار)

متناسب به مدل شلوار زنانه، اندازه قد شلوار نیز متغیر است اما برای اندازه‌گیری آن از متر را از گودترین قسمت کمر تا مچ پا را اندازه‌گیری میکنند. این اندازه، قد بیرونی شلوار است.

قد شلوار (قد داخلی شلوار)

برای اندازه‌گرفتن قد داخلی شلوار، باید از خشتک تا قوزک پا را اندازه گرفت. برای اینکه بهتر متوجه شوید کدام قسمت مدنظر است، شلوار خود را روی زمین پهن کنید و تیز‌ترین قسمت هلالی شلوار تا انتهای شلوار را اندازه بگیرید.

 دورباسن (Hip)

برای اندازه گیری دور باسن پهن ترین قسمت را اندازه گیری کنید.

باید بدانیم که در متدهای مختلف از روشهای گوناگون و متنوع دیگری نیز استفاده میشود، که میتوانید برای آشنایی بیشتر به این مطلب را مطالعه کنید.

4 روش اندازه‌گیری سایز شلوار

حالا که با سیستم‌ها و اندازه‌های مورد استفاده در دوخت شلوار آشنا شدیم ، نوبت این است که با روش‌های مختلف سایز بدن و سایز شلوار خود را بدست بیاوریم و بر اساس آنها انتخاب‌های دقیقتری در پوشیدن شلوار داشته باشیم.در ادامه 4 روش برای اندازه‌گیری و پیدا کردن سایز شلوار را جمع آوری کردیم. در انتها شما میتوانید روشی که برایتان راحت تر است را انتخاب کنید و طبق آن عمل کنید.

1.با متر، سایز خودتان را اندازه بگیرید

فارغ از متد استفاده شده در اندازه گیری، برش و دوخت لباس چیزی که در هنگام خرید شلوار باید مدنظر داشت مطابقت اندازه های شلوار با بدن خودتان است.
با یک متر خیاطی میتوانید اندازه دور کمر، فاق، قد شلوار، دور باسن را بدست بیاورید. برای انتخاب سایز شلوار علاوه بر دور کمر و دور باسن باید قد داخل شلوار (Inseam) و قد بیرون شلوار (Outseam) را هم داشته باشید.

برای اینکار میتوانید

سایز شلوار مردانه بیشتر از سایز شلوار زنانه به قد داخلی آن وابسته است، با این حال دانستن اندازه‌ی داخل شلوار، برای خرید اینترنتی یک کمک بزرگ محسوب می‌شود.

برای به دست آوردن این اندازه کافی است از وسط دو پا تا مچ را اندازه بگیرید. راه آسان‌تر این است که یکی از شلوارهای مناسب‌تان را روی زمین صاف پهن کنید و بعد درز داخلی آن را خیلی ساده اندازه بگیرید.

2.اندازه‌گرفتن شلواری که کاملا اندازه شماست.

راحتترین راه برای فهمیدن سایز شلوار میتوانید از لباسهایی که دارید کمک بگیرید. لباستان را روی میز یا زمین پهن کنید، با متر خیاطی اندازه دورکمر (عموما قسمتی که کمربند رد میشود)، دور باسن( پهن ترین قسمت حدفاصل کمر و خشتک) ، دور ران و قد را هم میتوانید اندازه گیری کنید.

علاوه بر اندازه گیری میتوانید از لیبل داخلی شلوار سایزتان را بدست آورید اما دقت داشته باشید که شلوارتان بر اساس چه سیستمی سایزبندی شده است.

دقت داشته باشید که بسته به نوع پارچه شلوار، بعضی از آنها به مرور جا باز کرده و گشادتر شده اند، یا اگر جنس نخی باشد در اثر سشت و شو آب رفته باشند. پس هنگام اندازه گیری شلواری که مناسبتان بوده دقت کنید که این موارد پیش نیامده باشد.

جدول سایزبندی شلوار زنانه

در این جدول سایزبندی های متفاوت هر کشور نمایش داده شده است.

در جدول سایزبندی می‌توانید این سایزها را با یکدیگر معادل‌سازی کنید و سایز مورد نظرتان را در سیستم سایزبندی لباسی که می‌خواهید خریداری کنید پیدا کنید.

3.ابزارهای آنلاین اندازه‌گیری سایز شلوار

درخریدهای اینترنتی که امکان پرو و اندازه گیری فیزیکی وجود ندارد با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژی سایت‌های فروش اینترنتی لباس این امکان را فراهم آورده‌اند که با وارد کردن اندازه‌هایتان، سایز لباستان را محاسبه کنید و خرید مطمئنی را تجربه کنید.

ابزارهای آنلاین دیگری نیز وجود دارند که مانند یک ماشین حساب میتوانید سایز شلوار را بدست آورید و به راحتی به سیستم های اندازه گیری متفاوت نیز تبدیل کنید. حتی اگر قصد خرید اینترنتی ندارید پیشنهاد میکنم از این سایت استفاده کنید تا تجربه متفاوتی داشته باشید و لذت ببرید. سایت shopfans و purecalculators نمونه هایی هستند که این خدمت را ارائه میدهند.

4.فهمیدن سایز شلوار بر اساس قد و وزن

با هر ترکیب بدنی و وزنی که باشید یکی از راه های فهمیدن سایز شلوارتان استفاده از فاکتور های قد و وزن است. در تصویر زیر جدولی از اندام ها و وزن های متفاوت نشان داده شده است. شما با استفاده از آن میتوانید سایز های دقیق خود را بدست آورید. همچنین برای مطالعه بیشتر پیشنهاد میکنم سایت blitzresults را مطالعه کنید.

مدل های مختلف شلوارهای زنانه

با گسترش صنعت مد و فشن، مدل های شلوار مختلفی را در بازار میتوان پیدا کرد. چالشی که در اینجا با آن مواجه هستیم انتخاب سایز مناسب در بین مدل های مختلف شلوار است. در تصویر زیر مدل های مختلف شلوار زنانه مثل راسته، اسلیم، گشاد،دمپا گشاد، بوت کات ، بوی فرند، مام استایل نشان داده شده است.

برای اینکه بتوانید شلوار کاملا مناسبی برای خود انتخاب کنید، دانستن نام مدل‌های مختلف شلوار علاوه بر دانستن سایز مناسب یک امتیاز محسوب میشود.

با استفاده از راهنمای زیر میتوانید سایزهای مختلف در مدل‌های مختلف شلوار را پیدا کنید.

راهنمای سایز بندی شلوارهای مختلف

معایب پوشیدن شلوار گشاد یا تنگ

پوشیدن شلواری گشاد یا تنگ که شما نیست، به شما حس بد و تلخی خواهد داد، پس در این باره شما میتوانید با مطالعه و افزایش اطلاعاعت خود از روش های موجود سایزبندی ، شلواری را انتخاب کنید که دقیقا مناسب شماست. همچنین پوشیدن لباسی که در آن راحت نیستید ، سریعا میتواند احساس بد و ناراحت شما را به اطرافیان نشان دهد در عوض با پوشیدن لباسی که احساس راحتی کامل دارید، علاوه بر دو چندان کردن زیبایی ظاهریتان، راحتی و زیبایی در رفتار شما نیز نمود پیدا میکند و میتوانید با اعتماد بنفس بیشتر در کنار دوستان یا محل کار خود حضور داشته‌باشید.

خانمی با شلوار گشاد

سایز دقیق شلوار
استایل جذاب

جمع بندی

دانستیم که بر اساس میانگین تیپ بدنی هر منطقه، سیستم های مختلف سایزبندی تنظیم شده است. 3 سیستم رایج و اصلی سیستم آمریکایی (US)، اروپایی (EU) و انگلیسی (UK) است. باتوجه به اینکه مقیاس های متفاوتی در این سیستم ها استفاده شده است نیاز هست که این سایز ها را به هم تبدیل کنیم.

همچنین باید بدانیم که اندازه‌های مورد استفاده در دوخت شلوار زنانه عبارتند از: قد درونی شلوار(از خشتک تا مچ) ،قد بیرونی شلوار (دور کمر تا قوزک) ،دور باسن

حالا نوبت آن است که با استفاده از یک متر خیاطی اندازه های بالا را در بدن خود را اندازه گیری کنید و با توجه به جدول های ارائه شده سایز خود را پیدا کنید.

راه دیگر این است که شلواری که کاملا اندازه تان است را روی زمین پهن کنید و دور کمر،قد درونی و بیرونی ، دور باسن را اندازه گیری کنید و همچنین به مشخصاتی که داخل شلوار هست نیز توجه کنید. این روش ممکن است بخاطر تفاوت در سیستم سایزبندی، همچنین گشاد شدن شلوار در اثر پوشیدن دقیق نباشد اما یکی از راحتترین روش هاست.

سایتها و اپلیکیشن های معرفی شده در مقاله نیز برای پیدا کردن سایز شلوارتان یک روش سریع است و حتما پیشنهاد میکنم به آنها سر بزنید .

سخن آخر

در نهایت باید بدانیم که هدف از خوش پوشی و انتخاب استایلی شیک، داشتن حسی بهتر به بدن خود و تجربه های دلپذیر است. و نباید فراموش کنیم که با هر سایز، قد و وزنی هستید میتوانید با شناختن ویژگی بدن خود بهترین انتخاب را برای انتخاب سایز شلوار و لباس های دیگر خود داشته باشید.
امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که از این به بعد در خریدهای اینترنتی خود بتوانید با اطمینان و رضایت بیشتر سایز شلوار را انتخاب کنید و از پوشیدن مناسبترین لباس لذت ببرید. شما میتوانید در قسمت توضیحات محصول در سایت ناپولی ، خریدی مطمین و باب میل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *