مد و استایل

زندگینامه کریستین دیور در یک نگاه

طراح لباس کریستین دیور
امتیاز دهید post

کریستین دیور متولد (21 ژانویه 1905 گرانویل فرانسه) درگذشت (24 اکتبر1957 مونتکاتینی ایتالیا) مهارت های خاص دیور منجر به استخدام و طراحی او برای نمادهای مختلف مد شناخته شده در تلاش برای حفظ صنعت مد در طول جنگ جهانی دوم شد اویکی از تاثیرگذارترین طراحان مد در دنیا که آثارش در دهه پس از جنگ جهانی دوم بر مد جهانی تسلط یافت.

بیوگرافی کریستین دیور

سال های شروعین زندگی کریستین دیور

دیور که در نرماندی فرانسه متولد و بزرگ شد، در ده سالگی به همراه والدینش به پاریس نقل مکان کرد پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی به خدمت سربازی رفت حرفه طراحی او تا سال 1935 شروع نشد، زمانی که به پاریس بازگشت و شروع به فروش طرح کرد طراح رابرت پیگه او را در سال 1938 استخدام کرد. در طول جنگ جهانی دوم، دیور در جنوب فرانسه خدمت کرد سپس در سال 1941 دوباره به پاریس بازگشت و برای لوسین للونگ در یک خانه طراحی بسیار بزرگتر کار کرد در سال 1946 با حمایت مارسل بوساک تولید کننده پارچه، خانه خود را افتتاح کرد.

سرگذشت کریستین دیور

شهرت جهانی کریستین دیور و تولید عطر

کریستین دیور خود را یک طراح مد و عطر توصیف کرد خانه دیور که در سال 1946 تأسیس شد، با رونمایی از ظاهر جدید خود در سالن های خیابان 30 Avenue Montaigne در 12 فوریه 1947، چهره استایل زنانه را برای همیشه تغییر داد. ظاهر انقلابی با رایحه ای به نام میس دیور همراه شد لمس طراحی شده برای “بر جای گذاشتن دنباله ای از میل در پی یک زن” این عطر جاودانه اولین عطری بود که توسط یک برند رویایی ایجاد شد که مفهوم زیبایی جهانی را با Rouge Dior و خطوط آرایشی بعدی خود ابداع کرد متولیان کنونی این تخصص افسانه‌ای – فرانسیس کورکجیان، مدیر خلق عطر، و پیتر فیلیپس، مدیر خلاق و تصویر گریم کریستین دیور وارثان کمال‌گرایی کریستین دیور هستند. شهرت جهانی آثار این خانه تا حدودی به موزیک های اغواکننده آن از جمله شارلیز ترون، ناتالی پورتمن و رابرت پتینسون مربوط می شود. روح دیور در هر یک از محصولات خانه و مراقبت های انجام شده در هر مرحله از تولید آنها منعکس می شود. ازGrasse گرفته تا پاریس و باغ های دیورparfumchristiandior زیباترین مواد را تقویت می کند به طوری که هر یک از ساخته های آن به شکل گیری هاله جهانی آن کمک می کند.

شهرت کریستین دیور

ویژگی های شاخص طراحی های دیور

کریستین دیور چندین دهه است که بر دریای آزاد مد حکمرانی کرده است و در این مدت بیشترین افراد خانواده سلطنتی و مشتریان را به خود جلب کرده است. بدون توجه به فصل دیور همیشه کسانی را که انتخاب می‌کنند لباس شبح را بپوشند. با حس ذاتی استایل آغشته کرده است به این دلایل و بسیاری از دلایل دیگر به درستی می توان دیور را مظهر صنعت مد نامید. در اینجا7 دلیل ما وجود دارد که چرا احساس می کنیم این برند سزاوار برچسب سلطنتی است.

1.شور وشوق دیور

با وجود عشقش به هنر، کریستین دیور جوان از فشارهای خانواده ثروتمند خود تسلیم شد و به قصد دیپلمات شدن به تحصیل علوم سیاسی پرداخت در نهایت او با افتتاح یک گالری هنری کوچک که بعداً به دلیل یک تراژدی خانوادگی تعطیل شد، راه خود را به دنیای خلاق پیدا کرد کریستین که رویای خود را رها نکرد شروع به فروش طرح های مد به قیمت 10 سنت کرد تا از پس مخارج زندگی برآید. در سال 1946، درهای بوتیک خودش در محل معروف 30 Avenue Montaigne باز شد. این فروشگاه هنوز هم وجود دارد.

ویژگی لباس های کریستین دیور

2.عجیب و غریب بودن دیور

در سال 1947، کریستین دیور اولین “نگاه جدید” را معرفی کرد که دارای حجم بزرگ، کمرهای مینیاتوری و نیم تنه برجسته بود. اگرچه در ابتدا به دلیل بیانیه مد جسورانه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، آقای دیور استقامت کرد و به یک بازیگر اصلی در احیای مد در فرانسه تبدیل شد.

3.چهره های زرق و برق دار دیور

چهره های باشکوه دیور با گذشت زمان، دیور به عنوان یک برند، افراد الهام بخش زیادی را به عنوان مدل انتخاب کرده است تا شخصیت پر زرق و برق خانه مد را به نمایش بگذارد. برخی از این افراد برجسته عبارتند ازVictoireDoutreleau Natalie Jenifer, Yves Saint Laurent,Josephine Baker

طراحی جالب کریستین دیور

4.مناسب برای سلطنت

کریستین دیور به عنوان یک برچسب مد لباس برای مشتریان مشهور در سراسر جهان، حتی توسط خانواده سلطنتی بریتانیا دعوت شد تا یک نمایش خصوصی از مجموعه خود را به نمایش بگذارد. شاهزاده مارگارت، ملکه الیزابت دوم، همسر شاه ایران، پرنسس رانیا و پرنسس دایانا همگی از مشتریان سلطنتی او بوده اند.

ملکه الیزابت دوم

5.کاردستی مجلل

هر یک از مجموعه‌های دیور از طریق گلدوزی‌های پیچیده و نقوش امضای خود حسی را تداعی می‌کنند. ساخت لباس های خانه شامل یک کاردستی پنهان است که فقط یک آتلیه لباس ماهر در اوج خود می تواند به آن دست یابد. همراه با استفاده از پارچه های منحصر به فرد که در سرتاسر جهان تهیه می شود، و مدیر خلاقی مانند راف سیمونز که همه چیز را رهبری می کند.

گلدوزی

6.دنیای دیور

در طول سال‌ها، دیور از مد لباس زنانه گسترش یافته و تقریباً همه هوس‌های لوکس را پوشش می‌دهدDiorhome مجموعه شیک مردانه باشد. Baby Dior، مد برای کودکان طیف گسترده لوازم آرایشی و مراقبت از پوستDiorSkin و بسیاری از عطرهای دیگر موجود و البته کیف‌ها و کفش‌های زیبای لیدی دیور.

دنیای دیور

7.runaway romance

از آینه های روی باند فرودگاه در Place Vauban گرفته تا عمارت غرق در گل های تازه گرفته تا دیور همیشه کت هایی ایجاد کرده است که متمایز هستند و مخاطب را در شگفتی خلاقیت بی حد و حصر خانه قرار می دهد. راف سایمونز، مدیر خلاق، برای جدیدترین نمایش مد لباس دیور در پاریس، 63 دانش آموز را برای یک سفر با هزینه تمام شده به پاریس دعوت کرد تا در پشت صحنه در مورد آنچه در مد لباس دیور است مطالعه کنند.

مرگ کریستین دیور و ادامه راه برند

در سال 1957، چند ماه پس از ظاهر شدن روی جلد مجله تایم، دیور برای تعطیلات در شهر مونته کاتینی به ایتالیا سفر کرد. زمانی که آنجا بود، در 23 اکتبر 1957، سومین حمله قلبی خود را تجربه کرد و در سن 52 سالگی درگذشت.

مارسل بوساک هواپیمای شخصی خود را به مونتکاتینی فرستاد تا جسد دیور را به پاریس بازگرداند و تشییع جنازه دیور با حضور حدود 2500 نفر از جمله تمام کارکنان و بسیاری از مشهورترین مشتریانش برگزار شد این یک رویداد ملی بود. گویی فرانسه دیگر زندگی نمی کند مراسم تشییع جنازه کریستین دیور عملاً یک تشییع جنازه ملی بود. آنقدر گل فرستاده شد که تا غروب خانه دیور همه گل‌ها را به میدان اتویل برد وقتی تابوت دیور به منطقه وار رسید، جایی که او در آنجا دفن شد، از شهرها و شهرهایی عبور کرد که در آن زنان گل‌دار منتظر بودند.

کریستین دیور

او درCimetièredeCallian در Var، فرانسه به خاک سپرده شد. در زمان مرگ او، خانه دیور سالانه بیش از 20 میلیون دلار درآمد داشت. در جشن هفتادمین سالگرد اولین ارائه این طراح، گالری ملی ویکتوریا در سال 2017 خانه دیور هفتاد سال مد لباس بالا را منتشر کرد. کتاب میز قهوه 256 صفحه ای، از طریق مجموعه ای از عکس های نفس گیر، نگاهی عمیق به تکامل خانه مد فرانسوی در طول سال ها ارائه می دهد.

ایو سن لوران، جانشین کوتور نیز در آن روز حضور داشت. برای من، کار برای کریستین دیور مثل یک معجزه بود. تحسین بی پایانی برای او داشتم. او مشهورترین آرایشگر آن زمان بود و همچنین توانست خانه ای منحصربفرد برای مد لباس ایجاد کند و خود را با افراد بی بدیل احاطه کند. او ریشه های هنرم را به من آموخت. بخش عمده ای از زندگی ام را مدیون او هستم و مهم نیست که بعدا چه اتفاقی برایم افتاد، سال هایی را که در کنار او گذراندم هرگز فراموش نکردم. ایو سن لوران، نقل شده در کاتالوگ Met 1983.

معرفی استایل خاص و خرید عالی با تنوع زیاد در سایت ناپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *